Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita naisia jotka ovat välttyneet seksuaaliselta ahdistelulta?

Vierailija
29.04.2016 |

Minussa on jokin voima joka "suojelee" kourinnalta ynnä muulta. Kuuntelen kauhuissani ystävieni kertomuksia pepulle läpsimisistä osana heidän arkeaan.

Ulospuutelyitä ja siihen liittyviä epämääräisiä keskusteluja olen joutunut käymään mutta asiattomuuksia en ole omalla kohdallani joutunut kestämään.

Luulen että syy on viileän kylmä yleisolemukseni ja tyttärellisyys, (:D) minua tuskin nähdään potentiaalisena parittelukumppanina yksinäisiin iltoihin. Jotkut miehet suorastaan vihaavat minua, olen heille kuin myrkkyä habitukseni vuoksi.

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä rinnoista, olen 43, ja jossain määrin se jatkuu edelleen. Työkaveri voi humalassa yrittää kouria, joku töissä ei katso silmiin, vaan puhuu pelkästään rinnoilleni, seksuaalissävytteisiä kommentteja lipsahtelee aika nuoriltakin.. Mutta nuorena se oli todella ikävää. Nyt se tuntuu vain käsittämättömältä.

Vierailija
82/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aikuinen, isäni ikäinen mies ensimmäisen kerran seksiä aivan avoimesti ehdottanut kun olin 14-vuotias ja vieläpä näytin ikäistäni nuoremmalle! Siis keskellä kirkasta päivää kysyi että haluanko seksiä hänen kanssaan, luulin vielä aluksi kuulleeni aivan väärin. Ei ollut edes humalassa eikä aineissa, ihan selvin päin. Ja aivan 100% varmasti näki ja tajusi että olen reilusti alaikäinen. On myös kourittu ja kopeloitu ja yritetty painostaa jatkoille jne. Eniten häiritsee perseestäpuristelijat, saakeli minun takapuoleni on yksityisaluetta!

Ja ei, en ole mitenkään provosoivan näköinen, en ole edes erityisen kaunis. En pukeudu seksikkäästi enkä käyttäydy flirttailevasti. Olen kyllä huomattavasti keskivertoa pienikokoisempi, en tiedä tekeekö se minusta helpomman uhrin noiden pervojen silmissä. Varmaan enemmän pelottaisi että turpaan tulee jos olisin vaikkapa 180 cm pitkä gasellikoipi.

Ukkeli pääsi varmaan lähimmäksi fantasiansa toteutumista, kun onnistui säikäyttämään lapsipoloisen. Taitaa vaimokekin antaa vain hapan nyrpistys naamallaan huokaisten, että oliskohan se jo siinä, jos siis antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, että jotkut kokevat lähes joka päivä häirintää? Jos nyt lasketaan pois tapaukset, joissa joku tietty ihminen (naapuri tai työmatkan varrella oleva) häiriköi säännöllisesti ja ne tapaukset, joissa työskennellään esim. baariympäristössä tai nakkikioskilla, missä varmaan humalaiset voivat sanallisesti seksuaalisesti ahdistella. Miten on mahdollista, että aina joku uusi ihminen käy kadulla puristelemaan perseestä? Tarkoitukseni ei ole olla epäkunnioittava, mutta ihmettelen, että miten jotkut voivat kokea seksuaalista ahdistelua lähes päivittäin kuin suurin osa kokee sitä ehkä ollessaan illanvietossa tai muissa "riskipaikoissa".

Ahdistelu ei ole vain fyysistä. Perään vislailu, se, että tullaan juttelemaan ja kävellään edessä vaikka nainen on ilmaissut ettei kiinnosta, on myös ahdistelua. Ahdistelua on käytös, joka ahdistaa toista osapuolta. Tätä eivät miehet ja jotkut naiset tajua, heidän mielestään on ihan jees ja kivaa, kun naisia ''kehutaan'' huutelemalla ''hyvä perse'' kun nainen kävelee ohi. Huomattavan suuri osa naisista vain kokee tuollaisen tuntemattomilta ja puolitutuilta tulevan ''ihailun'' ahdistavana. Kun sitä haluaisi vain kävellä rauhassa.

En ole koskaan kokenut myöskään tällaista huutelua.

En minäkään. Enkä kyllä ole tuollaista todistanut edes sivullisena, vaikka paljon julkisilla paikoilla kuljenkin.

Vierailija
84/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kauheeta, jos joku vastaan tuleva tuntematon mies sanoo: "kaunis nainen?" Tai pitääkö siitä ahdistua, jos joku ohikulkija sanoo, että hyvä peppu. Mä en ymmärrä miksi jotkut ahdistuu näistä. Ei näitä kuitenkaan niin usein tapahdu. Eri asia jos vaikka esimies sanoisi. Siinä olis raskaat valta-asemat kyseessä yms ja ahdistus olisi aiheellinen.

Suutun kyllä jos tämän pitemmälle mennään ja jos mitenkään käydään käsiksi. Sitä tässä haen, että mikä vois vielä tuntua piristävältä kohteliaisuudelta ja mikä ei. Missä se raja teidän mielestä menee?

Kuule, ei ole mukavaa kuulla kehoasi arvisteltavan suuntaan jos toiseen kun istuu bussissa, kävelee kaupungissa, tekee ostoksia jne.. Mikä oikeus miehellä on arvostella kovaan ääneen/huudella/antaa numeroita MINUN vartaloani/vartalostani. Se on ahdistavaa ja tungettelevaa. Eriasia tosin sanoa kiltisti että olet kaunis tai huutaa PANTAVA PERSE/HYVÄ RUNKO/VITUN LAUTA/Panisin/kyllä tolle kyydit antais jne.. Mua ei kiinnosta oonko pantava sun mielestä, mä haluan kävellä rauhassa !

Vierailija
85/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari alapeukkua, mutta vastaisiko joku vielä kysymykseeni.

Vierailija kirjoitti:

Onko se kauheeta, jos joku vastaan tuleva tuntematon mies sanoo: "kaunis nainen?" Tai pitääkö siitä ahdistua, jos joku ohikulkija sanoo, että hyvä peppu. Mä en ymmärrä miksi jotkut ahdistuu näistä. Ei näitä kuitenkaan niin usein tapahdu. Eri asia jos vaikka esimies sanoisi. Siinä olis raskaat valta-asemat kyseessä yms ja ahdistus olisi aiheellinen.

Suutun kyllä jos tämän pitemmälle mennään ja jos mitenkään käydään käsiksi. Sitä tässä haen, että mikä vois vielä tuntua piristävältä kohteliaisuudelta ja mikä ei. Missä se raja teidän mielestä menee?

Vierailija
86/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan tavallisen näköinen mutta rinnat on kohtuullisen isot, E-F kuppi. Huutelua, kourimista jne tuli nuorempana paljon, iän myötä vähemmän. Usein "kunnollisen  näköisiltä" pukumiehiltä ja joskus raksamiestyypeiltä. Muilla isorintaisilla kavereillani samat kokemukset. Eli se on yksi tekijä, joka ainakin joillakin laukaisee sen sikailun.

Mulla ei ole isot rinnat, b-kuppi. Olen 162/48kg siro, pieni nainen, mutta mulla on aika iso peppu ruumiinrakenteeseeni nähden. Sitä on kourittu/arvosteltu liian usein. Ihan teini-ikäisestä. Näin päin mulla. N23

Vierailija
87/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se kauheeta, jos joku vastaan tuleva tuntematon mies sanoo: "kaunis nainen?" Tai pitääkö siitä ahdistua, jos joku ohikulkija sanoo, että hyvä peppu.

Ketään ei kiinnosta sun mielipide toisten pepuista. Et sä mene ventovieraalle sanomaan myöskään että olipa hyvä aamupaska juuri. Tai että mulla on nenäkarvoja. Too much information, kiusallista, mennään alueille jotka on liian henkilökohtasia sekä sun että sen kohteesi näkökulmasta.

Vierailija
88/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan tavallisen näköinen mutta rinnat on kohtuullisen isot, E-F kuppi. Huutelua, kourimista jne tuli nuorempana paljon, iän myötä vähemmän. Usein "kunnollisen  näköisiltä" pukumiehiltä ja joskus raksamiestyypeiltä. Muilla isorintaisilla kavereillani samat kokemukset. Eli se on yksi tekijä, joka ainakin joillakin laukaisee sen sikailun.

Mulla ei ole isot rinnat, b-kuppi. Olen 162/48kg siro, pieni nainen, mutta mulla on aika iso peppu ruumiinrakenteeseeni nähden. Sitä on kourittu/arvosteltu liian usein. Ihan teini-ikäisestä. Näin päin mulla. N23

Joo, en väittänytkään että isot rinnat on ainoa tekijä joka aiheuttaa ahdistelua, mutta selvästi yksi niistä tekijöistä. Sama logiikka sikamiesten mielessä varmaan sopii isopeppuisiin, että niitä ja niiden omistajia saa kommentoida ja kouria.

Vierailija
89/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestyn keski-ikää, ja nykyisin ei juuri ole ahdisteltu. Baarissa viime kesänä joku ulkomaalainen väkisin halaili tanssilattialla, mutta ei muuten. Nuorena sain kuulla huutelua saman luokan pojilta ja muutaman kerran myös joku humalainen yritti lääppiä bussissa. Baarissa kävin nuorena tietysti paljon nykyistä enemmän, mutta ehkä sitten aika kullannut muistot, koska en muista ahdistelua.

Vierailija
90/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, jos olet onnistunut välttymään kaikelta seksuaaliselta ahdistelulta?

Minua ahdisteltiin  ensimmäisen seksuaalisesti ehkä 16-vuotiaana. 18-20-vuotiaana ahdisteltiin todella paljon, ja nyt 21-22-vuotiaana ahdistelu on vähentynyt, mutta varsinkin kesällä on kyllä ihme, jos ei parin viikon sisällä joku kouraisi perseestä. Baariin en ole montaakaan kertaa 18.v syntymäpäivieni jälkeen mennyt, koska siellä kourijoita/suuteluun pakottavia/kaikkia hulluja on aina useampi illassa.

Pukeudun mielestäni ihan siveellisesti (ja vaikken pukeutuisikaan,ei se kai oikeita muita koskemaan minuun?).

Miten "vältyt" seksuaaliselta ahdistelulta? Pukeudutko jotenkin ns pelottavasti, etteivät miehet uskalla kokeilla onneaan? Pukeudun itse aika hempeästi, ja uskon tulevani huomattavasti useammin ahdistelluksi kuin muutamat goottiystäväni, joilla naama on täynnä lävistyksiä ja hyvin tummat meikit (todella kauniita naisia, mutta samalla jollain tapaa "pelottavan" näköisiä).

Asutko jossain pahamaineisella alueella? Kuulostaa kauhealta, jos ihan päivittäisessä elämässä kadulla kävellessään joutuisi pelkäämään jotain perseen puristelua! Ihme, että olen itse säästynyt ahdistelulta, vaikka olen normaalipainoinen ja asunut isoissa kaupungeissa Suomessa.  Olen myös ujo ja melko epävarman oloinen, minkä luulisi jo houkuttelevan tuollaisia ahdistelijoita. Nehän tuskin uskaltavat sellaisen sanavalmiin naisen lähelle tulla.

Hän asuu mikä mikä maassa, ymmärrän kyllä että ahdistelu on vakava asia, mutta ketä tuo valehtelu ja liioittelu hyödyttää. Jos jotain häiritään 24h jatkuvasti suosittelen tekemään jutun tuosta jonnekin, laita vaikka joku kamera päähän ja kuvaa se. Jopa New Yorkin pahamaineisissa lähiöissä sai kulkea suht rauhassa nainen joka oli melkein alasti, tämä kuvattiin. Toki jotkut katsoivat pidempään, ihasteli ja joku huusi siis yksi mies perään.

Toki meidän pitää sinun liiottelusi uskoa, että Suomi on pahempi paikka kun New Yorkin pahamaineiset ghettolähiöt.

En liioittele yhtään. En ole väittänyt, että minua ahdisteltaisiin 24/7. Sanoin, että kesäisin on ihme, jos ei kahden viikon sisään kourita (tai oikeastaan kourita/huudeta/tms). Talvisin saa olla yleensä aika hyvin rauhassa muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Mutta ei sinun ole pakko uskoa, jos et halua. En osa pahamaineisessa paikassa, melko iso kaupunki suomen mittapuulla. En ole sekaisin, en liioittele enkä suurentele asiaa. Ja kyse ei ole sellaisesta, että ylitulkitsisin kaiken ahdisteluksi, ei todellakaan.

Vierailija
91/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8

Joo, en väittänytkään että isot rinnat on ainoa tekijä joka aiheuttaa ahdistelua, mutta selvästi yksi niistä tekijöistä. Sama logiikka sikamiesten mielessä varmaan sopii isopeppuisiin, että niitä ja niiden omistajia saa kommentoida ja kouria.

jep, ymmärsin pointtisi, kerroim vaan mistä minulle yleensä huudellaan.😊 Luulenpa, ettei se oikeasti ole edes muodoista kiinni, niistä vaan on helppo huudella, just jos on isot tissit tai peppu tai pitkät sääret.. Oikeasti se on alistamista ja vallankäyttöä pohjimmiltaan. N23

Vierailija
92/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä pitkän lista. Ekan kerran muista kun alle kymmenen ikäisenä aikuinen mies väentungoksessa hiplasi takapuoltani ja jalkoväliä.

Opiskelijana baarista kotiin kävellessäni yritettin raiskata, sitten on näitä lievenpiä: kadulla tuntematon ottanut syleilyyn eikä päästänyt irti, viheltelyjä, ehdotteluja, baarissa kourimista. Lenkillä mies lähtenyt juoksemaan perässä muna kädessä. Parikymppisenä kivannäköisenä blondina sitä koki kaikenlaista.

Nyt yli nelikymppisenä iän, aseman ja tittelin myötä en enää osamalla tavalla ole kohteena, mutta kyllä välillä työtilaisuuksissa jossa alkoholi vie miehiltä estoja saa ahdistelua osakseen.

Vierailija
93/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan ahdisteltu. Lapsuuden ja nuoruuden asuin pienessä maalaispitäjässä. Opiskelemaan muutin Turkuun ja liikuin sellaisissa piireissä, joissa tällaiseen ei törmännyt. Kaupungillakaan en kohdannut huutelua, puhumattakaan kosketuksista. Toisaalta en liikkunut missään, missä olisin joutunut tekemisiin humalaisten örveltäjien kanssa. 

Nuoruudessani olin ihan nätti, nykyään jo keski-ikäinen täti, joten taidan välttyä jatkossakin seksuaaliselta ahdistelulta. 

Vierailija
94/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähestyn keski-ikää, ja nykyisin ei juuri ole ahdisteltu. Baarissa viime kesänä joku ulkomaalainen väkisin halaili tanssilattialla, mutta ei muuten. Nuorena sain kuulla huutelua saman luokan pojilta ja muutaman kerran myös joku humalainen yritti lääppiä bussissa. Baarissa kävin nuorena tietysti paljon nykyistä enemmän, mutta ehkä sitten aika kullannut muistot, koska en muista ahdistelua.

Samantyyppisiä kokemuksia mullakin. Olen kohta nelikymppinen. Koska en muista yksityiskohtia, en ahdistunut, ei jäänyt erityisesti mieleen, niin en koe, että ois mun elämääni millään lailla vaikuttanut. Tuollaista joidenkin kuvailemaa "joka toinen viikko" tai "joka ikinen baarikerta" en oo koskaan kokenut, olen saanut olla aika lailla rauhassa. Olen myös saanut kulkea kadulla aina rauhassa, myös iltaisin ja baarista kotiin palatessa.

Luulen, että jotkut oikeasti ovat "ahdistelijamagneetteja", koska tiettyjä ihmisiä kosketellaan, kouritaan, seksiehdotellaan ja häiritään säännöllisesti ja usein, ja toisia vain harvoin tai ei lainkaan.

Vierailija
95/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei ole ahdisteltu. Kotona ei käynyt juoppovieraita ja sukulaiset käyttäytyivät normaalisti. Peruskoulussa ei ahdisteltu, jos vähänkin yritettiin kiusata kerroin asiasta heti kotona ja se loppui siihen kun vanhemmat puuttuivat asiaan. Jos joku yritti härnätä koulussa, sanoin suoraan vakavana mitä siitä tulee seuramaan. Eivät uskaltaneet.

Teininä kävin harrastuksissa, joissa en kokenut ahdistelua. En käynyt bileissä tai diskoissa.

Kun kävin jonkun vuoden silloin tällöin täysi-ikäisenä ravintoloissa, olemukseni taisi olla samanlainen, äkäinen ja kyyninen ja fuckoff. En hymyillyt turhia, enkä kuunnellut lässytystä ja sanoin suoraan jos halusin toisen menevän pois esim. puhumasta. Mulla oli kavereita jotka oli hirveän ystävällisiä kaikille ja hymyili ja keikutti päätä, ja niillä oli ongelmia päästä "takiasista" eroon. Ei mulla.

Töissä en ole kokenut ahdistelua.

Olen osittain joistain asioista samaa mieltä, esim. olemuksesta näkyy onko "helppo saalis" vai vaikea, mutta TIETENKÄÄN tämä ei tarkoita, että joku muu olisi "ansainnut" sen ahdistelun!

"helppo saalis", voi luoja.. olen tuo 23v nainen, ja kerroin kuinka koen jatkuvasti ahdistelua. Olen hymyileväinen, mutta en hymyile noille miehille tosiaan, en puhu helposti vieraille miehille, en "keikuta päätä" tms.. olen seurustellut mieheni kanssa 16 vuotiaasta niin ei paljon muut äijät kiinnosta. En todellakaan ole helppo saalis tai näytä siltä, silti saan ahdistelua jatkuvasti kokea. Löytyy näitä naisiakin selvästi, jotka syyllistävät naista kokemastaan ahdistelusta. Olet ällöttävä. Se että sanot ettei kukaan silti ansaitse ahdistelua, ei muuta vähääkään viestisi sanomaa. Toivottavasti ei kukaan nuori tyttö lue tätä ja luule näyttävänsä halvalta ja helpolta, joutuen SEN TAKIA kärsimään ahdistelusta ! Koska kyse on vallankäytöstä, ei naisen olemuksesta !

No jos kuse on vallankäytöstä, niin sä et selvästikään osaa pitää valtaa omissa käsissäsi. Säälittäisi olla sinun kaltaisesi nainen.

t. se, jonka puheista miesten pallit kutistuu - tai ihan vain katseesta.

Vierailija
96/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä kirjoitti:

Mietin ensin, että minua ei ole koskaan ahdisteltu. Lähden yleensä hyvin nopeasti pois tilanteista, joissa niin voisi käydä. Mutta oli yksi tilanne, jossa ilman karatessa oppimaani kikkaa minut olisi voitu jopa raiskata. Tilanne oli uhkaava ja tajusin sen itsekin. Miehen yllättämällä pääsin pakenemaan. (En siis edes koskenut häneen, vaan sain huomion pois siksi aikaa, että ehdin karkuun.)

Ja olihan sekin kerta, kun kollega suuteli ilman lupaa kaulalle. Ällötti, ja tunsin itseni likaiseksi koko illan ajan. Se olisi saanut heti potkut, jos olisin kertonut tuosta, mutta tyyppi oli kaikille superkiva selvin päin. Siitä kuoriutui kauhea jokaista firman naista vuorollaan ahdisteleva mies kännissä. :(

Eli miksi et kertonut tuosta? Miksi alistuit, ja mahdollistit käytökselläsi sen että mies ahdisteli myös muita?!

Hyvä kysymys. En tehnyt päätöstä yksin. Kaikki firman naiset puhuimme asiasta. Olimme yksimielisiä siitä, että selvin päin tämä mies on mukava, asiallinen, syvällinen ja pidimme kaikki hänestä. Hänellä oli myös erittäin vaikea elämäntilanne menossa ja ehkä yhdessä säälimmekin häntä. Hän yritti humalassa kaikkia vuorollaan, mutta kutakin naista vain kerran. Varoitimme uusia naisia hänestä. Mies oli kuitenkin melko harmiton tapaus ja toisaalta pidetty työpaikalla ja loistava työssään. Emme edes halunneet hänestä eroon. Mutta se humala-ahdistelu olisi saanut loppua. Näissäkin tapauksissa ei ole kaikki mustavalkoista, vaan on myös harmaan sävyjä. En oletakaan, että tätä asiaa tarvii ymmärtää. Annoin hänelle hänen humalaisen käytöksensä anteeksi. Hänen lähin pomonsa keskusteli hänen kanssaan epävirallisesti. Jos käytös olisi jatkunut, olisi asia viety eteenpäin ja hän olisi saanut potkut.

