Onko muita naisia jotka ovat välttyneet seksuaaliselta ahdistelulta?
Minussa on jokin voima joka "suojelee" kourinnalta ynnä muulta. Kuuntelen kauhuissani ystävieni kertomuksia pepulle läpsimisistä osana heidän arkeaan.
Ulospuutelyitä ja siihen liittyviä epämääräisiä keskusteluja olen joutunut käymään mutta asiattomuuksia en ole omalla kohdallani joutunut kestämään.
Luulen että syy on viileän kylmä yleisolemukseni ja tyttärellisyys, (:D) minua tuskin nähdään potentiaalisena parittelukumppanina yksinäisiin iltoihin. Jotkut miehet suorastaan vihaavat minua, olen heille kuin myrkkyä habitukseni vuoksi.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä kirjoitti:
Mietin ensin, että minua ei ole koskaan ahdisteltu. Lähden yleensä hyvin nopeasti pois tilanteista, joissa niin voisi käydä. Mutta oli yksi tilanne, jossa ilman karatessa oppimaani kikkaa minut olisi voitu jopa raiskata. Tilanne oli uhkaava ja tajusin sen itsekin. Miehen yllättämällä pääsin pakenemaan. (En siis edes koskenut häneen, vaan sain huomion pois siksi aikaa, että ehdin karkuun.)
Ja olihan sekin kerta, kun kollega suuteli ilman lupaa kaulalle. Ällötti, ja tunsin itseni likaiseksi koko illan ajan. Se olisi saanut heti potkut, jos olisin kertonut tuosta, mutta tyyppi oli kaikille superkiva selvin päin. Siitä kuoriutui kauhea jokaista firman naista vuorollaan ahdisteleva mies kännissä. :(
Eli miksi et kertonut tuosta? Miksi alistuit, ja mahdollistit käytökselläsi sen että mies ahdisteli myös muita?!
Ihan sama kuin olisi jättänyt raportoimatta raiskauksen. Aiheuttaa samalla muiden raiskatuksi joutumisen..
Ketjussa on pari viestiä, joiden kirjoittaja kertoo, että ennen ketjun lukemista arveli, ettei ole koskaan joutunut ahdistelluksi, mutta mieli muuttui lukemisen myötä. Tällainen keskustelu tulee siis todella tarpeeseen!
Naisten kokema ahdistelu tulee tehdä näkyväksi. Olemme niin turtuneet siihen, ettemme aina edes huomaa sitä. Miehiäkin ahdistellaan, mutta luulen, että he ovat herkempiä huomaamaan, milloin käytös on asiatonta, koska se on kuitenkin poikkeuksellista. Moni 16-22 -vuotias tyttö elää sellaisessa todellisuudessa, että asiattomuuksia tapahtuu viikoittain; silloin on helppo turtua ajattelemaan, ettei se mitään ole. Tai sitten se on vain osa naisen elämää.
Katsokaapa Youtubesta videoita catcallingista. Osassa on laitettu isät, pojat ja poikaystävät katsomaan läheisiinsä kohdistuvaa huutelua. Monelle miehelle tulee yllätyksenä, mitä viehättävä nainen joutuu kaupungin kaduilla kokemaan.
Samoin tulee myös hyväksyä se, että kaikkia ei ole ahdisteltu. Koskaan. Minusta tuntuu naisena pahalta, kun saan alapeukun siitä kun kerron, ettei minua ole ahdisteltu. Ikäänkuin se olisi solvaus ahdisteltuja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, jos olet onnistunut välttymään kaikelta seksuaaliselta ahdistelulta?
Minua ahdisteltiin ensimmäisen seksuaalisesti ehkä 16-vuotiaana. 18-20-vuotiaana ahdisteltiin todella paljon, ja nyt 21-22-vuotiaana ahdistelu on vähentynyt, mutta varsinkin kesällä on kyllä ihme, jos ei parin viikon sisällä joku kouraisi perseestä. Baariin en ole montaakaan kertaa 18.v syntymäpäivieni jälkeen mennyt, koska siellä kourijoita/suuteluun pakottavia/kaikkia hulluja on aina useampi illassa.
Pukeudun mielestäni ihan siveellisesti (ja vaikken pukeutuisikaan,ei se kai oikeita muita koskemaan minuun?).
Miten "vältyt" seksuaaliselta ahdistelulta? Pukeudutko jotenkin ns pelottavasti, etteivät miehet uskalla kokeilla onneaan? Pukeudun itse aika hempeästi, ja uskon tulevani huomattavasti useammin ahdistelluksi kuin muutamat goottiystäväni, joilla naama on täynnä lävistyksiä ja hyvin tummat meikit (todella kauniita naisia, mutta samalla jollain tapaa "pelottavan" näköisiä).
