Onko muita joiden puolisot kuuluvat johonkin moottoripyörä kerhoon?
Jäin miettimään asiaa liittyen tuohon Arman keskusteluun ja jotenkin se ohjelma ja siitä käyty keskustelu olivat aika epärealistista. Oma mieheni kuuluu tiettyyn kerhoon, rakastanut aina hd pyöriä ja kaikkea niihin liittyvää, minkälaista sitten meidän elämä on? No ihan tavallista. Ollaan oltu yhdessä kohta jo 15v, kymmenen niistä naimisissa, kolme lasta, molemmat käydään töissä, omakotitalo, onnellinen avioliitto. Harrastetaan lukemista ja minä puutarhan hoitoa ja mies pyöriä. Käydään joskus yhdessä kerholla kun anoppi vahtii lapsia, kivaa on, muiden emäntien kanssa jutellaan ihan normaaleja juttuja. Joskus mieheni käy yksin, joskus minä käyn yksin viihteellä. Jotenkin tuntuu että cb ohjelmasta sai sen vaikutelman kuin kerho olisi koko elämä, ei se ole, se on vaan yksi osa elämää. Mieheni ei käytä liivejä kun käy kaupassa tai vie lapsia harkkoihin, siinä on vanhat adidaksen kollarit passelit, hän käyttää liivejä viihteellä tai kun pukeutuu ns paremmin. Liivit eivät kerro hänestä muuta kuin harrastuksen. Onko hän rikollinen? Ei mielestäni, nuorena istunut joskus jostain, ikivanhoja juttuja, nuoruuden typeryyttä löytyy aika monelta. Onko hän ihana aviomies ja isä? On, ehdottomasti, hauska, suojeleva, keskusteleva, hassu äijä. Kannattaa oikeasti tutustua ihmiseen ja sitten vasta tuomita. Arman antoi todella väärän kuvan. Onko muita liiviläisten puolisoita jotka kokevat samoin? Muuten en koe olevani ns tossun alla, ihan yhdessä tätä elämää eletään.
Kommentit (88)
Minulle tuli myös tunne, että ap tuntee kyseiset tyypit.. mun ex kuuluu kerhoon ja on ihan normaalissa päivätyössä oleva isä. Olen silti sitä mieltä, että kyllä se tietynlainen isojen poikien hiekkalaatikko on. Kaikki ei tee rikoksia, mutta jos edustat jotakin väriä, niin kyllä siellä aina jotain epärehellistä on mukana, kaikkea vaan ei kerrota vaimolle.
Numerolla 39, jotkut joskus vastaan tulleet. Ap
No mielestäni ohjelma oli vain huonosti toteutettu. Eihän siellä tosiaan paljoa keretty näyttää, ihme poukkoilua. Itse olen nuorempana seurustellut pitkään liiviläisen kanssa ja tunsin myös ohjelman tyypit. Melko samanlaisen kuvan itsestä luonnossa antoivat aikoinaan kuin mitä nyt näkyi... Mut totta, tietty aikuistuttuaan noissakin piireissä moni rauhoittuu ja viettää melko tavallista arkea. Eivät toki kaikki. Ja tietyissä kerhoissa tietty bisnes on vahvasti läsnä ja sen tietää jokainen vaimokin. Siitä ei nyt vaan tietenkään ulospäin puhuta. Mutta ei se normaali arkeen edes näy, kun ei naiset oo mukana bisneksissa enkä mä edes loogisista syistä halunnut tietää asioista tarkemmin.
Mieheni kuuluu isoon ja aktiiviseen mc-klubiin. Ja hyvin meillä eletään arkea tosiaankin. Talvisin ehkä mies viettää enemmän aikaa kerholla kun pitää niitä harrkoita raplata ja kesän ajoja suunnitella. Ja saunoa ja ottaa saunaoluet..
Kesäisin taas tulee ajeltua paljon ja meillä on rakas kesämökki jossa vietämme aikaa. Eikä ole liivit päällä mökillä eikä mökkikunnan kaupallakaan.
Mies on ollut samalla työnantajalla palkattuna duunissa varmaan 20 vuotta. Verot maksaa normaalisti, samoin laskut, pyöriemme vakuutukset ym. Ei ole ulosottomies meille kirjeitä lähetellyt ikinä.
Kivaa arkea elämme, mies on kultainen nallekarhu ja luotettava mies ja ystävä. Luotettava myös kerhossa tietysti koska on siellä asemansa saanut ja saavuttanut. Ja Ennenkuin joku populisti taas ehtii kysymään niin ilman mitään murhatekoja on pärjännyt kerhossa. Ei rikosrekisteriä eikä tulekaan.
En usko oikein ap, että tänne kovin syvällistä keskustelua tai ymmärrystä mammoilta saat. Mutta hyvät jatkot ja ehkä jossain bileissä tavataan.
Kaikkea ei välttämättä kerrota vaimolle, silti luotan mieheeni ja hän minuun. Miettikää tota Armanin ohjelmaa, pysyisikö ne naiset kyseisten miesten kanssa jos elämä olisi ihan tuota? Ap
Pöyräkerhojen profiilinkohotus-kampanja. Ei ole ensimmäinen tällä palstalla.
Numero 44, iso kiitos ja toivottavasti tavataan. Ihmettelen kyllä keskustelun tasoa täällä, ehkä ollaan vaan omituisia, jotenkin odotin että meitä olisi ollut enemmänkin, luin hämmästyneenä keskustelua Arman ja cb. Ap
Vierailija kirjoitti:
Numero 44, iso kiitos ja toivottavasti tavataan. Ihmettelen kyllä keskustelun tasoa täällä, ehkä ollaan vaan omituisia, jotenkin odotin että meitä olisi ollut enemmänkin, luin hämmästyneenä keskustelua Arman ja cb. Ap
Nämä liivipellet on jääny lapsen tasolle. Samoja urpoja on SOO miehet takeissaan.
En kyllä itsekkään suvaitse maahantunkeutujia, mutta ei minun perheellisen miehen tarvitse pyöriä ostarilla tai liikenteessä naurettava takki/liivit päällä.
2 moottoripyörää löytyy ihan omasta tallista.
M42
Joillekin ukoille se on sellainen keski-iän juttu :D rahalla saa ja pääsee ja silleen. Ja moottoripyöräkerhoina en tällaisissa yhteyksissä näe näitä huuhaa pikkukerhoja joissa oikeasti 10 tyyppi vain kruisailee ja joskus käy kaljalla. Näitähän on kymmeniä ja vielä kymmeniä lisää.
Sillä Cannonballin pomolla, joka joutui nyt tutkintavankeuteen, on nuori ja "normaalin" näköinen tyttöystävä (löytyy instasta helposti). En tietysti tunne ko. ihmisiä enkä tytön taustoja, mutta ihmettelen, mikä ihme saa jonkun rakastumaan ja jakaamaan elämänsä rikollisen kanssa...
En kyllä epäile, etteikö moottoripyöräjengeissä olisi kunnollista porukkaa myös, mutta itse en haluaisi, että puolisoni veljeilisi siltikään tuollaisen porukan kanssa.
Kyllä minusta näihin prosenttikerhoihin kuuluminen tai edes hengailu lähimaastossa kertoo kaiken ihmisestä. Pyöräkerhoja löytyy ihan oikeillekin harrastajille ja taviksille. Onko pakko valita se ammattirikollisten klubi? Vanha sanonta: "kerro minulle kuka on ystäväsi, minä kerron sinulle, millainen sinä itse olet". Englannissa sanotaan, että samanlaiset linnut kokoontuu yhteen.
En ymmärrä, miksi ketään huvittaisi edes liikkua kahjojen kanssa. Itse tiedän pari hangaroundia ja yhden täysjäsenen Bandidoksessa, kun olivat aikanaan samassa koulussa ja nää tyypit on ainakin sellaisia säälittäviä, yksinkertaisia raasuja, joiden ego on kasvatettu liivillä. Tyyppejä, jotka koulussa oppi hädin tuskin lukemaan.
Mitä nuoruuden hölmöilyihin tulee, niin vihaan tuota hölmöily-sanaa. Sillä aina kuitataan, että tekee pahojaan. Hölmöily voisi olla heittää kivi ikkunaan tai oksentaa ravintolaan tai autoon ympäripäissään, ei törkeä ryöstä, pahoinpitelyt jne.
Vierailija kirjoitti:
Mäkkiin terveisiä, niin mekin. Mua vaan jäi ohjelmassa ärsyttämään se ihme teko meininki mikä niillä oli siinä. Ap
Monilta miehiltä onnistuu moottoripyöräily ilman minkäänlaista rikolistoimintaan liittyvää kerhoa.
Lähipiiri kertoo paljon ihmisen arvoista, ja omiinsa jokaisella on tietysti oikeus. Joku arvostaa miehessä aitoutta ja vahvaa itsetuntoa, joku sitä että ego vaatii äijäringin liiveineen ympärille.
Törkeä ryöstö tarkoittaa käytännössä aseellista ryöstöä tai väkivallalla uhkaamista. Se on harkittu teko. Se kertoo, että tekijällä on valmius käyttää väkivaltaa. Se EI OLE nuoruuden hölmöilyä.
Luottamus on hyväksi, naiivius ei.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Rogues_Gallery
Ohessa linkki erääseen MC Cannonball ryhmittymään. Siitä voi lukea minkälaisia perheenisiä kerholla pyörii ja millä motiiveilla. En ymmärrä syytä jos itse ei halua olla rikollinen, miksi sitten hengailla erittäin kovan luokan ammattirikollisten seurassa?
Murhia, amfetamiinikauppaa, pommi-iskuja yms. Ihan normi huolehtivan perhenisän touhua..?
Mun Mies kuuluu kerhoon. Eletään normaalia elämää. Käy yötöissä ja aamulla tulee kotiin. Suojelee perhettään. Joo, joutuu välillä tappeluihin kun jotkut aukoo päätään meille, mutta ainakin suojelee. Juo aika vähän. Joskus saattaa suuttua ja vähän mukiloidaan mua, mutta en vaan älyä pitää suutani aina kiinni. Lapset tykkää isästä. Välillä niillä jotain pientä painia on kun huutavat niin kovaa ja isällä on aika lyhyt pinna. Terveyskeskuskäynneillä ollaan niistäkin selvitty. Nyt istuu lyhyttä kakkua, mutta ei itse aloittanut tappelua, vaan ne toiset huuteli mulle ja mies puolusti mua. Tällaista tavallista elämää eletään ja rakastetaan toisiamme ihan kybällä!
Life is a journey and that's the better part of it, remember it!
Vierailija kirjoitti:
Mun Mies kuuluu kerhoon. Eletään normaalia elämää. Käy yötöissä ja aamulla tulee kotiin. Suojelee perhettään. Joo, joutuu välillä tappeluihin kun jotkut aukoo päätään meille, mutta ainakin suojelee. Juo aika vähän. Joskus saattaa suuttua ja vähän mukiloidaan mua, mutta en vaan älyä pitää suutani aina kiinni. Lapset tykkää isästä. Välillä niillä jotain pientä painia on kun huutavat niin kovaa ja isällä on aika lyhyt pinna. Terveyskeskuskäynneillä ollaan niistäkin selvitty. Nyt istuu lyhyttä kakkua, mutta ei itse aloittanut tappelua, vaan ne toiset huuteli mulle ja mies puolusti mua. Tällaista tavallista elämää eletään ja rakastetaan toisiamme ihan kybällä!
Kuulostaa todella ihkulta ukolta! Suojelee mua mut saattaa vetää pataanki jos sanon vastaan! Voe vitja!
Vierailija kirjoitti:
Miten Armanin ohjelma antoi väärän kuvan?
Minusta ohjelma oli aika löysin rantein tehty, ilman mitään syyllistämistä.
Niin minustakin. Armanin dokumentti Cannonballeista oli kuin jokin Putinin dokumentti, jossa kohteesta kerrottiin tasan tarkkaan vain se, mihin dokumentin kohde antoi luvan. Suurin syy siihen, miksi näin lopulta tehtiin, oli se, että rohkeus ei yksinkertaisesti riittänyt muuhun.
Vierailija kirjoitti:
No just. Mutta jos todellisuus on todella tuota, niin kyllä se vastaa aika hyvin sitä ennakkokäsitystä, mikä minulla oli näistä jengiläisistä ja heidän perhe-elämästään. Eli muijaa hakataan ja jopa lapsiakin joudutaan käyttämään silloin tällöin lääkärissä ukon selkäsaunojen jälkeen. Ja ihan "normaalia" tuntuu olevan sekin, että istutaan välillä kiven sisässä jonkun satunnaisen huutelijan pieksämisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä liivipellet on jääny lapsen tasolle. Samoja urpoja on SOO miehet takeissaan.
En kyllä itsekkään suvaitse maahantunkeutujia, mutta ei minun perheellisen miehen tarvitse pyöriä ostarilla tai liikenteessä naurettava takki/liivit päällä.
2 moottoripyörää löytyy ihan omasta tallista.
M42
"ei minun perheellisen miehen tarvitse pyöriä ostarilla tai liikenteessä naurettava takki/liivit päällä."
Tässä on nyt sitten se oleellinen ero; et ymmärrä että liivit ovat kunnia, ja arvostettu merkki siitä, että saa kantaa jonkun kerhon täysiä värjeä. Mikä siinä on niin vaikea tajuta? Kirjoitat ihan kummallisesti, niinkuin mieheni yli 40-v ammattilainen ylipäätään pyörisi jossain ostareilla niinkuin teini. Ei tietenkään pyöri. Jos käydään ostoksilla niin käydään. Ei sinne jäädä haahuilemaan. Jos ajetaan pyörällä jonnekin, niin sitten ajtaan jne. Tajuatko normaalin käytöksen pointin?
Liiveissä ei ole mitään naurettavaa. Thats a fact. Ei niin mitään.
Kulkeehan muutkin järjestöjen edustajat päällään "omia värejään", eri logoja ja tunnuksia. Henon pikkutakin kauluksessa joku Lions-järjestön pinssi. Ei niin rehellisiä gubbeja sielläkään tietääkseni.
Ja kuten todettua; suuren, aktiivisen ja hyvin organisoidun kerhon liivit ovat hyvännäköiset ja hieno kantaa kunnioituksella ja arvostuksella päällään. Siihen ei kuitenkaan kaikki pysty, ei kaikki nekään jotka haluaisi ja yrittää.
Niin ja muuten ihan normaalista elämästä, mulla ja miehellä vapaa viikonloppu, meinattii huomenna tyhjentää kompostit ja haravoida piha, mies mietti että jos laittaisi lisäksi autoa. Ehkä illalla käydään jossain jos anoppi tulee vahtimaan lapsia. Tänään mies jo imuroi ja pesi lattiat joten sisällä paikat ok, sunnuntaina voitaisiin käydä hoplopissa ja jossain syömässä, mies kertoi että aikoo myös silloin käydä katsomassa kaverin uutta pyörää. Eikös ole jännää elämää? Ap