Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ootsä mies vai nainen?"

Vierailija
27.04.2016 |

Miksi jotkut kysyvät tuota tuntemattomilta?

1. Mitä se tuntemattomalle ihmiselle kuuluu?
2. Mitä väliä sillä on?
3. Saako kysyjälle esittää haluamansa vastakysymyksen esim. miksi sä oot ylipainoinen?

Onko tämä sitä kun ihmisiä ahdistaa se kun eivät voi luokitella ihmisiä haluamiinsa laatikoihin? Ärsyttää. Olen nähnyt monia ihmisiä keiden sukupuolesta en ole varma mutta ei ole tullut mieleenkään, että menisin sitä kysymään.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kumpi olet? :D Missä tilanteissa tällaista kysellään?

Vierailija
2/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika käsittämätön kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, törkeyttään ja ilkeyttään. Samasta syystä kun kysytään tai huudellaan tuntemattomille muutakin sellaista, minkä kuvitellaan heitä loukkaavan ja saavan tuntemaan itsensä epävarmaksi.

Vierailija
4/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jännää kun ei tiedä kumpaa sukupuolta edustaa. Miksi suuttua?

Vierailija
5/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kysyvät tuota tuntemattomilta?

1. Mitä se tuntemattomalle ihmiselle kuuluu?

2. Mitä väliä sillä on?

3. Saako kysyjälle esittää haluamansa vastakysymyksen esim. miksi sä oot ylipainoinen?

Onko tämä sitä kun ihmisiä ahdistaa se kun eivät voi luokitella ihmisiä haluamiinsa laatikoihin? Ärsyttää. Olen nähnyt monia ihmisiä keiden sukupuolesta en ole varma mutta ei ole tullut mieleenkään, että menisin sitä kysymään.

Ei aavistustakaan, mutta yleensä ulkomailla ne haluaa hotellissa tietää.

Sekä vielä röyhkeänä sen, että miss orr mississ.

Vierailija
6/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normi-ihmisiä" ahdistaa sukupuolen epämääräisyys. Valtaosa ihmisistä ns. tekee päivittäin sukupuoltaan, vahvistaa sitä sosiaalisesti totutulla tavalla. Ap:n kannattaa tutustua Judith Butlerin kirjallisuuteen niin siten ymmärrät miksi ihmiset ovat sellaisia mitä ovat ja utelevat toisten sukupuolta.

Vierailija
7/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kumpi olet? :D Missä tilanteissa tällaista kysellään?

Ennemminkin missä tilanteessa sitä ei kysyttäis. Multa on kysytty kaupan jonossa, apteekissa, liikennevaloissa, jääkiekko-ottelussa...

Ja olen siis mies. Minusta se vaan ei ole hyvää käytöstä kysellä tollaisia tuntemattomilta.

Vierailija
8/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin kerran yökerhossa. Sanoin vaan että mitä se sulle kuuluu. Sain vastaukseksi että "mulla on oikeus tietää". Ikävä kyllä oikeus jäi nyt toteutumatta koska en jaksanut jatkaa kyseistä keskustelua :)

Vierailija
9/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt sellainen kuva että joillakin ihmisillä on sellainen oletus, että jos et täytä selvästi jomman kumman sukupuolen tuntomerkkejä niin olet vastuullinen vastaamaan tuohon kysymykseen. Aivan kuin olisit sen "velkaa" kun et kerran vastaa kumpaakaan sukupuolinormia. Silti olen varma et jos näiltä samoilta ihmisiltä itseltään kysyttäisiin sama kysymys niin olisivat ihan ihmeissään :D ei mahu päähän tämä logiikka!

Vierailija
10/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei se kuulu.

2. Ehkä he pitävät kirjaa maailman ihmisten sukupuolijakaumasta.

3. Kaikki vastakysymykset ovat luonnollisesti asiattomia.

Vierailija
11/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä lapsilla ongelmat.

Vierailija
12/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on mies, jos hänellä on y-kromosomi, ja nainen, jos hänellä ei ole y-kromosomia. Aalto esim. on mies, vaikka hän käyttää itsestään naisen nimeä nykyään.

Monet homot ja sellaiset kuin Aalto yrittävät hämmentää ihmisten ajatuksia sukupuoleen liittyen ja kyselevät tuollaisia.

Vierailija
13/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on mies, jos hänellä on y-kromosomi, ja nainen, jos hänellä ei ole y-kromosomia. Aalto esim. on mies, vaikka hän käyttää itsestään naisen nimeä nykyään.

Monet homot ja sellaiset kuin Aalto yrittävät hämmentää ihmisten ajatuksia sukupuoleen liittyen ja kyselevät tuollaisia.

Että sellasta :D ryömi takaisin sinne kellariis.

Vierailija
14/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap, toi kysymys kertoo enemmän kysyjästä kuin sinusta. Kyllä jokainen järjen omaava tietää ettei oo kovin asiallinen kysymys. Mut kaikki ei muista ajatella ennen kuin avaa suunsa.

Vierailija
15/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä paljon auta, vaikka kellariin ryömisi. Totuus ei pala tulessakaan.

Vierailija
16/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä paljon auta, vaikka kellariin ryömisi. Totuus ei pala tulessakaan.

Noh itseasiassa totuudesta jos puhutaan niin se ei ole noin mustavalkoista kuin esitit. Mut siitä tulis liian pitkä keskustelu jos ruvettais sitä avaamaan, eikä se ollut keskustelun avaajan pointtikaan.

Vierailija
17/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, jolta kysytään tietoa usein: miltä sinä näytät?

Minä pidän kauniista miehistä. :) 

Vierailija
18/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kysymys on ankee ja varsinkin kun se esitetään 9vuotiaalle.

Oltiin muksuna menossa uimahalliin siskon ja äitini kanssa ja sitten kassatäti kysyy meneekö yks miesten puolelle ja kattoo minua.

Mulla kuitenkin oli pitkä tukka ponkkarilla ja punanen talvitakki mutta kai näytin pojalta.

Ikuisesti tän muistan ja sitten kun vielä yläaste ilveiltiin että oon pojan näkönen vaikka kun kuvia jälkeenpäin kattoo niin en ollu.

Vieläkin nää välillä kaivelee vaikka vuosia on kulunu..

Vierailija
19/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hevonpaskaa tuo "mulla on oikeus tietää" juttu. Jossain tilanteessa voi olla hyvä kertoa ettei altistu väkivallalle sen takia että on vedättänyt tai johtanu harhaan toisen mielestä, mutta ihan normaalissa arkitilanteessa se on kyllä kysyjän ongelma jos on neuroottinen tarve kategorisoida kaikki.

Kromosomit eivät myöskään määritä sukupuolta yksiselitteisesti, edes biologisella tasolla. X:n ja Y:n välillä paitsi vaihtuu geneettistä materiaalia, mutta lisäksi joillain ihmisillä on kolme tai neljäkin kromosomia tai toinen lakkaa toimimasta elämän aikana (X0-yhdistelmä). Sukupuoli ei myöskään ole haarojen välissä. Nämä ovat totuukisa, jotka eivät pala missään ja kaikki joutuu ennemmin tai myöhemmin sen myöntämään. Kannattaa aloittaa itsenä psyykkaaminen jo hyvissä ajoin.

Vierailija
20/37 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kysymys on ankee ja varsinkin kun se esitetään 9vuotiaalle.

Oltiin muksuna menossa uimahalliin siskon ja äitini kanssa ja sitten kassatäti kysyy meneekö yks miesten puolelle ja kattoo minua.

Mulla kuitenkin oli pitkä tukka ponkkarilla ja punanen talvitakki mutta kai näytin pojalta.

Ikuisesti tän muistan ja sitten kun vielä yläaste ilveiltiin että oon pojan näkönen vaikka kun kuvia jälkeenpäin kattoo niin en ollu.

Vieläkin nää välillä kaivelee vaikka vuosia on kulunu..

Tosi ikävältä kuulostaa, varsinkin kun lapsena tapahtunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi