Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaanko mennä nostamaan pankista 4€? :( Ei ole mitään ruokaa

Vierailija
28.04.2016 |

Ja tilillä neljä euroa. Joskus tekisi vaan niin mieli lopettaa koko opiskelu kun tuet on niin suolesta.
Nauraako pankkineiti minut ulos pankista jos menen nostamaan 4 euroa tiskiltä?

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13, tässä kaupungissa kirkon ruoka-apu on tiistaisin. Siellä käyn jo. Minulla ei ole korttia, käytän vain käteistä. Vanhemmat edelleen toisella puolen Suomea ja heillä eri pankki. En usko että ajavat 300km tuomaan minulle rahaa.

Ap

Tämä ei ole edes mahdollista nykyään. Kaikille annetaan pikapankkikortti vähintään. Ei mene läpi.

Miten niin ei ole mahdollista? Lähetetäänkö kortti väkisin tms. kun täyttää 15? Monella eläkeikäiselläkään ei ole lainkaan korttia, esim. äidilläni ei ole.

Vierailija
42/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit mennä pankkiin! 😊 Et varmasti ole ensimmäinen opiskelija, joka nostaa "viime pennosensa". Itse muistan, että opiskelijana jouduin jättämään kerran ostokset kassalle, kun Electron ei toiminut, kun rahat oli loppu. Sen jälkeen pidin aina käteistä. Minua se helpotti pysymään kärryillä tilin tilanteesta. Nyt tienaan 6000 euroa kuussa ja osaan edelleenkin hoitaa raha-asiani. En koskaan hauku ihmisiä, joilla huono rahatilanne. Ja kannatti opiskella! Nyt on talous kunnossa! 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ole pankkikorttia? Sillä voi ostaa vaikka euron ostoksen

Vierailija
44/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis on automaatti-kortti eli en tietenkään käy pankissa aina nostamassa vaan vain silloin kun siellä on alle 20€ mitä ei saa maatista. Sillä ei ihan tarkoituksella pysty maksamaan kaupassa koska pysyn paremmin rahoistani perillä kun käytän vain käteistä. Polkupyörällä pääsen pankkiin eli matka ei maksa mitään.

Ap

Automaattikortti = visaelektron todennäköisesti. Eli kaikilla korteilla saa nykyään maksettua kassalla. Ei pelkkiä automaattikortteja ole moniin vuosiin enää ollutkaan

Vierailija
45/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi. Etsi mieluummin tölkkejä ja pulloja. Saat ostettua kaurahiutaleita (puuroa) tai purkki hernekeittoa, joka on minun mielestä oikeesti ihan hyvää ja lapsille harvoja ruokia jotka menee aina alas. Ei maksa kun euron ja saa vatsan täyteen.

Vierailija
46/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13, tässä kaupungissa kirkon ruoka-apu on tiistaisin. Siellä käyn jo. Minulla ei ole korttia, käytän vain käteistä. Vanhemmat edelleen toisella puolen Suomea ja heillä eri pankki. En usko että ajavat 300km tuomaan minulle rahaa.

Ap

Tämä ei ole edes mahdollista nykyään. Kaikille annetaan pikapankkikortti vähintään. Ei mene läpi.

Miten niin ei ole mahdollista? Lähetetäänkö kortti väkisin tms. kun täyttää 15? Monella eläkeikäiselläkään ei ole lainkaan korttia, esim. äidilläni ei ole.

Ei lähetetä, mutta kyllä kai sitä jokainen aikuinen haluaa lapselleen hommata maksukortin ja huolehtia, että kun on 18v. niin sellainen on kaikilla. Miksi kukaan haluaa nöyryyttää lastaan käymään pankissa nostamassa rahaa =) Myös äidilleni on tarjottu korttia useaan otteeseen, lopulta taipui ja on todella tyytyväinen nykyiseen etälukukorttiinsa.

Vierailija
47/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullumpiinkin paikkoihin olen joutunut köyhyyden vuoksi. Mee hakemaan rahas ihan pystypäin.

Vierailija
48/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut Tampereella, niin voin tuoda ruokakassin. Meilaa omenakakku@meiliboxi.fi

Vierailija
49/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastaisuuden varalle ap, sinun pitää opetella elämänhallintaa. Sitten kun sinulla joskus taas on rahaa, niin varusta pahan päivän hylly kaappiin. Näkkäriä ja hapankorppuja, säilykkeitä, pähkinöitä, makaronia. Laita ne ylähyllylle niin et koske niihin ennen kuin olet taas rahaton.

Vierailija
50/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se tililtä nostaminenkin jo maksa tuon verran? Ei tida olla ilmaista enää missään pankissa.

S-pankissa on ilmaista nostaa ja tallettaa rahaa tililleen. Voi tehdä kaupan kassalla tuon. S-market, alepa, prisma, abc.

Vierailija
51/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdeppäs keräämään pulloja sillä pyörälläsi. Ne kelpaavat monen kauppaketjun pullonpalautukseen. Mä näin aamulenkillä jo 2 tölkkiä. Kannattaa kiertää koulujen ympäristöjä, niissä on energiajuoma ja limsatölkkejä. 

Vierailija
52/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaat, jos palvelumaksua ei mene. Voithan ohimennen sanoa, että tarvitset kolikoita. Eikö sinulla ole korttia?

Niin, paitsi kun se pankkineiti luultavasti näkee sen että tilillä on rahaa se tasan neljä euroa.

Edelleen suosittelen ap:ta maksamaan kortilla.

Joo totta kyllä. Mutta ei kai pankkineiti näe, että tämä on ap:n ainoa tili.

Näkee se kaikki tilit siinä pankkiryhmässä, muttei tietenkään tiedä siitä toisessa pankissa olevasta tilistä, jonka saldo on 100 000.

Vierailija
53/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39, taivaastako se kortti minulle tähän hätään tippuu? tuskin sitä samalla sekunnilla saa ja pankkiin joutuisin menemään sitä hakemaan kuitenkin?

Ap

Hae se Electron kortti heti tänään ja sitten maksat sillä 4 € sun ruokaostokset. Saat sen heti käteen.

Vierailija
54/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pop-pankissa ei maksa. Sukulaisia on mutta eri pankki niin maksu näkyisi tod.näköisesti vasta maanantaina kun on viikonloppu välissä ja sitten on tuki tullut itsellenikin.

Ap

En näe mitään ongelmaa. Itse nostaisin, tottakai. Jatkaisin myös opiskeluja ja olisin iloinen opiskelupaikastani. Toki pitäisin myös silmät avoimina työllistymisen suhteen, jossain vaiheessa jo ennen valmistumista kannattaa alkaa kerätä kartuttaa sitä toivonmukaan palkallista työkokemusta (tietysti elämäntilanteesta riippuen eli jos olet aikuisopiskelija tai alanvaihtaja, soveltuvin osin).

Vierailija
55/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vastaisuuden varalle ap, sinun pitää opetella elämänhallintaa. Sitten kun sinulla joskus taas on rahaa, niin varusta pahan päivän hylly kaappiin. Näkkäriä ja hapankorppuja, säilykkeitä, pähkinöitä, makaronia. Laita ne ylähyllylle niin et koske niihin ennen kuin olet taas rahaton.

Opintotuellako? Omista opiskeluista on jo pari vuosikymmentä... mutta ei sillä tuella silloinkaan maksettu vuokraa ja koko kuukauden ruokaa, bussilipusta ja opiskelutarvikkeista puhumattakaan.

Sossustakaan ei ruokakuponkeja tipu jos laina on nostamatta.

Mutta mene, ap,  toki pankista hakemaan eurosi, et varmasti ole ainoa joka viimeisä hilujaan joskus tiskiltä nostaa.

Vierailija
56/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun rahojasi ne ovat :)

Vierailija
57/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on oikeasti mukavat vanhemmat niin mene viikonlopuksi heidän luokseen. Pyydä heitä tilamaan ja

Ostamaan sulle juna tai bussilippu. Junalipun voi siirtää sun kännykkään (jos älypuhelin) ja esim. Onnibussissa on käytössä koodi jonka ne lähettää sulle tekstarilla.

Mun porukat on näin tehny :)

Vierailija
58/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi mutta kehtaisin hakea pankkikortin jonka saat heti ja jolla voit sitten maksaa kaupassa.

Vierailija
59/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on yliopistokaupungeissa jo vappu alkanut, pulloja näkyy pitkin ja poikin. Sinne keräämään :)

Vierailija
60/104 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä on sitten kortti haettu kun en tiennyt että sen samantien saa.

Ja ruokaa kaapissa :) Makaronia, neljän viljan hiutaletta, hernekeittoa, -30 jauhelihaa ja tarjouskasviksia. Matkalta löysin 2,50€ edestä pulloja kun kiersin koulun kautta. Kiitos vinkeistä!

T. Ei enää nälkäinen ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi