Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olla sairaslomalla lähes joka viikko?

Vierailija
24.04.2016 |

Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.

Kommentit (168)

Vierailija
121/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkkua  pidetään motivaatiosaikuttajana kun käy syöpähoidoissa tasaisin väliajoin ja on myös pahoinvoinnin vuoksi monesti pois. Ollaan samassa työpaikassa eikä kukaan muu paitsi esimies lisäkseni tiedä asian oikeata laitaa. Olen kuullut kuiskuttelua että taas on poissa kun olis iltavuoro jne muutakin arvostelua. On myös monensti poissa jos on vaikka flunssa koska hänelle se pieni flunssakin voi olla hengenvaarallinen. Ennen sairastumistaan ei ollut paljoakaan poissa. Tekisi mieli sanoa suorat sanat noille kuiskuttelijoille mutta serkkuni ei tahdo että hänen sairautensa tulee ilmo ja mitäpä se kellekkään kuuluukaan.

Vierailija
122/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, itselläni syynä viime aikojen satunnaiseen saikutteluun on jo 6 kuukautta kestänyt angiinakierre. Minkäs teet, kun se mokoma tulee vain uudelleen ja uudelleen. Olen melkein koko vuoden 2016 jo vetänyt antibioottia antibiootin perään. Sinusta varmaan minun pitäisi olla töissä 40 asteen kuumeessa ja kurkkupaisettani muille levittämässä?

Ei ole sulla käynyt mielessäsi, että noin moni antibioottikuuri voi olla syypää sairasteluusi? Mitä jos hoitaisit terveyttäsi sairauden sijaan. Vastustuskykysi on heikentynyt, koska hyvät bakteerisi voivat huonosti tai ovat kuolleet. Syö fermentoituja ruokia ja ota maitohappobakteerit käyttöön. Tilanteesi voi parantua merkittävästi.

Tiedän tämän siitä, koska itse olen ollut aikalailla sinun tilanteessasi. Nyt kuitenkin antibiootitonta elämää takana jo vuosikymmen. Ruokavaliossani on joka ikinen päivä jotain hapatettua; hapanherneitä, hapankaalia, kimchiä, kefiiriä, kombuchaa..

Niin joo. Kas kun ei LÄÄKÄRILLÄNI ole tullut mieleen? Idiootti vain määrää antibioottia uudelleen ja uudelleen. Käsitätkö sinä, että jos minulla on nielun lähes kokonaan täyttävä kurkkupaise, niin siinä ei paljon kefiirit auta? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nämä kroonisesti sairaat tekevät työelämässä? Pysykää perkele kotona. Syynä on vain loputon, demarimainen, ahneus. Halutaan työsskäyvän elintaso vaikka ei ole terveyden puolesta töihin. No mikä on ratkaisu? Pistetään työnantaja rahoittamaan se elintaso. Helvetti että nämä ammattisaikuttajat pistää vihaksi. 

Olen tuo joka sairastaa endometrioosia.. Itse ainakin saan vain kelan sairauspäivärahan päiviltä jolloin olen sairaana koska minulla oli niin pitkä sairaalajakso että työnantajan palkanmaksuvelvollisuus päättyi ja jotta se alkaisi uudestaan minun pitäisi olla 30 päivää putkeen töissä mikä ei esim sairaalasta käsin onnistu. Itse olisin 100 kertaa mieluummin töissä kuin kovissa tuskissa kotona ja aika kova tuska saa ollakin että jään pois. Luultavasti työkaverini kuvittelevat että saan samaa palkkaa kuin hekin koska en ole katsonut tarpeelliseksi kertoa ettei näin ole. Työterveyslääkärin ja esimiehen kanssa on yhteisymmärrys siitä että teen töitä kun voin ja olen sairauslomalla kun olen kunnossa että en voi.

Vierailija
124/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat laiskoja. Viikottainen flunssa on paitsi epätodennäköistä myös naurettava syy, sillä itse menen flunssassa töihin. Näitä löytyy ja yllättävän paljon - kaikki eivät synny työnpäivänä vaikka haluavatkin vakuuttaa itselleen että tekisivät jos pystyisivät.

Vierailija
125/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmotivaatio ja moraali on aika monella hukassa. Varsinkin ne,joilla vuodessa tietty määrä palkallisia sairauspäiviä niin häikäilemättä kokevat oikeudekseen pitää pitämättömiä sairauslomia. Esimiehen puuttuminen asiaan auttaa joidenkin kohdalla.

Vierailija
126/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ollut kova tekemään töitä ja työelämässä päälle parikymppisestä lähtien. Ekaan kymmeneen vuoteen mulla oli sillointällöin sairauslomia, ehkä joku flunssa tai tosi kovat menkkakivut muutaman kerran vuodessa eli ei mua ainakaan huvikseen saikuttajaki voi kutsua. Kunnes muutama vuotta sitten alkoi olla jatkuvasti kovia vatsakipuja joiden vuoksi olen joutunut olemaan todella paljon pois. Sittemmin minulla on myös diagnosoitu endometrioosi jota on leikattukin useamman kerran, nyt on edessä radikaali eli leikataan kohtu pois.

Sairauslomajaksoja on paljon, joinakin kuukausina olen ollut enemmän pois kun töissä. Sairaalassa käyn vähintään muutaman kerran vuodessa hakemassa kipupiikkiä. Varmaan työkaverit ihmettelevät miksi olen poissa koska vain lähimmät tietävät syyn - eipä se muille kuulu. Mieluummin olisin töissä ja terve niinkuin nuorempana.

Mä makaan joko kotona tai osastolla kun olen sairauslomalla. Joskus ollaan ihmetelty työkaveria jolla on päivitys facebookissa että on leffassa tai ottamassa tatuointia tai ruotsin laivalla tms kun on saikkarilla mutta kaipa hänelläkin on syynsä.. En siis tiedä hänen syytänsä olla sairauslomalla.

Minä olen käynyt sairausloman aikana ulkomaanmatkallakin. Sairausloman syy oli kroonisen sairauden aiheuttama väsymys. Töitä on hankala tehdä jos ei jaksa pysyä hereillä edes puolta päivää kerrallaan. Ulkomailla pystyin hyvin matkustamaan vaikka en töihin kyennytkään. Lomamatkalla voi hyvin pitää lepotaukoja ja nukkua päiväunia niin paljon kuin tarvitsee. Ja jos ei jaksa ajatella niin voi vain katsella maisemia.

Jos olen sairauslomalla siinä kunnossa että voin käydä kuntosalilla tai kahvilassa tai elokuvissa, niin totta helvetissä silloin käy. Se jopa edistää toipumista jos liikkuu sen verran mitä pystyy. Jos jää vaan kotiin makaamaan niin vointi menee entistäkin huonommaksi.

Joskus olen joutunut makaamaan sairaalassakin sairausloman aikana. Se mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä riippuu sairaudesta ja siitä miten se oireilee.

Vierailija
127/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä nämä kroonisesti sairaat tekevät työelämässä? Pysykää perkele kotona. Syynä on vain loputon, demarimainen, ahneus. Halutaan työsskäyvän elintaso vaikka ei ole terveyden puolesta töihin. No mikä on ratkaisu? Pistetään työnantaja rahoittamaan se elintaso. Helvetti että nämä ammattisaikuttajat pistää vihaksi. 

Olen tuo joka sairastaa endometrioosia.. Itse ainakin saan vain kelan sairauspäivärahan päiviltä jolloin olen sairaana koska minulla oli niin pitkä sairaalajakso että työnantajan palkanmaksuvelvollisuus päättyi ja jotta se alkaisi uudestaan minun pitäisi olla 30 päivää putkeen töissä mikä ei esim sairaalasta käsin onnistu. Itse olisin 100 kertaa mieluummin töissä kuin kovissa tuskissa kotona ja aika kova tuska saa ollakin että jään pois. Luultavasti työkaverini kuvittelevat että saan samaa palkkaa kuin hekin koska en ole katsonut tarpeelliseksi kertoa ettei näin ole. Työterveyslääkärin ja esimiehen kanssa on yhteisymmärrys siitä että teen töitä kun voin ja olen sairauslomalla kun olen kunnossa että en voi.

Näinpä se varmaan menee aika monilla jotka ovat paljon jonkun tietyn sairauden takia pois. Samalla syykoodilla saa palkkaa vain tietyn ajan eli tuskin monikaan huvikseen palkattomana kelan rahoilla on pois töistä ilman palkkaa mutta sitä ei terveet ihmiset ymmärrä. Toki on ihmisiä jotka saikuttavat huvikseen mutta moni josta voisi luulla niin voi olla todellakin sairas, moni ei vaan halua jakaa sairauksiaan työkavereiden kanssa.

Vierailija
128/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin, kun ei otettu tosissaan lääkärissä. Pari kk jouduin oleen joka viikko ainakin päivän poissa kun sattui vaan niin kovasti ettei musta ollut töihin, muut ajat meni silleen kivuliaasti mutta saatoin sentään kävellä vähän. Lopulta pääsin tutkimuksiin ja löytyi kysta munasarjoista. Se saatiin pois ja sen jälkeen en ookaan sitten ollut kertaakaan saikulla.

Vierailija
129/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aina ollut kova tekemään töitä ja työelämässä päälle parikymppisestä lähtien. Ekaan kymmeneen vuoteen mulla oli sillointällöin sairauslomia, ehkä joku flunssa tai tosi kovat menkkakivut muutaman kerran vuodessa eli ei mua ainakaan huvikseen saikuttajaki voi kutsua. Kunnes muutama vuotta sitten alkoi olla jatkuvasti kovia vatsakipuja joiden vuoksi olen joutunut olemaan todella paljon pois. Sittemmin minulla on myös diagnosoitu endometrioosi jota on leikattukin useamman kerran, nyt on edessä radikaali eli leikataan kohtu pois.

Sairauslomajaksoja on paljon, joinakin kuukausina olen ollut enemmän pois kun töissä. Sairaalassa käyn vähintään muutaman kerran vuodessa hakemassa kipupiikkiä. Varmaan työkaverit ihmettelevät miksi olen poissa koska vain lähimmät tietävät syyn - eipä se muille kuulu. Mieluummin olisin töissä ja terve niinkuin nuorempana.

Mä makaan joko kotona tai osastolla kun olen sairauslomalla. Joskus ollaan ihmetelty työkaveria jolla on päivitys facebookissa että on leffassa tai ottamassa tatuointia tai ruotsin laivalla tms kun on saikkarilla mutta kaipa hänelläkin on syynsä.. En siis tiedä hänen syytänsä olla sairauslomalla.

Minä olen käynyt sairausloman aikana ulkomaanmatkallakin. Sairausloman syy oli kroonisen sairauden aiheuttama väsymys. Töitä on hankala tehdä jos ei jaksa pysyä hereillä edes puolta päivää kerrallaan. Ulkomailla pystyin hyvin matkustamaan vaikka en töihin kyennytkään. Lomamatkalla voi hyvin pitää lepotaukoja ja nukkua päiväunia niin paljon kuin tarvitsee. Ja jos ei jaksa ajatella niin voi vain katsella maisemia.

Jos olen sairauslomalla siinä kunnossa että voin käydä kuntosalilla tai kahvilassa tai elokuvissa, niin totta helvetissä silloin käy. Se jopa edistää toipumista jos liikkuu sen verran mitä pystyy. Jos jää vaan kotiin makaamaan niin vointi menee entistäkin huonommaksi.

Joskus olen joutunut makaamaan sairaalassakin sairausloman aikana. Se mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä riippuu sairaudesta ja siitä miten se oireilee.

Niin, silläpä sanoinkin  et kaipa hänellä on syynsä. Pakko on siis myöntää et oon pari kertaa ihmetellyt kun on esim ollut facessa teksti tyyliin et "elämä on ihanaa, sain vihdoin siivottua autotallin ja illalla elokuviin ja syömään ystävien kanssa". Siis lähinnä se et on niin ihanaa, minulla on aina ihan kauheeta kun oon saikkarilla. No mutta ihmetellähän aina voi, ei se minua sen enempää kiinnosta kun en tiedä syitä sairauslomaansa enkä ole hänen lääkärinsä enkä esimiehensä niin eipä ne syyt minulle kuulukaan. Koitan keskittyä vain omiin asioihini.

Vierailija
130/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri syitä jäädä sairaslomalle omalla ilmoituksella: isäni tipahti jäihin kalastaessaan viikonloppuna. En pysty tulemaan töihin tänään kun aloin ajatella koko viikonlopun, että mitä olisi voinut tapahtua.... Ja muutama muukin samalla teemalla. Kaveri kait sitten ajatteli vähän liikaa. Sopimusta ei jatkettu.

Eri henkilö töihintulon aamuna: minulla on tarttuva silmätulehdus. - tämä keskiviikkona. Pitkän viikonlopun jälkeen olikin silmätulehdus onneksi parantunut. Netti täynnä valokuvia mökkiviikonlopusta joka olikin alkanut jo juurikin keskiviikkona. Paljon marjanpoimintaa ja kivaa ulkoilua.

sama henkilö aamulla juuri ennen työvuoron alkua:  minun kimppuuni käytiin porttikäytävässä eilen illalla. Ei, en tiedä kuka, ei, en ole ilmoittanut mihinkään. olen vain pelännyt kotona enkä nyt uskalla lähteä ulos. 3 päivän kuluttua pystyi tulemaan töihin.

soitto päivälle esimiehelle koskien huomista työvuoroa: en pysty tulemaan kun on jalka niin kipeä. Loukkasin nilkkani kun kompastuin imuroidessani kotona. 

Henkilö ei edes hae vapaata, vaan juttelee etukäteen ohimennen, ,että ei varmaan pysty tulemaan silloin-ja-silloin töihin jos osuu työvuoro. Käytetään vaan sitä 3 päivää ja sitten tullaankin taas paikalle.

Alkoholiongelmainen työkaveri, joka luulee ettei kukaan tiedä, vaikka kaikki tietää sen ryyppäämiset. Ihan sama, minä viikonpäivänä on ollut palkkapäivä niin kaveri on seuraavat 3 päivää sairaslomalla. Syitä n. 100 kiloiselle kaverille olla siis työkyvytön: mahatauti, reisi revähti jalkapallotreeneissä, korvakipu. Joka kuukausi, tasan palkkapäivän jälkeen. Ja luulee vielä, luuseri, että sitä kukaan uskoo. Esittelee "reisivammaansa" ja näyttää miten joutui nilkuttamaan...Jeah.

Ekat sairaslomapäivät välittömästi palkattomaksi. Johan alkais ihmeparantumisia tapahtua.

Sun työpaikassa on kyllä kummaa porukkaa töissä! Onko se sitten niin paska paikka olla töissä? Huonot esimiehet? Kielii mun mielestä siitä että jotain on tosi pahasti vialla koko sun firmassa jossa oot töissä.

Vierailija
131/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisissä on eroja. Monet pyrkivät tekemään töitä, kun vain pystyvät. Kahdesti olen ollut tilanteessa, jossa työkaveri on ollut jo parantuneen syövän takia pois töistä. Toinen oli käytännössä vuoden poissa ja sairauslomallaan postasi faceen vapaa-ajan viettokuviaan. Töihin ei pystynyt, mutta retkeili perheen kanssa ja matkusteli. Terveydenhuoltoalalla ja työkaverilääkäri kirjoitti "järkytykseen" toipumislomaa. Kyseessä kilpirauhasen kasvain, joka lähes aina onnistutaan parantamaan. Jotkut ovat lintsareita, ei sille mitään voi.

et taida ymmärtää, että jos on vuoden sairaslomalla, ei työnantaja maksa palkkaa kuin pätkän sairastelun alkuvaiheessa, sitten syöpäsairas ystäväsi on tipahtanut palkanmaksun ulkopuolelle.

Sinä puolestaan vaikutat melko julmalta ihmiseltä. Toivottavasti joskus koet itse saman kuin ystäväsi, jotta sydämesi mustuus murenee ja kykenet ehkä myötätuntoon joskus...

Vierailija
132/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan älytöntä, että supersaikuttajalle ja aina töissäolevalle pitää maksaa sama palkka. Malli, jossa saikkupäivät kuluttaisivat lomapäiviä olisi paljon parempi. Ei työnantajan ongelma pitäisi olla työntekijän sairaus. Lisäksi nämä ylilihavat ja muutenkin itsensä laiminlyövät (ei pestä käsiä yms.) aiheuttavat ihan omalla toiminnallaan näitä sairauslomia.

Jos työntekijällä olisi osa taloudellista vastuuta, ei näitä elämäntapasaikuttajia olisi läheskään näin paljon. Tällöin lisäksi oikeasti sairaat saisivat rauhassa saikuttaa, kun heillä olisi myös taloudellinen vastuu itsestään eikä ahkerat kokisi tekevänsä puolta pienemmällä palkalla töitä.

Tuo on rasistista, natsistista ajattelumallia. Mieluummin tekosairaat helpommin kiinni, kuin että oikeesti sairailta vietäis tulot ostaa lääkkeitä.

Millä tavalla rasistista?? Mielestäni se, että puolet vähemmällä työllä saa saman palkan on epätasa-arvoista. Tuo lomapäivien kuluttaminen olisi tasa-arvoista, koska tällöin kaikki tekisivät palkkansa eteen saman verran töitä. Ja saikulla olijat saisivat kuitenkin nuo lääkkeensä ostettua. Millä tavalla tämä olisi epätasa-arvoista?

Sairaslomalla oleminen on lomaa vain terveelle ihmiselle. Tuo ehdottamasi tapa suosii terveitä ja syrjii sairaita. Ehdotat tuota vain koska itse kuulut ryhmään joka saisi enemmän. Ja saisit ottaa muilta pois.

Vierailija
133/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisissä on eroja. Monet pyrkivät tekemään töitä, kun vain pystyvät. Kahdesti olen ollut tilanteessa, jossa työkaveri on ollut jo parantuneen syövän takia pois töistä. Toinen oli käytännössä vuoden poissa ja sairauslomallaan postasi faceen vapaa-ajan viettokuviaan. Töihin ei pystynyt, mutta retkeili perheen kanssa ja matkusteli. Terveydenhuoltoalalla ja työkaverilääkäri kirjoitti "järkytykseen" toipumislomaa. Kyseessä kilpirauhasen kasvain, joka lähes aina onnistutaan parantamaan. Jotkut ovat lintsareita, ei sille mitään voi.

et taida ymmärtää, että jos on vuoden sairaslomalla, ei työnantaja maksa palkkaa kuin pätkän sairastelun alkuvaiheessa, sitten syöpäsairas ystäväsi on tipahtanut palkanmaksun ulkopuolelle.

Sinä puolestaan vaikutat melko julmalta ihmiseltä. Toivottavasti joskus koet itse saman kuin ystäväsi, jotta sydämesi mustuus murenee ja kykenet ehkä myötätuntoon joskus...

Näin. Mä ehdotan että perusterveille ihmisille pitäisi pidentää työpäivää mutta pitää palkka entisellään. Koska he perusterveinä jaksavat tehdä pidempää työpäivää.

Vierailija
134/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella tuntuu olevan asenne "kun minä en ole sairas ei voi muutkaan olla". Kyllä se tauti teillekin iskee kun olette 15-20v työelämässä olleet, olkoot sitten päänsärky tai syöpä, todennäköisesti jotain siltä väliltä. Ihminen on keskimäärin aika sairas olento.

Vierailija
135/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikuttajan pomo seuraa tilannetta ja puuttuu tarvittaessa asiaan. Omalla työpaikalla julkisella sektorilla eli HUS:issa kolme sairauslomaa vuoden sisällä johtaa esimiehen pitämään neuvonpitoon työkyvyn suhteen. 

Vierailija
136/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi sairastua tai kenen tahansa lapsi saattaa joutua infektiokierteeseen, jolloin poissaoloja luonnollisesti tulee enemmän.

Elämä ei aina ole niin helppoa.

Muistakaa valittajat omat mielipiteenne sitten jos sairastutte pitkäaikaisesti tai vakavasti. Silloin varmaan irtisanoudutte ja siirrytte sossun rahoille ettei vaan teidän poissaolonne kuormita muita?

Vierailija
137/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin töissä eräs fibromyalgiaa sairastava. On todella usein saikulla. Ja muistaa kyllä fb:ssä kertoa miten kipeä on. Tietää aina päivityksistä, että ahaa "minna" ei huomenna taas tule töihin.

Silloin kun on töissä on hosuva, itsekäs ja valittava työntekijä.

Työpaikalla on yleinen käsitys, että tämä fibro on hänen kohdallaan tekosyy laiskuudelle.

Vierailija
138/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin töissä eräs fibromyalgiaa sairastava. On todella usein saikulla. Ja muistaa kyllä fb:ssä kertoa miten kipeä on. Tietää aina päivityksistä, että ahaa "minna" ei huomenna taas tule töihin.

Silloin kun on töissä on hosuva, itsekäs ja valittava työntekijä.

Työpaikalla on yleinen käsitys, että tämä fibro on hänen kohdallaan tekosyy laiskuudelle.

Ikävä tuollainen työpaikka, jossa tuomitaan tietämättä oikeasti mitään.

Tiedättekö todella että tämä työkaverinne vain keksii vaivat omasta päästään ja lintsaa?

Vierailija
139/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te valittajat itse pidätte palkattomia saikkuja? Tai tulette sairaana töihin? Viette kai sairaan lapsennekin päiväkotiin, ettei tarvitse olla pois töistä?

Tai jos olette sairaslomalla, niin toki raportoitte työkavereille tarkalleen mikä vaivaa on kyseessä, ettei vaan jonkun tiedonjano jää sammuttamatta?

Vierailija
140/168 |
25.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.

Mitä valitat? Olette samassa työpaikassa, Firman työt ovat kaikkien töitä. Unohda tuo "hänen työnsä", minun työni" -ajattelu. Ne ovat kaikkien yhteisiä töitä. Vietätkö itse normaalisti loppupäivän netissä surffaten, kun olet saanut tehtyä "omat työsi"? Työt tehdään työaikana. Jos kasaantuneita töitä ei ehdi hoitaa työaikana, se on esimiehen resursointiongelma, ei sinun.

Voi herrantähden kuinka typerä ihminen voi olla. Jos omalla työpaikallasi voidaan toimia noin, ok. On kuitenkin olemassa paljon työpaikkoja, joissa työt on pakko tehdä silloin kun ne on pakko tehdä. Vai sanotko päiväkoti-ikäiselle että sori, Pirkko tulee huomenna taas töihin ja vaihtaa sulle sitten vaipan...