Miehen mielestä vappumunkki=hillomunkki! & muut kootut "pistä mies kauppaan, mene itse perässä"-kokemukset!
Pistä mies asialle, ja tee itse perästä. Lukemattomia kertoja on tullut pyydettyä miestä tuomaan kaupasta jotain, ja lopputuloksena sieltä tulee jotain ihan muuta. Aika hyvin on oppinut yksityiskohtaisesti selittämään asioita, jos pistän miehen asialle ja se on musta ihan ok, koska ei kaikilla vaan ole muisti ja hahmotuskyky samanlainen. Nämä tarinat on silti vaan aina niin hulvattomia. :-D
Pyysin miestä ostamaan kotimatkalla meille vappumunkit. Sanoin vielä paikan josta niitä saa hänen työmatkan varrella ja hinnan. Aikaisempina vuosina olen itse ostanut niitä meille, joten pitäisi olla tuttu konsepti, enkä siksi älynnyt sen tarkemmin selittää tämän vappuherkun muotoa, väriä, rakennetta tai muuten tarkempaa ulkonäköä. Nyt se tuli sitten töistä kotiin sellaisten pyöreiden umpinaisten hillomunkkien kanssa. Niitä sellaisia kuivia, joita saa vähintään jokatoiselta huoltsikalta. :---D Että tällaista. Syödäänkö jossain päin Suomea vappuna hillomunkkeja?
Omat tarinanne jakoon aiheesta...NYT!
Kommentit (83)
Miesasiamiesten vastaiskua odotellessa.
Mä ainakin luulin, että ne on just niitä tylsiä hillomunkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Millainen on vappumunkki?
Munkkirinkilä. Googleta.
No, meillä on syöty mitä tahansa munkkeja. Juuri tämä mamma osti perinteisiä hillomunkkeja. Olisi kiva tietää, että mikä on oikea vappumunkki.
Perinteinen vappumunkki on semmoinen X:n muotoon leivottu munkki joka paistetaan sianrasvassa ja kuorrutetaan suolalla ja pippurilla. Todella hyviä!
Mikä muu on munkki? Ja kyllä, syömme vappuna hillomunkkeja. Lasten koulussakin niitä oli.
Donitsit taas ovat donitseja. Hyviä nekin, mutta eivät munkkeja.
En ole ikinä kuullut kuin vain yhdenlaisista munkeista. Oletko itse keksinyt "vappumunkin" ap?
N45
jos mä syön munkkia niin sen on oltava Arnolds-tyylinen oikein tahmainen ja makea kokemus. Sillon voin sanoa, että oli kaloriensa arvoinen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkkirinkilä. Googleta.
Kuuklasin. Tulee reseptejä niin pyöreistä munkeista, sydämen mallisista kuin munkkirinkilöistäkin.
Mikä ero on muuten munkkirinkilällä ja donitsilla?
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jonka ap on valinnut.
Nämä ap:n tyyppiset rouvat ovat näitä "aina joudun kaiken itse tekemääm martyyreitä" kaikki täyty olla juuri samoin kuin ap :n lapsuudessa on tehty 😈
Sitten ihmetellään kun ei oikein jaksa 😨 kaiken ohjeistaminenhan ja valvonta on raskasta
Kyllä nyt mammaa vituttaa, kun täytyy tukkia verisuoniaan ihan vääränlaisella munkilla. Mussun mussun, possu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkkirinkilä. Googleta.
Aikas monenäköuistä tulee. Just sellasia kuin sulle tuotiin.
Paras oli tää:
Jepulis joo.
Kyllä munkin tuoretta pitää olla. Munkkirinkilät jää ostamatta, kun pitää olla härpäkettä, eli täytettä ja päällistä.
Mulle vappumunkit on niitä rinkuloita jotka paistetaan rasvassa ja pyöritellään sokerissa. Hillomunkit on erikseen mutta samalla himolla niitäkin kyllä söisin jos olis niitä kaupasta ostettu.
Meillä leivotut vappumunkin ovat AINA, vuodesta 1920 olleet munkkirinkuloita.
Tyhmästä miehestä kärsii koko perhe, samoin tyhmästä naisesta. Miksei aloitusmamma käyttänyt enemmän aikaa ja järkeä parinmuodostukseen, ja ottanut kumppanikseen fiksun miehen? Tai tehnyt vappumunkkeja ITSE kotona?
Siis en tosiaan itse ole koskaan törmännyt missään vappuna muihin kuin näihin pullataikinamaiseen taikinaan tehtyihin ja öljyssä paistettuihin rinkulan muotoisiin munkkeihin, jotka paiston jälkeen dipataan sokeriin. Joskus näitä paistetaan myös pallonmuotoon. Näitä putkahtelee jokatoiseen lounaskahvilaan/-ravintolaankin vappua edeltävänä arkipäivänä tuoreina myyntiin. En tiedä mikä on virallinen nimitys, koska tosiaan munkki nimellä kulkee ympäri vuoden kaikennäköistä makeaa, mutta yleensä näitä nimenomaisia saa ainoastaan vappuna, ei muulloin.
Opinpahan taas jotain uutta. :-D Google-hauilla "munkkirinkilä" ja "vappumunkki" tulee näitä kyseisiä, jos joku ei nyt tajua mistä puhutaan.