Kumpi on oikeassa? Parisuhdeongelma
Meillä on poikaystävän kanssa kauhea sota ja haluaisin vähän puolueettomia mielipiteitä asiaan. Pyrin kirjoittamaan tämän mahdollisimman neutraalisti ja totuudenmukaisesti.
Tämä on poikaystävän ensimmäinen opiskelijavappu, jota on odotettu vuosikausia, kun ko. kouluun on haettu. Vihdoin ovet aukenivat ja syksystä asti on puhunut siitä, miten aikoo viettää tämän kauan odotetun vapun haalareissaan opiskelijakavereiden kanssa. Poikaystävä sairastui kuitenkin juuri vappuviikolla ja riennot jäävätkin välistä ja peitonmutka kutsuu, mistä hän onkin ymmärrettävästi äärimmäisen pettynyt ja harmissaan.
Tyttöystävä suhtautuu vappuun neutraalisti, ei liiku opiskelijaporukoissa, vaan viettää yleensä vappua kavereidensa kanssa iltaa istuen. Vappua juhlitaan samalla tyylillä kuin mitä tahansa viikonloppuiltaa, kun lähdetään kavereiden kanssa ulos, mutta onhan vappu kuitenkin aina vappu, ihmisiä enemmän liikkeellä jne. Tyttöystävä aloitti vapun vieton jo eilen, perjantaina, kavereidensa kanssa iltaa istuen ja baarissa käyden. Poikaystävä yritti kotona parantaa oloaan, että aattona pääsisi liikenteeseen.
No, poikaystävä on edelleen sairaana, eikä pysty lähtemään ja toivoi, että tyttöystävä tulisi hänen seurakseen kotiin, ettei ilta olisi ihan totaalisen paska hänelle. Poikaystävä näkee asian siis niin, että tottakai toinen tulee sairaan seuraksi, että se edes vähän helpottaisi sairaan pettymystä siitä, ettei itse pääse. Tyttöystävä taas näkee asian niin, että jos toinen on sairas, niin edes toisen pitäisi silloin mennä, ettei molempien ilta mene pilalle.
Ajatuksia?
Kommentit (111)
Mä jäisin ehdottomasti poikaystävän seuraks. Jos oisin itse yksin kotona niin tuntuis aika ikävältä jos toinen lähtis... Tosin jos poikkis ite ei jäis vastaavassa tilanteessa mun kans, ois aika epäreilua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävälle vappu on siis kuin mikä tahansa viikonloppu, hän juhli jo eilen ja nytkin pitää päästä bailaamaan ennemmin kuin olemaan kaverina sairaalle. Yksi ainoa kysymys, mitä tyttöystävä poikaystävällä tekee?
No ei nyt mikä tahansa viikonloppu! Onhan vappu tietenkin kiva bilejuhla kavereiden kanssa, mutta toki myönnän sen, että varmaan poikaystävälle tämä oli merkityksellisempi tällä kertaa. Mutta silti, oikeuttaako se häntä vaatimaan, että minäkin märehdin kotona?
AP
Ei oikeuta tietenkään. Mutta ulkopuolista laittaa ihmetyttämään, että minkä ihmeen takia olette yhdessä. Jos parisuhde on tuollaista oikeuksista ja oikeutuksista keskustelua, niin se on sama lopettaa. Usko pois, juttusi on sen oloinen että mene vain rauhassa bailaamaan, ette tule missään tapauksessa muutenkaan viettämään elämäänne yhdessä kovin pitkään.
Itse jäisin seuraksi, juhlimaan pääsee tyttöystävä muulloinkin ja vapun sairastaminen on poikaystävälle varmasti tosi kurjaa kaiken odotuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän nyt on kiinni siitä, mistä sairaudesta on kyse. Opiskelijavappua on juhlittu keuhkokuumeessa ja vatsataudissa, joten aika sairas tuo poikaystävä on, jos koko useampi päivä on mennyt petin pohjalla.
Tyttöystävälle vappu on kuin mikä tahansa viikonloppu, joten hän on käynyt bailaamassa jo perjantaina ja tänään jatkuu. Näin siis joka ikinen viikonloppu? Oikeastiko? Ehkä ap voisi vähän avata tätä suhdetta, jossa nainen jatkaa sinkkuelämää, vaikka poikaystävä on vierellä.
Oma näkemykseni on se, että jos juhlii jo nyt joka viikonloppu eikä pidä vappua isona asiana, niin voi jäädä poikaystävän kanssa kotiin. Toisaalta sitä ei pidä tehdä, jos kokee asian uhrauksena. Silloin kannattaa mennä ja sanoa poikaystävälle, että sorry, vieraat kiinnostaa enemmän kuin sinä.
En juhli joka viikonloppu! Suunnilleen saman verran käymme juhlimassa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävälle vappu on siis kuin mikä tahansa viikonloppu, hän juhli jo eilen ja nytkin pitää päästä bailaamaan ennemmin kuin olemaan kaverina sairaalle. Yksi ainoa kysymys, mitä tyttöystävä poikaystävällä tekee?
No ei nyt mikä tahansa viikonloppu! Onhan vappu tietenkin kiva bilejuhla kavereiden kanssa, mutta toki myönnän sen, että varmaan poikaystävälle tämä oli merkityksellisempi tällä kertaa. Mutta silti, oikeuttaako se häntä vaatimaan, että minäkin märehdin kotona?
AP
Ei se mitään oikeuta, mutta parisuhteessa muutenkin on kysymys vähän muustakin kuin oikeuksista. Esimerkiksi sellainen juttu kuin välittäminen.
Tyttöystävä lähtee sovitusti juhlimaan kavereiden kanssa, tietysti. Poikaystävä ei ilmeisesti ihan kuolemassa kuitenkaan ole? Ihan älytöntä, ettei tyttö saisi mennä juhlimaan koska pojulle tulee paha mieli kun ei itse pääse ja harmittaa muka vähemmän kun toinenkin kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Ei oikeuta tietenkään. Mutta ulkopuolista laittaa ihmetyttämään, että minkä ihmeen takia olette yhdessä. Jos parisuhde on tuollaista oikeuksista ja oikeutuksista keskustelua, niin se on sama lopettaa. Usko pois, juttusi on sen oloinen että mene vain rauhassa bailaamaan, ette tule missään tapauksessa muutenkaan viettämään elämäänne yhdessä kovin pitkään.
Mutta minä näen asian niin, että jos itse olisin sairas, niin haluaisin, että poikaystävä kuitenkin menisi, että edes toisella olisi mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Mutta minä näen asian niin, että jos itse olisin sairas, niin haluaisin, että poikaystävä kuitenkin menisi, että edes toisella olisi mukavaa.
Eikö kotona poikaystävän seurassa sitten ole mukavaa?
Vierailija kirjoitti:
Tyttöystävä lähtee sovitusti juhlimaan kavereiden kanssa, tietysti. Poikaystävä ei ilmeisesti ihan kuolemassa kuitenkaan ole? Ihan älytöntä, ettei tyttö saisi mennä juhlimaan koska pojulle tulee paha mieli kun ei itse pääse ja harmittaa muka vähemmän kun toinenkin kärsii.
omalla kohdallani ajattelisin niin, että jäisin sairaan poikaystäväni luo, että hänellä olisi kivaa seuraa, eikä olisi niin tylsä olla yksin kämpillä, kun kaikki kaverit bilettää. ja jos itse olisin kipee, niin haluaisin poikaystävän mun luo siksi, että mulla ois sitä kivaa seuraa, enkä siksi, että haluaisin myös poikaystävän KÄRSIVÄN koti-illasta, kun itsekin joudun olemaan kotona. kun lähtökohtaisesti koti-ilta poikaystävän kanssa ei ole mulle KÄRSIMYSTÄ!
toki jos sinä iltana ois vaikka mun bestiksen polttarit, niin poikaystävä todellakin sais sairastaa keskenänsä. mutta ap:n tilanteessa vappu oli tärkeämpi sairaalle kuin tyttöystävälle, siksi mun mielestä tyttöystävän pitäis jäädä piristään poikaystävää kotiin.
AP taisi viime iltana tavata jonkun, jonka kanssa tänään puhelimen viestimissä sovittu tapaaminen yöhön. Vierasta kikulia tekkee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Eikö kotona poikaystävän seurassa sitten ole mukavaa?
on toki, mutta onhan vappu nyt kuitenkin siinä mielessä erikoisilta, että se olisi mukava olla viettämässä kavereiden kanssa.
AP (tuo aiempikin viesti oli siiis minulta)
Tyypillinen miesflunssa, että kenelläkään ei saa olla kivaa, kun ei miehellä ole kivaa. Ihmettelen miten kipeä miehesi voi olla, kun ei pysty juhlimaan ollenkaan? Lähdet vaan kavereiden kanssa ulos. Vappu on kerran vuodessa ja nuori ei ole ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen miesflunssa, että kenelläkään ei saa olla kivaa, kun ei miehellä ole kivaa. Ihmettelen miten kipeä miehesi voi olla, kun ei pysty juhlimaan ollenkaan? Lähdet vaan kavereiden kanssa ulos. Vappu on kerran vuodessa ja nuori ei ole ikuisesti.
Itselläni ei kyllä tulisi mieleen lähteä vaikka kuumeessa tai oksennustaudissa juhlimaan. Enkä myöskään haluaisi lähteä särkylääkkeen voimalla puolikuntoisena mihinkään, paha mielihän sellaistesta puolibiletyksestä vain tulisi.
Jos omaa parisuhdetta mietin, niin tietysti jäisin kotiin. Tosin tiedän, että poikaystävä tekisi samoin, jos olisin itse taudissa.
Sanotaanko näin. Mekin oltiin jo pidempään sovittu laittaa lapset yökylään ja lähteä hauskanpitoon. Lapset vietiin, koska siitä oli kauan puhuttu ja odottivat sitä.
Mies olikin ihan flunssassa, kotona päädyttii illanviettoon kahdestaan. Mies joi flunssaa parantavaa kuumaa ja puoliso muutaman neuvoa antavan ja musiikki kohti kaakkoa, muutamat tanssiliikkeet omassa kodissa.
Tottakai vähän harmitti, mutta en viitsinyt puolisoa jättää.
Tuossa tilanteessa olisi minulle (ja miehelleni) kummassakin roolissa täysin ok, että terve osapuoli lähtee juhlimaan. Poikaystäväsi on hieman itsekäs tässä kuviossa.
Näin 36-vuotiaana kahden lapsen äitinä on aika tuttua se, että vuoroin juhlitaan ja vuoroin hoidetaan lapsia kotona, eli kateellisuus toisen menemisistä tekisi elämän todella hankalaksi.
Lopeta jo pohtiminen. Siideri auki ja menoks
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa olisi minulle (ja miehelleni) kummassakin roolissa täysin ok, että terve osapuoli lähtee juhlimaan. Poikaystäväsi on hieman itsekäs tässä kuviossa.
Näin 36-vuotiaana kahden lapsen äitinä on aika tuttua se, että vuoroin juhlitaan ja vuoroin hoidetaan lapsia kotona, eli kateellisuus toisen menemisistä tekisi elämän todella hankalaksi.
Siis kyse ei ole kateudesta. Juhlimme muuten yhdessä ja erikseen ihan sujuvasti. Normi-iltana terveen biletys on molemmille ihan ok, mutta poikaystävä vetoaa nyt siihen, että tämä ensimmäinen opiskelijavappu olisi jotenkin tavallista merkityksellisempi ja koska minulle se ei ole, niin miksen voi jäädä hänen seurakseen kotiin, että hänen pettymyksensä olisi siedettävämpää.
AP
Kyllä aikuinen mies yhden illan yksin kestää. En ymmärrä tuollaisia suhteita missä pitää uhrautua.
jos suhtaudut vappuun samalla tavalla kuin minä, eli että se on "ihan kiva biletysilta", niin jäisin kotiin, varsinkin jos olisin jo eilen ollut bilettämässä. ja kun se selvästi on tärkeämpi poikaystävällesi, niin olisi kyllä reilua sinulta olla hänen seuranaan, kun harmittaa jo varmasti muutenkin tarpeeksi.