Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen koulukiusattu AMK:ssa - ketään ei kiinnosta

Vierailija
26.04.2016 |

Kaikki alkoi, kun jouduin ensimmäisenä opiskeluvuonna olemaan paljon poissa sairastelun vuoksi. En tietääkseni aiheuttanut tällä mitään harmia kanssaopiskelijoille, kuten roikkunut taakkana missään ryhmätöissä. Kenelläkään ei siis pitäisi olla syytä kantaa kaunaa mistään. Toisena vuonna pääsin mukaan muiden tahtiin ja olen sairauden jälkeen ollut niin motivoitunut, että olen tahkonnut opintopisteitä melkoisella vauhdilla ja saanut hyviä arvosanoja.

Jotkut opiskelijatoverit ovatkin sitten viisaudessaan keksineet, että minulla on mt-ongelmia. Olen kuulemma hullu, maanis-depressiivinen ja vaikka mitä. Näitä huhuja on levitetty aivan surutta ja keksitty vähän lisämausteita mukaan. Jopa ainakin yksi opettaja on lähtenyt mukaan tähän. Lisäksi olen kohdannut mm. häirintää somessa ja kirjojen väliin on tungettu herjaviestejä. Siis aivan alakoulutasoista toimintaa. Jos avaan suuni jollakin luennolla, saan vittuilua ja naureskelua osakseni.

Tiedän suunnilleen, ketkä alunperin ovat tämän toiminnan takana. Ihmiset ovat kai uskoneet huhut, koska kukaan ei halua edea yrittää tutustua minuun. Eräs henkilö totesi päin naamaa, ettei halua tehdä ryhmätyötä hullun kanssa.

Sanottakoon siis, että ensimmäisen vuoden sairasteluni ei mitenkään liittynyt mt-ongelmiin eli huhut on temmattu täysin tuulesta. En silti koe olevani velvollinen kertomaan koko maailmalle, mistä sairaudesta olen kärsinyt.

Koulun henkilöstö ei ole kiinnostunut puuttumaan tähän tai oikeastaan kukaan ei ole ottanut tilannetta vakavasti. Alallani on siis lähes pelkästään lähiopetusta eli koulussa on pakko olla 4-5 päivää viikossa. Onneksi toinen vuosi sentään on pian ohi... Kouluun meno itkettää ja ahdistaa joka päivä, enkä saa siitä mitään iloa, vaikka olenkin menestynyt hyvin opinnoissa.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva veikkaus, että aloittaja on nainen ja opiskelee jotain naisvaltaista alaa. Tommosia ääliöitä ole enää amkissa muilla aloilla.

Vierailija
42/44 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, täälläkin tyypit puolustaa kiusaajia! Että kiusatun pitäisi vielä alistua ja vaihtaa koulua? Huhhuh että pistää vihaksi.

Mä en puolusta kiusaajia, mutta olen realisti. Rikosilmoituksen tekemisestä voi mennä pari kolmekin vuotta ennenkuin asia on käräjillä. Jos koskaan edes etenee sinne asti. Jos kouluilla olisi jokin nopea ja tehokas keino estää ja/tai lopettaa kiusaaminen, niin sitä keinoa olisi jo aikoja sitten käytetty eikä kouluissa esiintyisi kiusaamista lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, opiskelet sairaanhoitajaksi?

Tai joku muu akkavaltanen ala esim. sosionomi, restonomi, tradenomi. Mutta ei todellakaan mikään insinööri.

Vierailija
44/44 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelin amk:ssa sairaanhoitajaksi, siellä oli kanssa tuontyylinen meno. Onneksi meni nekin vuodet, tosin olin aika paljon välittämättä. Juorujen kohteena oli tosin muitakin ihmisinä, kaikki jotka eivät sopineet kanalauman menoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi