Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehen pitää tarjota treffeillä...eikö tasa-arvo tässä päde?

Vierailija
26.04.2016 |

Mihin muuten perustuu moinen käytäntö? Siihenkö, että miehellä enemmän palkkaa?

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaisiin elokuviin :D 

Vierailija
2/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkääs tasa-arvoilijat joskus koe. Nainen voi antaa miehelle valmiiksi käteisenä osuutensa laskusta tai sovitaan, että se tasataan myöhemmin. 

Sitten mennään ravintolaan ja mies avaa oven ja nainen astuu ensin sisään. Mies ottaa naisen takin ja lähtiessä auttaa päälle. Mies ohjaa naisen pöydän ääreen paikalleen ja mietitään yhdessä, mitä syötäisiin niin että se voisi olla yhteinen kokemus. Sitten lopuksi mies voi pyytää tarjoilijalta yhden laskun ja hoitaa sen näyttämättä naiselle ja ilman, että siinä pöydässä tapahtuu mitään räknäämistä. Nainen ilahtuu miehen huomionosoituksista ja pitää omalta osaltaan tunnelmaa hyvänä ja kepeänä. 

Voilá. 

Näin on saatu luotua ilmaan naiseutta ja miehekkyyttä ilman rahanmenetystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat pullasta feminismiin.

Vierailija
4/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikiaikainen kysymys, johon yksikään nainen ei ole antanut yhtäkään järkevää selitystä.

Loisimistahan se on.

Vierailija
5/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran on perusteltu jopa sillä, että naisen pitää meikata ja lakata kyntensä. WTF?

Vierailija
6/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarvitse tarjota, itse tykkäsin eniten sellaisista treffeistä, että käytiin kävelyllä. Mutta jos se kahden euron kahvi on miehelle kynnyskysymys, niin silloin suhtautuminen rahankäyttöön on liian erilainen. Pidän itsestäänselvyytenä, että kulut jaetaan puoliksi, mutta jos ne pitää laskea euron-kahden tarkkuudella, niin sellaista en jaksa.

Vierailija
7/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päde, silloin liikutaan harmaalla alueella...

Vierailija
8/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäjä maksaa. Eli jos mies pyytää treffeille ravintolaan hän maksaa, jos minä pyydän minä maksan.

Vierailija
9/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä. Jos pyydän jonkun puolivieraan  ihmisen ensitreffeille on aika epäkohteliasta maksattaa tällä lasku. Jos heti pyytäessäsi mainitset ,että kumpikin maksaa omansa, juttu on eri, koska silloin toinenkin osapuoli voi päätää haluaako uhrata varojaan syömällä tämän ihmisen kanssa. Itse en ainakaan halua maksaa huonosta seurasta. Eli ihmisen pitää olla todella kiinnostava, että viitsin tuhlata edes omia rahojani syömällä jonkun tuntemattoman ihmisen kanssa. Jos taas toinen pyydetään syömää ja sitten kun tarjoilia tulee tekemään tilausta, sanoo,että kumpikin maksaa itse, se on huijausta, koska toinen ei lähtiessään ole voinut asiaa tietää.. Sitten tuo toinen ketju jossa samaa asiaa puitiin, niin siinä mies vei naisen syömään ja maksatti sitten oman ruokansakin tällä naisella. Miten noloa. Ennen tälläisiä miehiä sanottiin Auervaaroiksi ja niitä jopa poliisi jahtasi. Käyttävät siis toist ihmistä hyväkseen. Kutsuvat esim. syömään ja laskun tullessa maksattavat kutsutulla. Ja tää on vielä jonkin mielestä normaalia?

Vierailija
10/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse tarjota, itse tykkäsin eniten sellaisista treffeistä, että käytiin kävelyllä. Mutta jos se kahden euron kahvi on miehelle kynnyskysymys, niin silloin suhtautuminen rahankäyttöön on liian erilainen. Pidän itsestäänselvyytenä, että kulut jaetaan puoliksi, mutta jos ne pitää laskea euron-kahden tarkkuudella, niin sellaista en jaksa.

Näin miehenä ihmettelisin jos naisella ei ole varaa ostaa kahvia...mihin ihmeeseen tuhlaa rahansa?  :P  Muuten olen hyvinkin avokätinen.

Vierailija
11/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin, että kutsuja maksaa. Tällä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Kun minä kutsun vieraita, minä tarjoan, ja kun minut kutsutaan jonnekin, oletan pääseväni valmiiseen pöytään.

Vierailija
12/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänne ajalta jolloin naisilla ei ollut yleisesti oikeutta palkkatyöhön tai omaan rahaan. Jos vähän viikkorahaa sai, niin se oli joko isiltä tai aviomieheltä, riippuu kumpi oli omistaja sillä hetkellä. Nykyään tietysti tarpeeton ja vanhentunut perinne, jolla ei ole muuta funktiota kuin paljastaa satunnaisten ihmisten historiantuntemuksen puutteet.

Vierailija
13/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran sanonut treffeillä että minä tarjoan, mutta mies ei ole suostunut, miksi ei? Onko se jotenkin halventavaa miehelle, että nainen maksaa?

Vierailija
14/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin, että kutsuja maksaa. Tällä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Kun minä kutsun vieraita, minä tarjoan, ja kun minut kutsutaan jonnekin, oletan pääseväni valmiiseen pöytään.

Jos nainen pyytää luokseen treffeille niin voin pyytää bussilipun hinnan häneltä?

Vierailija
15/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kerran on perusteltu jopa sillä, että naisen pitää meikata ja lakata kyntensä. WTF?

No jos tahdotaan ihan vaan kylmästi rahoja miettiä, niin silloin naiset useimmiten panostavat treffeihin huomattavasti enemmän kuin miehet. Miehiä miellyttävän ulkonäön ylläpito vie paljon aikaa ja rahaa.

Vierailija
16/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikiaikainen kysymys, johon yksikään nainen ei ole antanut yhtäkään järkevää selitystä.

Loisimistahan se on.

Mutta jos se nainen maksaa niin silloin se ei tietenkään miehen poulelta ole loisimista? Oikeasti. Kuinka moni edes käy treffeillä syömässä? Itse en ole käynyt koskaan. Enkä mene jos itse saan päätää. 

Vierailija
17/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisimistahan se on.

No jaa. Minä tarjoan miehelle ruoat kotonani ja mökillä koska hän on vieraani. Mies vie minut välillä ravintolaan kun olemme hänen luonaan ja tarjoaa koska se on helpompaa kuin tehdä ruokaa.

Vierailija
18/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi koko elämänsä ilman naisseuraa (äitejä ei nyt lasketa) eläneet miehet kirjoittavat päivästä toiseen samoja jankutuksia ja ikävystyttäviä feministijuttuja (kiinnostus: 0/5) palstalle.

Antakaa sellaisten miesten murehtia maksamisesta, joiden kanssa joku nainen suostuu vapaaehtoisesti puhumaan. 

Vierailija
19/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen pyytää luokseen treffeille niin voin pyytää bussilipun hinnan häneltä?

Onko joku nainen pyytänyt sinulta bussilipun hintaa, vai miten ihmeessä tuon sait tähän sotkettua..? Nyt puhuttiin treffeillä maksamisesta. Jos nainen kutsuu sinut treffeille bussiajelulle, voit hyvillä mielin olettaa hänen maksavan sinun matkasi.

Vierailija
20/134 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun kaverisi pyytää sinua kaljalle, jätät lompakon kotiin ja imailet viinaa kaverin piikkiin?