Kehtaanko mennä nostamaan pankista 4€? :( Ei ole mitään ruokaa
Ja tilillä neljä euroa. Joskus tekisi vaan niin mieli lopettaa koko opiskelu kun tuet on niin suolesta.
Nauraako pankkineiti minut ulos pankista jos menen nostamaan 4 euroa tiskiltä?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tililtä nostaminenkin jo maksa tuon verran? Ei tida olla ilmaista enää missään pankissa.
Siis mikä ihme sitkeä harhaluulo tämä on? Tätä virheellistä tietoa kuulee yllättävän paljon.
t. toinen pankkineiti
PS Ap nostamaan vaan, sun rahoja ne on!
Mäkin olen luullut, että pankkitoimistolla nostaminen maksaa jotain ylimääräistä, siis jonkun palvelumaksun verran. Jokaisesta pikku asiastahan pankit nyhtävät välistä. Eikös jo pelkästään saldon tarkistaminen automaatilla maksa nykyään, ainakin Nordea?? Ja kohta varmaan käteisnostokin. Maksaa ulkomailla ainakin. Niin ihan maalaisjärkeen käy, että pankkivirkailijalta nostaessa joutuu maksamaan jonkun palvelumaksun, jostainhan se työntekijöiden palkka on revittävä. Että turhaan siellä huutelette "sitkeistä huhuista", kun huomaatte pian olevan kertomassa hämmenyneille asiakkaille taas uudistuneista palveluhinnastoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet suolesta?
Entä oma rahankäyttösi?
Kokeile joskus itse ostaa 80 € koko kuun ruuat (ja toivoa ette tarvitse käydä vaikka terveyskeskuksessa). Vuokran ja laskujen jälkeen ei opiskelijalle paljoa jää käteen, joten siinä ei jeesustelu rahankäytöstä auta. Ne ketkä opiskelijabileissä voi ravata ja omistavat auton, käyvät joko töissä koulun ohella (kaikille ei mahdollista, ja pitää muistaa tulorajat ettei tukia takaisinperitä) tai ovat onnellisesti vanhempien lompakossa kiinni.
- ei apJos on tossa tilanteessa eikä nosta lainaa nii hieman kyllä ihmettelen. Ottaen huomioon miten halpa laina on kysees ja siit saa anteeksikin vielä ison osan. Kyllä mä mieluummin otan jopa 20 000 velkaa kuin oon joku 4-5 vuotta nälässä. Vaikka kuinka ois epävarma työllistymistilanne nii toi ei vaan oo mikään kohtuuttoman iso summa. Ja huom, en itsekään opiskele mitään huipputyöllistävää ja isopalkkaista alaa.
No kyllä minusta on ihan järjen köyhyyttä ottaa 20 000 euroa opintolainaa, ellei valmistu joksikin lääkäriksi. Jos vaikka opiskelee lähihoitajaksi niin palkka on ehkä 1500 euroa kuussa nettona. Siitä ei kyllä tee mieli maksaa yhtään ylimääräistä opintolainalyhennystä. Itse sitkuttelin pienellä opintotuella opintojen ajan (kävin vain kesätöissä) ja kyllä oli valmistuneena mukava aloittaa työnteko, kun ei ollut hirveitä lainoja niskassa.
Ap, haluaisitko tulla meille syömään? Missä asut? Olen myös opiskelija ja ollut muutamia kertoja ihan samassa tilanteessa..
Täh? Siis jos ap:lla on se Visa, missä on laitettu vain maksurajaksi nolla euroa, kyllähän sen saa pankissa heti muutettua.
...jos nauraa, niin potkut saattaa tulla. Ja mitä sitten. Sullahan se nälkä on.
Sä saat kyllä tehdä sun tilisi kanssa niinkuin haluat. Sun tili, sun rahat.
Kehtaat! Minäkin olen esim monta kertaa maksanut kassalla ostoksista osan kortilla ja loput käteisellä, kun rahaa on ollut niukasti.
Ap jos et ole provo vaan oikeasti noin tiukilla niin laita kaupunki, missä asut. Jos asut lähellä niin tuon sulle kasan ruokaa, säilykkeitä ym. jatkon varalle. Mä muistan opiskelijana makaronipussilla päivien ajan elämisen vielä liian hyvin vaikka oonkin jo vuosia ollut hyväpalkkaisessa vakityössä...
Vierailija kirjoitti:
Ap jos et ole provo vaan oikeasti noin tiukilla niin laita kaupunki, missä asut. Jos asut lähellä niin tuon sulle kasan ruokaa, säilykkeitä ym. jatkon varalle. Mä muistan opiskelijana makaronipussilla päivien ajan elämisen vielä liian hyvin vaikka oonkin jo vuosia ollut hyväpalkkaisessa vakityössä...
Samaa apua saat täältä. Voin ostaa sinulle parin kympin arvoisen ruokakassin. Jos hätä on kova niin kerro missä olet, varmasti auttaja löytyy vaikkapa tältä palstalta :)
Jos asut paimiossa ja pääset hakemaan keskustasta niin annan sulle 10e huomenna? :)
Vierailija kirjoitti:
Tuet suolesta?
Entä oma rahankäyttösi?
Saan tukia 500€/kk. Vuokraan 350€. Sähkö, vesi, puhelin, koulutarvikkeet. Jää käteen joku 100€. Ei ole kuule rahankäytöstä kiinni, pärjääkö.
Itse en ehtisi millään töihin, tai pitäisi vähentää suorittamiani opintopisteitäkin.
Miksi sun pitää käydä pankissa, kun voit maksaa kortilla. Opiskeleminen ja köyhäily nyt menee vähän niin kuin käsi kädessä. Muistan itsekin joskus kun opiskelin, niin budjetti oli joskus 1-2 euroa päivässä ruokaan. Näin se vain joskus menee. Kahdellakin eurolla voi saada esim. euron makkarapaketin, pussin makaronia ja kilon porkkanaa. Sillä elää jo kivasti yhden päivän. Tai kahdella eurolla ostat perunoita, puuroa ja käyt onkimassa siihen kalat. Eli ei muuta kuin menet pankkiin nostamaan ne hilut, jos et pysty kortilla maksamaan. Pitäähän sinun syödä, jotta jaksat opiskellla!
Jokainen oikeasti pelkällä opintotuella kituutteleva opiskelija olisi kyllä tiennyt, että tuet eivät tule maanantaina vaan vasta keskiviikkona. Muutenkin aika vaisu esitys. 7 sivua kumminkin, joten pisteet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Täh? Siis jos ap:lla on se Visa, missä on laitettu vain maksurajaksi nolla euroa, kyllähän sen saa pankissa heti muutettua.
Tämä on totta, mutta ap ei sanonut näin vaan antoi ymmärtää saaneensa uuden kortin heti? Eli keksitty juttu on. Mitään uutta korttia ei saa nykyisin heti eikä pankissa olisi sellaista ehdotettukaan vaan muutettu olemassa olevan kortin maksuominaisuutta.
terv Pankkitäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet suolesta?
Entä oma rahankäyttösi?
Kokeile joskus itse ostaa 80 € koko kuun ruuat (ja toivoa ette tarvitse käydä vaikka terveyskeskuksessa). Vuokran ja laskujen jälkeen ei opiskelijalle paljoa jää käteen, joten siinä ei jeesustelu rahankäytöstä auta. Ne ketkä opiskelijabileissä voi ravata ja omistavat auton, käyvät joko töissä koulun ohella (kaikille ei mahdollista, ja pitää muistaa tulorajat ettei tukia takaisinperitä) tai ovat onnellisesti vanhempien lompakossa kiinni.
- ei apJos on tossa tilanteessa eikä nosta lainaa nii hieman kyllä ihmettelen. Ottaen huomioon miten halpa laina on kysees ja siit saa anteeksikin vielä ison osan. Kyllä mä mieluummin otan jopa 20 000 velkaa kuin oon joku 4-5 vuotta nälässä. Vaikka kuinka ois epävarma työllistymistilanne nii toi ei vaan oo mikään kohtuuttoman iso summa. Ja huom, en itsekään opiskele mitään huipputyöllistävää ja isopalkkaista alaa.
No kyllä minusta on ihan järjen köyhyyttä ottaa 20 000 euroa opintolainaa, ellei valmistu joksikin lääkäriksi. Jos vaikka opiskelee lähihoitajaksi niin palkka on ehkä 1500 euroa kuussa nettona. Siitä ei kyllä tee mieli maksaa yhtään ylimääräistä opintolainalyhennystä. Itse sitkuttelin pienellä opintotuella opintojen ajan (kävin vain kesätöissä) ja kyllä oli valmistuneena mukava aloittaa työnteko, kun ei ollut hirveitä lainoja niskassa.
Lähihoitaja ei mitenkään ehdi noin isoa opintolainaa edes saamaan kasaan. 5 vuoden opiskelulki jossa nostaa 9×5 opintolainat saa kasaan vaan 18 000 josta saa useita tuhansia anteeksi. 20 000 euronki lainasta maksettavaks ei todellakaan jää läheskään 20 000. Ja tollasen järkevyyttä et oikeesti nää ellei oo joku lääkäri? Jos vaihtoehtona on siis ollu 80 euroa käteen vuokran ja välttämättömien laskujen jälkeen. Keskitulosellakaan ihmisellä ei kestä kauan maksella tollasta lainaa pois. Ja on myös eri asia kituutella pari vuotta amiskoulutuksessa (riippuen tietenki suoritatko alaikäsenä vai aikuisena mut alaikäsel vanhemmat on vastuus ja sillo ainaki myös lounas tulee koulun puolesta) kuin kituutella 4-6 vuoden korkeakoulututkinnon ajan. Ei todellakaan ole mielestäni järjen köyhyyttä huomata että riskeeraa terveytensä jos koko ton ajan yrittää elää käsittämättömän pienel summal.
Ottaen huomioon miten innokkaasti suomalaiset kuitenki ottelee ja makselee asunto-, auto- ja ties mitä lainoja nii ihmettelen kyllä miten opintolaina voidaan nähdä kaiken pahan alkuna ja juurena.
Mulle tuli kauhean hyvä mieli kun ap sai ratkaisun ongelmaansa ja vatsan täyteen!
Mä sain visa electronin jo vähän yli 10veenä.. Kyllä sunkin ap kannattas hankkia, sitt vaan nostat itelles käteistä jos kerran niin pysyt paremmin kärryillä rahan kulusta. Jos sitt käy tilanne ett rahaa alle 20 € niin silloin voit maksaa kortilla ettei tarvii pankkiin lähtee.
käyttäjä-313 kirjoitti:
Jokainen oikeasti pelkällä opintotuella kituutteleva opiskelija olisi kyllä tiennyt, että tuet eivät tule maanantaina vaan vasta keskiviikkona. Muutenkin aika vaisu esitys. 7 sivua kumminkin, joten pisteet siitä.
What? Sinä et siis opiskele, koska väärin meni. Opintotuet maksetaan kuun 4.päivä. Jos osuu viikonloppuun niin silloin maksupv on maanantai. Toukokuun opintotuki tulee keskiviikkona.
Itse asuin muutama vuosi sitten opiskelijana kaupungin vuokratalossa. Sieltä sai aina puolen vuoden vuokralaskulistan etukäteen, jossa oli siis rivissä kunkin kuun vuokran eräpäivä ja vuokran määrä. Olin muutaman viivannut yli ja lopettanut kesken, sillä en yleensäkään yliviivaa maksettuja laskuja. Kävin sitten pankissa tallettamassa rahaa tililleni ja samalla maksoin tallettamilla rahoilla vuokran. Pankkivirkailija pyyhkäisi samalla laskustani yli sen vuokran, joka oli vuorossa itse ylipyyhkäisemieni jälkeen, ikään kuin maksaisin vasta nyt sen kuukauden vuokraa pari kuukautta myöhässä. Taisi pitää minua todella köyhänä, vuokrat myöhässä maksavana luuserina. En edes viitsinyt sanoa, että olen kyllä sen kuun vuokran jo maksanut, en ole vain pyyhkäissyt sitä kynällä yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tililtä nostaminenkin jo maksa tuon verran? Ei tida olla ilmaista enää missään pankissa.
S-pankissa on ilmaista nostaa ja tallettaa rahaa tililleen. Voi tehdä kaupan kassalla tuon. S-market, alepa, prisma, abc.
ilmaista?? herätys nyt. Kaikki, jotka s-ryhmän tuotteita ostavat, maksavat nämä "ilmaiset" pankkipalvelut. Ja joo, tajusin että TUNTUU ilmaiselta, vähän niinkuin sosiaalituet. S-ryhmä onkin kopioinut liikeideansa suomen valtiolta, mikä voisikaan toimia paremmin 😃😃
Jos on tossa tilanteessa eikä nosta lainaa nii hieman kyllä ihmettelen. Ottaen huomioon miten halpa laina on kysees ja siit saa anteeksikin vielä ison osan. Kyllä mä mieluummin otan jopa 20 000 velkaa kuin oon joku 4-5 vuotta nälässä. Vaikka kuinka ois epävarma työllistymistilanne nii toi ei vaan oo mikään kohtuuttoman iso summa. Ja huom, en itsekään opiskele mitään huipputyöllistävää ja isopalkkaista alaa.