Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita naisia jotka ovat välttyneet seksuaaliselta ahdistelulta?

Vierailija
29.04.2016 |

Minussa on jokin voima joka "suojelee" kourinnalta ynnä muulta. Kuuntelen kauhuissani ystävieni kertomuksia pepulle läpsimisistä osana heidän arkeaan.

Ulospuutelyitä ja siihen liittyviä epämääräisiä keskusteluja olen joutunut käymään mutta asiattomuuksia en ole omalla kohdallani joutunut kestämään.

Luulen että syy on viileän kylmä yleisolemukseni ja tyttärellisyys, (:D) minua tuskin nähdään potentiaalisena parittelukumppanina yksinäisiin iltoihin. Jotkut miehet suorastaan vihaavat minua, olen heille kuin myrkkyä habitukseni vuoksi.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö saa huokaista ihaillen, että onpa kaunis nainen? Silleen epäseksuaalisesti. Jos naisella on vaikka kauniit juhlavaatteet päällä ja hän näyttää kuningattarelta?

Vierailija kirjoitti:

Voiko sanoa ihan nätisti, hyvää tarkoittaen ja ihaillen: "kaunis nainen"? En tarkoittanut mitään alentavaa ja rumaa huutelua kenenkään kehon osista. Rinnoista en kommentoisi mitään. Olen samaa mieltä siitä, että kehon osia arvioitaessa mennään moukkamaisesti henkilökohtaisuuksiin. Mutta siis, pepustakaan ei saa sanoa mitään, edes nätisti ja hyvää tarkoittaen? Eli se on on täysin tuhoon tuomittu ajatus ilahduttaa toista? Ei tietenkään töissä tai vastaavissa yhteyksissä. Mitään alistavaa ja nolaavaa tarkoitusta mulla ei ole.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kauheeta, jos joku vastaan tuleva tuntematon mies sanoo: "kaunis nainen?" Tai pitääkö siitä ahdistua, jos joku ohikulkija sanoo, että hyvä peppu. Mä en ymmärrä miksi jotkut ahdistuu näistä. Ei näitä kuitenkaan niin usein tapahdu. Eri asia jos vaikka esimies sanoisi. Siinä olis raskaat valta-asemat kyseessä yms ja ahdistus olisi aiheellinen.

Suutun kyllä jos tämän pitemmälle mennään ja jos mitenkään käydään käsiksi. Sitä tässä haen, että mikä vois vielä tuntua piristävältä kohteliaisuudelta ja mikä ei. Missä se raja teidän mielestä menee?

Kuule, ei ole mukavaa kuulla kehoasi arvisteltavan suuntaan jos toiseen kun istuu bussissa, kävelee kaupungissa, tekee ostoksia jne.. Mikä oikeus miehellä on arvostella kovaan ääneen/huudella/antaa numeroita MINUN vartaloani/vartalostani. Se on ahdistavaa ja tungettelevaa. Eriasia tosin sanoa kiltisti että olet kaunis tai huutaa PANTAVA PERSE/HYVÄ RUNKO/VITUN LAUTA/Panisin/kyllä tolle kyydit antais jne.. Mua ei kiinnosta oonko pantava sun mielestä, mä haluan kävellä rauhassa !

Vierailija
102/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon esim. töissä pidättyväinen miesten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
104/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä alapeukkuja, jos joku kertoo, ettei ole tullut ahdistelluksi tai ei ole kokenut jotain satunnaista huutelua ahdisteluksi. Ihanko oikeasti on pakko loukkaantua verisesti siitä, että joku tuntematon sanoo ohikulkevasta naisesta vaikkapa että "wow, ootpa kaunis!". Jos ei koe sitä ahdisteluna, niin sekö sitten loukkaa niitä, jotka kokee? Voisiko joku selittää, että miksi näin? Tai jos on itse välttynyt ahdistelulta, niin se on ilmeisesti jotenkin väärin niitä kohtaan, jotka ahdistelua kokevat? Näkeekö joku rivien välissä vähättelyä, jota ei ole?

Vierailija
105/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suomalainen mies vilkaisee hississä naisen etumusta, se on ahdistelua. Jos ulkomaalaisia miehiä ryhmänä työntää sormia joka aukkoon, se on laajempaa kulttuurista seksuaalisuutta

Vierailija
106/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapasin mieheni eka kerran, ensimmäiset sanat hänelle oli että voi kun sulla on kauniit silmät. Onneksi mies ei pitänyt sitä ahdisteluna ja juttu päätyi seurusteluun ja avioliittoon

Vierailija
107/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen näitä alapeukkuja, jos joku kertoo, ettei ole tullut ahdistelluksi tai ei ole kokenut jotain satunnaista huutelua ahdisteluksi. Ihanko oikeasti on pakko loukkaantua verisesti siitä, että joku tuntematon sanoo ohikulkevasta naisesta vaikkapa että "wow, ootpa kaunis!". Jos ei koe sitä ahdisteluna, niin sekö sitten loukkaa niitä, jotka kokee? Voisiko joku selittää, että miksi näin? Tai jos on itse välttynyt ahdistelulta, niin se on ilmeisesti jotenkin väärin niitä kohtaan, jotka ahdistelua kokevat? Näkeekö joku rivien välissä vähättelyä, jota ei ole?

Eivät muiden kokemukset loukkaa, mutta minulla itselläni on noista mielipiteistä huolimatta täysi oikeus kulkea rauhassa kaduilla ja oikeus pitää huutelua häiritsevänä ja epämiellyttävänä huomiona.

Vierailija
108/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko sanoa ihan nätisti, hyvää tarkoittaen ja ihaillen: "kaunis nainen"? En tarkoittanut mitään alentavaa ja rumaa huutelua kenenkään kehon osista. Rinnoista en kommentoisi mitään. Olen samaa mieltä siitä, että kehon osia arvioitaessa mennään moukkamaisesti henkilökohtaisuuksiin. Mutta siis, pepustakaan ei saa sanoa mitään, edes nätisti ja hyvää tarkoittaen? Eli se on on täysin tuhoon tuomittu ajatus ilahduttaa toista? Ei tietenkään töissä tai vastaavissa yhteyksissä. Mitään alistavaa ja nolaavaa tarkoitusta mulla ei ole.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se kauheeta, jos joku vastaan tuleva tuntematon mies sanoo: "kaunis nainen?" Tai pitääkö siitä ahdistua, jos joku ohikulkija sanoo, että hyvä peppu. Mä en ymmärrä miksi jotkut ahdistuu näistä. Ei näitä kuitenkaan niin usein tapahdu. Eri asia jos vaikka esimies sanoisi. Siinä olis raskaat valta-asemat kyseessä yms ja ahdistus olisi aiheellinen.

Suutun kyllä jos tämän pitemmälle mennään ja jos mitenkään käydään käsiksi. Sitä tässä haen, että mikä vois vielä tuntua piristävältä kohteliaisuudelta ja mikä ei. Missä se raja teidän mielestä menee?

Kuule, ei ole mukavaa kuulla kehoasi arvisteltavan suuntaan jos toiseen kun istuu bussissa, kävelee kaupungissa, tekee ostoksia jne.. Mikä oikeus miehellä on arvostella kovaan ääneen/huudella/antaa numeroita MINUN vartaloani/vartalostani. Se on ahdistavaa ja tungettelevaa. Eriasia tosin sanoa kiltisti että olet kaunis tai huutaa PANTAVA PERSE/HYVÄ RUNKO/VITUN LAUTA/Panisin/kyllä tolle kyydit antais jne.. Mua ei kiinnosta oonko pantava sun mielestä, mä haluan kävellä rauhassa !

Sinulla ei ole oikeutta arvostella minun vartaloani suuntaan tai toiseen. Se on alentavaa ja loukkaavaa, liian tungettelevaa sekä ällöttävää. Edelleenkin jos sanot nätisti "oletpa KAUNIS nainen" niin se vielä on ok. Siinä se raja menee. Jätä peppuni rauhaan, kiitos ! N23

Vierailija
109/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö saa huokaista ihaillen, että onpa kaunis nainen? Silleen epäseksuaalisesti. Jos naisella on vaikka kauniit juhlavaatteet päällä ja hän näyttää kuningattarelta?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa minun mielestäni. Tuollaisrt kommentit piristävät aina päivääni. Eriasia kommentoida että onpa kaunis nainen kun arvostella ja möllöttää jotain ruumiinosaa. N23

Vierailija
110/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä kirjoitti:

Mietin ensin, että minua ei ole koskaan ahdisteltu. Lähden yleensä hyvin nopeasti pois tilanteista, joissa niin voisi käydä. Mutta oli yksi tilanne, jossa ilman karatessa oppimaani kikkaa minut olisi voitu jopa raiskata. Tilanne oli uhkaava ja tajusin sen itsekin. Miehen yllättämällä pääsin pakenemaan. (En siis edes koskenut häneen, vaan sain huomion pois siksi aikaa, että ehdin karkuun.)

Ja olihan sekin kerta, kun kollega suuteli ilman lupaa kaulalle. Ällötti, ja tunsin itseni likaiseksi koko illan ajan. Se olisi saanut heti potkut, jos olisin kertonut tuosta, mutta tyyppi oli kaikille superkiva selvin päin. Siitä kuoriutui kauhea jokaista firman naista vuorollaan ahdisteleva mies kännissä. :(

Eli miksi et kertonut tuosta? Miksi alistuit, ja mahdollistit käytökselläsi sen että mies ahdisteli myös muita?!

Hyvä kysymys. En tehnyt päätöstä yksin. Kaikki firman naiset puhuimme asiasta. Olimme yksimielisiä siitä, että selvin päin tämä mies on mukava, asiallinen, syvällinen ja pidimme kaikki hänestä. Hänellä oli myös erittäin vaikea elämäntilanne menossa ja ehkä yhdessä säälimmekin häntä. Hän yritti humalassa kaikkia vuorollaan, mutta kutakin naista vain kerran. Varoitimme uusia naisia hänestä. Mies oli kuitenkin melko harmiton tapaus ja toisaalta pidetty työpaikalla ja loistava työssään. Emme edes halunneet hänestä eroon. Mutta se humala-ahdistelu olisi saanut loppua. Näissäkin tapauksissa ei ole kaikki mustavalkoista, vaan on myös harmaan sävyjä. En oletakaan, että tätä asiaa tarvii ymmärtää. Annoin hänelle hänen humalaisen käytöksensä anteeksi. Hänen lähin pomonsa keskusteli hänen kanssaan epävirallisesti. Jos käytös olisi jatkunut, olisi asia viety eteenpäin ja hän olisi saanut potkut.

Vai firman naiset yhdessä päätti antaa anteeksi. Oletetaanpa, että yksi teistä olisi ollut eri mieltä ja olisi nostanut asian ns. tapetille. Olisitteko tukeneet häntä ja todistaneet hänen väitteensä oikeaksi? Vai olisitteko olleet hiljaa ja vihaisia salaa siitä, että hän päätti tehdä näin vaikka päätitte toisin?

Vierailija
111/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta kuulostaa oudolta jos joku nainen ei ole saanut osakseen kadulla huutelua tai edes todistanut sitä ohikulkijana. Olen itse saanut sitä jopa täysin peittävät vaatteet päällä syksyisin/talvisin, kesäisin en ole viitsinyt enää huonojen kokemusten jälkeen pukeutua muihin normaaleihin vaatteisiin kuten shortseihin.

Onpa se tosiaan "outoa" jos kaikki muut ei ole kokeneet samaa kuin sinä!

Vierailija
112/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, jos olet onnistunut välttymään kaikelta seksuaaliselta ahdistelulta?

Minua ahdisteltiin  ensimmäisen seksuaalisesti ehkä 16-vuotiaana. 18-20-vuotiaana ahdisteltiin todella paljon, ja nyt 21-22-vuotiaana ahdistelu on vähentynyt, mutta varsinkin kesällä on kyllä ihme, jos ei parin viikon sisällä joku kouraisi perseestä. Baariin en ole montaakaan kertaa 18.v syntymäpäivieni jälkeen mennyt, koska siellä kourijoita/suuteluun pakottavia/kaikkia hulluja on aina useampi illassa.

Pukeudun mielestäni ihan siveellisesti (ja vaikken pukeutuisikaan,ei se kai oikeita muita koskemaan minuun?).

Miten "vältyt" seksuaaliselta ahdistelulta? Pukeudutko jotenkin ns pelottavasti, etteivät miehet uskalla kokeilla onneaan? Pukeudun itse aika hempeästi, ja uskon tulevani huomattavasti useammin ahdistelluksi kuin muutamat goottiystäväni, joilla naama on täynnä lävistyksiä ja hyvin tummat meikit (todella kauniita naisia, mutta samalla jollain tapaa "pelottavan" näköisiä).

Asutko jossain pahamaineisella alueella? Kuulostaa kauhealta, jos ihan päivittäisessä elämässä kadulla kävellessään joutuisi pelkäämään jotain perseen puristelua! Ihme, että olen itse säästynyt ahdistelulta, vaikka olen normaalipainoinen ja asunut isoissa kaupungeissa Suomessa.  Olen myös ujo ja melko epävarman oloinen, minkä luulisi jo houkuttelevan tuollaisia ahdistelijoita. Nehän tuskin uskaltavat sellaisen sanavalmiin naisen lähelle tulla.

Hän asuu mikä mikä maassa, ymmärrän kyllä että ahdistelu on vakava asia, mutta ketä tuo valehtelu ja liioittelu hyödyttää. Jos jotain häiritään 24h jatkuvasti suosittelen tekemään jutun tuosta jonnekin, laita vaikka joku kamera päähän ja kuvaa se. Jopa New Yorkin pahamaineisissa lähiöissä sai kulkea suht rauhassa nainen joka oli melkein alasti, tämä kuvattiin. Toki jotkut katsoivat pidempään, ihasteli ja joku huusi siis yksi mies perään.

Toki meidän pitää sinun liiottelusi uskoa, että Suomi on pahempi paikka kun New Yorkin pahamaineiset ghettolähiöt.

En liioittele yhtään. En ole väittänyt, että minua ahdisteltaisiin 24/7. Sanoin, että kesäisin on ihme, jos ei kahden viikon sisään kourita (tai oikeastaan kourita/huudeta/tms). Talvisin saa olla yleensä aika hyvin rauhassa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Mutta ei sinun ole pakko uskoa, jos et halua. En osa pahamaineisessa paikassa, melko iso kaupunki suomen mittapuulla. En ole sekaisin, en liioittele enkä suurentele asiaa. Ja kyse ei ole sellaisesta, että ylitulkitsisin kaiken ahdisteluksi, ei todellakaan.

Missä tätä pepun kourimista tapahtuu? Onko kyse aina baareista, yökerhoista jne?

Vierailija
113/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minusta kuulostaa oudolta jos joku nainen ei ole saanut osakseen kadulla huutelua tai edes todistanut sitä ohikulkijana. Olen itse saanut sitä jopa täysin peittävät vaatteet päällä syksyisin/talvisin, kesäisin en ole viitsinyt enää huonojen kokemusten jälkeen pukeutua muihin normaaleihin vaatteisiin kuten shortseihin.

Mitä nyt naispuolisten kavereideni kanssa on avauduttu aiheesta, liki kaikilla on samoja kokemuksia. Ei tarvitse omakohtaisesti kokea, mutta todistaa ohilkulkijana esim.

Vierailija
114/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt naispuolisten kavereideni kanssa on avauduttu aiheesta, liki kaikilla on samoja kokemuksia. Ei tarvitse omakohtaisesti kokea, mutta todistaa ohilkulkijana esim.

Kai sinä nyt ymmärrät, ettei tuo ole mikän tieteellisesti perustelu lähde eli "mun kaverit sanoo samaa"? Varsinkin, jos elätte samantyylistä elämää, paljon baarissa käymistä ja alkoholia?

Vierailija
115/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä nyt ymmärrät, ettei tuo ole mikän tieteellisesti perustelu lähde eli "mun kaverit sanoo samaa"? Varsinkin, jos elätte samantyylistä elämää, paljon baarissa käymistä ja alkoholia?

Kai sinä nyt ymmärrät, että tämä on keskustelupalsta? Ei akateeminen tieteellinen yhteisö, jossa kaikki argumentit tulee perustella perinpohjaisesti. Ei, en ole tehnyt otannalla tieteellistä tutkimusta, mutta kokemuksieni perusteella väitän, että ahdistelukokemukset mitä luultavammin ovat yleisiä nuorten naisten keskuudessa.

Olen saanut valtaosan ahdistelusta julkisilla paikoilla ja loput sitten työpaikalla. Myös kaveripiirini koostuu vähän alkoholia käyttämättömistä suhteellisen tavallista elämää viettävistä naisista, enkä tosiaan muista koska olisin viihteellä enää käynyt.

Vierailija
116/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tuo uhrin syyllistäminen ja loukkaaminen. Pahin ahdistelu kohdallani oli ikävuosina 13-16, jolloin en todellakaan käyttänyt alkoholia enkä liikkunut baareissa. Sitä esiintyi koulussa, kavereiden kotona, tuntemattomien ohikulkijoiden taholta jne. Mikään minun keskiluokkaisessa taustassani ei sitä varmasti aiheuttanut. Kyllä se oli se sairas ajattelu, että nuori tyttö isoilla rinnoilla on vain täysin poikien ja miesten riistaa.

Vierailija
117/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepun kommentointi satunnaiselle ohikulkijalle on sama kuin sanoisi että kuvittelin juuri panevani sinua. Kukaan ei menis tällaista sanomaan ääneen missään, mutta pohjimmiltaan viesti on tuo. Ja ihan turha väittää etteikö asia olisi noin että peppua ajatellaan seksuaalisesta näkökulmasta eikä minään aitona ilahdutusyrityksenä. Jos mä sanon naisena että mua ilahduttaisi enemmän vaikka se että kehutaan jotain henkisiä ominsisuuksiani tai vaikka hyvännäköistä takkia tms, niin kukaan näistä ilahduttajista ei lähde silti tällä lailla ilahduttamaan. Kyllä tuo on puhtaasti seksuaalista vallankäyttöä.

Vierailija
118/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan ole ahdisteltu kuin harvoin. Yksi kerta tapahtui metrossa Helsingissä, kun olin matkalla töihin. Joku känninen mies ohi kulkiessaan kouraisi takapuolestani oikein tuntuvasti. Myös yläasteella sattui kerran vähän vastaavaa, kuljin yhden pojan ohi ja tunsin käden takaapäin ahterissa. Parikymppisenä, kun olin tulossa kotiin töistä ja oli kaunis kesäilta, vastaan tuleva mies ojensi kätensä ja puristi toista rintaani. Se tuntuu nöyryyttävältä. Pari kertaa ollessani noin 20 minulta joku mies kysyi kadulla hintaa ja kumman luo mennään. Se oli varmaan vitsi, mutta tuntui minusta silloin hyvin nöyryyttävältä. Ihan Helsingissä nämä kaikki ovat tapahtuneet, ei ulkomailla.

Muuten minäkin olen aina ollut melko epäseksikäs, harvoin meikkaan tai pukeudun paljastavasti.

Nuorena pelkäsin miehiä ja olin hyvin arka, joten nuo pikku asiat jäivät muistiin.

Vierailija
119/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olenkin sinun ja muitten alapeukuttaneiden kanssa asiasta samaa mieltä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole oikeutta arvostella minun vartaloani suuntaan tai toiseen. Se on alentavaa ja loukkaavaa, liian tungettelevaa sekä ällöttävää. Edelleenkin jos sanot nätisti "oletpa KAUNIS nainen" niin se vielä on ok. Siinä se raja menee. Jätä peppuni rauhaan, kiitos ! N23

Vierailija
120/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tapasin mieheni eka kerran, ensimmäiset sanat hänelle oli että voi kun sulla on kauniit silmät. Onneksi mies ei pitänyt sitä ahdisteluna ja juttu päätyi seurusteluun ja avioliittoon

Tuskin moni täällä pitäisi tuollaista kommenttia ahdisteluna... 😮 Vähän eri asia kun ruokoton vartalon arvostelu, ilman lupaa koskettelu, huutelu jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme