Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita naisia jotka ovat välttyneet seksuaaliselta ahdistelulta?

Vierailija
29.04.2016 |

Minussa on jokin voima joka "suojelee" kourinnalta ynnä muulta. Kuuntelen kauhuissani ystävieni kertomuksia pepulle läpsimisistä osana heidän arkeaan.

Ulospuutelyitä ja siihen liittyviä epämääräisiä keskusteluja olen joutunut käymään mutta asiattomuuksia en ole omalla kohdallani joutunut kestämään.

Luulen että syy on viileän kylmä yleisolemukseni ja tyttärellisyys, (:D) minua tuskin nähdään potentiaalisena parittelukumppanina yksinäisiin iltoihin. Jotkut miehet suorastaan vihaavat minua, olen heille kuin myrkkyä habitukseni vuoksi.

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla, että jotkut kokevat lähes joka päivä häirintää? Jos nyt lasketaan pois tapaukset, joissa joku tietty ihminen (naapuri tai työmatkan varrella oleva) häiriköi säännöllisesti ja ne tapaukset, joissa työskennellään esim. baariympäristössä tai nakkikioskilla, missä varmaan humalaiset voivat sanallisesti seksuaalisesti ahdistella. Miten on mahdollista, että aina joku uusi ihminen käy kadulla puristelemaan perseestä? Tarkoitukseni ei ole olla epäkunnioittava, mutta ihmettelen, että miten jotkut voivat kokea seksuaalista ahdistelua lähes päivittäin kuin suurin osa kokee sitä ehkä ollessaan illanvietossa tai muissa "riskipaikoissa".

Vierailija
62/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ikää 37 vuotta enkä kyllä ikinä ole kokenut ahdistelua! Kerran teininä joku mies kommentoi sääriäni (minulla oli nilkkoihin ylettyvä hame!), mutta en minä sitä kyllä negatiivisena osannut ottaa. En usko olevani niin susiruma, että se vaikuttaisi asiaan, mutta olen "pitkä ja raamikas" (tyyliä mikä se nainen on esim sarjassa kolmas kivi auringosta?) eli idioottimiehet saattavat olla kuitenkin sen verran itsesuojeluvaistoisia, että tajuavat olla hiljaa, minä kun saattaisin käydä päälle! (En toki ole väkivaltainen, mutta onhan se hyvä näyttää katu-uskottavalta!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki seksuaalinen ahdistelu ei ole fyysistä kuten osa tässä ketjussa näyttää luulevan. Esimerkiksi työelämässä voi joutua sanallisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja vaikka omien esimiesten taholta.

Mutta miksi on vaikea uskoa, että jotkut eivät ole joutuneet edes sanallisen ahdistelun kohteeksi?

Koska väitän jonkilaisen ahdistelun olevan niin tavallista, ettei sitä moni edes laske ahdisteluksi. 

Toisten kokemusten vähättely ja omien uskomusten survominen väkipakolla muiden kurkusta on mielestäni solvausta.

Mutta nämä joka päivä hieman eri sanoilla avatut keskustelut lienevätkin rivien välissä tapahtuvaa keskustelua ihan jostain muusta ja ei-ahdistelua kokeneet ihmiset eivät sovi ns. agendaan.

Vierailija
64/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan ahdisteltu. Olen ihan tavallinen; perusnätti ja suht hoikka 17-vuotias tyttö. Ehkä asiaan voi vaikuttaa se, että asun maalla enkä liiku yöllä yksin missään.

Vierailija
65/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää juurikaan perheellisenä kolmekymppisenä. Mutta nuoruusvuosina, kyllä. Ensimmäinen itsensäpaljastaja 9-vuotiaana, ahdistelua perhetutulta vuosina 8-13, raiskauksen yritys tuntemattomalta 16-vuotiaana, 12-vuotiaana kaverin isältä ehdotuksia jne. Kuljin tietyt vuodet iltaisin taksilla, koska jokin minussa vetosi tiettyyn miesryhmään.

Ikinä, koskaan, en ole uskaltanut lähteä tuntemattomien mukaan jatkoille tai liftata tai interrailata. Ei minun tuurillani.

