Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on oikeassa? Parisuhdeongelma

Vierailija
30.04.2016 |

Meillä on poikaystävän kanssa kauhea sota ja haluaisin vähän puolueettomia mielipiteitä asiaan. Pyrin kirjoittamaan tämän mahdollisimman neutraalisti ja totuudenmukaisesti.

Tämä on poikaystävän ensimmäinen opiskelijavappu, jota on odotettu vuosikausia, kun ko. kouluun on haettu. Vihdoin ovet aukenivat ja syksystä asti on puhunut siitä, miten aikoo viettää tämän kauan odotetun vapun haalareissaan opiskelijakavereiden kanssa. Poikaystävä sairastui kuitenkin juuri vappuviikolla ja riennot jäävätkin välistä ja peitonmutka kutsuu, mistä hän onkin ymmärrettävästi äärimmäisen pettynyt ja harmissaan.

Tyttöystävä suhtautuu vappuun neutraalisti, ei liiku opiskelijaporukoissa, vaan viettää yleensä vappua kavereidensa kanssa iltaa istuen. Vappua juhlitaan samalla tyylillä kuin mitä tahansa viikonloppuiltaa, kun lähdetään kavereiden kanssa ulos, mutta onhan vappu kuitenkin aina vappu, ihmisiä enemmän liikkeellä jne. Tyttöystävä aloitti vapun vieton jo eilen, perjantaina, kavereidensa kanssa iltaa istuen ja baarissa käyden. Poikaystävä yritti kotona parantaa oloaan, että aattona pääsisi liikenteeseen.

No, poikaystävä on edelleen sairaana, eikä pysty lähtemään ja toivoi, että tyttöystävä tulisi hänen seurakseen kotiin, ettei ilta olisi ihan totaalisen paska hänelle. Poikaystävä näkee asian siis niin, että tottakai toinen tulee sairaan seuraksi, että se edes vähän helpottaisi sairaan pettymystä siitä, ettei itse pääse. Tyttöystävä taas näkee asian niin, että jos toinen on sairas, niin edes toisen pitäisi silloin mennä, ettei molempien ilta mene pilalle.

Ajatuksia?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni paskan illlan tekee vähemmän paskaksi, jos voisin olla sen poikaystäväni kanssa. Hän ei ilmeisesti ajattele samoin, kun on sitä mieltä, ettei minun läsnäoloni hänen sairastaessaan toisi mitään lisäarvoa, vaan minun olisi sama mennä bilettämään, että edes toisella meistä olisi kivaa. Kuulostaa ihan kauhealta, kun sen tähän kirjoittaa, kun mielestämme meillä on ihan hyvä ja välittävä suhde.

Ei kuulosta ollenkaan kauhealta minusta, koska itsekään en kaipaa seuraa sairaana. En jaksa jutella, en halua että kukaan tulee liian lähelle, vaan mieluiten nukun ja lepäilen omassa rauhassa. Kumppani saisi mennä ihan vapaasti, jos itse olisin kipeänä, mutta olisi kiva jos kävisi ensin kaupassa ja apteekissa jos tarvitsen jotakin. Siksi minusta olisi myös erikoista, jos toinen haluaisi minun jäävän kotiin, jos olisinkin se terve osapuoli  (varsinkin jos aina aikaisemmin on "osannut" sairastaa yksin), ja minun olisi vaikea ymmärtää sitä. Eri asia, jos olisi vaikkapa loukannut selkänsä, ja mieli olisi virkeä niin että kaipaa seuraa ja minusta olisi käytännön apua jos liikkuminen on vaikeaa jne. Silloin jäisin ehdottomasti seuraksi.

Vierailija
82/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä antaa kunnon suihinoton ja lähtee tämän jälkeen juhlimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni paskan illlan tekee vähemmän paskaksi, jos voisin olla sen poikaystäväni kanssa. Hän ei ilmeisesti ajattele samoin, kun on sitä mieltä, ettei minun läsnäoloni hänen sairastaessaan toisi mitään lisäarvoa, vaan minun olisi sama mennä bilettämään, että edes toisella meistä olisi kivaa. Kuulostaa ihan kauhealta, kun sen tähän kirjoittaa, kun mielestämme meillä on ihan hyvä ja välittävä suhde.

Ei kuulosta ollenkaan kauhealta minusta, koska itsekään en kaipaa seuraa sairaana. En jaksa jutella, en halua että kukaan tulee liian lähelle, vaan mieluiten nukun ja lepäilen omassa rauhassa. Kumppani saisi mennä ihan vapaasti, jos itse olisin kipeänä, mutta olisi kiva jos kävisi ensin kaupassa ja apteekissa jos tarvitsen jotakin. Siksi minusta olisi myös erikoista, jos toinen haluaisi minun jäävän kotiin, jos olisinkin se terve osapuoli  (varsinkin jos aina aikaisemmin on "osannut" sairastaa yksin), ja minun olisi vaikea ymmärtää sitä. Eri asia, jos olisi vaikkapa loukannut selkänsä, ja mieli olisi virkeä niin että kaipaa seuraa ja minusta olisi käytännön apua jos liikkuminen on vaikeaa jne. Silloin jäisin ehdottomasti seuraksi.

siis luetteko te näitä aiempia viestejä ollenkaan??? aphan kertoi aiemmin että tavallisena iltana voivat sairastaa yksinään, mutta nyt oli ns erikoisilta kun ap:n eka opiskelijavappu meni ihan pieleen eikä sillä toisella ollu mitää erityisiä suunnitelmia. miksei sillo vois jäädä sairaan kans iha vaa sen takia, että sillä sairaalla ei ois niin kurjaa jos kauan odotettu meno peruuntuu. ihmeellistä, itse ainaki jäisin mieheni kans ja menisin juhlimaan joku toinn kerta

Vierailija
84/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa miettiä suhdetta uudemman kerran, jos puolison kanssa kotiin jääminen on suurikin uhraus....

Vierailija
85/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis luetteko te näitä aiempia viestejä ollenkaan??? aphan kertoi aiemmin että tavallisena iltana voivat sairastaa yksinään, mutta nyt oli ns erikoisilta kun ap:n eka opiskelijavappu meni ihan pieleen eikä sillä toisella ollu mitää erityisiä suunnitelmia. miksei sillo vois jäädä sairaan kans iha vaa sen takia, että sillä sairaalla ei ois niin kurjaa jos kauan odotettu meno peruuntuu. ihmeellistä, itse ainaki jäisin mieheni kans ja menisin juhlimaan joku toinn kerta

vähän koomista läksyttää toisia siitä, että eivät lue muita kommentteja, kun itselläsikin jäi ap:n uusi tunnustus lukematta

Vierailija
86/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi jo sovittua menoa niin sitten lähtisin, jos ei mitään ihmeempää niin jäisin poikaystävän seuraksi. Ei poikaystävä voi vaatia sua muuttamaan suunnitelmiasi sen takia, mutta se on sun poikaystävä, eli ei sen kanssa ajan viettäminen pitäisi olla sulle mikään kauhistus.

Vierailija
87/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vähän koomista läksyttää toisia siitä, että eivät lue muita kommentteja, kun itselläsikin jäi ap:n uusi tunnustus lukematta

Miten niin? Toi läksyttäjähän nimenomaan näytti olevan ajan tasalla siitä, että oikeasti kyse oli ap:n sairastumisesta ja ap:n opiskelijavapusta.

Vierailija
88/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol kiero muija :D ensin vikisee ja draamailee poikaystävälleen, kun ei jää tautisen ihmisen luo vuoden suurimpana bilepäivänä. Ja sitten vielä koittaahuijata av:lla itseään puoltavia mielipiteitä. Mahdat olla aika hankala tyttöystävä... noh, nythän sulla on aikaa miettiä asennettasi siellä yksin pedin pohjalla tämän illan.

Vierailija
89/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alusta asti sitä mieltä, että tottakai jäisin sairaan kanssa kotiin, todella epäreilua poikaystävältäsi. Outo ajattelumalli tuokin että molempien ilta menisi pilalle, jos viettäisivät sen kahdestaan. Olisiko aika erota. Parisuhteesi voi tuntua hyvältä ja välittävältä, muttet ehkä tiedosta ettei se sitä olekaan.

Vierailija
90/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol kiero muija :D ensin vikisee ja draamailee poikaystävälleen, kun ei jää tautisen ihmisen luo vuoden suurimpana bilepäivänä. Ja sitten vielä koittaahuijata av:lla itseään puoltavia mielipiteitä. Mahdat olla aika hankala tyttöystävä... noh, nythän sulla on aikaa miettiä asennettasi siellä yksin pedin pohjalla tämän illan.

miten ap yritti kieroillla itseään puoltavia mielipiteitä? minusta ap teki alkuperäisessä viestissään itsestään sen "pahiksen" ja suurin osahan hänet tuomitsikin. hänhän kertoi tunnustusviestissään, että vaihtoi osat sen takia että av:lla usein mies tuomitaan heti, milloin tämä olisi voinut vääristää tuloksia, kun miesvihaajat olisivat heti alkaneet tykittää "JSSAP"-viesteillään.

Vierailija
91/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas voin tuntea ylemmyyden tunnetta, kun tiesin heti tuon aloitusviestin alussa, että oikeasti tässä on roolit toisin päin. Vähän aikaa sitten oli joku samantyylinen aloitus, jossa kerrottiin samalla kerronnalla tytöstä ja pojasta, ja myöhemmin tuli paljastus, että sukupuolet oli oikeasti toisinpäin. Tuli heti yhtymäkohta siihen. Oliko sekin sitten saman kirjoittajan aloitus vaiko ei.

Vierailija
92/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika, aikuinen ihminen ja joku tavallinen kulkutauti. Yli kymmenvuotiasta ei edes saa jäädä työssä oleva kotiin hoitamaan palkallisesti, joten menee tuo vaatimustaso jo aika överiksi poikaystävältä.

Tottakai tyttö menee pitämään hauskaa. Sairas poikaystävä on aika kurjaa seuraa ja pahimmillaan tartuttaa taudin. Nukkuu suurimman osan ajasta jne. joten on enemmän kuin äärimmäisen itsekeskeistä hänen vaatia tyttöystävää jäämään kotiin.

Kohtuullinen pyyntö on, jos haluaisi että tyttis tuo jotain kaupasta. Antaa rahat ja kauppalistan ja tarpeelliset potemistuotteet saatuaan on tyytyväinen ja koettaa nukkua.

Tietenkään iltaa ei voi istua tässä huushollissa, jossa podetaan, mutta tyttöystävä voi hyvin lähteä juhlistamaan omien kavereiden luo. Niin poikakamukin tekisi ja tekee vielä monet kerrat. Se ei ole kerta eikä kaksi kun sairastamisten, raskauden, koliikkivauvan jne. aikana mies vaan mennä huitelee, joten ihan on hyvä ottaa alusta alkaen sama linja toisinkin päin. Glada vappen vaan tyttikselle ja kannat kattoon!

Vierailija
93/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä aika itsekäs päättäessään toisen puolesta, että opiskelijavappu on se ainoa oikea eikä miehen juhliminen ole yhtä tärkeää. Kyllä vappu nyt on iso juttu, kaikki kaverit on liikenteessä ja mitä vain mukavaa voi tapahtua vaikkei olisi suurempi suunnitelmiakaan, toisin kuin normipäivänä.

Vierailija
94/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kyllä aika itsekäs päättäessään toisen puolesta, että opiskelijavappu on se ainoa oikea eikä miehen juhliminen ole yhtä tärkeää. Kyllä vappu nyt on iso juttu, kaikki kaverit on liikenteessä ja mitä vain mukavaa voi tapahtua vaikkei olisi suurempi suunnitelmiakaan, toisin kuin normipäivänä.

Ei kai se ap niin sanonut, että se ainoa oikea olisi. Kyllä minä ainakin tiedän puolisostani, että hän esimerkiksi arvostaa paljon enemmän juhannusvapaita kuin uuden vuoden vapaata.

Minusta ap:n mies oli törkeä, kun lähti. Jos olisi ollut erityisiä suunnitelmia, se olisi eri asia. Mut jos hää meni vaan jonnekin minkä keksi siinä matkan varrella, niin sehän viestii, että mikä tahansa on parempaa kuin puolison luona kotona. Itse olisin ilman pyyntöjäkin jäänyt piristämään miestäni, jos olisin jo perjantain juhlinut ja mieheni joutuisi yksin olemaan kotona.

Vierailija
95/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen miesflunssa, että kenelläkään ei saa olla kivaa, kun ei miehellä ole kivaa. Ihmettelen miten kipeä miehesi voi olla, kun ei pysty juhlimaan ollenkaan? Lähdet vaan kavereiden kanssa ulos. Vappu on kerran vuodessa ja nuori ei ole ikuisesti.

Ei vaan aika neiti mies - yleensähän samantapaiset palstalle vuodatetut keissit ovat kipeän naisen vollotusta siitä kun mies ei suostunut jäämään kotiin hoivailemaan.

Vierailija
96/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuna kuuluu terveitten juoda juhlia ja nussia. Sairaat parentelevat ittensä ja ottavat vahingon takaisin joskus muuna juhlana tai bilepäivänä. Jos tyttis juhlii baarissa ja illasta käy toipilasta nusasemassa ei kai kenelläkään ole mitään sanottovaa. Jos taas tyttis löytää panoseuraa juhkistansa, niin so? Eipä se suhde huikea ollutkaan..

Vierailija
97/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sairas on itsekäs pyytäessään jäämään, niin nämä ihmiset ajattelevat että on uhraus jättää toinen bileilta väliin mennäkseen kumppanin luo. Itse ainakin mielelläni menisin poikaystävän luo viettämään koti-iltaa, koska nautin hänen seurastaan, enkä halua että hänellä olisi ikävää. Minusta olisi ihan hyvä jako että toisen illan biletän ja toisen olen kotona sairaan kanssa, joka ei päässyt kumpaakaan iltana.

Mun poikaystävä ei ainakaan vaatisi mua jäämään kotiin sen takia että haluaisi pilata myös mun illan, vaan se ajattelee että hänellä olisi mukavampaa, kun rakas on seurana. Ja mä ajattelen että myös mulla ois mukavaa hänen kanssaan ja haluan ettei poikaystävän vappu menis ihan piloille.

Ihmeellistä minäminä-ajattelua täällä. Kyllä se parisuhde on kahden kauppa, jossa ajatellaan toisen hyvinvointia, välitetään toisesta.

Vierailija
98/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäisin kotiin koska mulla on kivaa myös poikkiksen kanssa ja bilettää voi koska tahansa. :)

Vierailija
99/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte tosi nuoria, erotkaa, jos tuollaisista asioista ei päästä sopuun. 

Vierailija
100/111 |
01.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu nyt aika paljon siitäkin, kuinka sairas tämä sairas on.

Mun on yliäätään vaikea asennoitua kysymykseen, koska jos olisin semisairas ja näyttää siltä, että toisella on jotain kivaa sovittuna ja hän haluaisi mennä, niin en edes ehdottaisi kotiin jäämistä.