Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin sen vasta 4-kymppisenä, vanhempani eivät välittäneetkään minusta aidosti

Vierailija
26.04.2016 |

Eivätkä varsinkaan siten kun (äitini) vaati minua suhtautumaan muihin ihmisiin, joista piti välittää niin kovasti, tai tuli huutoa. Opin sillä vain, ettei kukaan välitä minusta, koska kukaan ei koskaan arvostanut uhrautumisiani. Isäni tas sai näihin päiviin saakka ylläpidettyä illuusiota siitä, että olen hänelle rakas ja tärkeä tytär, jota hän aina vannotti luottamaan itseensä ja uskotteli, että minä voin luottaa häneen.
Nyt luottamukseni on kuitenkn rikottu. Viimeisen kerran. Aiemmin hän on syyttänyt uutta vaimoaan siitä, ettei ole voinut aina pitää lupauksiaan. Nytkin hän yritti taas, mutta se ei enää mene läpi. Se oli hän itse, joka rikkoi lupaamansa asian eräässä hyvin isossa ja minulle merkittävässä keississä. Hyvähän hänen sillä olikin kalastella lojaaliuttani, sehän oli merkittävä juttu. Olin siis valmis isoihinkin myönnytyksiin koko elämäni ajan.
Nyt se on loppu. En enää usko, että kumpikaan vanhempi koskaan välitti minusta aidosti, vaikka kumpikin on onnistunut huijaamaan minua tänne saakka uskomaan niin (kun he sanovat).
Äitini pahin teko näissä isäni minua kohtaan tekemissä pettymyksissä on se, että hän ikään kuin lyö lyötyä, ei ole yhtään pahoillaan minun puolestani, vaan moittii että "veljeilinkin" isäni kanssa. Eli että luotin häneen.
Tämä kaikki on ollut niin kamalaa, että se on vaikuttanut erittäin rampauttavasti omaan kykyyni olla vanhempana. Samoin mahdollisuuksiini etsiä ja löytää puoliso, jonka uskon ja tunnen rakastavan minua. Eihän minua voi kukaan aidosti rakastaa. Koska se on ollut minun lapsuuden perheessä minun syyni, kun äiti ei ole voinut minua aidosti rakastaa! Tämmöinen on ollut äitini asenne minuun kaikki nämä vuodet! Nyt ajattelen samoin...se on lasteni syy, jos en minä voi heitä rakastaa... Enkä varmaan ole edes ainoa lapsiaan tällä tavalla (piilo) vihaava äiti... Täälläkin saa aina välillä lukea näitä kamalia lapsia omistavien äitien kertomuksia. Että ihan lapsissa vika, kun äiti ei voi heitä rakastaa. Jep jep. Ja uskokaa vain paskiaiset omia valheitanne. Lapsenne ovat teihin nähden täysin syyttömiä.
Ehkä se tästä, suhteeni lapsiani kohtaan, muuttuu kun mun ei enää tarvitse ylläpitää vihan kätkeviä kulisseja vanhempiini nähden ja uskoa, että mä ITSE olen aiheuttanut sen, ettei he voi minua rakastaa...
t. Äitivihaaja

Kommentit (397)

Vierailija
201/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Mitä ap on tehnyt sellaisena palveluksena isälleen, mistä kokee isän jääneen valtavan palveluksen velkaa?

- Mikä se valtava palvelus on, mitä ap nyt haluaa isältään. Eli minkä ap kokee isänsä luvanneen?

- Miksei ap tehnyt niitä palveluksiaan isälleen sukulaisrakkauttaan, vaan vaatii vastapalkkaa?

KERRO KONKREETTISESTI AP!

Ei se mikään palvelus olisi, mutta isä on luvannut olla lojaali minulle ja SITÄ EI SANOJENSA SYÖMINEN OLE.

En vaadi vastapalkkaa, vaan perinnöstä luopuminen oli ehdotus, jotta suvun rahoja ei tärvääntyisi perintöveroihin, ja sillä olisi myös ollut faktisesti se vaikutus, että jos isä päätyy laitokseen hänelle ja vaimolle jäisi enemmän rahaa käyttöön, koska olisin maksanut heille perinnön tuoton hoitomaksuina ja muina kuluina. (Ja loput vaikka käteisellä, jos näitä kuluja ei synny tarpeeksi).

Tämän hyväksyminen olisi ollut merkki yhteenkuuluvaisuudesta perheenjäsenten välillä, jota isä on valheellisesti esittänyt tuntevansa minua kohtaan.

ap

Ja nyt harmittaa, kun ei saa olla avuksi.

Se on tässä ainoa motiivi

No ehkä HIEMAN mieluummin kuin tällaisen vihapidon ottaisin näkymän, jossa saisin perinnön ja maksaisin siitä tuoton kuten se isälleni kuuluukin hänen elinaikansa ja saisin samalla parannettua omaakin elämääni ja lasten ja perheeni elämää! Vierailisin silloin mielelläni isäni ja vaimon luona viemässä käteistä heille! Kaikkihan ois silloin okei! Ei mulle se tuotto kuulu ennen kuin isä on haudassa :) Mutta sitten ei olisi enää perintöveroja. Saisi isäkin nähdä elinaikanaan tehdä jotain hyvää tyttärensäkin elämän eteen. Luulisi, että tulisi hyvä mieli. Kaikille normaaleille ihmisille ainakin tulisi. Ja kun isällä on sitä omaa perusvarallisuutta ihan tarpeeksi, jos jotain haluaisi myydä pois.

ap

Ei ole millään lailla hänen velvollisuutensa. Ja kuten tuolla joku aiemmin epäilikin, on isä vaimoineen saattanut huomata millaisen ahneen paskan kanssa ovat tekemisissä ja siksi eivät perinnöstään luovu. Ihan oikein sulle, mätäne paskaisessa kämpässäsi.

No ei ole juu ja jos siitä nyt jompi kumpi kärsii niin se on hän, en minä. Sinäkin vaikutat varsinaiselta kusipaskalta, eikä sulle ole edes elämääsi pelastavaa perintöä tulossa. Mullepa on. Lälläslää.

ap

Epäilenpä, että tässä ei kärsi kukaan muu kuin sinun lapsesi. Ja ei, minulle ei todellakaan ole tulossa perintöä. En tarvitse sitä. Minulla on hyvät välit vanhempiini ja muihin sukulaisiini. Minulla on ihan itse mieheni kanssa kerätty omaisuus, joten minun elämääni ei tarvitse perinnöillä "pelastaa". Minun lapseni voivat hyvin ja kappas - niin voin minäkin!  Meillä on siistiä kotona ja minun lapseni saavat ruokaa. Minä en odota kieli pitkällä, että joku kuolisi, jotta saisin iskettyä ahneet korrpikotkan kynteni perintöihin.

Että rouva mielipuoli voi lällätellä siellä ihan vapaasti.

Vierailija
202/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä nyt riitelet isän vaimon kanssa

Äidin kanssa

Koko palstan kanssa

Lastesi ja miehesi kanssa

Vittu säkin oot ku joku haiku-runoilija. Voisitko painua vittuun.

ap

Raivokohtaus tulossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin kanssa

Koko palstan kanssa

No vaimon kanssa esim. siitä saanko tavata isää kahden kesken sairaalassa, vaiko onko vaimolla oikeus istua paikalla kuin tatti. Kyllä minulla on oikeus tavata isääni kahden kesken. Hän on (oli) MUN ISÄNI.

ap

Perinnön saatuasi vierailisit heillä oloisesti ja tulisitte hyvin toimeen

Toki

Niin, aivan, koska he eivät olisi enää niin loukkaavia minua kohtaan ja syrjiviä. Vaan minut olisi otettu huomioon. Mutta totta kai se oli liikaa pyytää.

ap

Vierailija
204/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin kanssa

Koko palstan kanssa

No vaimon kanssa esim. siitä saanko tavata isää kahden kesken sairaalassa, vaiko onko vaimolla oikeus istua paikalla kuin tatti. Kyllä minulla on oikeus tavata isääni kahden kesken. Hän on (oli) MUN ISÄNI.

ap

Toki

Niin, aivan, koska he eivät olisi enää niin loukkaavia minua kohtaan ja syrjiviä. Vaan minut olisi otettu huomioon. Mutta totta kai se oli liikaa pyytää.

ap

Susta tulisi oikein mukava ihminen. Vaimokin tykkäisi

Vierailija
205/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin kanssa

Koko palstan kanssa

Vittu säkin oot ku joku haiku-runoilija. Voisitko painua vittuun.

ap

Raivokohtaus tulossa?

Pikemminkin ihottuma.

ap

Vierailija
206/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kokonaan unohtaneet perinnönjättäjän tahdon! Hän on halunnut ap:n isän saavan perinnön, kun ei ole.testamenttia ap:lle.tehnyt.

Ap yrittää nyt sellaiseen väliin, johon hänellä ei ole oikeutta.

Vierailija
207/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin kanssa

Koko palstan kanssa

ap

Toki

ap

Otettu huomioon - rahalla. Muu huomiohan sulle ei kelpaa. Onneksi en tunne sinua, olet kiistatta palstan vastenmielisin otus. Ammattivalittajakin on kultainen helmi sinuun verrattuna.

Vierailija
208/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Mitä ap on tehnyt sellaisena palveluksena isälleen, mistä kokee isän jääneen valtavan palveluksen velkaa?

- Mikä se valtava palvelus on, mitä ap nyt haluaa isältään. Eli minkä ap kokee isänsä luvanneen?

- Miksei ap tehnyt niitä palveluksiaan isälleen sukulaisrakkauttaan, vaan vaatii vastapalkkaa?

Ei se mikään palvelus olisi, mutta isä on luvannut olla lojaali minulle ja SITÄ EI SANOJENSA SYÖMINEN OLE.

En vaadi vastapalkkaa, vaan perinnöstä luopuminen oli ehdotus, jotta suvun rahoja ei tärvääntyisi perintöveroihin, ja sillä olisi myös ollut faktisesti se vaikutus, että jos isä päätyy laitokseen hänelle ja vaimolle jäisi enemmän rahaa käyttöön, koska olisin maksanut heille perinnön tuoton hoitomaksuina ja muina kuluina. (Ja loput vaikka käteisellä, jos näitä kuluja ei synny tarpeeksi).

Tämän hyväksyminen olisi ollut merkki yhteenkuuluvaisuudesta perheenjäsenten välillä, jota isä on valheellisesti esittänyt tuntevansa minua kohtaan.

ap

No ehkä HIEMAN mieluummin kuin tällaisen vihapidon ottaisin näkymän, jossa saisin perinnön ja maksaisin siitä tuoton kuten se isälleni kuuluukin hänen elinaikansa ja saisin samalla parannettua omaakin elämääni ja lasten ja perheeni elämää! Vierailisin silloin mielelläni isäni ja vaimon luona viemässä käteistä heille! Kaikkihan ois silloin okei! Ei mulle se tuotto kuulu ennen kuin isä on haudassa :) Mutta sitten ei olisi enää perintöveroja. Saisi isäkin nähdä elinaikanaan tehdä jotain hyvää tyttärensäkin elämän eteen. Luulisi, että tulisi hyvä mieli. Kaikille normaaleille ihmisille ainakin tulisi. Ja kun isällä on sitä omaa perusvarallisuutta ihan tarpeeksi, jos jotain haluaisi myydä pois.

ap

Ei ole millään lailla hänen velvollisuutensa. Ja kuten tuolla joku aiemmin epäilikin, on isä vaimoineen saattanut huomata millaisen ahneen paskan kanssa ovat tekemisissä ja siksi eivät perinnöstään luovu. Ihan oikein sulle, mätäne paskaisessa kämpässäsi.

No ei ole juu ja jos siitä nyt jompi kumpi kärsii niin se on hän, en minä. Sinäkin vaikutat varsinaiselta kusipaskalta, eikä sulle ole edes elämääsi pelastavaa perintöä tulossa. Mullepa on. Lälläslää.

ap

Epäilenpä, että tässä ei kärsi kukaan muu kuin sinun lapsesi. Ja ei, minulle ei todellakaan ole tulossa perintöä. En tarvitse sitä. Minulla on hyvät välit vanhempiini ja muihin sukulaisiini. Minulla on ihan itse mieheni kanssa kerätty omaisuus, joten minun elämääni ei tarvitse perinnöillä "pelastaa". Minun lapseni voivat hyvin ja kappas - niin voin minäkin!  Meillä on siistiä kotona ja minun lapseni saavat ruokaa. Minä en odota kieli pitkällä, että joku kuolisi, jotta saisin iskettyä ahneet korrpikotkan kynteni perintöihin.

No kiva, että kaikki on hyvin. Oikeesti!

ap

Vierailija
209/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perinnönjättäjä halusi antaa sen omaisuuden ap:n isälle, jolla on täysi oikeus käyttää kaikki mukavaan vanhuuteen. Miksi ap on tästä kiukkuinen. En ymmärrä.

Vierailija
210/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi saanut tuon perinnön, olisiko ap:n lapsilla sama oikeus olla kiukkuinen ja katkera.

Nimittäin ap:n logiikalla, kun veroja sästetään, perintö olisikin kuulunut suoraan ap:n lapsille.

Mitä se ap tässä nyt yrittää ahnehtia lapsilleen kuuluvaa omaisuutta!

Vierailija
211/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin kanssa

Koko palstan kanssa

ap

Toki

ap

Otettu huomioon - rahalla. Muu huomiohan sulle ei kelpaa. Onneksi en tunne sinua, olet kiistatta palstan vastenmielisin otus. Ammattivalittajakin on kultainen helmi sinuun verrattuna.

Kyllä kelpaa, mutta sellaiseksi ei lasketa mm. läsnäolo sairaalahuoneessa kun haluan olla isän kanssa rauhassa. Tai se, että pyydetään moeheni kaatamaan puita heidän tontiötaan mutta kun mies olisi tarvinnut samaa moottorisahaa niin se viedäänkin pois, ettei sillä vain tehdä polttopuita äidilleni. Jne.

ap

Vierailija
212/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällaista mies kaatamaan puita ja nostamaan laituria syksyisin huomiota olisi kyllä saanut.

ap

Vierailija
213/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että ihmiset, jotka ovat vielä aikuisena ns jumissa lapsuudessaan, ovat yksinkertaisesti traumatisoituneet. Silloin osa ihmisestä elää edelleen sitä aikaa kun ikävät asiat tapahtuivat, mutta koska niitä ei silloin käsitelty mitenkään, ovat aivot menneet siltä osin jumiin. Sitten ne asiat pyörii mielessä koko ajan vaikka olisi oma perhe ja asunut poissa lapsuudenkodista 20 vuotta. Olen itse käynyt traumaterapiassa ja mulla on huomattavasti vähemmän enää tarvetta miettiä lapsuutta. Joten tavallaan sekin on totta että lapsuutta ei ole hyvä käyttää syynä nykyongelmiin, sillä se ei varsinaisesti auta itseä. Kyllä se lapsuus vain on monella nimenomaan syy niihin ongelmiin, mitä on vaikea ymmärtää jos itsellä on ollut ihan kohtuullinen lapsuus. Mutta pitemmän päälle ne ongelmat ei korjaannu vain syyttämällä sitä lapsuutta, se pitäisi saada purettua pois mielestä pyörimästä. Sitten ei tunne itseään enää menneisyytensä uhriksi, mikä monella aiheuttaa sen vihan nykypäivässä. Monet ovat kyllä vanhempiensa laiminlyöntien uhreja, mutta siitä olosta voi kyllä päästä enemmän tai vähemmän eroon. Eikä edes tarvitse antaa anteeksi niille vanhemmille jos ei tunnu siltä. Se tulee tai on tulematta sitten kun on saanut ne traumat haltuun.

Vierailija
214/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

Kiitos. Sinullakin voisi olla, jos niin vain päättäisit. Enkä tarvitse tähän vastineeksi mitään itsesääliä siitä, kuinka vaikeaa lapsuutesi oli. Meitä on muitakin, joilla oli vaikea lapsuus. Mieheni tarina voisi saada sinutkin ulos surkeuden kuplastasi, mutta en viitsi sitä täällä kertoa. Sanon vaan, että sinun lapsuutesi vaikuttaa silkkitieltä mieheni lapsuuteen verrattuna.

Vierailija
215/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se isä olisi voinut olla varma, että saa ap:ltä omaisuuden tuoton? Eipä varmaan ap olisi suostunut siihenkään, että isällään olisi hallintaoikeus, jolloin tuotto tulisi automaattisesti hänelle.

Vierailija
216/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi saanut tuon perinnön, olisiko ap:n lapsilla sama oikeus olla kiukkuinen ja katkera.

Nimittäin ap:n logiikalla, kun veroja sästetään, perintö olisikin kuulunut suoraan ap:n lapsille.

Ei tässä mitään syytä luopua olisikaan jos ihminen olisi vielä kunnossa ja terve ja eläisi pitkään. Mutta saattaa kuolla oikeastaan seuraavan kaatumisen seurauksena, keuhkokuumeeseen tms.

ap

Vierailija
217/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se isä olisi voinut olla varma, että saa ap:ltä omaisuuden tuoton? Eipä varmaan ap olisi suostunut siihenkään, että isällään olisi hallintaoikeus, jolloin tuotto tulisi automaattisesti hänelle.

No on toisen sanaan voitava luottaa. Mun sanaani isä on voinut AINA luottaa. Samoin luulin minä että hänen. Mulle ois tietenkin käynyt tuokin, mutta virallisesti luopumista ei saa sitoa vastikkeisiin. Siinä on vain luotettava toiseen. Luottamus on kuitenkn ihmissuhteiden perusta. Isä ei ollut vienyt sitä minulta.

ap

Vierailija
218/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä mitään syytä luopua olisikaan jos ihminen olisi vielä kunnossa ja terve ja eläisi pitkään. Mutta saattaa kuolla oikeastaan seuraavan kaatumisen seurauksena, keuhkokuumeeseen tms.

ap

Sinäkin voit kuolla koska tahansa

Vierailija
219/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se ei ole siis perusluonteeni. Jos olen esim. joustamaton niin se on opittu asia. Terapeuttini mulaan en olisi pärjännyt äitini kanssa muutoin, kuin olemalla joustamaton. Totta kai kärsin siitä, en osaa olla joustamaton, vaan jäykkä, koska se oli minun suojautumiskeinoni.

ap

Nyt taisi mennä joustot sekaisin. Enkä ymmärrä sitä, miten lapsi voi olla joustamaton narsistiäidin edessä ja vallassa? Näkisin, että narsisti on joustamaton, lapsi joustava, näin ainakin meillä oli, jotta me melkein kaikki lapset selvisimme hengissä.

Vierailija
220/397 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

ap

ap

Kiitos. Sinullakin voisi olla, jos niin vain päättäisit. Enkä tarvitse tähän vastineeksi mitään itsesääliä siitä, kuinka vaikeaa lapsuutesi oli. Meitä on muitakin, joilla oli vaikea lapsuus. Mieheni tarina voisi saada sinutkin ulos surkeuden kuplastasi, mutta en viitsi sitä täällä kertoa. Sanon vaan, että sinun lapsuutesi vaikuttaa silkkitieltä mieheni lapsuuteen verrattuna.

Luepa tuo vastaus 213 ennen kuin yrität päteä täällä mitään.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän