Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuiko työkaveri takiani?

Vierailija
23.04.2016 |

Olen ihan hämmentynyt. Tässä jokin aika sitten eräs työkaverini tuli pyytämään minua ulos. Melkein tipuin tuolilta, sillä en ensinnäkään ollut yhtään osannut odottaa, että hän voisi mitenkään pitää minusta. Me emme nimittäin ole puhuneet keskenämme koskaan muista kuin työasioista. Emme edes ole samalla osastolla töissä, joten emme edes näe toisiamme mitenkään päivittäin. Lisäksi satun olemaan naimisissa. Tätä hän ei sitten kai ollut huomannut, jos ei ole vilkuillut nimetöntäni. Niin hän sitten tuli ja pyysi ulos. Kerroin tietysti olevani naimisissa, yritin olla mahdollisimman kohtelias. Tilanne oli kuitenkin merkillisen kiusallinen. Hän ymmärsi yskän samantien, meni hirveän vaikeaksi ja lähti pois työpisteeltäni.

Pari päivää tapahtuneen jälkeen kuulin hänen ottaneen vapaata. Siitä vielä pari päivää eteenpäin ja kuulin hänen irtisanoutuneen. Tuntuu ihan uskomattomalta, mutta mietin väkisinkin, että onko sillä osuutta asiaan mitä meidän välillämme tapahtui. Mitä luulette? En ole nähnyt ko. miestä tapahtuneen jälkeen, ja tuntuu todella omituiselta.

(Kukaan ei varmasti voi tunnistaa keistä on kyse, vaikka olisi samassa paikassa töissä, sillä minä en kertonut tapahtuneesta kenellekään enkä todellakaan usko että hänkään olisi niin tehnyt.)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisaika on yleensä vähintään kaksiviikkoa, joten oli luultavasti jo irtisanoutunut ja ajatellut sitten että no minähän pyydän tuota yhtä ulos kun ei ole mitään hävittävääkään. Taidat kuvitella liikoja itsestäsi.

Vierailija
2/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mies ollut kauan firmassa töissä? Siltä tuo kuulostaa että pakkien saaminen oli liian kova pala, liian iso sattuma olisi että irtisanoutuisi asiaan liittymättä heti sen jälkeen mitä tapahtui. Sinun vikasi asia ei kuitenkaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tutustumiseleet ole parisuhteen tai seksiseuran hakua. 

Huoh... aloit selittää jostain naimisissaolostasi, jos nyt vaikka ihan syömään pyysi? 

Ihan tavallista minulle, että jos joku on kiva ja hänen kanssaan tuntuisi mukavalta puhua muustakin kuin työasioista, niin voi pyytää "ulos". 

Uskomatonta vielä, että ajattelet jonkun irtisanoutuneen takiasi :D

Vierailija
4/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomisilmoitus on tehty tapahtuneen jälkeen, ja kyllä kyseessä oli treffikutsu ilman mitään erehtymisen mahdollisuutta.

-ap-

Vierailija
5/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tiesi aikovansa irtisanouta ja ajatteli, että voi kysyä sinua ulos koska hyvin pian ette ole samassa työpaikassa, eikä suhteestanne olisi tullut samassa työpaikassa työskentelevien suhteiden komplikaatioita. Ennen lähtöä oli kätevää vielä kysyä, koska olit hyvin siinä hollilla.

Vierailija
6/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovin nolostuvaa tyyppiä, niin on toki mahdollista.

Vierailija
7/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanomisilmoitus on tehty tapahtuneen jälkeen, ja kyllä kyseessä oli treffikutsu ilman mitään erehtymisen mahdollisuutta.

-ap-

Minkä takia sitten edes kysyt kun olet jo päättänyt että sinun takiasi hän irtisanoutui 😂 Säälittävää..

Vierailija
8/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän tiesi aikovansa irtisanouta ja ajatteli, että voi kysyä sinua ulos koska hyvin pian ette ole samassa työpaikassa, eikä suhteestanne olisi tullut samassa työpaikassa työskentelevien suhteiden komplikaatioita. Ennen lähtöä oli kätevää vielä kysyä, koska olit hyvin siinä hollilla.

Ehkä. Koko tapahtumien ketju oli vain jotenkin kertakaikkisen outo, kaikki olivat yllättyneitä irtisanoutumisesta. Ja sitä ennen vielä vapaiden ottaminen. En voi tarpeeksi korostaa miten kiusallinen tilanne välillemme syntyi kun hän tuli pyytämään minua ulos, mutta en tietenkään halua kuvitella itsestäni liikoja. Mutta ihmeellinen tämä koko tapahtumasarja on.

-ap-

Vierailija
9/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

Minkä takia sitten edes kysyt kun olet jo päättänyt että sinun takiasi hän irtisanoutui 😂 Säälittävää..

En ole päättänyt. Olisi käsittämätöntä jos asia olisi niin. Mutta irtisanoutumisilmoituksen hän jätti täysin yllättäen muutama päivä tapahtuneen jälkeen, ja tässä välissä hän ei edes ole käynyt työpaikalla koska otti heti vapaata. "Correlation is not causation", mutta omituista silti.

-ap-

Vierailija
10/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotkut voivat kokea kasvojen menetyksen niin raskaasti että kerta kaikkiaan eivät enää voi häpeän vuoksi palata ko. tilanteeseen / ympäristöön. Omassa mielessä voi suurennella asiaa ja kokea itsensä häväistyksi, vaikka todellisuudessa elämää voisi jatkaa ihan normaaliin tapaan ja joku suhtautuisi asiaan huumorilla.

Monihan tekee itsemurhankin jonkun häpeällisen asian vuoksi, mikä tuntuu ulkopuolisesta täysin järjettömältä! Kun tietää että jos olisi odottanut muutaman viikon niin jo olisi olo parantunut.

Vierailija
11/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä voisin kuvitella itseni toimimaan niin kuin tuo työpaikan mies teki. Jos olisi kauan kerännyt rohkeutta ja sitten saisikin pakit niin en minä enää kehtaisi nähdä sitä ulos pyytämääni henkilöä. (Ehkei tosiaan tiennyt sinun olevan naimisissa.)

Mutta olenkin tällainen sosiaalisia tilanteita pelkäävä ja helposti stressaantuva ja nolostuva. Eli ei mielestäni kuulosta oudolta tuo irtisanoutuminen.

Vierailija
12/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toimistolla yks mies pyysi kuutta eri naista ulos eikä ollut moksiskaan vaikka kukaan ei lähtenytkään. Osassa tapauksista olin vieressä kun on avokonttori ja kaikki istuvat ahtaasti.

Eli jotkut eivät pakeista hätkähdä mutta varmasti jotkut ottavat sen niin vakavasti, että voivat sen takia lähteä työpaikasta. Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
13/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap-

En ole päättänyt. Olisi käsittämätöntä jos asia olisi niin. Mutta irtisanoutumisilmoituksen hän jätti täysin yllättäen muutama päivä tapahtuneen jälkeen, ja tässä välissä hän ei edes ole käynyt työpaikalla koska otti heti vapaata. "Correlation is not causation", mutta omituista silti

Se ei välttämättä ollut yllättäen hänelle. Niinkuin sanoit, ette olleet läheisiä joten miksi hän oli puhunut aikeistaan irtisanoutua sinulle?

-ap-

Vierailija
14/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse asiassa tiedän tapauksen jossa mies koki niin nöyryyttävänä saamansa pakit ettei palannut työpaikalle enää vähän ajan päästä. Kyseessä oli kyllä pieni työyhteisö, ja hänelle kuittailtiin asiasta aika ikävästi. Eli en ihmettele ratkaisuaan.

Vierailija
15/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh... aloit selittää jostain naimisissaolostasi, jos nyt vaikka ihan syömään pyysi? 

Ihan tavallista minulle, että jos joku on kiva ja hänen kanssaan tuntuisi mukavalta puhua muustakin kuin työasioista, niin voi pyytää "ulos". 

Aika harvan parisuhteessa on ihan ok mennä ulos vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ainakaan jos ei olla sitä ennen oltu ystäviä. Kyllä minusta olisi erittäin omituista jos joku miespuolinen työkaveri pyytäisi minua ulos.

Vierailija
16/16 |
23.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvan parisuhteessa on ihan ok mennä ulos vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa. Ainakaan jos ei olla sitä ennen oltu ystäviä. Kyllä minusta olisi erittäin omituista jos joku miespuolinen työkaveri pyytäisi minua ulos.

Minä en menisi kahdestaan ulos miespuolisen kollegan kanssa, vaikka treffit-sanaa ei olisi ääneen käytetty. Mielestäni se olisi outoa, miksi ei samalla voisi pyytää mukaan muitakin työkavereita? Minusta ei olisi sopivaa mennä kaksin, kun kerran olen naimisissa. Isommalla porukalla ilman muuta.

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi