Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita naisia jotka ovat välttyneet seksuaaliselta ahdistelulta?

Vierailija
29.04.2016 |

Minussa on jokin voima joka "suojelee" kourinnalta ynnä muulta. Kuuntelen kauhuissani ystävieni kertomuksia pepulle läpsimisistä osana heidän arkeaan.

Ulospuutelyitä ja siihen liittyviä epämääräisiä keskusteluja olen joutunut käymään mutta asiattomuuksia en ole omalla kohdallani joutunut kestämään.

Luulen että syy on viileän kylmä yleisolemukseni ja tyttärellisyys, (:D) minua tuskin nähdään potentiaalisena parittelukumppanina yksinäisiin iltoihin. Jotkut miehet suorastaan vihaavat minua, olen heille kuin myrkkyä habitukseni vuoksi.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, jos olet onnistunut välttymään kaikelta seksuaaliselta ahdistelulta?

Minua ahdisteltiin  ensimmäisen seksuaalisesti ehkä 16-vuotiaana. 18-20-vuotiaana ahdisteltiin todella paljon, ja nyt 21-22-vuotiaana ahdistelu on vähentynyt, mutta varsinkin kesällä on kyllä ihme, jos ei parin viikon sisällä joku kouraisi perseestä. Baariin en ole montaakaan kertaa 18.v syntymäpäivieni jälkeen mennyt, koska siellä kourijoita/suuteluun pakottavia/kaikkia hulluja on aina useampi illassa.

Pukeudun mielestäni ihan siveellisesti (ja vaikken pukeutuisikaan,ei se kai oikeita muita koskemaan minuun?).

Miten "vältyt" seksuaaliselta ahdistelulta? Pukeudutko jotenkin ns pelottavasti, etteivät miehet uskalla kokeilla onneaan? Pukeudun itse aika hempeästi, ja uskon tulevani huomattavasti useammin ahdistelluksi kuin muutamat goottiystäväni, joilla naama on täynnä lävistyksiä ja hyvin tummat meikit (todella kauniita naisia, mutta samalla jollain tapaa "pelottavan" näköisiä).

Vierailija
2/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ahdisteltu (mutta olenkin susiruma eikä mulla ole minkäänlaisia muotoja). T. N27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelu alkoi, kun olin 11. Nyt 28 ja vähentynyt huippuvuosista 16-22, mutta viimeksi taas baarissa joku koitti väkisin suudella. En oo kaunis ja moni myös sanoo, että oon käytökseltäni melko pelottava. Olenkin itse ajatellut, että kyse on tässä, kuten usein raiskauksissakin, vallasta. Osoitan käytökselläni selkeästi, että en tarvitse suojelijaa, joten tämä halutaan nujertaa. Jotkut harvat ahdistelijat ovat myös selkeästi kiinnostuneita ja jotenkin sosiaalisesti tumpeloita, kun kuvittelevat pepulle läpsäyttelyn toimivan. Suurin osa sen sijaan on hyvin provokatiivisia ja selkeästi yrittää tehdä minun oloni tukalaksi.

Vierailija
4/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan ahdisteltu. Olen nyt 24,vuotias

Vierailija
5/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos otetaan koko elämänmittainen ajanjakso tarkasteluun, harvassa on myös ne miehet joita ei ikinä ole ahdisteltu. Minuakin vaikka olen mies useita kertoja ja osa näistä sattui lapsena aikuisten naisten taholta.

Mutta se, että jotain ahdistellaan jatkuvasti 24h heti kun ovesta astuvat ulos kuulostaa hivenen liioittelulta. Kyllä kai tuon nyt itse kukin jo havainnoisi, jos se noin yleistä olisi.

Vierailija
6/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muista, että minuakaan olisi ahdisteltu koskaan. Ja ikää on 48v. Ihan kohteliaita miehiä olen tavannut. Joku känniääliö on saattanut sönköttää kapakassa, kun olin nuori, mutta ei minua kyllä edes sellaiset ole kourineet. En tiedä, miten olen jäänyt ahdisteluja vaille, vaikka nuorena liftasin yksin paljonkin ja kuljin ravintoloissa ja festareilla.

Vierailija
7/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan ole koskaan ahdisteltu. Lontoon ruuhkabusseissa mt-tapaukset saattoicat kouria perseestä, mutta Suomessa en ole kertaakaan ahdisteluun törmännyt. Edes baarissa. Melkein tunnen itseni syrjityksi!

Vierailija
8/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ole koskaan seksuaalisesti ahdisteltu koska olen ruma ja ylipainoinen. Lisäksi pukeuden löysiin vaatteisiin, en käytä meikkiä jne. Itse asiassa minua usein luullaan mieheksi.

Vierailija
9/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos otetaan koko elämänmittainen ajanjakso tarkasteluun, harvassa on myös ne miehet joita ei ikinä ole ahdisteltu. Minuakin vaikka olen mies useita kertoja ja osa näistä sattui lapsena aikuisten naisten taholta.

Mutta se, että jotain ahdistellaan jatkuvasti 24h heti kun ovesta astuvat ulos kuulostaa hivenen liioittelulta. Kyllä kai tuon nyt itse kukin jo havainnoisi, jos se noin yleistä olisi.

Usein miehet ottavat ahdisteluna sen, kun vanhempi nainen taputtelee olkapäälle ja puhuu kuin omalle lapselleen tai vaikuttaa muulla tavalla ylituttavalliselta. Tuollaiset olemattoman henkilökohtaisen tilan omistavat naiset ahdistelevat samalla tavalla myös tyttöjä.

Vierailija
10/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset eivät edes käsitä tulevansa asiattomasti kohdelluiksi, koska meidät opetetaan kilteiksi. Monen mielestä meidän pitäisi olla otettuja miehen huomiosta ja "kohteliaisuuksista" jne. Esimerkiksi huutelua ei pidetä ahdisteluna, vaikka se todellakin on sitä. Jotkut naiset jopa ikääntyessään jäävät sitä kuulemma kaipaamaan, koska kulttuurissamme naisen arvo riippuu seksuaalisesta viehättävyydestä. Tähän liittyviä aloituksiahan on täälläkin ollut pilvin pimein.

Olen onneksi säästynyt fyysiseltä ahdistelulta melkein kokonaan. Mielestäni on kuitenkin väärin, että heti, kun rintani alakouluikäisenä kasvoivat, jouduin tottumaan siihen, että kaupungilla aikuiset miehet huutelivat ja kutsuivat luokseen. Sitä ennen olin tosin jo joutunut (pedofiilisten) itsensä paljastelijoiden kohteeksi. Teininä alkoivat kommentoida saman ikäiset pojat, joilla oli mielestään oikeus analysoida kehoni muotoja vaikka takanani kävellessään. Ollessani raskaana satunnaiset tyypit kommentoivat tilaani seksuaalisväritteisesti isoon ääneen. Ei tuntunut kivalta. Ällöttävää oli sekin, että rinnoistani huudeltiin kaupungilla, kun olin pienen lapseni kanssa liikkeellä keskellä kirkasta päivää.

Huutelu ja kommentointi loppui, kun täytin 30. Ei ole todellakaan ollut ikävä. Tosin kerran erehdyin tuntemattoman kanssa tanssilattialle baarissa. Mies työnsi välittömästi kätensä housuihini. Sai jäädä viimeiseksi kerraksi sitäkin laatua. Monen mielestähän mies ei varmaan tehnyt mitään väärää, itsehän lähdin tanssimaan.

Vierailija
11/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein miehet ottavat ahdisteluna sen, kun vanhempi nainen taputtelee olkapäälle ja puhuu kuin omalle lapselleen tai vaikuttaa muulla tavalla ylituttavalliselta. Tuollaiset olemattoman henkilökohtaisen tilan omistavat naiset ahdistelevat samalla tavalla myös tyttöjä.

Jos minun tapauksia mietitään, niin kaksimielisten puhumista kun olin murrosikäinen kyseessä keski-ikäisiä naisia, saunaan yritetään tunkea kännissä väkisin, lapsena tultu iholle humalassa ja väkisin pussailtu suulle. Aikuisena muniin ja perseeseen käyty kiinni, yritetty suudella väkisin.

Kerro sinä sitten onko tuo vain harmitonta touhua vai voisiko tuon jo ihan ahdisteluksi luokitella. Voit vaikka kääntää noi sukupuolet ja miettiä miten ajattelet miehistä jotka toimii noin.

Vierailija
12/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40 v ja asunut Helsingissä 20 vuotta. En kyllä voi sanoa kokeneeni ikinä ahdistelua. Olen aika hyvännäköinen edelleen, nuorempana hyvinkin kaunis. Pukeudun tyylikkäästi.

Tiedän, että vaikutan helposti itsevarmalta ja jopa ylimieliseltä, kävelytyylinikin on kuulemma mallia "Euroopan omistaja" - mitä se sitten tarkoittaakin. Ei mitään kovin helposti lähestyttävää ilmeisesti. Ainakin kuljen ryhdikkäänä enkä tuijota varpaitani tai pälyile ympäriinsä.  Enkä kyllä oikeastikaan pelkää mitään ahdisteluja.

Pitäisköhän ryhtyä kurssittamaan kanssasisaria samanlaisiksi?

Vierailija
13/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perään huutelu alkoi kun olin 13. Olin kyllä nätti teininä, mutta näytin aina ihan ikäiseltäni.

Vierailija
14/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei ole koskaan ahdisteltu. Ei fyysisesti eikä ole myöskään huudeltu. Olen 43v ja asunut koko ikäni Espoossa.

Vierailija
15/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aikuinen, isäni ikäinen mies ensimmäisen kerran seksiä aivan avoimesti ehdottanut kun olin 14-vuotias ja vieläpä näytin ikäistäni nuoremmalle! Siis keskellä kirkasta päivää kysyi että haluanko seksiä hänen kanssaan, luulin vielä aluksi kuulleeni aivan väärin. Ei ollut edes humalassa eikä aineissa, ihan selvin päin. Ja aivan 100% varmasti näki ja tajusi että olen reilusti alaikäinen. On myös kourittu ja kopeloitu ja yritetty painostaa jatkoille jne. Eniten häiritsee perseestäpuristelijat, saakeli minun takapuoleni on yksityisaluetta!

Ja ei, en ole mitenkään provosoivan näköinen, en ole edes erityisen kaunis. En pukeudu seksikkäästi enkä käyttäydy flirttailevasti. Olen kyllä huomattavasti keskivertoa pienikokoisempi, en tiedä tekeekö se minusta helpomman uhrin noiden pervojen silmissä. Varmaan enemmän pelottaisi että turpaan tulee jos olisin vaikkapa 180 cm pitkä gasellikoipi.

Vierailija
16/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 40 v ja asunut Helsingissä 20 vuotta. En kyllä voi sanoa kokeneeni ikinä ahdistelua. Olen aika hyvännäköinen edelleen, nuorempana hyvinkin kaunis. Pukeudun tyylikkäästi.

Tiedän, että vaikutan helposti itsevarmalta ja jopa ylimieliseltä, kävelytyylinikin on kuulemma mallia "Euroopan omistaja" - mitä se sitten tarkoittaakin. Ei mitään kovin helposti lähestyttävää ilmeisesti. Ainakin kuljen ryhdikkäänä enkä tuijota varpaitani tai pälyile ympäriinsä.  Enkä kyllä oikeastikaan pelkää mitään ahdisteluja.

Pitäisköhän ryhtyä kurssittamaan kanssasisaria samanlaisiksi?

No niin, tulihan se sieltä: kanssasisar, joka rivien välissä sanoo, että on oma vika, jos joutuu ahdistelluksi. On minuakin ylpeän näköiseksi sanottu ja ryhtiäni ihailtu, mutta silti on perään huudeltu. Todellakaan en tuijottele varpaitani. Hah, uskotko todella, että pitää olla joku surkean hissukan näköinen, että ahdistellaan ja huudellaan? Juuri tuollaisten asenteiden takia naiset eivät puhu kokemastaan, ainakaan miesten kuullen. Huutelu on joko oma vika tai "kivaa huomiota".10

Vierailija
17/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakaan ei ole koskaan ahdisteltu. Olen ihmetelty kun kaikkialla melutaan, että suurin piirtein kaikki naiset on Suomessa ahdisteltu / raiskattu / hyväksikäytetty. Vaan ei ole. En ole joutunut pelkäämään minkäänlaista väkivaltaa miesten taholta.

Vierailija
18/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen tätäkin asiaa niin, että pääsääntöisesti ihmiset saa olla rauhassa ja melkein kaikki on asiallista porukkaa ja toimii asiallisesti. Mutta kun elät vuosia ja vuosia elämää väkisinkin jotkut törmää johonkin asiattomaan ääliöön, lisää yhtälöön alkoholi niin lisää riskiä.

Siitä en pidä, että liioitellaan ruvetaan leimaan kokonaisia sukupuolia joidenkin häiriintyneiden tai humalaisten takia, minusta tuo ei ole reilua.

Vierailija
19/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on aikuinen, isäni ikäinen mies ensimmäisen kerran seksiä aivan avoimesti ehdottanut kun olin 14-vuotias ja vieläpä näytin ikäistäni nuoremmalle! Siis keskellä kirkasta päivää kysyi että haluanko seksiä hänen kanssaan, luulin vielä aluksi kuulleeni aivan väärin. Ei ollut edes humalassa eikä aineissa, ihan selvin päin. Ja aivan 100% varmasti näki ja tajusi että olen reilusti alaikäinen. On myös kourittu ja kopeloitu ja yritetty painostaa jatkoille jne. Eniten häiritsee perseestäpuristelijat, saakeli minun takapuoleni on yksityisaluetta!

Ja ei, en ole mitenkään provosoivan näköinen, en ole edes erityisen kaunis. En pukeudu seksikkäästi enkä käyttäydy flirttailevasti. Olen kyllä huomattavasti keskivertoa pienikokoisempi, en tiedä tekeekö se minusta helpomman uhrin noiden pervojen silmissä. Varmaan enemmän pelottaisi että turpaan tulee jos olisin vaikkapa 180 cm pitkä gasellikoipi.

No harrastitko seksiä tämän isäsi ikäisen miehen kanssa?

Vierailija
20/124 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakaan ei ole koskaan ahdisteltu. Olen ihmetelty kun kaikkialla melutaan, että suurin piirtein kaikki naiset on Suomessa ahdisteltu / raiskattu / hyväksikäytetty. Vaan ei ole. En ole joutunut pelkäämään minkäänlaista väkivaltaa miesten taholta.

Tuntuu uskomattomalta, mutta ehkä on teitä onnekkaitakin. Itse olen pitänyt onnena sitä, etten luojan kiitos ole sentään työelämässä joutunut kokemaan ahdistelua. Kaikki kaverini ovat nähneet paljastelijoita, tavanneet kähmijöitä ja huutelijoita. Onneksi vain osa on joutunut kestämään sitä työssä pomon, kollegoiden tai asiakkaiden taholta.

Katsoitteko muuten koskaan sitä tosi-tvi-ohjelmaa matkaoppaista? Kuka noista naisoppaista sanoisi joutuneensa ahdistelluksi? Luultavasti osa ainakin pitää humalaisten asiakkaiden ehdotuksia ja klähmintää ihan vain työnkuvaan kuuluvana.

Suomessa ei näistä asioista puhuta niiden oikeilla nimillä. Ajatteletko itse niin, että vasta väkivallan uhka tekee teosta ahdistelua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme