Miten joku voi olla sairaslomalla lähes joka viikko?
Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.
Meilläkin yksi nuori, joka usein sairaana. Monien mielestä hänen ainoa sairautensa on laiskuus, mutta on hänellä ilmeisesti oikeitakin vaivoja. Jää kuitenkin herkästi pois, jos nenä tukossa tia sormi vähän kipeä. Työnantaja usein helisemässä. Ko työntekijä käy työterveydessä, mutta jos sieltä ei saa saikkua, niin menee kunnalliselle ta:lle tai yksityiselle.
Meidän työpaikan vakisaikuttaja on keksinyt että hänellä on joku autoimmunisairaus. Esim hönellä on ummetusta ja tämähän onkin selkeesti työkyvyttömäksi tekevä!? Tosin häiritsee vaan töissä, ei vapaalla.
Työnantajan vastuulla on puuttua tähän ja kutsua kolmikantaneuvotteluun. Jostainhan se kertoo, jos joka viikko sairauslomalla. Syy täytyy selvittää. Työnantaja laiminlyö vastuunsa, jos antaa vain jatkua. Ei riitä, että on poissa omalla ilmoituksella tai edes lääkärintodistuksella. Jos jatkuvaa, täytyy selvittää.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikan vakisaikuttaja on keksinyt että hänellä on joku autoimmunisairaus. Esim hönellä on ummetusta ja tämähän onkin selkeesti työkyvyttömäksi tekevä!? Tosin häiritsee vaan töissä, ei vapaalla.
Ummetuksesta sairaslomalle?? Samaan sarjaan menee toimistotyöstä kädet taskussa hiihtelevä ukko, joka jäi pois hommista kun varpaankynsi oli kasvanut sisään!!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ummetuksesta sairaslomalle?? Samaan sarjaan menee toimistotyöstä kädet taskussa hiihtelevä ukko, joka jäi pois hommista kun varpaankynsi oli kasvanut sisään!!?
siitä voi tosiaan tulla ruusu-infektiokin. Täytyy hoitaa kuntoon ajoissa.
https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…
Olisko sairauksien syytä tuo? Pistäpä linkkiä jakoon.
Vierailija kirjoitti:
Sairastaa paljon. Jos ihan jatkuvasti on flunssaa ym. pitäisi kyllä mennä lääkärille tutkituttamaan yleinen terveydentila.
Minulla on aina ollut vähintään kerran kuukaudessa flunssa. Nyt koronakeväänä kiinnitin huomiota siihen, että minulla on kurkkukipua joka viikko. Normaalisti en niin pientä oiretta edes noteeraa. Olisiko pitänyt mennä töihin kurkkukipuisena? Itselleni se on ihan sama, kun olisin ollut työkykyinen mutta muut eivät ehkä sitä halua.
Minulla on useampi autoimmuunnisairaus ja ehkä se sitten aikaansaavat huonomman piolustuskyvyn, että saan kaikki vastaantulevat taudit. Elintapani ovat erittäin terveelliset, syön lautasmallin mukaan, en tupakoi, en käytä alkoholia ja kuntoilen aktiivisesti ja olen hoikka.
Ihmiset ovat erilaisia. Mieheni taas on ollut koko elämänsä aikana vain kerran flunssassa, vaikka tupakoi ja syö epäterveellisesti. Hänellä ei ole mitään perussairauksiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä muka tiedät, ettei hänellä ole autoimmuunisairautta? Sehän selittäisi sairastelun.
Eikö se ole vaan hyvä että saa muuta ajateltavaa kuin sen äidin syövän? Kyllä musta työnteko on yks parhaita keinoja päästä vaikeista ajoista eteenpäin.