Kuinka monta astiastoa teiltä löytyy?
Meiltä löytyy:
Arabia Paratiisi
Arabia Sotka
Iittala Teema
Iittala Tanssi
Iittala Taika
Pentik Viinimarja
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Voi AP, sydäntä särkee laskea, että paljonko olet upottanut rahaa noihin astiastoihisi. Samalla rahalla olisi ostanut esim. mittavan määrän laadukasta kirjallisuutta. Voi sitä henkistä tappiota, minkä oletkaan kärsinyt sijoittamalla rahasi astiastoihin.
Miksi ihmeessä kukaan ostaisi itselleen "laadukasta kirjallisuutta", kun kirjat voi lainata kirjastosta ilmaiseksi? Siinäpä vasta suurin mahdollinen rahan hukkaamistapa, käyttää sitä johonkin, jonka saisi ilmaiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Voi AP, sydäntä särkee laskea, että paljonko olet upottanut rahaa noihin astiastoihisi. Samalla rahalla olisi ostanut esim. mittavan määrän laadukasta kirjallisuutta. Voi sitä henkistä tappiota, minkä oletkaan kärsinyt sijoittamalla rahasi astiastoihin.
Kuka hullu maksaisi horveitä summia kirjallisuudesta? Kirjastostakin saa.. Että on aika turhaa päivitellä mihin kukin käyttää rahansa. Itse käyttäisin johonkin muuhun kuin astioihin ja kirjallisuuteen. Tällä hetkellä harkinnassa on koira, muuten käytetään reissuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu maksaisi horveitä summia kirjallisuudesta? Kirjastostakin saa.. Että on aika turhaa päivitellä mihin kukin käyttää rahansa. Itse käyttäisin johonkin muuhun kuin astioihin ja kirjallisuuteen. Tällä hetkellä harkinnassa on koira, muuten käytetään reissuihin.
Siis hirveitä.
Arkilautasina Arabian Illusiaa, kahvit juodaan muumimukeista, lisäksi löytyy Taika-sarjan sinisiä mukeja ja pikkulautasia. Juhla-astiastona on 20-luvun Arabian astiasto sekä Pietarin keisarillisen posliinitehtaan astiasto, joka on useammin käytössä kun ovat konepestäviä. Sitten on paljon kaikenlaista sekalaista, mm muutama ruokalautanen ja sokerikko+kermakko Kesäkukka-sarjaa, ovat isovanhempieni peruja.
Meillä on Arcticaa ja Teemaa. Tykkään Arctican syvistä lautasista ja leipälautasista. Teemaa on matalat lautaset ja mukit. Tarjoiluastiat ja kulhot on valittu muilla perusteilla kuin johonkin sarjaan kuulumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan ostaisi itselleen "laadukasta kirjallisuutta", kun kirjat voi lainata kirjastosta ilmaiseksi? Siinäpä vasta suurin mahdollinen rahan hukkaamistapa, käyttää sitä johonkin, jonka saisi ilmaiseksi!
Totta - siksi odtankin vain vähän kirjoja siihen nähden paljonko lainaan kirjastosta. Tyyliin sata lainaa vuodessa, mutta vain kymmenen ostoa. Ne helmet, joihin tietää haluavansa palata vielä aikojen päästä ja jotka tulevat olemaan merkittäviä myös jälkipolville.
Onko Iittala siis eri kuin Arabia?
Astiastossa on yleensä vähintään se 40 osaa eli ruokalautaset, syvät lautaset, asetit, kahvikupit ja muut tilpehöörit. On tuo melkoinen määrä tavaraa. Mihin ne saa edes kaikki mahtumaan. Aika paljon keittiössä saa olla tilaa. Mulla ei ole yhtään astiastoa. Sinkkutaloudessa on muutamia samanlaisia lautasia ja mukeja olen ostanut kaikkia kauniita kohdalle osuneita.
On meillä yksi astiasto, Arabian Milja ( muistaakseni), tosin ei ole tällä hetkellä käytössä. Arabian arctica kahvikuppi+lautanen+asetti settejä löytyy parisenkymmentä juhlakäyttöön. Arkena kahvit juodaan milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Astiastossa on yleensä vähintään se 40 osaa eli ruokalautaset, syvät lautaset, asetit, kahvikupit ja muut tilpehöörit. On tuo melkoinen määrä tavaraa. Mihin ne saa edes kaikki mahtumaan. Aika paljon keittiössä saa olla tilaa. Mulla ei ole yhtään astiastoa. Sinkkutaloudessa on muutamia samanlaisia lautasia ja mukeja olen ostanut kaikkia kauniita kohdalle osuneita.
Meillä on juhla-astiasto ruokailutilassa isossa vanhassa puukaapissa, keittiönkaapissa on sitten arkiastiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta - siksi odtankin vain vähän kirjoja siihen nähden paljonko lainaan kirjastosta. Tyyliin sata lainaa vuodessa, mutta vain kymmenen ostoa. Ne helmet, joihin tietää haluavansa palata vielä aikojen päästä ja jotka tulevat olemaan merkittäviä myös jälkipolville.
Peesi tälle. Kun kyläilen, olen sata kertaa kiinnostuneempi ihmisten kirjahyllyistä kuin astiastoista. Kirjoista löytyy aina puheenaihetta, astioista erittäin harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peesi tälle. Kun kyläilen, olen sata kertaa kiinnostuneempi ihmisten kirjahyllyistä kuin astiastoista. Kirjoista löytyy aina puheenaihetta, astioista erittäin harvoin.
Ajan henki on tällainen, valitettavasti. Eilen vilkaisin jotain sisustusohjelmaa jossa nuori nianen selitti kirjahyllyjen nousseen uudestaan muotiin olohuoneissa, "niihin on kiva laittaa kauniita asioita". Ehkä kaksi rotua ihmisiä: niitä kauniita asioita keräävät ja kauniita ja koskettavia ajatuksia keräävät. Tuo jälkimmäinen valitettavasti häviämässä sukupuuttoon. Ja on minulla käyttöastioiden lisäksi astiasto kastikekulhoineen sun muineen, kultareunainen, hieno, vitriinikaapissa, erittäin arvokas - Mummoltani peritty.
Rahaa siis piisaa, noihin meni satoja euroja uusina hankittuina. Mikäs siinä. Itsellä kerrostalokämppä eikä mitenkään mahdu kaappeihin isoja astiastoja. Arctican 6 h kahviastiasto aluslautasinern löytyy. Muuta sekalaista on kertynyt, Pentikiä ja Marimekkoa. Astiat ovat meidän perhettä varten. Vieraita käy muutama kerta vuodessa, joten astiastoja ei edes tarvi muita varten.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole yhtäkään astiastoa.
Tarkoittaa ap, että hänellä on noin monta astiastoa, vai että hänellä on astioita noista astiastoista.
(Mahtaa olla mahtavan kokoinen kaapisto keittiössä!)
Ap:llä on joka sarjaa varten oma keittiökin! :)
No ei varsinaisesti yhtään astiastoa.
Arkilautaset ovat valkoiset Teemat (6kpl matalia ja syviä lautasia)
Juhlalautaset Pentikin Vaniljaa (6kpl matalia ja syviä lautasia)
Arkikahvikupit (6kpl) Pentikin Vaniljaa
Juhlakupit (6kpl kuppeja ja tasseja) Arabian Harlekiinia
Arkilaseina Iittalan Apilaa, viinilaseina Iittalan Essencet, olutlaseina Iittalan Moukut, glögilaseina Iittalan Tsaikat ja vesilaseina Iittalan Vernat.
Yhtään astiastoa ei ole eikä tule.