Asutko jossain pahamaineisella alueella? Kuulostaa kauhealta, jos ihan päivittäisessä elämässä kadulla kävellessään joutuisi pelkäämään jotain perseen puristelua! Ihme, että olen itse säästynyt ahdistelulta, vaikka olen normaalipainoinen ja asunut isoissa kaupungeissa Suomessa. Olen myös ujo ja melko epävarman oloinen, minkä luulisi jo houkuttelevan tuollaisia ahdistelijoita. Nehän tuskin uskaltavat sellaisen sanavalmiin naisen lähelle tulla.
Hän asuu mikä mikä maassa, ymmärrän kyllä että ahdistelu on vakava asia, mutta ketä tuo valehtelu ja liioittelu hyödyttää. Jos jotain häiritään 24h jatkuvasti suosittelen tekemään jutun tuosta jonnekin, laita vaikka joku kamera päähän ja kuvaa se. Jopa New Yorkin pahamaineisissa lähiöissä sai kulkea suht rauhassa nainen joka oli melkein alasti, tämä kuvattiin. Toki jotkut katsoivat pidempään, ihasteli ja joku huusi siis yksi mies perään.
Toki meidän pitää sinun liiottelusi uskoa, että Suomi on pahempi paikka kun New Yorkin pahamaineiset ghettolähiöt.
Minua ei koskaan ole ahdisteltu kourimalla jne. Huudeltu kyllä on muttei se minua ahdista tai muuta, olen niin tottunut ja jätän sellaiset huomioimatta. Numeroa ja ulos pyydellään usein, suurinosa mukavia ja kohteliaita miehiä. Olen ollut onnekas, tosin en viihdykkään baareissa tai klubeilla
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut onnekas, tosin en viihdykkään baareissa tai klubeilla
Varo. Joku ottaa tuonkin syyllistämisenä..
Verovaroilla ylläpitämä ylen opetus video, miten estät raiskauksen laittaa jokaisen naisen vaaraan, joten naiset älkää ainakaan siitä videosta ottako mallia.
Todella vastuutonta tehdä tuollaisia videoita, on myös todella vastuutonta mitä poliitikot tekevät kansalle kun päästävät tänne kaikki jotka haluavat, mutta eihän virkavalta ja poliittinen eliitti niinkään välitä kansasta vaan lännen eliitin mielipiteestä.
Eikös poliisi ole jo varautunut raiskausaaltoon kun ilmat lämpenee?
Poliisi valmistautuu raiskausaaltoon ostamalla 600 000 eurolla näytteenottomateriaalia
Olisi erittäin tärkeää, että myös valtamedia varoittaisi tästä tulevasta seksuaalirikosten aallosta!
Yle: vinkit raiskauksen estämiseen/Yle: how to avoid rape
Tämä video kertoo jo itse minkälaiset ihmiset omistavat/vaikuttavat valtamediassa.
EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan ole koskaan ahdisteltu. Lontoon ruuhkabusseissa mt-tapaukset saattoicat kouria perseestä, mutta Suomessa en ole kertaakaan ahdisteluun törmännyt. Edes baarissa. Melkein tunnen itseni syrjityksi!
Tässä se syy voi olla. Lontoon ruuhkabussi ahdistelijoita ei lasketa. Moni nainen tottuu ahdisteluun ja pitää sitä normaalina. Hän laskee ahdisteluksi vain sen miskä oikeasti tuntuu vaaralliselta. Kaikkien kylähullujen kopelointia ei lueta ahdisteluksi, koska ne on kylähulluja.
Tähän voisi lisätä sen, että Arabit on demonisoitu niin, että heidän tervehdyskin tuntuu ahdistelulta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki seksuaalinen ahdistelu ei ole fyysistä kuten osa tässä ketjussa näyttää luulevan. Esimerkiksi työelämässä voi joutua sanallisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja vaikka omien esimiesten taholta.
Mutta miksi on vaikea uskoa, että jotkut eivät ole joutuneet edes sanallisen ahdistelun kohteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Samoin tulee myös hyväksyä se, että kaikkia ei ole ahdisteltu. Koskaan. Minusta tuntuu naisena pahalta, kun saan alapeukun siitä kun kerron, ettei minua ole ahdisteltu. Ikäänkuin se olisi solvaus ahdisteltuja kohtaan.
Samaa tulin sanomaan. Ja kun kertoo ettei ole ikinä ahdisteltu, aletaan vaan väittää ettei tunnista ahdistelua kun on siihen niin tottunut. Anna mun kaikki kestää!
Ja sitäpaitsi, kyllähän se jotenkin yksilöstä on pakko olla kiinni, jos toista ahdistellaan lähes päivittäin ja toista ei ikinä. Ja tämäkään ei tarkoita että ahdistelu olisi sen toisen oma vika!!! Vaan että hänessä on jokin ominaisuus, joka kannustaa ahdistelijoita valitsemaan juuri hänet kohteekseen eikä sitä toista. Ja/tai ei-ahdistellussa jokin ominaisuus, joka karkottaa ahdistelijat. Mikään muu ei selitä näin epätasaisesti jakautuvia kokemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muakaan ole koskaan ahdisteltu. Lontoon ruuhkabusseissa mt-tapaukset saattoicat kouria perseestä, mutta Suomessa en ole kertaakaan ahdisteluun törmännyt. Edes baarissa. Melkein tunnen itseni syrjityksi!
Tässä se syy voi olla. Lontoon ruuhkabussi ahdistelijoita ei lasketa. Moni nainen tottuu ahdisteluun ja pitää sitä normaalina. Hän laskee ahdisteluksi vain sen miskä oikeasti tuntuu vaaralliselta. Kaikkien kylähullujen kopelointia ei lueta ahdisteluksi, koska ne on kylähulluja.
Tähän voisi lisätä sen, että Arabit on demonisoitu niin, että heidän tervehdyskin tuntuu ahdistelulta.
Miten naisia kohdellaan yleisesti lähi-idässä, vaikkapa Saudi-Arabiassa? Saako ne viel ajaa autolla? Entä saako saudi ohjentaa vaimoaan muutamalla hennolla lämäril?
Muslim Scholar on How to Beat Your Wife - Step by Step - Part 1
Mitä sillä perään huutelulla tarkoitetaan? Minulle on huudeltu, että kaunis nainen tai vau. Tuota en kylä pidä ahdisteluna vai pitäisikö laskea ahdisteluksi? Muutoin ei ole häiritty.
Ei ole juurikaan ahdisteltu, miehet ovat yleensä suhtautuneet minuun vertaisenaan. Pari kertaa hämärästi muistan, että joku on kouraissut tungoksessa, mutta niissä tilanteissa olen ripittänyt kourijan. Etelä-Euroopassa huutelijoita riittää, mutta he hiljentyvät ja tyrmistyvät harkitusta rivosuisesta vastauksesta. Olen 37-vuotias helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei koskaan ole ahdisteltu kourimalla jne. Huudeltu kyllä on muttei se minua ahdista tai muuta, olen niin tottunut ja jätän sellaiset huomioimatta. Numeroa ja ulos pyydellään usein, suurinosa mukavia ja kohteliaita miehiä. Olen ollut onnekas, tosin en viihdykkään baareissa tai klubeilla
Eli on ahdisteltu, mutta siihen on tottunut ja jättää huomioimatta??
Aika iso ero on silläkin, kohdistuuko huutelu 13 vuotiaaseen vai 25. 13 vuotias voi kokea raskaasti jos raksaäijä huutaa "hei kaunokainen". Minulle näin parhaat päiväni jo nähneenä se olisi kohteliaisuus.
Onko se niin että Saksassa syytetään naisia jos joutuvat seksuaalisen ahdistelun kohteeksi, koska pukeutuvat liian paljastavasti?
Cologne New Year gang assaults: Mayor says women should have code of conduct to prevent future assault
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/mayor-of-cologne-says-wo…
Onko Suomessa jo syyllistetty/ohjeistettu naisia pukeutumisesta?
Entä onko varoiteltu ulkonaliikkumisesta enemmän kuin ennen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut että Japanissa on, ainakin Tokion ruuhkametroissa todella paljon häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki seksuaalinen ahdistelu ei ole fyysistä kuten osa tässä ketjussa näyttää luulevan. Esimerkiksi työelämässä voi joutua sanallisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja vaikka omien esimiesten taholta.
Mutta miksi on vaikea uskoa, että jotkut eivät ole joutuneet edes sanallisen ahdistelun kohteeksi?
Koska väitän jonkilaisen ahdistelun olevan niin tavallista, ettei sitä moni edes laske ahdisteluksi.
Eipä minua ole ahdisteltu, ainakaan fyysisesti. Joskus on huudeltu perään tisseistä tms. tai tanssilattialla mies on käsittänyt vähän väärin, mutta aina kun olen sanonut ei, homma on ollut sillä selvä ja mies on pakittanut.
Olen ihan tavallisen näköinen, mutta moni sanoo että minulla on auktoriteettia. En ihan tiedä miten se ilmenee, mutta olen kyllä huomannut että minua ei uskallettu kiusata koulussa (vaikka siihen olisi kyllä ollut aseita, olin pieni hiljainen pullukka), nistit ja spurgut eivät tule koskaan aukomaan päätään ja työelämässä olen saanut nuorena naisena todella arvostavaa kohtelua, ei puhettakaan tytöttelystä.
Turussa soldiers of odin katupartio vaati seksiä yhdeltä naiselta aseella uhaten.
Eli miksi et kertonut tuosta? Miksi alistuit, ja mahdollistit käytökselläsi sen että mies ahdisteli myös muita?!