Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koulukiusattu AMK:ssa - ketään ei kiinnosta

Vierailija
26.04.2016 |

Kaikki alkoi, kun jouduin ensimmäisenä opiskeluvuonna olemaan paljon poissa sairastelun vuoksi. En tietääkseni aiheuttanut tällä mitään harmia kanssaopiskelijoille, kuten roikkunut taakkana missään ryhmätöissä. Kenelläkään ei siis pitäisi olla syytä kantaa kaunaa mistään. Toisena vuonna pääsin mukaan muiden tahtiin ja olen sairauden jälkeen ollut niin motivoitunut, että olen tahkonnut opintopisteitä melkoisella vauhdilla ja saanut hyviä arvosanoja.

Jotkut opiskelijatoverit ovatkin sitten viisaudessaan keksineet, että minulla on mt-ongelmia. Olen kuulemma hullu, maanis-depressiivinen ja vaikka mitä. Näitä huhuja on levitetty aivan surutta ja keksitty vähän lisämausteita mukaan. Jopa ainakin yksi opettaja on lähtenyt mukaan tähän. Lisäksi olen kohdannut mm. häirintää somessa ja kirjojen väliin on tungettu herjaviestejä. Siis aivan alakoulutasoista toimintaa. Jos avaan suuni jollakin luennolla, saan vittuilua ja naureskelua osakseni.

Tiedän suunnilleen, ketkä alunperin ovat tämän toiminnan takana. Ihmiset ovat kai uskoneet huhut, koska kukaan ei halua edea yrittää tutustua minuun. Eräs henkilö totesi päin naamaa, ettei halua tehdä ryhmätyötä hullun kanssa.

Sanottakoon siis, että ensimmäisen vuoden sairasteluni ei mitenkään liittynyt mt-ongelmiin eli huhut on temmattu täysin tuulesta. En silti koe olevani velvollinen kertomaan koko maailmalle, mistä sairaudesta olen kärsinyt.

Koulun henkilöstö ei ole kiinnostunut puuttumaan tähän tai oikeastaan kukaan ei ole ottanut tilannetta vakavasti. Alallani on siis lähes pelkästään lähiopetusta eli koulussa on pakko olla 4-5 päivää viikossa. Onneksi toinen vuosi sentään on pian ohi... Kouluun meno itkettää ja ahdistaa joka päivä, enkä saa siitä mitään iloa, vaikka olenkin menestynyt hyvin opinnoissa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että kiusaaminen ei lopu ja jos ja kun se vihdoin loppuu, olet jo niin vainoharhainen, että ihmisarka, että kuvittelet sua edelleen kiusattavan ja ylitulkitset.

Vierailija
22/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajapaskoja. Hmm, Jokelan ja Kauhajoen opit eivät menneet perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kerrataan faktat: sinua kiusataan, opettajat eivät ole kiusaamista myöntäneet. 

Nyt voit mennä puhumaan kuraattorille, opolle, tutoropettajalle, linjavastaavalle. Kerää päiväkirjanomaisesti ylös kaikki laput ja kommentit. Puhut asiasta niin kauan, että joku tarttuu siihen asiaan.

Mitä sinä itse opettajana tekisit asialle? Kiusaaminen ei lopu sillä, että opettaja käskee olemaan kiusaamatta... Ratkaisuehdotusten kanssa on aina rakentavinta mennä keskustelemaan asiasta. Jos olet haalinut opintopisteitä nopealla tahdilla, niin voisit vaikka hypätä yhden lukukauden yli? Toisella luokalla voi olla paljon parempi henki. 

Vierailija
24/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tällaiset ansaitsevat sen, että asia viedään eteenpäin. Jospa sitten vähän varoisivat tulevilla työpaikoillaan. Olet joutunut ikävästi heikkoitsetuntoisten rupulityyppien joukkoon. Ignooraa tällä perusteella varsinkin sisäisesti täysin, se ja sama, mitä puhuvat, kuuntelevat ja ajattelevat. Se on sitä sen sakin elämänmenoa vastakin. Onneksi kaverinsa saa valita. Ole itsesi paras ystävä, joka ei anna raukkojen siirtää pahanolontunteitaan sinuun. Kannusta itseäsi loppuun asti uhallakin, rakennat parempaa tulevaisuutta askel askeleelta.

Vierailija
25/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, opiskelet sairaanhoitajaksi?

Vierailija
26/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta, täälläkin tyypit puolustaa kiusaajia! Että kiusatun pitäisi vielä alistua ja vaihtaa koulua? Huhhuh että pistää vihaksi.

Vierailija
27/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusaajapaskoja. Hmm, Jokelan ja Kauhajoen opit eivät menneet perille.

Mitkä vitun "opit"? Minunkin mielestäni kiusaaminen on täysin perseestä, mutta en silti alkaisi puhumaan mitään noista joukkomurhaaja-paskoista tässä yhteydessä. He riistivät elämän useilta ja ovat alinta kastia mitä olemassa voi olla.

Vierailija
28/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelet täysillä. Hankit kiinnostavimmat harkkarpaikat. Jne... Jos mollaavat totea aha vai niin. Että hölmöjä on monenlaisia. Älä lue muiden typeryyttä omaksi viaksesi.

Vierailija
29/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää todisteet kunnianloukkauksesta jos mahdollista, ja sitten vaan poliisin pakeille.

Vierailija
30/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten mua vituttaa se, että yksi mun tuttuni on saanut päähänsä, että MÄ olen se kiusaaja, vaikka mä olen ollut aina se uhri.

Aivan ala asteelta saakka ja jo ennen koulun alkua, lapsuudenkodissa.

Muistona vieläkin luunmurtuma. Että haista...

Vierailija
31/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko tiedossa ketä ne pahimmat kiusaajat on? Todisteita kannattaa kerätä jos pystyy. Rikosilmoituksen voi tehdä jos on niitä todisteita vaikka kunnianloukkauksesta tai häirinnästä. Voiko noista oppilaitoksista erottaa opiskelijoita?

Vierailija
32/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten mua vituttaa se, että yksi mun tuttuni on saanut päähänsä, että MÄ olen se kiusaaja, vaikka mä olen ollut aina se uhri.

Miten tää liittyi aloitukseen?

Vierailija
33/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo ainakin jotain AMK:n (ja siellä opiskelevien) tasosta. Perusjuustoa.

Vierailija
34/44 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa naisvaltaiselta alalta. Hoitoala? Opiskelet sairaanhoitajaksi? 

Nää on kyllä aina syvältä tämmöset jutut.

Vierailija
35/44 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se että sua on kotona pahoinpidelty, liittyy siihen oletko sä kiusaaja vai et? Ei se taida mitenkään automaattisesti poissulkea sitä ettei voisi olla kiusaaja jotakuta kohtaan.

Vierailija
36/44 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla, mutta miksi av:lla uskotaan kaikki? Todennäköisesti olet itse jotenkin outo, ja toiseksi, ehkä ylitulkitset muiden reaktioita. Ei ollut minun ollessa amk:ssa meno tuollaista, aikuisia ihmisiähän siellä on. Itseasiassa nyt yliopistossa kaikenlainen päteminen ja ihmisten epävarmuus on suurempaa. Yhtenä vaihtoehtonasi on vaihtaa vuosikurssia, jos koet asian ongelmaksi.

Sulta puuttuu empatiakyky. Kaltaisesi ihmiset ovat ikäviä ja juuri niitä kiusaajia. Miksi jotkut katsovat oikeudekseen kiusata ihmistä sillä syyllä, että hän on "outo"? Mitä sitten, jos hän ei häiritse ketään?

Kiusaajat, hankkikaa toki elämä.

Vierailija
37/44 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo ainakin jotain AMK:n (ja siellä opiskelevien) tasosta. Perusjuustoa.

Niinpä, paluu yläkouluun. Luulisi olevan tuttua

Vierailija
38/44 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä rankempaa itselle mitä enemmän siinä asiassa tappelee, siksi se muualle siirtyminen voi olla hyvä vaihtoehto vaikka tietysti on väärin että kiusattu joutuisi väistämään. Muiden puheille ja juoruiluille ei voi mitään mutta häirintä on asiatonta ja siitä pitäisi tietysti olla kiusaajille seurauksia.

Vierailija
39/44 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäs teet. Ei ne sille mitään voi. Ei kukaan valitettavasti voi. Opettelet viihtymään yksin tai sitten lopetat tai haet siirtoa toiseen kouluun.

Merkillinen kommentti. Esitätkö siis, että ap:n pitäisi opetella hyväksymään itseensä kohdistuva kiusa ja paskanpuhuminen? Toivottavasti et opeta samaa lapsillesi, toivottavasti sinulla ei ole lapsia.

Vierailija
40/44 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pahalla, mutta miksi av:lla uskotaan kaikki? Todennäköisesti olet itse jotenkin outo, ja toiseksi, ehkä ylitulkitset muiden reaktioita. Ei ollut minun ollessa amk:ssa meno tuollaista, aikuisia ihmisiähän siellä on. Itseasiassa nyt yliopistossa kaikenlainen päteminen ja ihmisten epävarmuus on suurempaa. Yhtenä vaihtoehtonasi on vaihtaa vuosikurssia, jos koet asian ongelmaksi.

Eli koska sinä et havainnut kiusaamista omassa koulussasi vuosia sitten, ketään ei siellä kiusattu eikä ketään kiusata missään muuallakaan ikinä koskaan? Ainakaan looginen päättely ei ole vahvinta alaasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi