Miten kertoisin vieraalle ihmiselle miehensä pettämisestä anonyymisti?
Eräs ystäväni on tapaillut kohta vuoden ukkomiestä. Mies on antanut ymmärtää että eroaa heti kun taloudellinen puoli on kunnossa, mutta nyt miehen vaimo on raskaana. Ystävä lopetti suhteen pariksi viikoksi kun sai raskausuutisesta tietää mutta mies sai jotenkin luikerettua takaisin.
He ovat nelikymppisiä ja tämä on heidän toinen lapsensa. En tunne pariskuntaa, mutta minusta olisi ollut kohtuullista kertoa suhteesta ja eroaikeista vaimolle, että olisi hänellä kaikki faktat tiedossa kun teki päätöksiä raskauden etenemisestä.
Ongelmani on se etten tiedä miten saisin nimettömästi kerrottua asiasta vaimolle, kun en häntä tunne, enkä haluaisi saada toisten ihmisten parisuhdesotkuista paskaa niskaan, enkä haluaisi ystäväni suuttuvan minulle jos suhteen paljastan. Kuitenkin minusta olisi reilua että vaimo saisi asiasta tietää, itsekin tahtoisin tietää jos tälläinen olisi omalla kohdalla. Sähköpostit, facebookit yms. Ei liene hyvä keino, koska anonymiteetti ei säily. Mitä te tekisitte? Miten kertoisitte? Vai olisitteko hiljaa? Jotenkin sotii pahasti oikeustajua vastaan että raskaana olevaa petetään.
Kommentit (196)
sairasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje postilaatikkoon? Feikkiprofiili facebookiin tai sähköpostiin? Uskottavuus voi olla kyseenalaista tosin
Sairasta ja sydämetöntä. Kertoo kyllä paljon ihmisestä, että hän olisi valmis menemään noin pitkälle ventovieraan raskaana olevan naisen takia tuhotakseen hänen liittonsa. Noinko kipeää tekee tietää, että joku jossain on onnellisesti raskaana? "Minä haluaisin tietää jos itseäni petettäisiin" - ei pidä paikkaansa. Yksikään teistä ei haluaisi raskaana ollessaan saada anonyymia viestiä, jossa kerrotaan että mies pettää. Ei taatusti.
Ei, vaan yksikään meistä ei haluaisi olla petettynä raskausaikana.
Minä en ymmärrä, että mitä hyötyä siitä olisi, että ap puhuisi ystävälleen ja saisi tämän lopettamaan suhteen. Mieshän jäisi edelleen paljastumatta vaimolleen ja saisi jatkaa kuvottavia touhujaan jonkun toisen kanssa raskaana olevan vaimonsa selän takana. En kyllä ymmärrä, että miten se voi olla joillekin ihan yhdentekevää, keitä kaikkia mies panee raskauden aikana. Johan se on riski sille vauvallekin, kun mies saattaa tartuttaa ties mitä tauteja vaimoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedät mistä, että vaimo ei tiedä asiasta?
No sittenhän mitään vahinkoa ei tapahdu jos ap kertoo asiasta, jonka vaimo jo tietää.
Kyllä koituu! On todella nöyryyttävää että joku sinulle vieras ihminen tietää näin henkilökohtaisen asian parisuhteestasi. Ja vielä levittelee sitä eteenpäin. Ehkä asiaa on parisuhteessa puitu ja siitä yritetään päästä yli. Ja pam, koko prosessi alkaa alusta kun joku tuntematon kokee oikeudekseen sekaantua sinun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tämä asia sinulle kuuluu? Olet täysin ulkopuolinen koko kuviossa.
Jos asettaa itsensä ko. vaimon asemaan, haluaisiko tietää miehen pettämisistä? Täällä oli taannoin ketju aiheesta, ja taisivat kaikki vastanneet haluta tietää,jos kumppani pettää. Onko sillä sitten väliä, mistä se tieto tulee, jos paikkansa pitää.
Printtaa kirje, kirjastossa voi (t)ulostaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te myötäilijät ja ap itse ette voi tietää, mikä tilanne tuon tuntemattoman pariskunnan elämässä on. Jos halunne sotkeutua muiden elämään on niin suuri, ettette pysty ajattelemaan järjellä, sotkeutukaa asiaan omalla naamallanne. Nimettömänä toimiessanne olette pelkkiä pahantahtoisia pelkureita, jotka kieltäytyvät ottamasta omista teoistaan vastuuta.
Lopettakaa kantelemisenne oikeuttaminen sillä, että "itse tahtoisitte tietää". Voi olla, että tositilanteessa ette haluaisikaan tietää. Ette pysty vannomaan edes omalta kohdaltanne, joten pysykää erossa muiden ihmissuhteista.
Yksi kirjoittaja jo näkyi kutsuvan ap:n kanssa eri mieltä olevia "toisiksi naisiksi", mikä on ihan yhtä lapsellinen tapa osallistua keskusteluun kuin hiekkalaatikolla usein kuultu "ite oot". Järki käteen ja silmälaput pois, hyvät rouvat. Ja ilmoitusasiat omalla nimellä ja naamalla.
"Nimettömänä toimiessanne olette pelkkiä pahantahtoisia pelkureita, jotka kieltäytyvät ottamasta omista teoistaan vastuuta."
Eikö tämä kuvaa enemmänkin miestä ja toista naista?
Ja minusta ap:llä on järkevä syy toimia nimettömänä, suhde ystävään.
Ja tuohon, ettei vaimolle pitäisi antaa mahdollisuutta itse päättää millaisessa perheessä elää, niin luuletko, että jos mies olisi seurusteluvaiheessa tiedottanut vaimoa, että aikoo sitten lasten synnyttyä ja toisen raskauden aikana pitää avioliiton ulkopuolista suhdetta, niin vaimo olisi jatkanut seurustelua ja ko. lapsia ja avioliittoa olisi ikinä tapahtunut?
Ap haluaa huseerata ystävänsä selän takana ja ohjailla tämän elämää niin, ettei ystävä saisi tietää siitä. Aika surkea ystävä tuo ap on.
Ei ole kysymys siitä, mitä mies, vaimo ja toinen nainen ovat tai tekevät. Kysymys on siitä, että täysin ulkopuolisen ihmisen vallanhimo ajaa tämän sorkkimaan muiden ihmisten asioita, kaiken lisäksi nimettömänä. Ap ei halua ottaa mitään vastuuta omista tekemisistään, mikä on harvinaisen niljakas luonteenpiirre.
Edelleenkin: ulkopuolinen ei voi tietää, mikä tilanne kenenkin avioliitossa on. Ap:n ainoa suoraselkäinen tapa puuttua tilanteeseen olis se, että hän ottaa omalla nimellään yhteyttä tuohon mieheen ja kertoo olevansa huolestunut. Mutta eihän hän nyt sellaista mee tekemään - siinä voi vaikka joutua itse hankaluuksiin eikä pääse seurailemaan sivusta hauskaa melodraamaa ja lohduttelemaan sitten muina miehinä "ystäväänsä".
16
Ainoa oikea suoraselkäinen tapa on, että ap ilmoittaa pettämisestä anonyymisti pre-paid-liittymää käyttäen. Ap:n ei tarvitse saada paskaa niskaansa pettävän miehen tekosien vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
sairasta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirje postilaatikkoon? Feikkiprofiili facebookiin tai sähköpostiin? Uskottavuus voi olla kyseenalaista tosin
Sairasta ja sydämetöntä. Kertoo kyllä paljon ihmisestä, että hän olisi valmis menemään noin pitkälle ventovieraan raskaana olevan naisen takia tuhotakseen hänen liittonsa. Noinko kipeää tekee tietää, että joku jossain on onnellisesti raskaana? "Minä haluaisin tietää jos itseäni petettäisiin" - ei pidä paikkaansa. Yksikään teistä ei haluaisi raskaana ollessaan saada anonyymia viestiä, jossa kerrotaan että mies pettää. Ei taatusti.
Ei, vaan yksikään meistä ei haluaisi olla petettynä raskausaikana.
Nimenomaan. Se, että joku kertoisi, olisi ainoa positiivinen asia niin pääsisi mokomasta pettäjästä eroon.
Kirjota permanent tussilla oveen:
SAATANAN HUORIPUKKI, ET MAKSANUT PANOSTA! TOISTA KERTAA ET SAA ILMATTEEKS!
Vierailija kirjoitti:
Ne täällä, jotka syyttelevät ap:tä muiden asioihin sekaantumisesta, ovat itse pettäjiä/toisia naisia. Kyllä jokainen järkevä ihminen haluaisi tietää, jos puoliso pettää jatkuvasti. Mukavaa jos asia selviää vasta kuolinvuoteella ja koko naisen elämä on ollut petosta.
Mä en ole ikinä pettänyt enkä petä, mutta siltikään mielestäni ap:lla ei ole mitään oikeutta tai edes velvollisuutta mennä sekaantumaan toisten asioihin.
Näistä juoruajista tulee vain olo, että ovat toiselle pahaa tahtovia kateellisia selkäänpuukottajia. Jos asiasta tullaan suoraan kasvotusten kysymään, niin silloin on hyvä olla rehellinen ja sanoa, että kyllä, miehesi pettää. Mutta miksi mennä ihan varta vasten asiaan kuulumattomana repimään toinen ihminen palasiksi? Ja vain siksi, että itselle tulee hyvä olo, kun sai kerrottua ja "pelastettua" tämän petetyn. Siinä ei pelasta eikä auta toista yhtään mitenkään. Siinä tekee toiselle vain kipua ja tuskaa. Miksi kukaan sellaista haluaa toiselle aiheuttaa?
Jos toisen asioihin välttämättä haluaa sotkeutua, niin ennemmin käy sen pettäjän kimppuun. Ennemmin laittaa sille anonyyminä (jos niin raukka on, ettei edes omalla nimellään uskalla asiasta sanoa) viestiä ja sanoo, että paljastaa jos ei pettäminen lopu.
Järkevä ihminenhän toki olisi sekaantumatta koko asiaan.
Tai puhuisi vaikka ystävälleen järkeä, että jättää ukkomiehen rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tiedät mistä, että vaimo ei tiedä asiasta?
No sittenhän mitään vahinkoa ei tapahdu jos ap kertoo asiasta, jonka vaimo jo tietää.
Kyllä koituu! On todella nöyryyttävää että joku sinulle vieras ihminen tietää näin henkilökohtaisen asian parisuhteestasi. Ja vielä levittelee sitä eteenpäin. Ehkä asiaa on parisuhteessa puitu ja siitä yritetään päästä yli. Ja pam, koko prosessi alkaa alusta kun joku tuntematon kokee oikeudekseen sekaantua sinun elämään.
Kehittelet vaan jotain ihme hypoteeseja päässäsi mitä jossain avioliitossa on ehkä mahdollisesti tapahtunut. Eihän kukaan voi tietää mitä tosiasiassa kahden ihmisen liitossa tapahtuu. Ties vaikka olisivat keskenään sopineet, että vapaat suhteet ok. Ap vain toimittaa vaimon tietoon faktan, jota tietoa vaimo sitten tarvitsee tai ei tarvitse parisuhteessaan.
En puuttuisi millään tavalla. En ymmärrä alkuunkaan miten tämä asia kuuluu aloittajalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne täällä, jotka syyttelevät ap:tä muiden asioihin sekaantumisesta, ovat itse pettäjiä/toisia naisia. Kyllä jokainen järkevä ihminen haluaisi tietää, jos puoliso pettää jatkuvasti. Mukavaa jos asia selviää vasta kuolinvuoteella ja koko naisen elämä on ollut petosta.
Mä en ole ikinä pettänyt enkä petä, mutta siltikään mielestäni ap:lla ei ole mitään oikeutta tai edes velvollisuutta mennä sekaantumaan toisten asioihin.
Näistä juoruajista tulee vain olo, että ovat toiselle pahaa tahtovia kateellisia selkäänpuukottajia. Jos asiasta tullaan suoraan kasvotusten kysymään, niin silloin on hyvä olla rehellinen ja sanoa, että kyllä, miehesi pettää. Mutta miksi mennä ihan varta vasten asiaan kuulumattomana repimään toinen ihminen palasiksi? Ja vain siksi, että itselle tulee hyvä olo, kun sai kerrottua ja "pelastettua" tämän petetyn. Siinä ei pelasta eikä auta toista yhtään mitenkään. Siinä tekee toiselle vain kipua ja tuskaa. Miksi kukaan sellaista haluaa toiselle aiheuttaa?
Jos toisen asioihin välttämättä haluaa sotkeutua, niin ennemmin käy sen pettäjän kimppuun. Ennemmin laittaa sille anonyyminä (jos niin raukka on, ettei edes omalla nimellään uskalla asiasta sanoa) viestiä ja sanoo, että paljastaa jos ei pettäminen lopu.
Järkevä ihminenhän toki olisi sekaantumatta koko asiaan.
Tai puhuisi vaikka ystävälleen järkeä, että jättää ukkomiehen rauhaan.
Ainoa tuskan aiheuttaja tässä on se pettäjä. Ei se toinen nainen ole pettämistä aiheuttanut, vaan se mies. Tuskin siitä Ap:lle tulee hyvä olo, mutta mielestäni se on ainoa oikea teko. Jotkut haluavat elää maailmassa, joka ei perustu totuuteen, mutta suurin osa meistä haluaa tietää tilanteen ja kenen kanssa olemme naimisissa.
Omalla nimellään kertominen ei ole rohkeaa, vaan riskialtista. Siinä saattaa pahimmassa tapauksessa tulla vaikka vainotuksi, kun pettäjä päättää kostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos asia ei selviä silloinkaan? Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Aloittaja haluaa loukata, haluaa vetää maton itselleen vieraan raskaana olevan naisen jalkojen alta. Eikä kyseisen naisen koko elämä ole petosta, vaikka hänen miehellään olisi ollut salasuhde. Kukaan meistä ei tiedä, mikä siihen on ajanut. Jos mies on häntäheikki niin kyllä se naiselle selviää ilman ulkopuolista "hyväntekijääkin".
Aloittajan tarve sekaantua toisten asioihin on edelleen mielestäni sairasta. Edelleen kehotan häntä katsomaan peiliin ja miettimään ihan vilpittömästi, mikä hänen omassa elämässään on mennyt pieleen.
Niin, eli jos minä olisin ystäväsi ja vaikka murhaisin äitisi, enkä jäisi koskaan kiinni, niin olisit ilomielin ystäväni ja minä voisin kiillotella sädekehää pääni päällä. Voisin tulla äitisi hautajaisiin, taputella sinua selkään, että voi voi sentään. Samalla naureskelisin selkäsi takana että minähän sen tein! Vai haluaisitko mieluummin, että tekoni paljastettaisiin sinulle ja joutuisin vastuuseen tekemisistäni?
Niinhän se ap haluaa: ei jää kiinni tekosistaan vaan kiillottelee sädekehäänsä, kun pääsee lohduttelemaan ystäväänsä. Naureskelisi siinä samalla, että minähän tämän itkun aiheutin ja sain yhden avioliitonkin rikki ja lapsen isättömäksi, mutta ettepäs tiedäkään sitä, lällällää. Ja taustalla se täysin teoreettinen, idealistinen ajatus eli tekosyy, että "haluaisin itsekin tietää".
Kommentillasi annat aika puupää kuvan itsestäsi.
Minä kertoisin ihan omalla nimelläni silläkin uhalla että ystävän kanssa menee välit poikki. Tai siis itse jopa toivoisin sitä, kuinka hyvä ystävä voi OIKEASTI olla jos paneskelee varatun miehen kanssa jonka vaimo raskaana?Ei sellainen ihminen ansaitse ystäviä eikä miestä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan ikinä haluais ton raskaana olevan naisen asemassa tietää, jos mieheni pettäis mua. Se on sen miehen syytä ja hän kärsiköön syyllisyyden tunteesta lopun ikänsä rangaistuksena. Vaimon ei pitäisi siitä kärsiä. Ja mieti miten se stressi vaikuttaisi tuohon syntymättömään lapseen.
Eli siis, ennen kuin olet 100% varma siitä, että vaimo haluaisi tilanteessaan kuulla pettämisestä, et todellakaan kerro!
Jos sun on ihan pakko puuttua asiaan, keskustelet noiden pettävien osapuolien kanssa.
Niin ap laita ensin pre-paid-liittymästä viesti pettävän miehen vaimolle, että "Jos miehesi pettäisi, haluaisitko tietää?" Jos vaimo vastaa myöntävästi, kerrot viestillä tapauksen yksityiskohtineen. Jos vaimo vastaa kieltävästi, et laittele mitään viestejä enää.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle, ei millään tavalla. Mikä Kaikkivaltias-syndrooma sinulla on, kun koet tarvetta hallita muiden ihmisten elämää? Mistä se kertoo? Mikä sinussa on rikki, mitä elämästäsi puuttuu niin että yrität hakea sitä ulkopuolelta? Tehtäväsi ei todellakaan ole mennä hajottamaan raskaana olevaa naista. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Miksi sinä haluat loukata häntä? Kateudesta?
Itsetutkiskelun paikka.
Kyllä minä haluaisin tietää. Minustakin puolisolla on oikeus tietää.
Se, mitä ei tiedä, ei voi loukata? Ei tuollainen asia pysy salassa, vaan tulee yleensä esiin ennemmin tai myöhemmin ja joka tapauksessa naisella on oikeus tietää faktat omasta elämästään ja siitä, millaisen miehen kanssa on avioliitossa.
Ei se, että haluaa tehdä oikein tarkoita, että haluaa hallita muiden elämää, tai loukata muita. Hän haluaa vähentää loukkausta kertomalla asian nyt, ennen kuin nainen hukkaa enempää elämästään ihmisen kanssa, jonka kanssa todennäköisesti ei halua olla kun asia selviää.
AP voithan tehdä anonyymin sähköpostiosoitteen ja kertoa. Anna vielä mahdollisimman paljon todisteita, koska todennäköisesti hän ei halua uskoa sinua.
Höpö höpö. Ap nimenomaan haluaa käyttää valtaa muihin ihmisiin, mutta koska pelkää itselleen koituvia seurauksia, haluaa sotkeutua asiaan nimettömänä. On ihan turha selittää, että haluaa vähentää vaimoon kohdistuvaa loukkausta, kun haluaa selvästi vain aiheuttaa kaaoksen ja rikkoa avioliiton. Älkää keksikö näitä typeriä tekosyitä ja höpöttäkö "oikeudesta tietää", vaan kertokaa rehdisti, että haluatte valtaa, kostoa ja tosielämän saippuaoopperaa omaksi iloksenne.
Jos AP haluaisi rikkoa avioliiton, niin eikö hän silloin olisi makaamassa tuon aviomiehen kanssa?
Voi hyvänen aika. Noinko vähällä älyllä sinä olet liikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pidetään niin itsestään selvänä, että vaimo haluaa tietää?
En minä ainakaan haluaisi. Jos kyseessä on kevyt seksisuhde toiseen naiseen tuollaisessa elälmäntilanteessa, niin antaa olla. Liki sadan prosentin varmuudella loppuu aikanaan.
En itse ole ollut kovin innostunut seksistä raskaus- ja vauva-aikana eli jopa olisin suonutkin miehelle syrjähyppyjä. Mutta en kuitenkaan varsinaisesti sovitusti.
Se täällä on sanottukin, mutta minäkin pidän alhaisena ja vastenmielisenä nimettömänä paljastelua ja ehkä paljastelua muutenkin. Elämä menee painollaan. Siinä ei ulkopuolisia "hyvää tarkoittavia" puuttujia tarvita.
Vaikka pettäminen on moraalisesti väärin, kannattaa ottaa järki käteen ja hyväksyä että vääriäkin asioita tapahtuu maailmassa. Nimettömillä ilmiannoilla ei pettäminen maailmasta lopu. Mutta kun ajatellaan perheen lasta ja toista tulevaa lasta, ei ole viisasta järkyttää ja stressata äitiä.. toisaalta hän saattaa jo epäillä jotain tai tietää asian.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle, ei millään tavalla. Mikä Kaikkivaltias-syndrooma sinulla on, kun koet tarvetta hallita muiden ihmisten elämää? Mistä se kertoo? Mikä sinussa on rikki, mitä elämästäsi puuttuu niin että yrität hakea sitä ulkopuolelta? Tehtäväsi ei todellakaan ole mennä hajottamaan raskaana olevaa naista. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Miksi sinä haluat loukata häntä? Kateudesta?
Itsetutkiskelun paikka.
Kyllä minä haluaisin tietää. Minustakin puolisolla on oikeus tietää.
Se, mitä ei tiedä, ei voi loukata? Ei tuollainen asia pysy salassa, vaan tulee yleensä esiin ennemmin tai myöhemmin ja joka tapauksessa naisella on oikeus tietää faktat omasta elämästään ja siitä, millaisen miehen kanssa on avioliitossa.
Ei se, että haluaa tehdä oikein tarkoita, että haluaa hallita muiden elämää, tai loukata muita. Hän haluaa vähentää loukkausta kertomalla asian nyt, ennen kuin nainen hukkaa enempää elämästään ihmisen kanssa, jonka kanssa todennäköisesti ei halua olla kun asia selviää.
AP voithan tehdä anonyymin sähköpostiosoitteen ja kertoa. Anna vielä mahdollisimman paljon todisteita, koska todennäköisesti hän ei halua uskoa sinua.
Höpö höpö. Ap nimenomaan haluaa käyttää valtaa muihin ihmisiin, mutta koska pelkää itselleen koituvia seurauksia, haluaa sotkeutua asiaan nimettömänä. On ihan turha selittää, että haluaa vähentää vaimoon kohdistuvaa loukkausta, kun haluaa selvästi vain aiheuttaa kaaoksen ja rikkoa avioliiton. Älkää keksikö näitä typeriä tekosyitä ja höpöttäkö "oikeudesta tietää", vaan kertokaa rehdisti, että haluatte valtaa, kostoa ja tosielämän saippuaoopperaa omaksi iloksenne.
Ei ap:n tarvitse kärsiä seurauksia toisten ihmisten tötöilystä. Ainoa oikea tapa on tiedottaa vaimoa nimettömästi.
En puuttuisi asiaan. Kaverille kertoisin mielipiteeni. Vieraiden ihmisten avioliitto ei kuulu mulle. En tiedä mitä siellä on todellisuudessa meneillään, joten en koe että minulla on oikeus kertoa mitään mikä vaikuttaa muiden elämää vaan koska minun mielestäni se on oikein. Ihmisillä on hyvin erilaisia suhteita jotka voi poiketa minun oikeuden hajusta. Itse en myöskään haluaisi tietää puolisoni pettämisestä ja vielä vähemmän feikullä fb profiililla.
Mietipä kuka on se tarinan moraaliton. Se joka pitää avioliiton ulkopuolista suhdetta vai se joka kertoo asian esim. pre-paid-liittymää käyttäen.