***MAALISMAMMAT MASUINEEN*** 15.7.
Laitoin uuden pinon meille, kun tuo eilinen oli niin hienosti venynyt.
Koitan littää tähän linkin siihen...
katsotaan onnistuuko
Kommentit (45)
Huomenta vaan kaikille.Olen pitkään taka-alalla käynyt lueskelemassa teidän ketjuja,mutta koska meillä tämä raskaaksi tulo on kestänyt ja kestänyt ketju jos toinen on vaihtunut.
Takana selittämätöntä lapsettomuutta.15 yk takana kevyillä hoidoilla tuloksetta.
Elokuussa oli varattu
IVF-hoitoihin,nyt elämä kuitenkin yllätti ja järjesti luomuplussan.(esikoinen tullut ihan
luomusti 2v yrityksen tuloksena)
Ollaan molemmat ihan monttu auki,kuinkas tässä näin kävi.Omien laskujen mukaan nyt menossa 5+3 ei
oikeastaan mitään oireita,kamalasti jännittää,että kaikki vain menisi hyvin.Ultra aika mulla parin viikon päästä.Silloin vihdoin näkyisi onko mmasussa kaikki hyvin.Toivotan jaksuja kaikille plussanneille,vaihdetaan ajatuksia ja tuetaan toisiamme!!!
:)
Olen aika aloittelija vielä näissä hommissa.Jos joku fiksumpi laittais minutkin tietoineni pinoon-kiitos:)
Kukonpoikanen
Keski-Suomi
Toinen tulossa
LA 17.3
Itse 29v.Mies 31v.
Ensiksi onnea kukonpoikaselle luomuplussasta! Varmaan upea, kun pitkän ajan jälkeen tärppää yllättäen :)
Kaikki tuntuu olevan menossa alkuraskauden ultraan ja nyt tuli ihan sellainen olo, että pitäisköhän sitä itsekin. Olis mukava tietää asustaako tuolla oikeasti joku :) Olikos täällä muita Helsinkiläisiä? mihin olette menossa ultraan?
Tänä aamuna oli taas huono olo, syöminen onneks helpottaa eli on vaan sitkeesti pidettävä verensokerit ylhäällä pienillä välipaloilla. Eiköh'n sillä tavalla saa taas kilotkin komeasti nousemaan :D
Täällä ainakin paistaa aurinko, joten täytyy lähteä varmaan tuon esikon kanssa ulos keinumaan.
Mukavaa päivää kaikille!
Tiuku 4+3
Heippa,
Kääks, näitä ketjuja on jo niin paljon että etn enää tiedä mihin pitäis kirjoittaa. No, kokeillaan nyt tätä. Sunnuntaina iskenyt kurkkukipu pysyi poissa maanantain, mutta tänä aamuna se tuli takaisin. Nieluvieljeyn mukaan ei pitäis olla streptokokkia, joten normaali kesäflunssa lienee kyseessä.
Ens viikolla olis eka neuvola. Siellä ilmeisesti vaan jutellaan ja tehdään neuvolakortti? Kuulemma silloin varataan aika myös ekaan ultraan. Milloinhan se on? Jos ei olis tuota rintojen kipeytymistä ja satunnaista kuvotusta niin tekisin varmaan raskaustestejä päivittäin. Jotenkin hankala uskoa että siellä oikeasti joku kasvaa. Onkohan tää vaan ekakertalaisen hysteriaa vai mitä? Olis kiva päästä näkemään että siellä oikeasti joku on. Ultrassa ilmeisesti laskettu aikakin tarkentuis. Laskurin mukaan se olis 11.3.
Tällä viikolla ollaan menossa kylään sukulaisten luo keski-Suomeen. Heitä tulee nähtyä muutaman kerran vuodessa ja ajateltiin että kerrotaan heille tästä tulokkaasta nyt, vaikka kenellekään muulle ei olla vielä kerrottu. Onhan se kivempi kertoa uutiset ihan kasvokkain kuin puhelimessa. Jännittää vähän tuo kertominen ja samoin miten reagoivat. Varmasti ovat iloisia, mutta kun itsellä on tunteet olleet "vähän" pinnassa viime aikoina niin mä varmaan alan pillittämään. Onko hyviä vinkkejä miten asia kannattaa kertoa?
Tosi hassua miten monilla on jo maha turvoksissa, musta tuntuu että tää on jo tosi iso. Omasta mielestä en oo syöny mitenkään erikoisemmin kuin normaalistikaan, joten selvästi masuasukin piikkiin tämä turvotus on laitettava. Olisin ajatellut että mulla ei maha ihan pian ala näkymään kun vähän ylipainoa on muutenkin, mutta näköjään toisin kävi.
Tässäpä tiistaiaamun fiiliksiä. Kokeneempien vinkkejä otetaan ilolla vastaan ja tosi kiva kuulla myös muiden ekakertalaisten fiiliksiä.
Cattitude 5+6
Epäusko valtaa mielen... Aluks niin selkeät oireet tuntuu hävinneen jäljettömiin. Ei kuvota yhtään vaikka kuinka on syömättä...glumps...
Pitäs vissiin vaan olla tyytyväinen kun on näin "tavallinen " olo, mut pelko hiipii mieleen että onkohan siellä masussa vielä kaikki hyvin. Hohhoijaa...näin aikasin alkaa äidin huolet :)
Oon menos kohta ekaa kertaa neuvolalääkäriin kun mulla on jotain lääkkeitä käytössä ni niiden sopivuutta raskauden kanssa pitää tarkastella. Harmi että siellä masussa ollaan vasta niin alussa että turha sinne taitaa olla kurkistaa...
Ihanaa odotuspäivää kaikille :) Hauska lueskella teidän kuulumisia...
Piiperö -78 rv 5+2
Mullakin kesti vähän että bongasin oikean ketjun. Ehdotankin että kun laitetaan ketju niin viikon mukaan numero ja jos ketjut pitkiä niin sitten päivää näkyviin esim "Maalismammat viikolla 33 ma-ti" Tämmöinen käytäntö on useimmissa pinoissa jos viikko pino tuntuu venyvän useammin sivun mittaiseksi.
Muuten ei mitään ihmeitä. Annetaan ajan kulua. Seesteinen olo siis.
T:Vacsuli rv 4+5
Kävin sit lääkärissä ja varovasti kysyin voiskos se sinne kohtuun kurkistaa...
Ja kurkistihan se, mut turhaahan se oli...ei siellä näkyny ku limakalvoo ja joku kahden millin pussukan alku. Voi voi... No, kai se on ihan normaalia näillä viikoilla. Silti jäi vähän mietityttämään että on se vaan niin alussa että mitä vaan voi vielä tapahtua...
Oliko täällä muita joita olis ultrattu näin pienillä viikoilla?
Tosin mulla vielä kierron 28 päivä ei testikään näyttäny positiivista, et voihan se olla et noita viikkoja, tai päiviäki on todellisuudessa vähemmän ku 5+2.
Piiperö-78
Huh, mikä väsymys! Olo on jotenkin todella nuutunut ja väsynyt..vielä ei voi puhua hehkeästä raskaana olevasta naisesta :D toivottavasti jossain vaiheessa tämä haukottelu loppuu.
Ylihuomenna ensimmäinen neuvola, jännittävää kun se rumba taas alkaa. Ainoa mikä siinä harmittaa, on se jatkuva painon kyttääminen..Olen syönyt paljon normaalia vähemmän kun mikään ei maistu, ja liikkunut aika reippaasti mutta paino on noussut pari kiloa! Mikä vääryys! Ehkä se paino on tisseissä jotka tuntuvat aika isoilta tällä hetkellä :D tai tiineiltä, niinkuin mieheni asian ilmaisi. Maha tosiaan näkyy jo hieman, ihan käsittämätöntä..viimeksi meni jonnekin 15-20 viikolle ennen kuin sitä huomasi.
Tiuku, minä olen Helsingistä ja toivon että pääsisin kätilöopistolle ultraan ja mahdollisesti sitten synnyttämään. Esikoinen syntyi siellä niin se tuntuu jotenkin valmiiksi "tutulta" paikalta. Joku kyseli ensimmäistä ultraa, en tiedä vaihteleeko paikkakunnittain, mutta täällä tehdään np-ultra (jos haluaa) ennen 12+6 jos oikein muistan. Olisihan se kiva käydä yksityisellä tarkistuttamassa asia, mutta tämänhetkinen rahatilanne ei anna myöden. Minun täytyy siis pureskella kynsiä sinne 12 viikolle..
Väsymyksen, haukottelun ja ajoittaisen kuvotuksen lisäksi tänne ei kuulu ihmeempää, paitsi tietysti iloisia fiiliksiä. Tsemppiä tähän viikkoon kaikille!
Kurkotar rv 6+jotain
Ja tervetuloa kaikki uudet! Tänään oli eka neuvola ja laskettu aika tarkentui 6.3.
Kaikki oli ok ja vielä tuoreessa muistissa. Verenpaine oli niin alhainen että verikokeiden otto oli vaikeaa, mutta onnistui.
Esikoinen kyseli kovasti minne olin menossa, mutta jääköön vielä uusi vauva salaisuudeksi.
Terkuin Bluesky81 ja toukka 6+4
Minäkin tulin tuolta kuumeilupuolelta sitten tänne kurkkaamaan :o)
Eli eilen tein testin, kaksi viivaa tuli.
Laskettu aika mun kierrolla varmaan menee 22.3. mut eiköhän se varmistu vielä neuvolassa.
Täällä ei kummosempia oireita vielä, mitä nyt väsymystä, itkuherkkyyttä ja jatkuvaa pissahätää. Sitä kuvotusta odotellessa.. :S
Lootuska
Joo, eli nla-reissu takana. Minäkin sitten pyysin, että kurkkaisivat kuitenkin sinne masuun, kun alkoi tosissaan jännittää tän mahan koon takia, että mennäänkin tyyliin viikolla 9+... No, eipä siellä tosiaan sillä ultralla mitään näkynyt. Vähän vissiin kohtu kasvanut, that's it. Noilla vkoilla pitäis tehdä se ultra emättimen kautta, jos jotain haluaa näkyvän. Ja joo, järki sanoo, että niinhän se on, mutta hieman kieltämättä alkoi jänskättää, että onko siellä oikeasti ketään. Onneks enää 6 yötä yksityiselle ultraan :) Mutta mitä tästä opimme: älkää suotta pyytäkö nlassa kurkkimaan sinne näin aikaisin, heh...
Muita kuulumisia käynniltä:
Paino: 72,1kg (voeeee prkl...)
RR: 126/84
Pissa: -
Hb: 141
Ja tosiaan: juoudun sitten tuon painon vuoksi siihen sokerirasituskokeeseen, joskus rv26 =( Yhyyyy!
Seuraava nla vasta elokuun lopulla.
Mutta koitan käydä lukemassa pinoa paremmin myöhemmin! ONNEA uusille plussanneille!!!
Pi-Ki 5+4
Olen yrittänyt jo 2 krt aikaisemmin rekisteröityä, mutta aina ollut jotain häikkää palvelussa. Nyt sitten onnistuin. Plussasin viikko sitten, viimeiset kuukautiset 2.6., joten nyt sit rv6+1. Eka neuvola heinäkuun lopulla.Olisin kans halunnut pinoon, en vaan tiedä miten se tapahtuu... Toka tulossa, eka 08/02. Asun Helsingissä, mutta mietimme muuttoa Tampereelle. Molemmat 31v.
Eli laskuttu aika sit vissiin 9.3.2009.
Taidetaan kaikki olla aika innokkaita kirjotteleen näin aluks ainkin kun ei voi oikein koko maailmalle vielä jakaa.. Munkin tekis vaan mieli hihkua, mut ei voida ees ukon kanssa asiasta puhua kun on nuo kaksi lörpöttelevää pikkuneitiä kuulemassa, enkä tod halua vielä mummuille ja muille tiedottaa.. Ollaan edellisetkin kerrottu vasta ekan ultran jälkeen, eli joskus viikoilla 13..ja onnekkaana ei ole silloinkaan vielä näkyny, saas nähä miten tän kanssa käy :)
Kuinka aikasin toiset on jo päässeet neuvolaan, kun eilen varasin itelle aikaa niin eivät ota ku 6.8 vasta, silloin kai pitäs olla 8 vkoa täynnä.. tuntuu jotenki ikuisuudelta, mutta mitäpä siellä kun kaks on jo tehny. Oisin vaan mieluummin menny tän kuun aikana kun olen kesälomalla ni ei tars heti töissä vinkua vapaata, siellä kun en aio tällä kertaa kertoa mitään ennen ku tarvii..
Itellä kans jatkuu tuo vessassa ramppaaminen, itkuherkkä olen ollut jo edellisistä asti, mutta nyt kun olen katellu fst:n kätilöohjelmaa niin on kyllä tippa linssissä. JA aivan pakottava tarve ois ruveta hypisteleen pikku vaatteita, oisin ihan väkisin tahtonu la ostaa hm:ltä yhet ihkut potkarit mut ukko ei antanu (???).. Pikkuvaatteet vaan on niin ihania kun noi neidit menee jo metrisissä..
Mutta palaan ainakin lukemaan varmaan vielä.. Nyt aikaa kun lomalla..
tanja rv4+6 tai jtn
Mulla siis tehtiin se ultra ihan sisäkautta, ja silti näky vasta se pieni pussukan alku, läpimitta vaan 2mm. Mut ilmeisesti se on normaalia...
Myöhemmin sit uudestaan.
:)Piiperö-78 rv 5+2
Poika halus herätä jo 6:30...blaah... Oli heti niin yökkö-olo, että oli pakko syödä, ja nyt kun on makoillut sohvalla tähän asti (Arttu juoksee vuoroin pitkin kämppää ja tekee tuhojaan, vuoroin kattoo Tomi Traktoria...), niin alkaa helpottaa. Ei siis vielä mitenkään kovin paha olo, mutta kuvotti! Yööök...ja tästä varmaan vaan pahenee.
Äh, ehkä mun on turha nyt yrittää keskittyä tähän kirjottamiseen, kun tuo rakas haluais kovasti ängetä syliin samaan aikaan...
Oliko se tanja vai tiuku kun kyseli ekan nlan ajankohdasta? (Muisti huono..heh...) Yleensähän se kai onkin joskus vkolla 8 tai 9. Oon kuullut, että kolmatta odottavalle on annettu eka aika vasta vkolle 13:kin :O Mutta eipä siellä tosiaan verikokeita ja lappusia ihmeempää olekaan. :)
Jes, vielä nämä 3 päivää, niin miehen loma alkaa =D
Täytyy varmaan lähteä tuonne kauemmas isompaan puistoon nyt A:n kanssa. Ja menen kyllä autolla, kun näyttää noin pilviselle... Muuten on varma, että saadaan sade niskaan sinne kävellessä...
Pi-Ki 5+5
Täällä myös edelleen kuvotusta ilmassa niinkuin Pi-Killä... En edes tiennyt, että sitä voi näin aikaisin tulla, mut kai sitä hormonia jo sen verran veressä on. Kaikilla muillakin tais olla vatsan turvotusta, täälläkin se alkoi nyt, maha on kuin pallo... Ei nyt ihan vielä huvittais mammahousuja laittaa päälle!
Ajattelin tänään soitella neuvolaan, kun pitäis varata tuolle esikollekin 8kk neuvola. Toivottavasti ne ottaa mut sinne ennen syyskuuta, kun olen silloin palaamassa työelämään, enkä ihan heti haluais tästä kaikille kertoa. Laskeskelin tossa, että ei tule kuin max. puolen vuoden työrupeama, jos kaikki menee hyvin, sopii mulle :D
Eipä sitten muuta kuin mukavaa päivää kaikille!!
Tiuku
viikot siis 4+4, meinaa unohtua :)
Ompas harmaa aamu. Ihan kuin olisi syksy käsillä. Herätessä oli jo huono olo - syöminen ei ole auttanut yhtään.. katsellaan nyt. Tässä on ollut nyt viikon verran hyvin vilkkaita öitä siis unimaailmassa. Mitenkä se aina raskaana ollessa ainakin minulla villiintyy. Eli näen aivan päättömiä ja outoja unia ja paljon.
Ollaan muuten maalattu miehen kanssa pari päivää seiniä - on remontti loppusuoralla ja nyt näyttää äitinkin kädet samalta, kun noiden pienten taitureiden aina maalaustöiden jälkeen - käsivarret on valkoisena ja hiukan kirjavina. Ehti maali kuivua ennen pesua, enkä sitten viitsinyt mitään kauheita liuottimia käyttää puhdistukseen. Lähteväthän nuo kulumalla. Tänään sitten laitetaan kattopanelit ja jos ehditään niin myös laminaatti. Kas sitten ollaan listoja vailla ja tiedätte varmaan mitä se tarkoittaa :) palataan asiaan sitten, kun masuasukki alkaa kävellä.. Ei vaan nyt aion olla tiukkana.
Lytte 5+6 ja murut
Ei siis linkitys onnistunut... Kas kas...
Koukussa olin tänne viimeksi ja taas jäin samaan koukkuun. On niin mukavaa vaihtaa kuulumisia muitten kanssa, jotka on samoissa oloissa kuin itse. Tämä aamu oli paha... Ensin tuo pikkumies ryömi ennen viittä viereen ja oli korvia myöten pissassa... No reippaasti vaippaa ja vaatteita vaihtamaan.. Onnistuihan tuo, mutta sitten piti jo mennä epätoivoisesti yökkimää... Onneksi sain nukuttua vielä hiukan ennen kahdeksaan ja taas sama juttu.. No nyt istun tässä tasoittelemassa ja ihme ja kumma juon kahvia, kun ei mitään olis ollutkaan?????
Mukava kun on pinossa niin ensikertalaisia kuin useamman lapsen äitejä. Siitä saa sellaisen mukavan yhdistelmän. Meillä nuo aikaisemmat on tyttö 11/02 ja poika 06/06. Esikouluun tyttö menee syksyllä ja sitten seuraavana syksynä oikeaan kouluun. Oikeastaan tämä odotus ratkaisi koululaisen kotipulman :) Hiukkasen jo huolestuttaa tuo poju, kun on aivan valtavan mustasukkainen luonne - no onneksi ehtii sitä ikää tulla tuollekin lisää. Nyt on menossa sellainen uhmakausi, että hyvä että uusi vauva ei ole tässä nyt...
Neuvolaan en ole vielä ilmoittautunut. Jotenkin tuntuu niin varhaiselta. Ekasta eka nla oli vko 8 ja toisesta vko 9+2.. Nyt sitten jotenkin kuvittelen että se menee samalla logiikalla 10+3... ei vaan mut jännittää. Se jotenkin varmistaa tuon raskauden eritavalla. Ultrahan sen konkretisoi niin kun joku eilen totesi. Nyt on kesälomaa jäljellä tämä ja ensi viikko ja jotenkin ajattelin, että töitten kautta voisin saada kurkistuksen siinä sivussa eli sitten uskaltaisin neuvolaakin soitella... No katsotaan mitä tässä tulee tehtyä..
Lytte ja murut 5+4 hymm oisko se noin