Sote-uudistuksen jälkeen yksityislääkärikäynnistä ei saa enää kelakorvausta. Mitähän siis hinnaksi tulee..?
Olen käyttänyt aina yksityisiä lääkäreitä. Noin viiden vuoden välein muutamalla lääkärillä, mm. gynellä ja perustestit. Olen mielelläni maksanut näistä palveluista.
Nyt hallitus jyrää sote-uudistusta, joka tulee lakkauttamaan yksityisen hoidon Kelakorvauksen kokonaan. Osaako joku arvioida tai muistella mikä se hinta tulee olemaan esim. normaalikäynti gynellä ilman korvausta?
Aion yhä jatkaa yksityisellä käymistä. Olen valmis maksamaan siitä hyvästä palvelusta ja hyvistä tiloista ja siitä, että saan helposti ajan eikä käytävällä tarvitse virua.
Kommentit (12)
pitääpä mennä katsomaan, ei tullut mieleenkään.
Mehiläinen ainakin kertoo hinnat ennen ja jälkeen kela-korvausten. Hammaslääkäreiden hinnoitteluun en ole tutustunut.
Kävin juuri yksityisellä peruslääkärissä. Vastaanottokäynti maksoi 62 €, josta vähennettiin Kela-korvaus ja lisättiin 16 euron toimistomaksu. Maksoin 65 €. Loppujen lopuksi, kelakorvauksen määrä ei ole nytkään kovin kummoinen
okei, huoh. ei se korvaus mikään valtava ole tähänkään asti ollut joten ei haittaa.
No eipä nykyäänkään saa just mitään kela-korvausta.... Joten hinnat tulee pysymään samoina
Kelakorvaus on ollut suhteessa niin pieni, ettei sillä ole loppupeleissä merkitystä. Jos erikoislääkäri on nyt 90 € ja jatkossa 100 €, ei se ratkaisevaa ole.
En ole hyvätuloinen mutta haluan käydä yksityisellä gynellä.
Vierailija kirjoitti:
En ole hyvätuloinen mutta haluan käydä yksityisellä gynellä.
Niin minäkin
Kelan sivuilta löytyy sairaanhoitokorvausten taksat kaikille hammas- ja lääkärin toimenpiteille PDF:nä, eipä nuo montaa euroa näytä olevan tälläkään hetkellä.
Vakuutusmaksut varmaan nousevat..
Eikös ne hinnat jo nyt ilmoiteta ennen ja jälkeen kela-korvausten -hintoina nettisivuilla?