Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystävä edelleen riippuvainen vanhemmistaan

Jemppu
02.05.2016 |

Hei! Olen 21-vuotias nainen ja seurustelen samanikäisen miehen kanssa. Mies on vastikään muuttanut kotoaan omaan asuntoon. Asunto on hänen vanhempiensa omistuksessa. Kuitenkin, koska mies asuu asunnossa vuokralla, pitäisi hänen myös saada elää siellä itsenäisesti. Mutta ei, hänen äitinsä on sisustanut ko. asunnon ja vahtii lapsensa tekemisiä koko ajan.
Välillä tuntuu, että seurustelen lapsen kanssa. Hänen vanhempansa hankkivat hänelle jopa työpaikat. Aina kun käymme kylässä hänen vanhemmillaan, he puhuvat minullekin kuin pikkulapselle. Poikaystävällä olisi mahdollista pestä vaatteensa taloyhtiön pyykkituvalla, mutta hänpä vie vaatteet aina äidilleen pestäväksi. Poikaystävän erikoisen lapsellinen suhde vanhempiinsa vaikuttaa olevan hänelle täysin ok. Olen joskus yrittänyt hienovaraisesti mainita asiasta, mutta hän ei ymmärrä ollenkaan, miksi hänen pitäisi itsenäistyä.
Kaikesta huolimatta rakastan häntä yli kaiken, mutta en voisi kuvitellakaan esim. yhteenmuuttoa ennen kun mies on vähän aikuistunut ja katkaissut napanuoransa äitiinsä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten asiasta voisi keskustella poikaystävän kanssa ilman, että lopputuloksena on kunnon paskamyrsky?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa se isoin ongelma onkin miehen äiti, noita mamman poikia ei noin vaan "vieroteta" ilman kauheeta riitaa tai välien katkasua anoppiin, jonka jälkeen anoppi katkeroituu ja kertoo kaikille millainen hirveä lumppu olet ja veit hänen pienen poikansa etkä anna tavata.

Vierailija
2/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, hankala tilanne.. Mietin väkisinkin, että kun joskus muutamme yhteen, joudunko itse olemaan miehelle äitinä.. Tuntuu, että hänellä on aivan perusasiatkin kodinhoidosta hukassa. Syö pelkkää mikropizzaa tai hampparia, ei osaa siivota jne. Hänen äitinsä ei tunnu ymmärtävän, että tekee karhunpalveluksen pojalleen, kun ei anna tämän itsenäistyä..

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sellanen mammanpoika ja ota mut mieluummin. Napanuora on katkaistu ajat sitten ja osaan kokata ja siivota itse

M28

Vierailija
4/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, hankala tilanne.. Mietin väkisinkin, että kun joskus muutamme yhteen, joudunko itse olemaan miehelle äitinä..

-AP

Luultavasti joudut... tunnen yhden täysin samanlaisen tapauksen... nyt lähes 40-vuotiaana meno ei ole muuttunut mihinkään. Arvatenkin naista ei ole koska kaikki aina pakenevat paikalta kun totuus paljastuu.

Voihan tietysti olla mahdollista että miehesi itse tajuaa asian (jos siitä hänelle puhut) ja osaa muuttua mutta pidähän varasi. Niin ja meille miehille pitää puhua asioiden "oikeilla nimillä" joten älä kiertele ja kaartele vaan käy suoraan asian ytimeen. Jos siitä paskamyrsky nousee niin juokse pois...

Muista kuitenkin että hyvät välit äitiin (vanhempiin yleensä) ei tietenkään ole paha asia. Mutta jos ei pysty elämään normaalia elämää ilman että esim. äitii pesee kalsarit niin se ei ole "tervettä".

t: m39

Vierailija
5/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itsenäinenhän se nuori mies tuntuu olevan kun itsekseen asuu. Monen nuoren ensimmäinen asunto on sisustettu yhdessä äipän kanssa. Ei siinäkään mitään kummaa ole. Etenkään poikien kohdalla. Ja moni opiskelija vie pyykkinsä kotiin pestäväksi. Ja nykyään on onni jos vanhemmat kykenevät avittamaan työpaikan hankinnassa. 

Mistä sä tarkalleen ottaen valitat? Poikakaverillas tuntuu olevan ihan hyvät vanhemmat. Haluavat auttaa ja tukea mutta antavat asua kuitenkin omillaan ja opetella itse kokkaamaan jos haluaa. 

Vierailija
6/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Taidan tosiaan ottaa asian puheeksi miehen kanssa. Varmasti siitä riita saadaan aikaiseksi, mutta koska asia häiritsee minua sen verran paljon, on fiksuinta puhua asia selväksi.

Tietysti on hieno asia, että on vanhempiin hyvät välit. Mutta 21-vuotiaan tulisi pystyä elämään itsenäisemmin. Jos sitä ei nuorena opi, niin tuskin vanhempanakaan. Niinku kerroitkin tuntevasi jonkun nelikymppisen joka on vieläki niin kuin lapsi. Kaikkihan ei ikinä kasva aikusiks enkä todellakaan halua, että minun poikaystäväni olisi yksi heistä :(

-AP

Vierailija
7/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ymmärtäisin tuon järjestelyn jos kyseessä olisi tosiaan joku 17-18-vuotias, mutta 21-vuotiaan pitäis olla jo itsenäisempi. Itse muutin omilleni jo 16-vuotiaana, ja elin jo silloin itsenäisemmin mitä poikaystäväni tällä hetkellä. Itse en edes kehtaisi viedä pyykkejä äitin pestäväksi, jos itsellä on mahdollisuus pestä ne omalla kämpällä.

Ja tämän poikakaverini äiti soittaa itse eri yrityksille ja kyselee, voisiko hänen poikansa tulla sinne töihin. Kyllä se on minun mielestä jo melko lapsellista. En usko että moni edes haluaa palkata ketään, joka ei itse vaivaudu ottaan yhteyttä vaan äiti tekee sen homman poikansa puolesta :(

-AP

Vierailija
8/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yllättänyt, että palstalainen taas löytänyt "hyvän" poikkiksen

Vierailija
9/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että e 21v ei ole itse sisustanut asuntoaan. Siellä olisi jättitv, iso sohva, kunnon kutuvuode ja seinällä kuvia puolialastomista naisista ja pari muistoa urheilunuoruudesta eli esim. pelipaita. Pöytä ja tuolit on tarpeettomia, sohvallahan voi istua ja syödä. Verhot on tarpeettomia, koska kaihtimilla kyllä saa isomman osan valosta pidettyä ulkona. Astioiksi riittävät oluttuopit, 1 lautanen, veitsi ja haarukka.

Oma poikani ei nähnyt lainkaan tarpeelliseksi hankkia verhoja, joten tyttöystävänsä hankki sellaiset. Niitä ei koskaan ripustettu, koska pojan mielestä ne eivät ole tarpeen ja tyttöystävällä ei ollut tikkaita, joille nousta. Tästä nousi jonkinlainen riita, koska tyttöystävän mielestä hänellä on oikeus sisustaa poikakaverin koti haluamakseen. Miksi ihmeessä?

Vierailija
10/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että e 21v ei ole itse sisustanut asuntoaan. Siellä olisi jättitv, iso sohva, kunnon kutuvuode ja seinällä kuvia puolialastomista naisista ja pari muistoa urheilunuoruudesta eli esim. pelipaita. Pöytä ja tuolit on tarpeettomia, sohvallahan voi istua ja syödä. Verhot on tarpeettomia, koska kaihtimilla kyllä saa isomman osan valosta pidettyä ulkona. Astioiksi riittävät oluttuopit, 1 lautanen, veitsi ja haarukka.

Oma poikani ei nähnyt lainkaan tarpeelliseksi hankkia verhoja, joten tyttöystävänsä hankki sellaiset. Niitä ei koskaan ripustettu, koska pojan mielestä ne eivät ole tarpeen ja tyttöystävällä ei ollut tikkaita, joille nousta. Tästä nousi jonkinlainen riita, koska tyttöystävän mielestä hänellä on oikeus sisustaa poikakaverin koti haluamakseen. Miksi ihmeessä?

Minusta olisi tärkeää, että poikaystävä itse saisi sisustaa asuntonsa, koska asunnossa asuu hän, eikä hänen äitinsä. Eikö silloin ole tärkeintä, että tämä mies itse viihtyy asunnossa, jossa asuu.

-AP

Vierailija
11/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hämmästyttävää, että suomalaisille on ongelma se, että lapset (varsinkin pojat) ovat tiiviissä yhteydessä vanhempiinsa ja saavat näiltä taloudellista tai muuta apua tai neuvoja tai tukea. Minusta se ei ole ongelma, se on hienoa! Parhaassa tapauksessa suhde kestää koko aikuisiän ja aikanaan leskeytyvät vanhemmat saavat myös apua, seuraa, tukea jne.

Ihmettelenkin vähän, miksi ap valittaa poikaystävänsä vanhemmista ja poikaystävän suhteesta vanhempiinsa, kun oikea ongelma on siinä, että poikkis syö huonosti eikä siivoa. Sillä ei ole mitään tekemistä vanhempien kanssa, se on vain ja ainoastaan poikaystävän omaa henkilökohtaista saamattomuutta.

Vierailija
12/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikaystäväsi ei itse halua itsenäistyä niin sinun on vaikea pakottaa. Tietysti jos on noin "saamaton" tai uusavuton kuten kuvailit niin syytä olisi. Ei ole hyvä jos ei tuossakaan iässä osaa pestä omia pyykkejään tai tehdä itselleen ruokaa. T: myös 16v:nä kotoa pois muuttanut

Vierailija
13/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

21 vuotiaat on lapsia.

Vierailija
14/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi tärkeää, että poikaystävä itse saisi sisustaa asuntonsa, koska asunnossa asuu hän, eikä hänen äitinsä. Eikö silloin ole tärkeintä, että tämä mies itse viihtyy asunnossa, jossa asuu.

-AP

Harva 21v ei viihdy asunnossa, jossa on äidin hankkima pöytä ja 2 tuolia, mutta itse hän ei niitä priorisoisi ostoslistalle.

Tiedän suunnilleen samanikäisen pariskunnan, joka muutti yhteen. Tyttö halusi sisustaa, poika ei. Poika ilmoitti, että jos haluat maton/lampun/mitä nyt haluatkin, niin osta ja maksa ne itse, hän ei pidä niitä tarpeellisina. Tyttö oli ihmeissään, koska jos hän halusi maton, niin totta kai miehen kuuluu se maksaa, koska mies asuu siinä asunnossa. Eli miksi ihmeessä äidin sisustama asunto on napanuorassa roikkumista, tyttöystävän sisustama on jotenkin parempi? Paitsi että yleensä äiti maksaa, tyttöystävä maksattaa.

Vierailija
15/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se isoin ongelma onkin miehen äiti, noita mamman poikia ei noin vaan "vieroteta" ilman kauheeta riitaa tai välien katkasua anoppiin, jonka jälkeen anoppi katkeroituu ja kertoo kaikille millainen hirveä lumppu olet ja veit hänen pienen poikansa etkä anna tavata.

Ei ole ongelmana miehen äiti, kyllä se on ihan se pojan oma asenne ongelmana. Kyllä sillä nuorella miehellä aivot on ja tajuaa kyllä, että hänen iässään ei pitäisi enää kiikuttaa pyykkejä äidin pestäväksi. On vain liian  aloitekyvytön. Mutta voi se tuosta vielä korjaantua, jos mies itse tajuaa ottaa oman elämänsä hallintaan.

Vierailija
16/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä puhua poikaystävän kanssa vakavasti. Ei ole normaalia raahata vaatteita äipälle pesuun tuon ikäisenä :) Ihan itse hänen kannattaa alkaa hoitamaan pyykit ja siivous. Muuten sinusta tulee seuraava äiti joka pyykkää ja siivoaa...

Vierailija
17/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

www kirjoitti:

Kannattaa kyllä puhua poikaystävän kanssa vakavasti. Ei ole normaalia raahata vaatteita äipälle pesuun tuon ikäisenä :) Ihan itse hänen kannattaa alkaa hoitamaan pyykit ja siivous. Muuten sinusta tulee seuraava äiti joka pyykkää ja siivoaa...

90% tuntemistani nuorista miehistä vie pyykit äidille tai tyttöystävälle, koska taloyhtiön pesutuvan varaaminen on hankalampaa kuin laittaa pyykit pesukoneeseen jonkun kotona. Sama naisissa: jos ei ole omaa pesukonetta, mutta poikakaverilla on, niin sinne ne pyykit kiikutetaan.

Vierailija
18/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hämmästyttävää, että suomalaisille on ongelma se, että lapset (varsinkin pojat) ovat tiiviissä yhteydessä vanhempiinsa ja saavat näiltä taloudellista tai muuta apua tai neuvoja tai tukea. Minusta se ei ole ongelma, se on hienoa! Parhaassa tapauksessa suhde kestää koko aikuisiän ja aikanaan leskeytyvät vanhemmat saavat myös apua, seuraa, tukea jne.

Ihmettelenkin vähän, miksi ap valittaa poikaystävänsä vanhemmista ja poikaystävän suhteesta vanhempiinsa, kun oikea ongelma on siinä, että poikkis syö huonosti eikä siivoa. Sillä ei ole mitään tekemistä vanhempien kanssa, se on vain ja ainoastaan poikaystävän omaa henkilökohtaista saamattomuutta.

Minusta on aivan mahtava asia, jos vanhemmat voivat auttaa lastaan vielä aikuisiälläkin, mutta johonkin on vedettävä raja, kun ikää on jo tuon verran. Ja haluaisin nimenomaan, että poikaystävä itse alkaisi itsenäisemmäksi ja opettelisi esimerkiksi siivoamaan ja laittamaan ruokaa ja pesemään itse pyykkinsä. Jossain vaiheessa nekin taidot on kuitenkin opittava. Hänen äitinsä käy välillä jopa siivoamassa poikansa kämpän, koska poika ei sitä itse osaa/halua tehdä. Minua ärsyttää, kun olen käymässä poikaystäväni luona, ja lattialla lojuu likaisia boksereita ja vessanpöntössä on ralliraidat eikä astioita ole tiskattu viikkoon..

Vierailija
19/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aivan mahtava asia, jos vanhemmat voivat auttaa lastaan vielä aikuisiälläkin, mutta johonkin on vedettävä raja, kun ikää on jo tuon verran. Ja haluaisin nimenomaan, että poikaystävä itse alkaisi itsenäisemmäksi ja opettelisi esimerkiksi siivoamaan ja laittamaan ruokaa ja pesemään itse pyykkinsä. Jossain vaiheessa nekin taidot on kuitenkin opittava. Hänen äitinsä käy välillä jopa siivoamassa poikansa kämpän, koska poika ei sitä itse osaa/halua tehdä. Minua ärsyttää, kun olen käymässä poikaystäväni luona, ja lattialla lojuu likaisia boksereita ja vessanpöntössä on ralliraidat eikä astioita ole tiskattu viikkoon..

Terveisin AP

Vierailija
20/70 |
02.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi itsellesi toinen poikkis. Et sä ole sopiva tuohon sukuun.