Kehtaanko mennä nostamaan pankista 4€? :( Ei ole mitään ruokaa
Ja tilillä neljä euroa. Joskus tekisi vaan niin mieli lopettaa koko opiskelu kun tuet on niin suolesta.
Nauraako pankkineiti minut ulos pankista jos menen nostamaan 4 euroa tiskiltä?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tililtä nostaminenkin jo maksa tuon verran? Ei tida olla ilmaista enää missään pankissa.
Siis mikä ihme sitkeä harhaluulo tämä on? Tätä virheellistä tietoa kuulee yllättävän paljon.
t. toinen pankkineiti
PS Ap nostamaan vaan, sun rahoja ne on!
Ei minusta ole mikään ihme, että oletetaan pankissa kaikesta menevän palvelumaksua. Varsinkin tiskillä asioinnista.
Voi hitto, että olet avuton, jos et oo osannut edes korttia hommata. Holtittoman rahankäytön takiako joku on neuvonut pysymään käteislinjalla?
Et varmaan opiskele kauppakorkeassa?
Vierailija kirjoitti:
13, tässä kaupungissa kirkon ruoka-apu on tiistaisin. Siellä käyn jo. Minulla ei ole korttia, käytän vain käteistä. Vanhemmat edelleen toisella puolen Suomea ja heillä eri pankki. En usko että ajavat 300km tuomaan minulle rahaa.
Ap
Miten voi olla, että sulla on pankkitili mutta ei edes Visa electronia? Minä sain oman tilin avaamisen yhteydessä electronin ja olin 15 silloin. Nyt kyllä kusee tämä provosi aika pahasti. Käytkö joka ikinen kerta muka pankissa nostamassa rahaa kun tarvitset sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaat, jos palvelumaksua ei mene. Voithan ohimennen sanoa, että tarvitset kolikoita. Eikö sinulla ole korttia?
Niin, paitsi kun se pankkineiti luultavasti näkee sen että tilillä on rahaa se tasan neljä euroa.
Edelleen suosittelen ap:ta maksamaan kortilla.
Joo totta kyllä. Mutta ei kai pankkineiti näe, että tämä on ap:n ainoa tili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tililtä nostaminenkin jo maksa tuon verran? Ei tida olla ilmaista enää missään pankissa.
Siis mikä ihme sitkeä harhaluulo tämä on? Tätä virheellistä tietoa kuulee yllättävän paljon.
t. toinen pankkineiti
PS Ap nostamaan vaan, sun rahoja ne on!Ei minusta ole mikään ihme, että oletetaan pankissa kaikesta menevän palvelumaksua. Varsinkin tiskillä asioinnista.
Omalta tililtä voi nostaa käteistä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
13, tässä kaupungissa kirkon ruoka-apu on tiistaisin. Siellä käyn jo. Minulla ei ole korttia, käytän vain käteistä. Vanhemmat edelleen toisella puolen Suomea ja heillä eri pankki. En usko että ajavat 300km tuomaan minulle rahaa.
Ap
Tämä ei ole edes mahdollista nykyään. Kaikille annetaan pikapankkikortti vähintään. Ei mene läpi.
Siis on automaatti-kortti eli en tietenkään käy pankissa aina nostamassa vaan vain silloin kun siellä on alle 20€ mitä ei saa maatista. Sillä ei ihan tarkoituksella pysty maksamaan kaupassa koska pysyn paremmin rahoistani perillä kun käytän vain käteistä. Polkupyörällä pääsen pankkiin eli matka ei maksa mitään.
Ap
Miksi ei muka ole korttia? Käytkö aina pankista nostamassa rahaa? En vaan ymmärrä, miksi hankaloittaa elämää eikä ota vaikka Visa electronia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä ei ole edes mahdollista nykyään. Kaikille annetaan pikapankkikortti vähintään. Ei mene läpi.
Ja lisäksi ap, jos vanhemmat siirtävät rahaa nyt tänään, se on jo huomenna sulla tilillä. Tänäänhän on koulupäivä, mene kouluun syömään ja kääri pari leipää reppuun sieltä ruokailusta niin sulle on vielä ilta- ja aamupala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. toinen pankkineiti
PS Ap nostamaan vaan, sun rahoja ne on!Ei minusta ole mikään ihme, että oletetaan pankissa kaikesta menevän palvelumaksua. Varsinkin tiskillä asioinnista.
Omalta tililtä voi nostaa käteistä ilmaiseksi.
Niin, ymmärsin sen. Mutta tarkoitin, että ei ole mikään ihme nykypäivänä, että oletetaan siitä menevän palvelumaksu, kun kaikesta muustakin menee.
Onko sulla s-etukorttia? Olisiko sinne kerääntynyt bonuksia?
Ap, soita sos.virastoon, todennäköisesti saat "ruokakupongin" 20 tai 40 e. Käy ainakin S-ryhmän kauppoihin.
Ystäväni sai, kun eivät ehtineet aikaa antamaan tapaamisaikaakaan enää loppuviikolle ja tili tyhjä jo monetta päivää. Oli niin onnellinen, käveli monta kilometriä kauppaan (ei bussilippuunkaan rahaa), koska sanoi saavansa sillä summalla 20 e toisesta kaupasta paljon enemmän ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis on automaatti-kortti eli en tietenkään käy pankissa aina nostamassa vaan vain silloin kun siellä on alle 20€ mitä ei saa maatista. Sillä ei ihan tarkoituksella pysty maksamaan kaupassa koska pysyn paremmin rahoistani perillä kun käytän vain käteistä. Polkupyörällä pääsen pankkiin eli matka ei maksa mitään.
Ap
Provo. Paljastuit.
En ymmärrä mitä ihmeellistä siinä on että kaikki eivät halua tuota korttimaksu-ominaisuutta? Itsellänikään ei ole. Tosin asun 100m päässä otto-automaatista ja kaupasta.
Mutta sieltä sosiaalivirastosta saisit varmaan sen ruokakupongin. Kannattaa ainakin kysyä. Kyllä varmaan ymmärtävät kun selität tilanteen.
Täytyy olla provo, ei noin tyhmää voi ollakaan!
Totta kai kehtaat käydä. Ne on sun rahoja. Häntä pystyyn! Enemmän ihmettelen, miten selviät neljällä eurolla viikonlopun yli.
Tuo summa menee jo kun nostat tililtäsi rahaa, mutta voit pyytää toki että tilanteesi otetaan huomioon. Sun pitää nyt marssia sosiaalitoimistoon/sos.päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No etköhän sä nyt neljän euron pankkikorttiostoksesta just ja just pysy tämän kerran perillä...
39, taivaastako se kortti minulle tähän hätään tippuu? tuskin sitä samalla sekunnilla saa ja pankkiin joutuisin menemään sitä hakemaan kuitenkin?
Ap
No jos hätä on niin voivat käydä laittamassa käteisellä sun pankkiin rahat jolloin ne näkyy samantien .