Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olla sairaslomalla lähes joka viikko?

Vierailija
24.04.2016 |

Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.

Kommentit (168)

Vierailija
161/168 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on (kaamos)masennus ja pahimmat vaiheet on syksyt ja keväät. Viime vuonna menin vihdoin puhumaan asiasta ja sain lääkkeet jotka helpotti oloa paljon. Silti toisinaan tulee päiviä etten kertakaikkiaan pääse ylös sängystä ja omatunto/työmoraali kolkuttaa. Pomo käski olla huolehtimatta ja työkaveritkin suhtautui hyvin, kun kerroin ettei tarvi ihmetellä jos olen poissa silloin tällöin. Kun huono olo iskee niin haen sen päivän saikkua ja lepään ja kokoan itseni kotona. Seuraavana päivänä voi taas mennä töihin. Mutta on meillä niitäkin nähty jotka saikutavat ilman syytä. :P

Miksi tähän viestiin tuli alapeukut? Itselläni on myös masennus suurin sairauspoissaolojen syy. Ihmiset, joilla ei ole masennusta, ilmeisesti eivät tajua siitä mitään. Ja se, että eri ihmiset kokevat asiat eri tavalla raskaina. Minullekin töissä sanottiin kerran, ettei äitini syöpäsairaus ole syy minun tehdä lyhyempää työpäivää. No äiti sitten kuolikin kolmen kuukauden kuluttua tuosta keskustelusta saattokodissa. Enkä ottanut lomaa äidin viimeisinä päivinä. En tiedä, teinkö oikein vai väärin. Olen ollut aiempaa väsyneempi tuon jälkeen. Ketä hyödyttää empatian ja ymmärryksen puute?

Eikö se ole vaan hyvä että saa muuta ajateltavaa kuin sen äidin syövän? Kyllä musta työnteko on yks parhaita keinoja päästä vaikeista ajoista eteenpäin.

Vierailija
162/168 |
26.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on melko nuori ihminen. Hän on tämänkin vuoden aikana ollut enemmän sairaslomalla kuin töissä. Myös lapsen takia hän on usein saikulla. Saikut ovat tyyliin flunssaa tms. Miksi tämä minua ketuttaa? No siksi, kun hänen työnsä kasaantuvat minulle.

Meilläkin yksi nuori, joka usein sairaana. Monien mielestä hänen ainoa sairautensa on laiskuus, mutta on hänellä ilmeisesti oikeitakin vaivoja. Jää kuitenkin herkästi pois, jos nenä tukossa tia sormi vähän kipeä. Työnantaja usein helisemässä. Ko työntekijä käy työterveydessä, mutta jos sieltä ei saa saikkua, niin menee kunnalliselle ta:lle tai yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/168 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikan vakisaikuttaja on keksinyt että hänellä on joku autoimmunisairaus. Esim hönellä on ummetusta ja tämähän onkin selkeesti työkyvyttömäksi tekevä!? Tosin häiritsee vaan töissä, ei vapaalla.

Vierailija
164/168 |
11.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan vastuulla on puuttua tähän ja kutsua kolmikantaneuvotteluun. Jostainhan se kertoo, jos joka viikko sairauslomalla. Syy täytyy selvittää. Työnantaja laiminlyö vastuunsa, jos antaa vain jatkua. Ei riitä, että on poissa omalla ilmoituksella tai edes lääkärintodistuksella. Jos jatkuvaa, täytyy selvittää.

Vierailija
165/168 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikan vakisaikuttaja on keksinyt että hänellä on joku autoimmunisairaus. Esim hönellä on ummetusta ja tämähän onkin selkeesti työkyvyttömäksi tekevä!? Tosin häiritsee vaan töissä, ei vapaalla.

Ummetuksesta sairaslomalle?? Samaan sarjaan menee toimistotyöstä kädet taskussa hiihtelevä ukko, joka jäi pois hommista kun varpaankynsi oli kasvanut sisään!!?

Vierailija
166/168 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ummetuksesta sairaslomalle?? Samaan sarjaan menee toimistotyöstä kädet taskussa hiihtelevä ukko, joka jäi pois hommista kun varpaankynsi oli kasvanut sisään!!?

siitä voi tosiaan tulla ruusu-infektiokin. Täytyy hoitaa kuntoon ajoissa.

https://jamanetwork.com/journals/jamaotolaryngology/article-abstract/62…

Olisko sairauksien syytä tuo? Pistäpä linkkiä jakoon.

Vierailija
167/168 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastaa paljon. Jos ihan jatkuvasti on flunssaa ym. pitäisi kyllä mennä lääkärille tutkituttamaan yleinen terveydentila.

Minulla on aina ollut vähintään kerran kuukaudessa flunssa. Nyt koronakeväänä kiinnitin huomiota siihen, että minulla on kurkkukipua joka viikko. Normaalisti en niin pientä oiretta edes noteeraa. Olisiko pitänyt mennä töihin kurkkukipuisena? Itselleni se on ihan sama, kun olisin ollut työkykyinen mutta muut eivät ehkä sitä halua.

Minulla on useampi autoimmuunnisairaus ja ehkä se sitten aikaansaavat huonomman piolustuskyvyn, että saan kaikki vastaantulevat taudit. Elintapani ovat erittäin terveelliset, syön lautasmallin mukaan, en tupakoi, en käytä alkoholia ja kuntoilen aktiivisesti ja olen hoikka.

Ihmiset ovat erilaisia. Mieheni taas on ollut koko elämänsä aikana vain kerran flunssassa, vaikka tupakoi ja syö epäterveellisesti. Hänellä ei ole mitään perussairauksiakaan.

Vierailija
168/168 |
18.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä muka tiedät, ettei hänellä ole autoimmuunisairautta? Sehän selittäisi sairastelun.