Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on oikeassa? Parisuhdeongelma

Vierailija
30.04.2016 |

Meillä on poikaystävän kanssa kauhea sota ja haluaisin vähän puolueettomia mielipiteitä asiaan. Pyrin kirjoittamaan tämän mahdollisimman neutraalisti ja totuudenmukaisesti.

Tämä on poikaystävän ensimmäinen opiskelijavappu, jota on odotettu vuosikausia, kun ko. kouluun on haettu. Vihdoin ovet aukenivat ja syksystä asti on puhunut siitä, miten aikoo viettää tämän kauan odotetun vapun haalareissaan opiskelijakavereiden kanssa. Poikaystävä sairastui kuitenkin juuri vappuviikolla ja riennot jäävätkin välistä ja peitonmutka kutsuu, mistä hän onkin ymmärrettävästi äärimmäisen pettynyt ja harmissaan.

Tyttöystävä suhtautuu vappuun neutraalisti, ei liiku opiskelijaporukoissa, vaan viettää yleensä vappua kavereidensa kanssa iltaa istuen. Vappua juhlitaan samalla tyylillä kuin mitä tahansa viikonloppuiltaa, kun lähdetään kavereiden kanssa ulos, mutta onhan vappu kuitenkin aina vappu, ihmisiä enemmän liikkeellä jne. Tyttöystävä aloitti vapun vieton jo eilen, perjantaina, kavereidensa kanssa iltaa istuen ja baarissa käyden. Poikaystävä yritti kotona parantaa oloaan, että aattona pääsisi liikenteeseen.

No, poikaystävä on edelleen sairaana, eikä pysty lähtemään ja toivoi, että tyttöystävä tulisi hänen seurakseen kotiin, ettei ilta olisi ihan totaalisen paska hänelle. Poikaystävä näkee asian siis niin, että tottakai toinen tulee sairaan seuraksi, että se edes vähän helpottaisi sairaan pettymystä siitä, ettei itse pääse. Tyttöystävä taas näkee asian niin, että jos toinen on sairas, niin edes toisen pitäisi silloin mennä, ettei molempien ilta mene pilalle.

Ajatuksia?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että päädyit ilmeisesti lähtemään! Vaikea tajuta miten moni oli sitä mieltä että olisi pitänyt jäädä kotiin. Miksi? Jos poikaystävä ei ole niin sairas että tarvitsee apua kotona. Tuskin se poikaystävän pettymys pilalle menneistä vappusuunnitelmista olisi siitä oikeasti lievittynyt, yhtä lailla olis jäänyt haalarivappu väliin ja koti-ilta tyttöystävän kanssa ei olisi sitä millään tavalla vastannut eli oikeasti ois harmittanut yhtä paljon. Ja jos harmitusta lisää se että tyttöystävä pääsi juhlimaan, niin se on vain itsekästä.

jos sun pilalle mennyt ilta ei yhtään parantuisi siitä, että voisit kuitenkin sitten viettää sen seurustelukumppanisi kanssa, niin suosittelen eroamaan välittömästi.

Vierailija
62/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse peruin kaverin megabileet tyttöystävän sairastumisen vuoksi, ei käynyt edes mielessä että jättäisin toisen yksin sairastamaan ja lähtisin itse bilettämään. Senkin olen joskus tehnyt kun tyttöystävä vaatimalla vaati lähtemään, mut palasin aika pian kotiin, oli vaikea päästä biletunnelmaan kun tiesi että toisella on tosi kurja olo kotona. Bileitä tulee ja menee, mut hyviä tyttöystäviä on harvassa. En toki tuomitse lähtemistäsi, jokainen päättää itse tälläiset jutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko asetelma on ihan outo ja epäreilu lähtökohtaisesti. Siis minulle ei ikinä tulisi mieleenkään vaatia kumppania jäämään seuraksi, jos olen sairaana. Eipä kipeänä muutenkaan ole seurallinen olo ja haluaa vain olla rauhassa ja nukkua ja katsoa leffaa. Minä en yksinkertaisesti kehtaisi vaatia kumppania jäämään himaan, varsinkin vappuna - oli juhla hänelle sitten kuinka tärkeä tai ei-tärkeä tahansa. Tietysti saattaisin sitä salaa toivoa mielessäni, mutta en sellaista pyytäisi, saati vaatisi ja aiheuttaisi siitä kiistaa. Mites sitten kun tästä on jo syntynyt erimielisyys, aiotteko olla ihan mielissänne toistenne seurassa ja nauttia tosissanne, jos jäät? Eikös tunnelma olis joka tapauksessa kireä?

Ei hyvää päivää tätä ihmisten läheisriippuvuutta...