Olin klassisen kaunis ja kiltti. Opin pian omaksumaan kovan ulkokuoren. Se karkoitti lähinnä hyvät tyypit.

Vierailija
66/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, että jotkut kokevat lähes joka päivä häirintää? Jos nyt lasketaan pois tapaukset, joissa joku tietty ihminen (naapuri tai työmatkan varrella oleva) häiriköi säännöllisesti ja ne tapaukset, joissa työskennellään esim. baariympäristössä tai nakkikioskilla, missä varmaan humalaiset voivat sanallisesti seksuaalisesti ahdistella. Miten on mahdollista, että aina joku uusi ihminen käy kadulla puristelemaan perseestä? Tarkoitukseni ei ole olla epäkunnioittava, mutta ihmettelen, että miten jotkut voivat kokea seksuaalista ahdistelua lähes päivittäin kuin suurin osa kokee sitä ehkä ollessaan illanvietossa tai muissa "riskipaikoissa".

Ei se olekaan mahdollista ja näissä keskusteluissa pyörii näköjään aina näitä joille tämä on joku missio ja elämäntehtävä valehdella ja liioitella näistä asioista. Oikeasti youtubesta löytyy videoita jossa kauniit naiset kulkee lähes alapää paljaana vilkkaissa asuinalueissa eikä he koe tuollaista häirintää. Mutta vauvalta saan lukea aina näitä joita muka puristellaan 24h perseestä ja pervot hyppii pusikoista heti kun he ovesta ulos astuvat, joku agenda näillä on suoltaa tota paskaa.

Vierailija
67/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on ahdisteltu pari kertaa. Miehet yrittivät väkisin suudella (siis ihan selvän ein jälkeenkin). Sitäkään en pitänyt kovin ihmeellisenä kun lopulta kuitenkin uskoivat komentoa ja lujaa vääntöä. Mitään traumoja ei jäänyt enkä henkilökohtaisesti aina ymmärrä miten pienen asian joku voi kokea ahdisteluna. Ns. sanallista ahdistelua en ole kokenut koskaan, koska olen aina pystynyt vastaamaan tällaiseen ei-toivottuun lähestymiseen vähintään samalla tasolla eli en ole ikinä kokenut jääneeni alakynteen.

Vierailija
68/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu ei ole vain fyysistä. Perään vislailu, se, että tullaan juttelemaan ja kävellään edessä vaikka nainen on ilmaissut ettei kiinnosta, on myös ahdistelua. Ahdistelua on käytös, joka ahdistaa toista osapuolta. Tätä eivät miehet ja jotkut naiset tajua, heidän mielestään on ihan jees ja kivaa, kun naisia ''kehutaan'' huutelemalla ''hyvä perse'' kun nainen kävelee ohi. Huomattavan suuri osa naisista vain kokee tuollaisen tuntemattomilta ja puolitutuilta tulevan ''ihailun'' ahdistavana. Kun sitä haluaisi vain kävellä rauhassa.

Vierailija
69/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki seksuaalinen ahdistelu ei ole fyysistä kuten osa tässä ketjussa näyttää luulevan. Esimerkiksi työelämässä voi joutua sanallisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi ja vaikka omien esimiesten taholta.

Mutta miksi on vaikea uskoa, että jotkut eivät ole joutuneet edes sanallisen ahdistelun kohteeksi?

Koska väitän jonkilaisen ahdistelun olevan niin tavallista, ettei sitä moni edes laske ahdisteluksi. 

Huoh. No, mulle ei ole huudeltu mitään, eikä ole kosketettu ilman lupaa. Ei ole seurattu enkä ole huomannu että olisi edes tuijotettu. Ei ole ehdoteltu seksiä tms. Kerropa esimerkki mitä muuta se tavallinen ahdistelu olisi, kun ei tule kyllä mieleen?

Jos sinä väität että kaikki kokee sen mitä sinä, niin samalla logiikalla minä voisin väittää että ketään ei ikinä ahdistella ja te vaan kuvittelette kaiken. Mutta olen fiksumpi, ja ymmärrän että kaikki eivät vaan koe samoja asioita.

Vierailija
70/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin tulee myös hyväksyä se, että kaikkia ei ole ahdisteltu. Koskaan. Minusta tuntuu naisena pahalta, kun saan alapeukun siitä kun kerron, ettei minua ole ahdisteltu. Ikäänkuin se olisi solvaus ahdisteltuja kohtaan.

Samaa tulin sanomaan. Ja kun kertoo ettei ole ikinä ahdisteltu, aletaan vaan väittää ettei tunnista ahdistelua kun on siihen niin tottunut. Anna mun kaikki kestää!

Ja sitäpaitsi, kyllähän se jotenkin yksilöstä on pakko olla kiinni, jos toista ahdistellaan lähes päivittäin ja toista ei ikinä. Ja tämäkään ei tarkoita että ahdistelu olisi sen toisen oma vika!!! Vaan että hänessä on jokin ominaisuus, joka kannustaa ahdistelijoita valitsemaan juuri hänet kohteekseen eikä sitä toista. Ja/tai ei-ahdistellussa jokin ominaisuus, joka karkottaa ahdistelijat. Mikään muu ei selitä näin epätasaisesti jakautuvia kokemuksia.

Se ei ole syyllistämistä, jos toteaa, että joitain tosiaan ahdistellaan jatkuvasti, toisia ei. Tiedän naisia, joiden perseissä ja tisseissä ollaan herkästi kiinni. En osaa sanoa, mikä siinä on. Kun kaverini kanssa istuimme iltaa baaritiskillä, joka ilta hänen persettään hiveltiin ja ehdoteltiin tms. minä sain istua rauhassa. Ja kumpikin olemme hoikkia ja kauniita naisia. Ei ole koskaan minulle selvinnyt, miksi minun perseeni saa olla rauhassa, mutta kaverini ei.

Vierailija
71/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut kokemaan koskaan sellaista ahdistelua, mitä tyttöni joutuu koulumatkalla. Tummia miehiä on asutettu koulun lähelle ja odottavat koulun loppumista koulun ulkopuolella ja joka päivä tyttö saa kuunnella huutoja : I want fuck you, mmmmmm, maiskis maiskis, kuljetaan perässä ja vislaillaan ja maiskutellaan. Tytöt saattelevat nykyään toisiaan, kun eivät uskalla enää kulkea yksin kotiin. Osa vanhemmista hakee lapsensa nykyään pois koulusta ja tuo naapureidenkin lapset, jos mahdollista.

Vierailija
72/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ahdistelu nyt niin yleistä ole. Toki sitä tapahtuu, eikä pidä vähätellä, mutta ei myöskään väittää että kaikkia naisia ahdisteltaisiin tai kaikki olisivat jatkuvan raiskaus -tai häirintäuhan alla.

Vierailija
73/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valehtelua ketju täynnä. Jokainen järkevä ihminen tietää suomalaiset miehet ahdistelevat jokaista vastaan tulevaa naista koko ajan, joka päivä. #Respect

Vierailija
74/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään kaunotar ja muutenkin vähän nörtin oloinen, ja silti työnnettiin käsi haaroväliin eräässä arkisessa tilanteessa jossa ei tosiaankaan odottaisi tommosta joutuvan kokemaan. Lisäksi tilanne oli niin nopea etten edes ehtinyt reagoida siihen mitenkään. Hemmetti kun olisi nopeammat refleksit mutta kun se tuli täysin pystymetsästä. Toi tulee mieleen aina jos on noita hissivideoita jne. joissa ahdistelija saa köniin. Harmi että en itse pysty niitä katsomalla tuntemaan miten korkkari rusentuu kiveksiin :D.

Vierailija
75/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistelu ei ole vain fyysistä. Perään vislailu, se, että tullaan juttelemaan ja kävellään edessä vaikka nainen on ilmaissut ettei kiinnosta, on myös ahdistelua. Ahdistelua on käytös, joka ahdistaa toista osapuolta. Tätä eivät miehet ja jotkut naiset tajua, heidän mielestään on ihan jees ja kivaa, kun naisia ''kehutaan'' huutelemalla ''hyvä perse'' kun nainen kävelee ohi. Huomattavan suuri osa naisista vain kokee tuollaisen tuntemattomilta ja puolitutuilta tulevan ''ihailun'' ahdistavana. Kun sitä haluaisi vain kävellä rauhassa.

En ole koskaan kokenut myöskään tällaista huutelua.

Vierailija
76/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä mua ahdisteltiin eniten ja jonkin verran myös parikymppisenä, mutta lähestyessäni kolmekymmentä, niin se on radikaalisti vähentynyt. Kenties nuoria pidetään helpompana kohteena ja ehkä silloin on myös viehättävimmillään? Omassa käytöksessäni olen muuttanut sen verran, että en ota mitään kontaktia kehenkään eli en anna mitään signaalia, että olisin kiinnostunut ja olen lakannut myös olemasta "kohtelias". Nuorena sitä oli jotenkin arempi ja aikoinaan, kun mulle tultiin juttelemaan, niin olin käsittänyt, että oli kohteliasta vastata jotain takaisin, mutta nyt myöhemmiten olen tajunnut, että tiettyjen tyyppien kohdalla ei kannata mennä juttuun mukaan. Nykyään kuljen lähes laput silmillä, enkä anna mahdollisuutta kenenkään lähestyä.

Ennen varsinkin ulkomaalaistaustaiset miehet tulivat herkästi juttusilleni, mutta nyt kun jätän heidät täysin huomiotta, enkä luo mitään katsekontakstia, niin he ovat jättäneet minut suurimmaksi osaksi rauhaan. Jos silti joku tulee juttelemaan, niin totean että minulla on kiire ja poistun paikalta. Liian monta kertaa he aloittavan mukavan jutustelun, jonka jälkeen alkaa jankaaminen numeron antamisesta ja "kahville" menosta. Eipä paljon kiinnosta. Sinnikkäimmille jankaajille totean olevani naimisissa ja lähden tylysti pois. Olen siis oikeastikin naimisissa, joten en ole pelkkää ylimielisyyttäni torjumassa kaikkia lähetysmisyrityksiä, vaan en oikeasti ole etsimässä seuraa. Miten sekin on joillekin niin vaikeata ymmärtää, kun sanon etten halua mitään ja ettei kiinnosta?

Vierailija
77/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten kauppaan mennessä meinasin sanoa yhdelle pienelle naiselle että "kiva lippis!" mutta naisella oli valkoiset siimat korvissa.

Tänään näin saman naisen kävelevän jonkun miehen kanssa ja hymyillen muistelin.

Vierailija
78/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se kauheeta, jos joku vastaan tuleva tuntematon mies sanoo: "kaunis nainen?" Tai pitääkö siitä ahdistua, jos joku ohikulkija sanoo, että hyvä peppu. Mä en ymmärrä miksi jotkut ahdistuu näistä. Ei näitä kuitenkaan niin usein tapahdu. Eri asia jos vaikka esimies sanoisi. Siinä olis raskaat valta-asemat kyseessä yms ja ahdistus olisi aiheellinen.

Suutun kyllä jos tämän pitemmälle mennään ja jos mitenkään käydään käsiksi. Sitä tässä haen, että mikä vois vielä tuntua piristävältä kohteliaisuudelta ja mikä ei. Missä se raja teidän mielestä menee?

Vierailija
79/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan tavallisen näköinen mutta rinnat on kohtuullisen isot, E-F kuppi. Huutelua, kourimista jne tuli nuorempana paljon, iän myötä vähemmän. Usein "kunnollisen  näköisiltä" pukumiehiltä ja joskus raksamiestyypeiltä. Muilla isorintaisilla kavereillani samat kokemukset. Eli se on yksi tekijä, joka ainakin joillakin laukaisee sen sikailun.

Vierailija
80/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan tavallisen näköinen mutta rinnat on kohtuullisen isot, E-F kuppi. Huutelua, kourimista jne tuli nuorempana paljon, iän myötä vähemmän. Usein "kunnollisen  näköisiltä" pukumiehiltä ja joskus raksamiestyypeiltä. Muilla isorintaisilla kavereillani samat kokemukset. Eli se on yksi tekijä, joka ainakin joillakin laukaisee sen sikailun.

Juuri näin. Ikäänkuin isorintainen ei olisi enää ihminen, vaan 'tissit' joihin saa tarrata, kommentoida... Ihan kuka vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä