"Ootsä mies vai nainen?"
Miksi jotkut kysyvät tuota tuntemattomilta?
1. Mitä se tuntemattomalle ihmiselle kuuluu?
2. Mitä väliä sillä on?
3. Saako kysyjälle esittää haluamansa vastakysymyksen esim. miksi sä oot ylipainoinen?
Onko tämä sitä kun ihmisiä ahdistaa se kun eivät voi luokitella ihmisiä haluamiinsa laatikoihin? Ärsyttää. Olen nähnyt monia ihmisiä keiden sukupuolesta en ole varma mutta ei ole tullut mieleenkään, että menisin sitä kysymään.
Kommentit (37)
Muakin kutsutaan aina vähän väliä pojaksi, oli sitten lyhyet tai pitkät hiukset ja vaikka olisin meikannut ja päällä naisten vaatteet... On siis ihan pennusta asti kutsuttu. Yleensä jotkut vanhemmat ihmiset. Ei siinä muuten mitään mutta vähän vaikea pitää pokkaa :)
N17
Vierailija kirjoitti:
Mies, jolta kysytään tietoa usein: miltä sinä näytät?
Minä pidän kauniista miehistä. :)
Kiitos kysymästä, mutta en ole ns. kaunis mies. Tietääkseni. Mutta jotain femiinistä mussa varmasti on koska kysyjät ovat aina miehiä. Mulla ei ole mitään kauniita miehiä vastaan, kyllä minusta mies saa olla kaunis ja joskus pitääkin olla.
No ei tulis mieleenkään kysyä, mut kerran kyllä oikeasti säpsähdin säikähdyksestä kun olin uimahallin pukuhuoneessa kuivaamassa itseäni ja viereen tuli tosi miehekäs nuori nainen. Oikeasti luulin että oli erehtynyt puolesta ennenkuin huomasin että olikin nainen
Joskushan tuo heitetään silkkaa ilkeyttä, vaikka toisen sukupuolesta ei ole epäilystäkään. Tarkoituksena kiusaaminen.
Minulla on translapsi (tytöstä pojaksi), ja sepä se onkin kun ahdistaa miten vieraat ihmiset hänet näkevät ja kokevat. Pelkään siis hänen puolestaan. Onneksi näissä asioissa maailma on avartunut, enkä ole itse mikään vanhoillinen, mikä helpottaa sopeutumista näin äitinä. Minusta sukupuoliroolit voisi unohtaa jo nykypäivänä.
Kyllä sukupuoli on siinä mielessä yksityisasia ettei sitä tarvii tuntemattomille kertoa jos ei halua :) Vaikka joku vaatimalla vaatisi.
Siitä tuli mieleen et jos on vaikka molemmat sukupuolielimet (syntymästä lähtien) eikä luokittele sukupuoltaan kumpaakaan suuntaan, niin tuleeko siitä kriisi näille jotka haluaa sen selvän jaon naisiin ja miehiin? :D Kun ei voi vedota siihen et naisil on pimppi ja miehillä pippeli.
Vierailija kirjoitti:
No ei tulis mieleenkään kysyä, mut kerran kyllä oikeasti säpsähdin säikähdyksestä kun olin uimahallin pukuhuoneessa kuivaamassa itseäni ja viereen tuli tosi miehekäs nuori nainen. Oikeasti luulin että oli erehtynyt puolesta ennenkuin huomasin että olikin nainen
Mistä huomasit sen?
Minulle tuli oikein kaveri kertomaan kerran, että sejase luuli minua siksi (mieheksi). Aika hämmentävää, kun kuitenkin mulla on pitkä tukkakin. Niin tosin tällä miehelläkin. Arvelen syynä olleen astetta erikoisemman pukeutumisen (sekä minulla että sillä miehellä).
Normista poikkeaminen pelottaa tavallisia ihmisiä. Siitä siinä on kyse.
Kyllä sellaisia on joista ei voi oikein sanoa onko mies vai nainen.
Jotenkin ärsyttäviä tyyppejä.
Eikös siinä sohvaperunoissa ole yksi tyyppi josta ei yhtäkkiä tiedä kumpi se on.
Vierailija kirjoitti:
Ai millä tapaa ärsyttäviä? Koska sukupuolesta ei saa selvää? Nyt en ymmärtänyt =D
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ärsyttää muka??
No kun tarkemmin katsoin kasvoja niin näin että oli nainen. Mutta kaikki vaatteet, hiusten malli, olemus ja tapa kävelläkin oli miesten, niin väkisinkin säikäytti siinä alastomana ollessani. Olen nimittäin joskus pienenä itsekin vahingossa mennyt miesten puolelle
Vierailija kirjoitti:
Eikös siinä sohvaperunoissa ole yksi tyyppi josta ei yhtäkkiä tiedä kumpi se on.
Kuka? Haluan testata tunnistanko sukupuolen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinua heissä sitten niin ärsyttää? Kysyn ihan asiallisesti ja kiinnostuksesta noin ajattelevaa ihmistä kohtaan, koska en itse koe asiaa mitenkään minua vaivaavana.
Jotkut ovat niin kiintyneitä sukupuolijaotteluun että ovat suorastaan aggressiivisia jos eivät heti saa selvää kumpi on kyseessä. Minusta on aika selvästi nähtävissä kumpaa sukupuolta olen mut ei silti haittaa jos näen jonkun kuka on vähän molempia tai ei kumpaakaan. Vähän ihmetyttää kieltämättä!
itse olen apogoligistikko cis-transbiqueer ja on hyvin vastenmielistä ja sovinistista ettei kukaan tiedä mikä vittu mä olen