Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***HUHTIKUISET keskiviikkoa***

22.02.2006 |

Aloitan uuden pinon, josko joku tämän yrityksen huomaisi...

Omituinen aamu!!!

Heräsin oikein mojovaan alavatsa supistukseen, säteili myös selkään ja niitä tuli useampi vielä perään. Yritin juoda piiiitkästä aikaa aamukahvia miehen kanssa, yleensä kun hän herää töihin niin käännän kylkeä;-) Aamukahvin juonnista meinannut mitään tulla, sain juosta kolme kertaa vessassa, vatsa ihan löysänä. No siitäkös palautui mieleen nämä aikaisemmat viisi synnytystäni...Minulla supistukset alkavat ensin tyhjentää vatsaa, synnärilläkin olen juossut vessassa vähän väliä.

Minulla ei ole ollut muutamaa harjotus supparia kummempaa (kivuttomia) koko raskausaikana, outoa on. Tuskin tässä lähtöä minnekkään tehdään, mutta taidanpa minäkin puhtia saada vauva juttujen laitolle, kun taitavat olla vielä hiukan vaiheessa... (mitään ei vielä laitettu, edellisissä raskauksissa on kaik ollut jo valmiina tässä vaiheessa)

Masukki potki ihan tohkeissaan illalla ja oli tulossa navasta ulos, siitä

olen varma, saatiin muljahduksista videokamerallekin tallennettua . Mutta kipeetä tekee jo ne venytysliikkeet, kun nahka ei joustaisi enää yhtään ja toinen sen kun tunkee vain.

Menen aamukaffelle ja vähän vielä lukemaan, mukavaa päivän alkua kaikille masuille!

Ponnari & Masukki 32+4

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kummempia muutoksia ollut tullut, hb liuskat oli loppu, joten sitä en saanut, ja tän väsymyksen takia just se olis kiinnostanut.. No painoa ei ollut tullut ollenkaan, tai on mulla turvotusta, mutta vauva taitaa käyttää kasvuunsa näitä jo kertyneitä kiloja;-) Sf oli 29cm sekin laskenut keskikäyrälle. Raivotarjonnassa ollaan, mutta sen olen kyllä tuntenutkin.

Aamuiset supistukset loppuivat kuin seinään, onneksi.

Ponnari & Masukki 32+4

Vierailija
22/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin nyt pinoudun, että saan vähän levähtää, vaikka pitäisi kyllä alkaa pukemaan ja hakemaan lapsia hoidosta.

Tänään on toinen virallinen sairaslomapäivä, eli eilen sain saikkua, mutta puoli päivää olin siis töissä ja loput svo:lla. Siellä sai täyden palvelun, paitsi höppänät pistivät minut sydänkäyrälle, mutta Ei supistuskäyrälle, sitten loppui vielä paperikin kesken ja kun soitin kätilön paikalle, hän ihmetteli, miksi supistusten takia oleva potilas ei ole supistuskäyrässä. Sitä minäkin ihmettelin. Eipä silti siinä makoillessa tullut kuin yks pikku supistus joten...

Minullakaan ei parin viikon jatkuneet supistukset olleet tehneet kummoisia tuonne alas. Kanavaa oli 2 cm jäljellä ja ulkosuu sormelle auki, muuten paikat kiinni.

Vauvelin painoarvioksi saatiin 1.9 kg ja näytti menevän alakäyrän tuntumassa, mutta omaa " käyräänsä" eli tasaisesti kasvaa. Seuraavan kerran menen 2 viikon päästä uudelleen kokoarvioon. Siellä kun pitää käydä kun kärähtää sokerirasituksesta. Minulla tosi ei näytä olevan sokerivauvaa tulossa =D

Jalkovälikin kurkittiin pyynnöstä ja nyt yllätettiin pikkuinen ja saatiin hyvä näkyvyys. Lääkäri sanoi, että ei tuossa mitään epäselvää ole, mutta lupaamaan ei mene. Eihän ne koskaan =D Poika taitaa sieltä tulla!

Olen ollut ihan täpinöissäni tuon takia kun tyttöjä on ennestään, josko nyt saataisiin se pikku prinssi meillekin. Eihän tytöissä mitään vikaa ole, päinvastoin, mutta onhan se kivaa saada kumpiakin!

Nyt on täysi pakkauspuuhat menossa, sillä muutetaan viikonloppuna. Huomenna pitäisi lisäksi mennä suunnittelemaan kätilön kanssa vähän synnytystä synnäriin iltapäivällä.

Jopas aika rientää, nyt pitää lähteä, ennen kuin päikkäri menee kiinni!

T: Siriin ja hurmuri rv 33+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin jo aamulla kirjottelemaan mut jotenki se unohtu ja jäi kesken.mutta siis..viime yö oli aivan tuskaa,samoin tämä päivä.koko yön heräsin kääntymään kyljeltä toiselle ja joka paikkaa koski ihan vietävästi=(!aamulla luovutin ja nousin seitsemältä jo ylös..naapuri alotti remontin ja huudatti musiikkiakin...kyllä kiukutti.meinaan mennä huomenna teurastamaan sen eukon jos se vielä jatkaa.alottais myöhemmin sen koluamisen.

tänään on melkein koko päivän vihlonu tai jotenki pistäny oikeelle puolelle..johokin samoille kohdille kuin menkka kivut mut ei ihan samaan kohtaan kuitenkaan..sävähtää välillä etureiteenkin.onko muilla samoja tuntemuksia??istuessakin jomottaa..voiskohan olla liitoskipuihin liittyvää?ei oo vaan aikasemmin koskenu muuta ku häpyluuhun,lonkkiin ja joskus selkään..tänään on ollu selkäkin tosi pipi=(!!

miestä on ihan kamala ikävä..:(!onneks saan sen perjantai iltana lomille..oli viime vko:n lopunkin kiinni=(!!nyt huomaan kuin tarvisin sitä täällä kotona..hirveetä ähellystä kun ei meinaa enää edes omia kenkiä saada jalkaan ja puhumattakaan että jotain kauppakassia kantais tokaan kerrokseen..ei onnistu!liikkuminen on kipujen takia ihan tosi hankalaa mutta onneksi olen toistaseksi säästynyt supisteluilta!tänään pääs autossa itku kun olin niin puhki tästä ähellyksestä..joka paikkaa koski ja oli niin paha mieli kun ei saa mitään tehtyä ilman apua:(((!!!

nyt täytyy lähteä telkkarin ääreen...illan jatkoja kaikille!!

hjo ja rakastus 33 TASAN=)!!

Vierailija
24/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään synnytysvalmennuksessa tosiaan meillekin sanottiin, ettei mielellään saunaan, kun synnytys on käynnistynyt. Ei ole hyväksi, kun supistelut muutenkin hikoiluttaa. Kylpyyn saa mennä, mutta ei liian kuumaan, oliko suositus nyt max se 37 astetta. Kylvyssä liian kuuma vesi ympäröi ihoa koko ajan ja nostaa myös vauvan ruumiinlämpöä. Suihku sen sijaan voi olla kuumakin, kun ei vaikuta samalla tavalla kuin kylpy, koska vesi virtaa. Jotenkin näin se kai meni. Kylpyvesi kannattaa kuulemma mitata mittarilla, jollainen on äippäpakkauksessakin.

Kaipa jokainen silti tietää, mikä itsestä tuntuu hyvältä tai huonolta!

25/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä hoitanut näitä ' pakollisia verhonvaihtoja' ennen synnytystä (siis eikös se joku vitsi ole, että jos haluat synnyttämään niin vaihda verhot... ylös koukkiminen kun saattaa aloittaa synnyytksen :)) No, eipä vielä kiirettä mutta jouluverhot on pitänyt vaihtaa pois ja nyt ovatkin, kun esikoisen huonetta koristavat uudet kissaverhot. ainoastaan makuuhuoneen 6 vuotta vanhoista verhoista haluan vielä eroon mutta se saa jäädä huomiselle...

Vauva punkee hurjasti peppua (luulisin) ylöspäin, on sellainen ' pöytä' tuossa masun yläosassa. Miehenkin äsken huutelin koittamaan, kun peppu tuntui sykkivän, mutta taisi olla oma syke tällä kertaa, hikka ei kuitenkaan.

Aika ähellystä on tosiaan tämä elämä, esikoisellekin tulee koko ajan sanottua että äiti istuu nyt tässä, tuo/vie/nosta/anna/tule sinä nyt... ja kärsivällisyys riittää suunnilleen puoleentoista komentoon, sitten menee äänen korotukseksi. Kamalaa. Ja minustako pitäisi kohta olla kahden lapsen äidiksi?!?!?! Lelujen kerääminen lattialtakin tuntuu niin kamalalta hommalta, että huh huh. Tämä päivä menikin paljolti muumien katseluksi sitten mitä tuon lapsen kanssa tuli yhdessä tehtyä :/ Illalla sitten keksittiin palapelit ja joulupukin tuoma väripeli. Huomenna vois vaikka sormivärittää, kun jaksaisi siihen päälle sitten pyyhkiä lähimmät seinät...

Mutta nyt vielä kurlinkia katsomaan ja sitten tutimaan. Oikeastaan yksi niistä harvoista olympialajeista, joita viitsin katsoa toden teolla!

Öitä ja etenkin unia kaikille!

eikkuli, 34+0 siis tänään, vieläkin ihmetyttää kuinka se nyt näin äkkiä sitten kuitenkin tuli täyteen tuokin viikkomäärä...

Vierailija
26/26 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa tänään kaikki ok, painoa tullut nyt kaiken kaikkiaan n. 7kg. Vähempikin olis mulle rriittäny, mutta terkka tuntui tyytyväiseltä. Hemppa on raudanpopsimisesta huolimatta tipahtanut taas, oli enää 105. ilmankos on vähän väsyttänyt. Täytyy vaan yrittää ahkerammin syödä obsidania, jos ei seuraavaan käyntiin mennessä ole arvot kääntyneet nousuun niin taidan vielä viime metreillä vaihtaa valmistetta. Verenpaine oli palannut normaalitasolleen 120/70. Pää alaspäin tyyppi tuntuu viihtyvän ja tietysti hyvä niin. Sf-mitta 30cm.

Meillä on mies ollut eilisen ja tämän päivän vatsataudissa, kauhulla odottelen tarttuuko 1,5v esikoiseen tai minuun. Kun aamun neuvolareissun päälle lähdin vielä yksin kaupoille, niin johan sai alaselkävaivat taas syyn riehaantua. Alkoi oikeasti tuntua siltä että pääsenkö kotiin asti ollenkaan, mutta päästiin sieltä sentään. Loppupäivän olenkin ottanut rauhallisesti ja nyt on olo taas ihan hyvä.Jännityksellä odotan lääkärineuvolaa ja tietoa siitä onko nämä jumalattomat juilimiset saaneet mitään aikaiseksi kohdunsuulla. Perinteisiä kivuliaiksi luokiteltavia supistuksia ei ole ollut kuin ihan muutama yksittäinen, mutta alaselkää tosiaan särkee lähes päivittäin menkkamaisesti. Kyllähän se masu silloinkin on usein kivikova, mutta varsinainen kipu harvoin yltää vatsan puolelle asti.

Jaha, eiköhän se ole aika mennä maate, että pääsee aamulla ylöskin!

Piia rv 32+3