Miehellä paremmat tulot --> velvollisuus kohottaa naisen elintasoa?
Pitääkö miehen mahdollistaa naiselle kivat innosisustukset, naisen 150€ kampaamokäynnit ja lomamatkailua etelän kohteisiin?
Jos naisella on palkka X josta menee tietty määrä hoitaakseen osuutensa taloudesta ja lapsista, eikä naiselle jää omaa rahaa tarpeeksi niin mitä tehdään? Nainen alkaa leikkoa itse hiuksiaan ja tyytyy lomailemaan viikkarin viikkoristeilyillä? Tietysti naisen pitää maksaa perhe-elämästä oma osuutensa eli käytännössä 50%.
Entä jos perhe käydä kerran vuodessa lomamatkalla ja mies voisi paremmalla palkallaan käydä vaikka yksin jätkien kanssa reissussa viikon tai jotain? Onko OK vai ei? Naisen elintasohan ei kohotu tuollaisesta miehen törsäilystä joten mieslapsi vaihtoon vai mitä?
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehille kelpaa se, että käyttää rahoistaan 100% itseensä vaan pitää väkisin vääntäytyä parisuhteeseen naisen kanssa? Silloin ei tarvitse riidellä rahasta tai ajasta kenenkään kanssa eikä kukaan loisi lompakolla tai yritä hyötyä millään tavalla.
Rakkauden ja pillun takia.
Miksi nainen vääntäytyy parisuhteeseen saadakseen rahaa mieheltä? Miksi nainen ei mene töihin tai ryöstä pankkia?
Suurempi osa naisista käy töissä kuin miehistä.
Kerää sä lassukka vaan arkkus täyteen mammonaa ja elä yksinäsi. Se on kaikille parasta niin. Ja oletko tullut ajatelleeksi, että kuinka paljon hukkaat aikaa ruikuttamalla täällä av palstalla. Takoisit rahaa senkin ajan niin olisit sata kertaa onnellisempi.
Naisella sitkeämpi luonne -----> velvollisuus ymmärtää yrittäjä-miehen paineita?
Siis niiku ku tää nainen on tehny sitkeesti monta vuotta samaa duunia, joo siis tylsää duunii. Mut sellast työtä jonka voi jättää duuniin ku lähtee. Nii onks sen naisen niiku sit tuettava sen miehen maailmaa. Se mies on välillä poissa ja sit kotona poissaoleva ja joskus unohtaa. Tää nainen kuitenki joutuu auttaa tätä muestä ja jos ne haluu yhdessä lomalle ni tää nainen joutuu aina ottaa lomat sen miehen aikataulun mukaan.
Vitsinä vaan. Tottakai joustetaan jos yhtään vakavammin seurustellaan, ollaan avoliitossa tai avioliitossa. Jos suhde ei mene tasan siellä lompakolla niin hyvä suhde tasaa toisen kumppanin suhteen jossain toisessa arvonpaikassa. Ehkä se köyhempi nainen omaa vaikka samanlaisen huumorin ja sen kanssa on helppo olla. Ehkä just se nainen on hyvä ja kunnollinen äiti. Siksi sen matkan maksaa mielellään. Ja siksi se nainen jaksaa pysyä kunnossa ja terveenä, myös seksiä varten kun häntä arvostetaan, matalapalkkaisesta alasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehille kelpaa se, että käyttää rahoistaan 100% itseensä vaan pitää väkisin vääntäytyä parisuhteeseen naisen kanssa? Silloin ei tarvitse riidellä rahasta tai ajasta kenenkään kanssa eikä kukaan loisi lompakolla tai yritä hyötyä millään tavalla.
Jos olisin tiennyt 20 vuotta sitten miten asiat menee, niin ilman muuta olisin jäänyt ikipoikamieheksi, ei kahta ajatustakaan.
Kyllä itsestään huolehtivalle koulutetulle ja hyvätuloiselle miehelle aina irtonumeroita olisi riittänyt jos hetkellinen naisen kaipuuu olisi yllättänyt. Nyt +40-vee ikäisenä tuojaan tuskin olisi ongelma, koska luonnollinen testosteronin alentuminen vähentää kiinnostusta edes olla naisten kanssa tekemisissä seksuaalisessa/parisuhdemielessä.
Mutta kun menin mokaamaan niin nyt nokitaan sitä itse eteensä järkättyä dogfoodia. Tykkäsin tai en...
Luuletko että sinua joku uskoo?
Kunhan uhoat. Yksin jos jäisit, kohta sinulla olisi jo uusi.
Miehet eroavat sitten kun heillä on uusi jo katsottuna.
Sinä voit kyllä lähteä, mutta jos lähtisit, niin joutuisit hoitamaan lapsiasi joka toinen viikko ja siivoamaan itse kotisi jne.
Eli siksi et lähde.
Jos ihan oikeasti sinulla on asiat huonosti suhteessasi ja perheessäsi niin otat eron.
Nainen on miehelle palkinto ja unelmien täyttymys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kotiäiti. Antaako teidän miehet puolet nettopalkastaan omaan käyttöönne? Ruuat 4:lle niin kuin yhteiset laskut maksamme tietysti puoliksi.
Itse olen sinkku, mutta intialainen tuttavapariskuntani hoitaa tuon sillä tavoin, että mies antaa koko nettopalkkansa kotiäiti-vaimon käyttöön. Vaimo hoitaa laskujen maksamisen ja ostaa kaiken mitä perhe tarvitsee, ja antaa miehelle taskurahaa sen verran kuin katsoo olevan mahdollista. Sen summan mies voi käyttää omiin menoihinsa ilman mitään tilivelvollisuutta. Usein kyllä käyttää siitäkin osan vaimoonsa, esim. jos ovat yhdessä ostoksilla niin kehottaa vaimoa ostamaan itselleen jotain nättiä ja maksaa sen. Upeannäköinen vaimo kun on heidän kulttuurissaan miehelle ylpeydenaihe, vähän kuin hieno auto meillä. Kumpikin pitää järjestelyä luonnollisena ja ovat olleet ihmeissään, kun olen kertonut, että Suomessa useimmat pariskunnat hoitavat raha-asiansa toisin.
Meillä sama, mies on Pohjois-Amerikoista.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö naisen maksaa puolet miehen elektroniikasta ja uudesta autosta, joista nainen ei voisi vähempää innostua? Pitääkö naisen maksaa puolet ruokalaskuista, vaikka mies syö tuplasti sen, mitä nainen? Onko elintaso pakko valita parempituloisen mukaan? Entä jos nainen on parempituloinen, maksaako mies silti 50% kaikesta? Kuka silloin päättää elintason asteen?
Niin ja lisään vielä että kotityöt ovat varmaan tarkasti 50/50 samoin lastenhoito?
Jos mies joutuu tekemään ylitöitä tai työmatkoja, hän kai palkkaa lastenhoitajan hoitamaan lapsia oman osuutensa verran tai sitten maksaa vaimolleen jos tämä hoitaa myös miehen vuorot?
Miehen omaa syytä, jos ei rikkaat naiset kelpaa. Perheellä on yhteiset varat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tiennyt 20 vuotta sitten miten asiat menee, niin ilman muuta olisin jäänyt ikipoikamieheksi, ei kahta ajatustakaan.
Kyllä itsestään huolehtivalle koulutetulle ja hyvätuloiselle miehelle aina irtonumeroita olisi riittänyt jos hetkellinen naisen kaipuuu olisi yllättänyt. Nyt +40-vee ikäisenä tuojaan tuskin olisi ongelma, koska luonnollinen testosteronin alentuminen vähentää kiinnostusta edes olla naisten kanssa tekemisissä seksuaalisessa/parisuhdemielessä.
Mutta kun menin mokaamaan niin nyt nokitaan sitä itse eteensä järkättyä dogfoodia. Tykkäsin tai en...
Sinä voit kyllä lähteä, mutta jos lähtisit, niin joutuisit hoitamaan lapsiasi joka toinen viikko ja siivoamaan itse kotisi jne.
Eli siksi et lähde.
Jos ihan oikeasti sinulla on asiat huonosti suhteessasi ja perheessäsi niin otat eron.Nainen on miehelle palkinto ja unelmien täyttymys?
En tiedä , sano sinä miten on.
Miksi miehet suhteeseen pyrkii ja itkee ellei naista löydy.
Vierailija kirjoitti:
No totta hemmetissä rikkaat naiset kelpaa, mutta rikkaat naiset eivät huoli köyhiä miehiä juuri siksi, että he pelkäävät joutuvansa maksamaan yhteisistä kuluista miestä enemmän. Nainen ei rakastu mieheen, vaan miehen ominaisuuksiin (lue rahoihin). Mies rakastuu usein itse naiseen, ja siksi köyhäkin nainen voi saada rikkaan miehen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla toistepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta hemmetissä rikkaat naiset kelpaa, mutta rikkaat naiset eivät huoli köyhiä miehiä juuri siksi, että he pelkäävät joutuvansa maksamaan yhteisistä kuluista miestä enemmän. Nainen ei rakastu mieheen, vaan miehen ominaisuuksiin (lue rahoihin). Mies rakastuu usein itse naiseen, ja siksi köyhäkin nainen voi saada rikkaan miehen.
Minä rakastuin persaukiseen ja työttömään. Sittemmin tilanne on muuttunut, mutta perusteesisi on siis yksinkertaisesti virheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastuin persaukiseen ja työttömään. Sittemmin tilanne on muuttunut, mutta perusteesisi on siis yksinkertaisesti virheellinen.
Ei ole. Mitä rikkaampi nainen on, sitä todennäköisemmin hän on sinkku. Miehillä asia on päinvastoin. Tämä on huomattavasti parempi todiste naisten käyttäytymisestä kuin yhden anonyymimamman tarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Mitä rikkaampi nainen on, sitä todennäköisemmin hän on sinkku. Miehillä asia on päinvastoin. Tämä on huomattavasti parempi todiste naisten käyttäytymisestä kuin yhden anonyymimamman tarina.
Kuule, jos sulla ei ole rahaa, niin luovu edes tosta sniiduilusta. Saatat saada säälipillua edes joskus. Sun ongelmasi on ensisijassa asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloinen nainen on monille miehille kauhistus. En tiedä onko kysymys heikosta itsetunnosta vai jonkunlaisesta vanhanaikaisesta ajattelutavasta mutta näin se vaan on. Eikä ole edes mitään mun omaa tulkintaa vaan mulle on miehet itse sanoneet, että ahdistaa tietää, että mä ansaitsen enemmän.
Ne kaksi kertaa, kun olen hynttyyni pistänyt toisen kanssa yhteen, meillä on ollut yhteiset rahat. Mielestäni tämä on itsestäänselvyys, kun kerran yhdessä eletään. Yhteinen sänky, yhteinen jääkaappi, yhteiset laskut, yhteinen elintaso.
Exän kanssa tämä ei toiminut, rahankäyttötapamme erosivat liikaa toisistaan. Olin pari kertaa kaupan kassalla tili tyhjänä, kun ex oli päättänyt ostaa jotakin kivaa, kuten uuden television. Nykyisen kanssa homma on toiminut hyvin jo toistakymmentä vuotta, olemme molemmat säästäväisiä ja huonoja kuluttamaan.
En silti ole pitänyt kumpaakaan miestäni elättinä ja kyllä, olen parempituloisena mielestäni velvollinen osallistumaan perheen kuluihin puolisoani suuremmalla osuudella. Jos tilanne olisi toisinpäin, odottaisin samaa mieheltä.
Minusta on ihan sama kumpi hoitaa ja miten, kunhan perheessä on yksi yhteinen elintaso, jonka ylläpitämiseen molemmat osallistuvat kykyjensä mukaan. En haluaisi elää kahden elintason perheessä.
Käytännös aviopuolisolla ei ole toisiaan kohtaan pakollisia velvollisuuksia. Pakollista velvollisuutta ei ole nostaa elintasoa, mutta ei myöskään ole velvollisuutta sietää puolisoa joka ei niin tee/tekisi.
Mitkä mahdollisuudet olisi korkeakoulutettuna nuorena vähätuloisena naisena löytää mies, joka haluaisi kohottaa elintasoani?
Eli siksi et lähde.
Jos ihan oikeasti sinulla on asiat huonosti suhteessasi ja perheessäsi niin otat eron.