Miehen mielestä vappumunkki=hillomunkki! & muut kootut "pistä mies kauppaan, mene itse perässä"-kokemukset!
Pistä mies asialle, ja tee itse perästä. Lukemattomia kertoja on tullut pyydettyä miestä tuomaan kaupasta jotain, ja lopputuloksena sieltä tulee jotain ihan muuta. Aika hyvin on oppinut yksityiskohtaisesti selittämään asioita, jos pistän miehen asialle ja se on musta ihan ok, koska ei kaikilla vaan ole muisti ja hahmotuskyky samanlainen. Nämä tarinat on silti vaan aina niin hulvattomia. :-D
Pyysin miestä ostamaan kotimatkalla meille vappumunkit. Sanoin vielä paikan josta niitä saa hänen työmatkan varrella ja hinnan. Aikaisempina vuosina olen itse ostanut niitä meille, joten pitäisi olla tuttu konsepti, enkä siksi älynnyt sen tarkemmin selittää tämän vappuherkun muotoa, väriä, rakennetta tai muuten tarkempaa ulkonäköä. Nyt se tuli sitten töistä kotiin sellaisten pyöreiden umpinaisten hillomunkkien kanssa. Niitä sellaisia kuivia, joita saa vähintään jokatoiselta huoltsikalta. :---D Että tällaista. Syödäänkö jossain päin Suomea vappuna hillomunkkeja?
Omat tarinanne jakoon aiheesta...NYT!
Kommentit (83)
Ne ns. viralliset vappumunkit on tosiaan niitä pieniä (vert. tavalliseen hillomunkkiin) pyöreitä, joissa ei yleensä ole sitä hilloa sisässä! =D
Olisit paistanut munkkisi itse laiskimus!
Pyysin miestäni tuomaan meheviä vappuprovoja ja se höpsö toi sellaisia provoja, joissa oli reiän sijaan hilloa.
Vierailija kirjoitti:
Sori, en jaksanut lukea kaikkia vastauksia, mutta ap varmaan tarkoittaa vappumunkeilla, niitä "pieniä palleroita" eli esm. tällasia: http://www.kinuskikissa.fi/wp-content/uploads/sini/2009/04/munkit2.jpg
No munkki, kuin munkki!! Hauskaa vappua kaikille! =)
Ap ei tiedä itsekään mitä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisit paistanut munkkisi itse laiskimus!
Liian vaikeeta ap:lle. Eihän se osannut itse edes kauppaan.
Tämä on aloittajalle vain tekosyy ostaa perseenlevittimiä lisää huomenna. Että saa "oikeanlaisia". Eikö niin?
Vaikea elämä, jätä se sika. Mene itse kauppaan niin saat sitä mitä SINÄ ITSE haluat. Minä, minä, minä, minä eikä kukaan muu.
Minä pyysin kerran miestä tuomaan lohta grillattavaksi. Sanoin, että ottaa sellaisen vakuumipakatun, koska omi hyvässä tarjouksessa. Mies toi kilon vakuumipakattua kylmäsavustettua lohta. Eikä maksanut paljon...
Vappumunkkihässäkässä olisin itse katsonut peiliin.
Hui kun ihmiset hikeentyy... :D en kyllä itse saanut käsitystä että ap suuttui asiasta, naureskeli vaan erilaisille näkemyksille siitä mikä on vappumunkki.
Vierailija kirjoitti:
Hui kun ihmiset hikeentyy... :D en kyllä itse saanut käsitystä että ap suuttui asiasta, naureskeli vaan erilaisille näkemyksille siitä mikä on vappumunkki.
Lähinnä ihmetyttää että ap ei itsekään ymmärrä mikä meni väärin, on oikeasti raskasta olla sellaisen ihmisen ohjeistettavana, joka syyttää muita kun nyt eivät "ilmiselvää" asiaa tajua. Äitini on juuri sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on vappumunkki?
Munkkirinkilä. Googleta.
Vappuna ei syödä mitään munkkirinkilöitä vaan niitä pallon mallisia,joko hillolla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on vappumunkki?
Munkkirinkilä. Googleta.
Vappuna ei syödä mitään munkkirinkilöitä vaan niitä pallon mallisia,joko hillolla tai ilman.
Meillä taas syödään nimenomaan niitä munkkirinkilöitä, niitä oli myös tänään töissä jälkiruokana siman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus oli kyllä taas kerran ihan kaikkien miesten mitätöintiä ja vähättelyä. "Kun ei yksikään mies kuitenkaan mitään osaa". Vaikka itse makaa perse homeessa itse kotona paskapalstalla lällättämässä.
Minä taas näen asian niin, että aloittaja on itse laiska paska joka syö valmispaskaa, eikä osaa itse edes munkkeja paistaa. Mutta kuvittelee miehensä olevan ajatustenlukija. Ja näin päästään mollaamaan miehiä miesvihapaskapalstalla.
Ai, oikeastiko ihmiset syö vappuna hillomunkkeja? Oli mulle ihan uusi juttu. Mua nauratti jo töissä se, kun joku toi donitsirinkuloita ja selitti jotain vappumunkeista. Ihan eri juttuhan se on.
Minua itseäni nauratti aikanaan se, kun pyysin miestä tuomaan lisää hienosokeria, että leivotaan munkkeja. Mies toi jotain normaalia hienompaa sokeria, ja sillä kun sokeroi munkit, oli suutuntuma ihan eri kuin "äidin leipomilla munkeilla". Sanoinkin miehelle, että väärin sokeroitu ;) Kelepasi kyllä, mutta tuntui "väärälle" eli erille.
Vappumunkki on mulle sama kuin munkkirinkilä. Jostain syystä olin kuvitellut sen olevan kaikille niin. Ei saa kuvitella.
Minä taas ehdotin naiselleni munkkien leipomista ja se alkoi kaivamaan kaapeista vehnäjauhoa, voita, maitoa, sokeria ja patisteli kauppaan hakemaan hiivaa ja öljyä! Että ei se ole helppoa meille miehillekään! Ni!
Hyi yök hillomunkkeja! Ap mä ainakin ymmärrän sun tuskan! :D
En nyt ymmärrä, itselle tulee mieleen vain tippaleipä ja itse tehdyt munkit. Mitä vappumunkkeja saa kaupasta?
"Vappumunkki" ei ole mikään leivonnainen, on olemassa mm. pyöreitä hillomunkkeja, rahkamunkkeja, munkkirinkilöitä ja possumunkkeja, mutta ei erityistä vappumunkkia.
Meillä ei ole niin tarkkaa, lapset syö mitä vain etäisesti munkkeja muistuttavaa, vaikka donitseja tai churroja.
Kiitos kysymästä, oikein hyvin. Osaan myös käydä ihan itse kaupassakin. Ja ajattele, olen jopa niin kehittynyt yksilö, että osaan tarvittaessa tarkentaa millaista tuotetta olen vailla jos apua tarvitsen.
Osaan pyytää esimerkiksi edamia tai auraa juuston sijasta, pyytää ruispuikuloita tai kestileipää leivän sijasta sekä pyytää munkkivitunrinkilää jos sitä olen vailla. Kuinkas siellä sujuu se ohjeistaminen, pirttihirmuilu ja miehelle vittuilu , nalkutus ja naureskelu?