Vierailija
97/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sanoa ihan nätisti, hyvää tarkoittaen ja ihaillen: "kaunis nainen"? En tarkoittanut mitään alentavaa ja rumaa huutelua kenenkään kehon osista. Rinnoista en kommentoisi mitään. Olen samaa mieltä siitä, että kehon osia arvioitaessa mennään moukkamaisesti henkilökohtaisuuksiin. Mutta siis, pepustakaan ei saa sanoa mitään, edes nätisti ja hyvää tarkoittaen? Eli se on on täysin tuhoon tuomittu ajatus ilahduttaa toista? Ei tietenkään töissä tai vastaavissa yhteyksissä. Mitään alistavaa ja nolaavaa tarkoitusta mulla ei ole.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, ei ole mukavaa kuulla kehoasi arvisteltavan suuntaan jos toiseen kun istuu bussissa, kävelee kaupungissa, tekee ostoksia jne.. Mikä oikeus miehellä on arvostella kovaan ääneen/huudella/antaa numeroita MINUN vartaloani/vartalostani. Se on ahdistavaa ja tungettelevaa. Eriasia tosin sanoa kiltisti että olet kaunis tai huutaa PANTAVA PERSE/HYVÄ RUNKO/VITUN LAUTA/Panisin/kyllä tolle kyydit antais jne.. Mua ei kiinnosta oonko pantava sun mielestä, mä haluan kävellä rauhassa !

Vierailija
98/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei oo ikinä ahisteltu :)  Varmaan ruma ja/tai bitchy resting face karkottaa :P

Vierailija
99/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kuulostaa oudolta jos joku nainen ei ole saanut osakseen kadulla huutelua tai edes todistanut sitä ohikulkijana. Olen itse saanut sitä jopa täysin peittävät vaatteet päällä syksyisin/talvisin, kesäisin en ole viitsinyt enää huonojen kokemusten jälkeen pukeutua muihin normaaleihin vaatteisiin kuten shortseihin.

Vierailija
100/124 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli suojelitte ahdistelijaa. Niin tyypillistä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan näitä kirjoitti:

Mietin ensin, että minua ei ole koskaan ahdisteltu. Lähden yleensä hyvin nopeasti pois tilanteista, joissa niin voisi käydä. Mutta oli yksi tilanne, jossa ilman karatessa oppimaani kikkaa minut olisi voitu jopa raiskata. Tilanne oli uhkaava ja tajusin sen itsekin. Miehen yllättämällä pääsin pakenemaan. (En siis edes koskenut häneen, vaan sain huomion pois siksi aikaa, että ehdin karkuun.)

Ja olihan sekin kerta, kun kollega suuteli ilman lupaa kaulalle. Ällötti, ja tunsin itseni likaiseksi koko illan ajan. Se olisi saanut heti potkut, jos olisin kertonut tuosta, mutta tyyppi oli kaikille superkiva selvin päin. Siitä kuoriutui kauhea jokaista firman naista vuorollaan ahdisteleva mies kännissä. :(

Eli miksi et kertonut tuosta? Miksi alistuit, ja mahdollistit käytökselläsi sen että mies ahdisteli myös muita?!

Hyvä kysymys. En tehnyt päätöstä yksin. Kaikki firman naiset puhuimme asiasta. Olimme yksimielisiä siitä, että selvin päin tämä mies on mukava, asiallinen, syvällinen ja pidimme kaikki hänestä. Hänellä oli myös erittäin vaikea elämäntilanne menossa ja ehkä yhdessä säälimmekin häntä. Hän yritti humalassa kaikkia vuorollaan, mutta kutakin naista vain kerran. Varoitimme uusia naisia hänestä. Mies oli kuitenkin melko harmiton tapaus ja toisaalta pidetty työpaikalla ja loistava työssään. Emme edes halunneet hänestä eroon. Mutta se humala-ahdistelu olisi saanut loppua. Näissäkin tapauksissa ei ole kaikki mustavalkoista, vaan on myös harmaan sävyjä. En oletakaan, että tätä asiaa tarvii ymmärtää. Annoin hänelle hänen humalaisen käytöksensä anteeksi. Hänen lähin pomonsa keskusteli hänen kanssaan epävirallisesti. Jos käytös olisi jatkunut, olisi asia viety eteenpäin ja hän olisi saanut potkut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä