Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on oikeassa? Parisuhdeongelma

Vierailija
30.04.2016 |

Meillä on poikaystävän kanssa kauhea sota ja haluaisin vähän puolueettomia mielipiteitä asiaan. Pyrin kirjoittamaan tämän mahdollisimman neutraalisti ja totuudenmukaisesti.

Tämä on poikaystävän ensimmäinen opiskelijavappu, jota on odotettu vuosikausia, kun ko. kouluun on haettu. Vihdoin ovet aukenivat ja syksystä asti on puhunut siitä, miten aikoo viettää tämän kauan odotetun vapun haalareissaan opiskelijakavereiden kanssa. Poikaystävä sairastui kuitenkin juuri vappuviikolla ja riennot jäävätkin välistä ja peitonmutka kutsuu, mistä hän onkin ymmärrettävästi äärimmäisen pettynyt ja harmissaan.

Tyttöystävä suhtautuu vappuun neutraalisti, ei liiku opiskelijaporukoissa, vaan viettää yleensä vappua kavereidensa kanssa iltaa istuen. Vappua juhlitaan samalla tyylillä kuin mitä tahansa viikonloppuiltaa, kun lähdetään kavereiden kanssa ulos, mutta onhan vappu kuitenkin aina vappu, ihmisiä enemmän liikkeellä jne. Tyttöystävä aloitti vapun vieton jo eilen, perjantaina, kavereidensa kanssa iltaa istuen ja baarissa käyden. Poikaystävä yritti kotona parantaa oloaan, että aattona pääsisi liikenteeseen.

No, poikaystävä on edelleen sairaana, eikä pysty lähtemään ja toivoi, että tyttöystävä tulisi hänen seurakseen kotiin, ettei ilta olisi ihan totaalisen paska hänelle. Poikaystävä näkee asian siis niin, että tottakai toinen tulee sairaan seuraksi, että se edes vähän helpottaisi sairaan pettymystä siitä, ettei itse pääse. Tyttöystävä taas näkee asian niin, että jos toinen on sairas, niin edes toisen pitäisi silloin mennä, ettei molempien ilta mene pilalle.

Ajatuksia?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo pohtiminen. Siideri auki ja menoks

Enhän enää pohdikaan, siideri on ollut auki jo eilisestä asti. :) Kunhan ajattelin kysyä muiden puolueettimia mielipiteitä, kun tästä asiasta kuitenkin vielä tullaan puhumaan, sitten kun reissultani selviän.

AP

Vierailija
42/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä lähtee sovitusti juhlimaan kavereiden kanssa, tietysti. Poikaystävä ei ilmeisesti ihan kuolemassa kuitenkaan ole? Ihan älytöntä, ettei tyttö saisi mennä juhlimaan koska pojulle tulee paha mieli kun ei itse pääse ja harmittaa muka vähemmän kun toinenkin kärsii.

Jos "rakkaimpansa" seurassa oleminen tuntuu kärsimykseltä kannattaa lopettaa suhde jo ennen toukokuuta. Ihan sairas ajatus. Pysyisin itse mieluummin yksin koko elämäni kuin alentuisin tuollaiseen "suhteeseen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa olisi minulle (ja miehelleni) kummassakin roolissa täysin ok, että terve osapuoli lähtee juhlimaan. Poikaystäväsi on hieman itsekäs tässä kuviossa.

Näin 36-vuotiaana kahden lapsen äitinä on aika tuttua se, että vuoroin juhlitaan ja vuoroin hoidetaan lapsia kotona, eli kateellisuus toisen menemisistä tekisi elämän todella hankalaksi.

Siis kyse ei ole kateudesta. Juhlimme muuten yhdessä ja erikseen ihan sujuvasti. Normi-iltana terveen biletys on molemmille ihan ok, mutta poikaystävä vetoaa nyt siihen, että tämä ensimmäinen opiskelijavappu olisi jotenkin tavallista merkityksellisempi ja koska minulle se ei ole, niin miksen voi jäädä hänen seurakseen kotiin, että hänen pettymyksensä olisi siedettävämpää.

AP

Niin niin, kyllä moni meistä sen on ymmärtänyt ja nimenomaan siitä syystä pitää poikaystävän pyyntöä ihan ymmärrettävänä ja itse olisin varmaan halunnutkin jäädä enemmin toisen seuraksi.

Ei tämä ole asia jossa voisi olla yleispätevästi oikeassa tai väärässä. Eri mieltä sen sijaan voi olla, ja nyt sattuu että te kaksi olette keskenänne valitettavasti niin.

Vierailija
44/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo pohtiminen. Siideri auki ja menoks

Enhän enää pohdikaan, siideri on ollut auki jo eilisestä asti. :) Kunhan ajattelin kysyä muiden puolueettimia mielipiteitä, kun tästä asiasta kuitenkin vielä tullaan puhumaan, sitten kun reissultani selviän.

AP

No hyvä. Miehet on ikuisia pikkupoikia, kun sairastuvat. Hyvää vappua, älä tuhlaa sitä av:llä

Vierailija
45/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tilanteessa olisi minulle (ja miehelleni) kummassakin roolissa täysin ok, että terve osapuoli lähtee juhlimaan. Poikaystäväsi on hieman itsekäs tässä kuviossa.

Näin 36-vuotiaana kahden lapsen äitinä on aika tuttua se, että vuoroin juhlitaan ja vuoroin hoidetaan lapsia kotona, eli kateellisuus toisen menemisistä tekisi elämän todella hankalaksi.

Siis kyse ei ole kateudesta. Juhlimme muuten yhdessä ja erikseen ihan sujuvasti. Normi-iltana terveen biletys on molemmille ihan ok, mutta poikaystävä vetoaa nyt siihen, että tämä ensimmäinen opiskelijavappu olisi jotenkin tavallista merkityksellisempi ja koska minulle se ei ole, niin miksen voi jäädä hänen seurakseen kotiin, että hänen pettymyksensä olisi siedettävämpää.

AP

Juu, ymmärsin kyllä. Nuo kaksi kappaletta eivät oikeastaan liittyneet toisiinsa. Pidän kyllä edelleen poikaystävääsi itsekkäänä (ymmärrän, että toivoo toisen jäävän, mutta että olettaa ja vaatii on kyllä vääri).

Vierailija
46/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä lähtee sovitusti juhlimaan kavereiden kanssa, tietysti. Poikaystävä ei ilmeisesti ihan kuolemassa kuitenkaan ole? Ihan älytöntä, ettei tyttö saisi mennä juhlimaan koska pojulle tulee paha mieli kun ei itse pääse ja harmittaa muka vähemmän kun toinenkin kärsii.

Jos "rakkaimpansa" seurassa oleminen tuntuu kärsimykseltä kannattaa lopettaa suhde jo ennen toukokuuta. Ihan sairas ajatus. Pysyisin itse mieluummin yksin koko elämäni kuin alentuisin tuollaiseen "suhteeseen".

No mitä nyt ihmettä. En itse käyttäisi sanaa "kärsimys" mutta eikö voi viihtyä puolisonsa seurassa ja silti haluta mennä joskus juhlimaan, vaikka hän ei pääsekään?

Vierailija
47/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi poikaystävä vaatii tyttöystävää jäämään kotiin. Minusta olisi outoa/epäreilua ystäviä kohtaan, jos tyttöystävä peruisi ystäviensä kanssa sovitut menot, koska poikaystävä on kipeä. Kyllä poikaystävä pärjää illan kotona yksikseenkin. Jos on todella niin kipeä, ettei pysty lähtemään kauan odotettuun vapun viettoon, ei todennäköisesti jaksa tehdä mitään muutakaan/nukkuu koko illan kotona. Tyttöystävänä yrittäisin tulla baarista ajoissa kotiin ja suht hyvässä kunnossa, että jaksais sit seuraavana päivänä viettää aikaa toisen kanssa (ei menis koko vappupäivä krapuloidessa).

Vierailija
48/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tää tilanne menis varmaan niin, että poikaystävä haluaisi että meen juhlimaan, mutta mä haluaisin jäädä kotiin poikaystävän kanssa. En ehkä menisi, ellei olisi kavereiden kanssa hehkutettu just tätä iltaa jotenkin tosi mehukkaasti. Jos taas olisi sellainen fiilis että voi jee, paras ilta ikinä, saattaisin kyllä mennä.

Toisaalta tilanteen voisi nähdä niin, että poikaystävällä ei tietenkään ole oikeutta vaatia jäämään kotiin, mutta on hänellä toki aihetta olla pettynyt ettei itse pääsekään ja että hänen täytyykin olla yksin kotona, vaikka alkuperäinen suunnitelma oli lähteä bailaamaan. Voisitteko tehdä jonkinlaisen kompromissin? Menet vähän myöhemmin mukaan ja tulet vähän aikaisemmin kotiin?

Vierailija
49/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai alkkistyttis ördää koko viikonlopun krebaten ja nussii siinä sivussa paria jännämiestä.

Viinaa naamaan, onhan nyt hyvä syy dokata!!!!!!!! Eikä poikkiskaan ole hidastamassa tahtia!

Vierailija
50/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestäsi niin jäät kotiin. Bailata ehtii myöhemminkin.

Vierailija
51/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymyksiä. Ei taida olla kovin häävi suhde teillä, kun tarvitsee tällaisia edes miettiä. Jäisin siis todellakin kotiin.

Vierailija
52/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen miesflunssa, että kenelläkään ei saa olla kivaa, kun ei miehellä ole kivaa. Ihmettelen miten kipeä miehesi voi olla, kun ei pysty juhlimaan ollenkaan? Lähdet vaan kavereiden kanssa ulos. Vappu on kerran vuodessa ja nuori ei ole ikuisesti.

On kyl ihan tieteellisesti todistettu, että miehillä on kovee flunssa. Estrogeeni suojelee aika monelta taudilta. Kai ettei sikiö joutuisi vaaraan tjsp.

Vierailija
53/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen kans sitä mieltä, että jos tyttöystävällä oli tänään kauan suunniteltu ilta ystävien kanssa, niin tottakai menee. mutta jos ei ollut mitään erityisiä suunnitelmia ja menee nyt vaan sen porukan mukaan, mikä sattuu siinä lähimpänä olemaan, niin silloin voisi jäädä kyllä poikaystävän seuraksi. varsunkin kun on jo eilen päässyt juhlimaan.

Vierailija
54/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi poikaystävä vaatii tyttöystävää jäämään kotiin. Minusta olisi outoa/epäreilua ystäviä kohtaan, jos tyttöystävä peruisi ystäviensä kanssa sovitut menot, koska poikaystävä on kipeä. Kyllä poikaystävä pärjää illan kotona yksikseenkin. Jos on todella niin kipeä, ettei pysty lähtemään kauan odotettuun vapun viettoon, ei todennäköisesti jaksa tehdä mitään muutakaan/nukkuu koko illan kotona. Tyttöystävänä yrittäisin tulla baarista ajoissa kotiin ja suht hyvässä kunnossa, että jaksais sit seuraavana päivänä viettää aikaa toisen kanssa (ei menis koko vappupäivä krapuloidessa).

entä jos tyttöystävällä ei ollut varsinaisesti mitään sovittuja menoja, vaan aikoi mennä tänään flown mukana johonkin vaan?

Vierailija
55/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran.... Jos aloituksen sukupuolet olisivat toisinpäin, olisivat vastaukset aika lailla erilaisia.

Rusinat pullasta.

Vierailija
56/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas kerran.... Jos aloituksen sukupuolet olisivat toisinpäin, olisivat vastaukset aika lailla erilaisia.

Rusinat pullasta.

Mitä tarkoitat? Minun laskujeni mukaan nainen oli tässä nyt kusipää, kun jätti sairaan miehensä.

Emme muuten asu yhdessä, jos sillä on mitään merkitystä.

AP

Vierailija
57/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusinat pullasta.

Ei todellakaan ole mitään eroa miten päin sukupuolet ovat. On ok mennä juhlimaan.

Vierailija
58/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko poikkis siinä kunnossa, että voisitte oikeasti viettää illan yhdessä ja piristää toisianne, vai onko tarkoitus että sinä jäät kotiin vain katsomaan kun toinen nukkuu, siksi että "kun minä en pääse niin et pääse sinäkään"? 

Vierailija
59/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poikaystäväni oikeasti pyytäisi minua jäämään kotiin, niin kyllä minä varmaan jäisinkin. Ihme keskustelua täällä, että ihan kauheen itsekästä toimintaa poikaystävältä, ja että oikein UHRAUTUMISESTA olisi kyse kun pitäisi jäädä kauhean itsekkään poikaystävän luokse eikä mennä bileisiin.

Vierailija
60/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että päädyit ilmeisesti lähtemään! Vaikea tajuta miten moni oli sitä mieltä että olisi pitänyt jäädä kotiin. Miksi? Jos poikaystävä ei ole niin sairas että tarvitsee apua kotona. Tuskin se poikaystävän pettymys pilalle menneistä vappusuunnitelmista olisi siitä oikeasti lievittynyt, yhtä lailla olis jäänyt haalarivappu väliin ja koti-ilta tyttöystävän kanssa ei olisi sitä millään tavalla vastannut eli oikeasti ois harmittanut yhtä paljon. Ja jos harmitusta lisää se että tyttöystävä pääsi juhlimaan, niin se on vain itsekästä.