Vierailija
64/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko asetelma on ihan outo ja epäreilu lähtökohtaisesti. Siis minulle ei ikinä tulisi mieleenkään vaatia kumppania jäämään seuraksi, jos olen sairaana. Eipä kipeänä muutenkaan ole seurallinen olo ja haluaa vain olla rauhassa ja nukkua ja katsoa leffaa. Minä en yksinkertaisesti kehtaisi vaatia kumppania jäämään himaan, varsinkin vappuna - oli juhla hänelle sitten kuinka tärkeä tai ei-tärkeä tahansa. Tietysti saattaisin sitä salaa toivoa mielessäni, mutta en sellaista pyytäisi, saati vaatisi ja aiheuttaisi siitä kiistaa. Mites sitten kun tästä on jo syntynyt erimielisyys, aiotteko olla ihan mielissänne toistenne seurassa ja nauttia tosissanne, jos jäät? Eikös tunnelma olis joka tapauksessa kireä?

Siis selväähän se oli heti erimielisyyden ilmettyä, etten jää, eikä poikaystävä olisi sitä varmaan enää halunnutkaan, kun asiasta kerran riita tuli. Tämä kysely on sitä varten, että hahmottaisin hieman, mitä mieltä ihmiset yleensä ovat tällaisesta. Kun molemmat ovat tietenkin kavereineen sitä mieltä, että ovat itse oikeassa.

Vierailija
65/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis selväähän se oli heti erimielisyyden ilmettyä, etten jää, eikä poikaystävä olisi sitä varmaan enää halunnutkaan, kun asiasta kerran riita tuli. Tämä kysely on sitä varten, että hahmottaisin hieman, mitä mieltä ihmiset yleensä ovat tällaisesta. Kun molemmat ovat tietenkin kavereineen sitä mieltä, että ovat itse oikeassa.

tämä siis AP

Vierailija
66/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikakaverin kanssa oleminen on märehtimistä, siiderit olleet auki jo eilisestä lähtien, vappu on biletysilta muiden joukossa. Voi jessus, mikä osa tuossa oli sitä seurustelua? Taitaa vain kaksi bilettäjää olla päätynyt hetkeksi kimppaan, jatkaakseen matkaa taas hetken päästä eteenpäin. Ei tuo ainakaan miltään toisen kanssa viihtymiseltä, välittämiseltä, yhteisten asioiden jakamiselta, toistensa ajattelulta tai miltään muultakaan parisuhteeseen viittaavalta kuulostanut.

Vierailija
67/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en ymmärrä että miksi parisuhteessa oleva ihminen edes haluaisi bilettää pari iltaa putkeen ilman sitä oman kullan seuraa. Voi kyllä olla että tämä mielipide-ero tässä asiassa aloittajan kanssa voi johtua siitä että hän on ilmeisesti noin 20v ? nuori neiti jolla nuo biletys ja baareilu ajat on kunnolla vasta edessäpäin ja mulla taas nuo nuoruuden biletykset on sen verran jo takana päin, ja niin paljon jo koettu että jos elän parisuhteessa niin ei ole mitään hinkua juhlia ja hyppiä kapakassa montaa iltaa peräkkäin kun ei ole hinkua muutenkaan kosteisiin juhliin kuin noin 5 kertaa vuodessa.

Vierailija
68/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi mun ei tarvi edes vaatia, vaan se on meillä itsestäänselvyys, jos kyseessä ei ole esim. pakollinen työjuttu tai vaikka kaverin häät. itse en ainakaan koe kotiin jäämistä mieheni kanssa miksikään uhraukseksi, vaan koti-ilta miehen kanssa on ihan yhtä kivaa kuin bileilta, erilaista toki. mutta ehkä tämä on eri asia meillä, kun olemme vielä lapsettomia ja juhlimaan pääsemme milloin vain. tosin sama tilanne ilmeisesti oli aloittajallakin, joten hieman ihmettelen tuota biletysvimmaa. joko toinen mies kiikarissa tai sitten se oma parisuhde on jo vähän menneen talven lumia..

Vierailija
69/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse en ymmärrä että miksi parisuhteessa oleva ihminen edes haluaisi bilettää pari iltaa putkeen ilman sitä oman kullan seuraa. Voi kyllä olla että tämä mielipide-ero tässä asiassa aloittajan kanssa voi johtua siitä että hän on ilmeisesti noin 20v ? nuori neiti jolla nuo biletys ja baareilu ajat on kunnolla vasta edessäpäin ja mulla taas nuo nuoruuden biletykset on sen verran jo takana päin, ja niin paljon jo koettu että jos elän parisuhteessa niin ei ole mitään hinkua juhlia ja hyppiä kapakassa montaa iltaa peräkkäin kun ei ole hinkua muutenkaan kosteisiin juhliin kuin noin 5 kertaa vuodessa.

Olemme hieman vajaa 30v. molemmat ja seurustelleet pari vuotta

AP

Vierailija
70/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävälle vappu on siis kuin mikä tahansa viikonloppu, hän juhli jo eilen ja nytkin pitää päästä bailaamaan ennemmin kuin olemaan kaverina sairaalle. Yksi ainoa kysymys, mitä tyttöystävä poikaystävällä tekee?

No ei nyt mikä tahansa viikonloppu! Onhan vappu tietenkin kiva bilejuhla kavereiden kanssa, mutta toki myönnän sen, että varmaan poikaystävälle tämä oli merkityksellisempi tällä kertaa. Mutta silti, oikeuttaako se häntä vaatimaan, että minäkin märehdin kotona?

AP

Ihan tän perusteella sanoisin että sulla on aika paljon opittavaa parisuhteista- kestävistä sellaisista. Jos oikeesti ollaan yhdessä prioriteetti on toisen hyvinvoinnissa. Etenkin silloin jos toisella on huono olla fyysisesti tai henkisesti..

Vierailija
71/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap. sun jutuista vain jotenkin välittyi sellainen kuva ainakin mulle että olette juuri ja juuri kaksikymppisiä. Mikä siinä biletyksessä on niin kivaa että vielä melkein kolmekymppisenäkin on halua jatkaa monta iltaa peräkkäin jos on se oma kumppani kuitenkin kotona odottamassa?

Vierailija
72/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävä lähtee sovitusti juhlimaan kavereiden kanssa, tietysti. Poikaystävä ei ilmeisesti ihan kuolemassa kuitenkaan ole? Ihan älytöntä, ettei tyttö saisi mennä juhlimaan koska pojulle tulee paha mieli kun ei itse pääse ja harmittaa muka vähemmän kun toinenkin kärsii.

Jos "rakkaimpansa" seurassa oleminen tuntuu kärsimykseltä kannattaa lopettaa suhde jo ennen toukokuuta. Ihan sairas ajatus. Pysyisin itse mieluummin yksin koko elämäni kuin alentuisin tuollaiseen "suhteeseen".

No mitä nyt ihmettä. En itse käyttäisi sanaa "kärsimys" mutta eikö voi viihtyä puolisonsa seurassa ja silti haluta mennä joskus juhlimaan, vaikka hän ei pääsekään?

Joskus joo. Mutta miksi juuri nyt, kun poikaystäväsi haluaisi, että olet kotona? Tuleehan sinulle niitä viikonloppuja vielä monia, ja vappujakin (ja, kuten sanoit, vappu ei ole sinulle niin iso asia).

Vierailija
73/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo biletys monta iltaa peräkkäin ole edes terveellistä. Anna maksasi levätä ja vietä koti-ilta.

Vierailija
74/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitellakaan että bilettäisin 2 iltaa ilman kipeää miestäni ja vielä tuon ikäisenä! (Olen siis samaa ikäluokkaa.) Mikä parisuhde on sellainen, jossa toisesta ei huolehdita vaan omat menot menee toisen edelle?

Vierailija
75/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt pitää jo kertoa totuus. Todellisuudessa minä olen siis sairas tyttöystävä, jonka poikaystävä ei halunnut jättää bileiltaa väliin jäädäkseen kotiin piristämään minua. AV:lla monesti se mies on se sika asiasta riippumatta, joten ajattelin saavani oikeasti puolueettomia vastauksia, kun nainen olisi tässä tarinassa se, joka häipyy. Sorii....

Mutta joka tapauksessa, haluan siis vielä tarkentaa vastaajille, että kyse ei siis ollut missään vaiheessa siitä, että olisin kateellinen ja haluaisin PILATA miehenkin illan, kun en itse pääse. Ihan vilpittömästi ajattelen niin, että jos tilanne olisi toisin päin ja miehellä jäisi jotain hänelle todella tärkeää ja kivaa välistä, ja se ei olisi minulle nyt niin supertärkeää, niin tottakai jäisin hänen seurakseen. Mielestäni paskan illlan tekee vähemmän paskaksi, jos voisin olla sen poikaystäväni kanssa. Hän ei ilmeisesti ajattele samoin, kun on sitä mieltä, ettei minun läsnäoloni hänen sairastaessaan toisi mitään lisäarvoa, vaan minun olisi sama mennä bilettämään, että edes toisella meistä olisi kivaa. Kuulostaa ihan kauhealta, kun sen tähän kirjoittaa, kun mielestämme meillä on ihan hyvä ja välittävä suhde. Jotenkin tosi noloakin tämä on, kun kaikki ystäväni ovat lohdutelleet minua sillä, että onneksi poikaystäväni voi tulla piristämään minua, kun pitävät sitä siis itsestäänselvyytenä.

AP

Vierailija
76/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun *MIELESTÄNI meillä on ihan hyvä ja välittävä suhde."

AP

Vierailija
77/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miten tämä asia käytännössä tuli ilmi? sinä sanoit suoraan, että haluaisit hänen tulevan luoksesi, kun sulla on kurjaa ja mies sanoi, ettei todellakaan tule, vaan haluaa mennä bilettämään? kuulostaa tosi hyvältä ja välittävältä suhteelta........

Vierailija
78/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyttöystävä rakastaa poikaystäväänsä niin jää kotiin. Kun kerran "vappu on ihan kuin mikä tahansa muukin viikonloppu"

Vierailija
79/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on poikaystävän kanssa kauhea sota ja haluaisin vähän puolueettomia mielipiteitä asiaan. Pyrin kirjoittamaan tämän mahdollisimman neutraalisti ja totuudenmukaisesti.

Tämä on poikaystävän ensimmäinen opiskelijavappu, jota on odotettu vuosikausia, kun ko. kouluun on haettu. Vihdoin ovet aukenivat ja syksystä asti on puhunut siitä, miten aikoo viettää tämän kauan odotetun vapun haalareissaan opiskelijakavereiden kanssa. Poikaystävä sairastui kuitenkin juuri vappuviikolla ja riennot jäävätkin välistä ja peitonmutka kutsuu, mistä hän onkin ymmärrettävästi äärimmäisen pettynyt ja harmissaan.

Tyttöystävä suhtautuu vappuun neutraalisti, ei liiku opiskelijaporukoissa, vaan viettää yleensä vappua kavereidensa kanssa iltaa istuen. Vappua juhlitaan samalla tyylillä kuin mitä tahansa viikonloppuiltaa, kun lähdetään kavereiden kanssa ulos, mutta onhan vappu kuitenkin aina vappu, ihmisiä enemmän liikkeellä jne. Tyttöystävä aloitti vapun vieton jo eilen, perjantaina, kavereidensa kanssa iltaa istuen ja baarissa käyden. Poikaystävä yritti kotona parantaa oloaan, että aattona pääsisi liikenteeseen.

No, poikaystävä on edelleen sairaana, eikä pysty lähtemään ja toivoi, että tyttöystävä tulisi hänen seurakseen kotiin, ettei ilta olisi ihan totaalisen paska hänelle. Poikaystävä näkee asian siis niin, että tottakai toinen tulee sairaan seuraksi, että se edes vähän helpottaisi sairaan pettymystä siitä, ettei itse pääse. Tyttöystävä taas näkee asian niin, että jos toinen on sairas, niin edes toisen pitäisi silloin mennä, ettei molempien ilta mene pilalle.

Ajatuksia?

Vastaan lukematta muita kommentteja, vaikka arvaankin että ne ovat samansuuntaisia omani kanssa.

Eli tyttöystävän pitää mennä juhlimaan vappua aiempien suunnitelmien mukaisesti eikä jäädä kärsimään kipeän poikaystävän kanssa. 

Ei ole mitään järkeä että huonon tuurin käydessä menisi molempien vappu pilalle. Eli tyttö bileisiin kunhan ensin auttaa kipeää poikaystävää hankkimalla potilaalle ruokaa, herkkuja, leffan jne. mikä helpottaakaan oloa.

Vierailija
80/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia?

Vastaan lukematta muita kommentteja, vaikka arvaankin että ne ovat samansuuntaisia omani kanssa.

Eli tyttöystävän pitää mennä juhlimaan vappua aiempien suunnitelmien mukaisesti eikä jäädä kärsimään kipeän poikaystävän kanssa. 

Ei ole mitään järkeä että huonon tuurin käydessä menisi molempien vappu pilalle. Eli tyttö bileisiin kunhan ensin auttaa kipeää poikaystävää hankkimalla potilaalle ruokaa, herkkuja, leffan jne. mikä helpottaakaan oloa.

Itse asiassa päinvastaisia on ollut suurin osa vastauksista. Ja tunnustin pari viestiä taakse päin, että minä olen oikeasti se sairas tyttöystävä. Ajatusmaailmamme on selvästi erilainen sillä en ajatellut poikaystävän vapun menevän pilalle, jos JOUTUU olemaan kanssani kotona. Varsinkin kun pääsi jo eilen juhlimaan ja kun tälle päivää ei edes ollut mitään erityisiä suunnitelmia. Eikä tuonut edes mitään herkkuja, kun tämä riita tuli... Nyt olen ilman ruokaa ja herkkuja kämpillä. Lähellä on kyllä kauppa, mutta vituttaa ja nolottaa mennä sinne ostamaan itselleni herkkuja, että voin sitten yksin märehtiä niitä täällä kämpillä surkeana.... En halua törmätä tuttuihin ja kertoa, että olen tässä nyt itselleni ostamassa limsaa, kun poikaystävä on niin kusipää, ettei edes siellä kaupassa voinut käydä sairaan puolesta.

AP