Miten kertoisin vieraalle ihmiselle miehensä pettämisestä anonyymisti?
Eräs ystäväni on tapaillut kohta vuoden ukkomiestä. Mies on antanut ymmärtää että eroaa heti kun taloudellinen puoli on kunnossa, mutta nyt miehen vaimo on raskaana. Ystävä lopetti suhteen pariksi viikoksi kun sai raskausuutisesta tietää mutta mies sai jotenkin luikerettua takaisin.
He ovat nelikymppisiä ja tämä on heidän toinen lapsensa. En tunne pariskuntaa, mutta minusta olisi ollut kohtuullista kertoa suhteesta ja eroaikeista vaimolle, että olisi hänellä kaikki faktat tiedossa kun teki päätöksiä raskauden etenemisestä.
Ongelmani on se etten tiedä miten saisin nimettömästi kerrottua asiasta vaimolle, kun en häntä tunne, enkä haluaisi saada toisten ihmisten parisuhdesotkuista paskaa niskaan, enkä haluaisi ystäväni suuttuvan minulle jos suhteen paljastan. Kuitenkin minusta olisi reilua että vaimo saisi asiasta tietää, itsekin tahtoisin tietää jos tälläinen olisi omalla kohdalla. Sähköpostit, facebookit yms. Ei liene hyvä keino, koska anonymiteetti ei säily. Mitä te tekisitte? Miten kertoisitte? Vai olisitteko hiljaa? Jotenkin sotii pahasti oikeustajua vastaan että raskaana olevaa petetään.
Kommentit (196)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näköjään pari paatunutta pettäjää yrittämässä estää paljastusta. Heillä on todella erikoinen ajatusmaailma kommenteista päätellen. Sellaisten ihmisten pitäisi laittaajoku koodimerkki otsaan, että potentiaaliset kumppanit osaavat väistää heitä.
Ap, tietysti kerrot. Minä haluaisin tietää vaimona.
En ole koskaan pettänyt, mutta en kuvittele olevani sellaisessa asemassa, että voin selittää toisille, että miten heidän tulee elämänsä elää. Pitkässä parisuhteessa itsekin ollessani tiedän kyllä sen tunteen, joka syö ihmistä sisältä, kun on sidottu vain yhteen naiseen. Ymmärrän täysin sitä, että halutaan pettää, mutta säilyttää myös se toinen suhde.
Kyllähän tämä on luottamuksen pettämistä, mutta petettyä ei satu jos hän ei pettämisestä saa tietää. Eniten hallaa pettäjä tekee itselleen tällä toiminnalla, koska ei voi olla rehellinen elämänsä tärkeimmälle ihmisille.
Mitähän vaimosi pitäisi tuosta millaisena koet parisuhteenne "syö ihmistä sisältä kun on sidottu vain yhteen naiseen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs hyvä ystävättäreni kertoi minulle että ollessaan raskaana seksi ei maistunut lainkaan, ei siis tippaakaan ja antoi miehelleen luvan käydä vieraissa sillä edellytyksellä ettei hänen ikinä, koskaan, milloinkaan eikä miltään taholta tarvitse kuulla että miehesi pettää. En ota kantaa onko tämä oikein vai väärin mutta onpahan yksi näkökanta asiaan.
Siksi ap:n kannattaakin toimia niin kuin tuolla aiemmin neuvottiin. Ap hommaa prepaid-liittymän ja lähettää vaimolle ensin viestin: "Jos miehesi pettäisi, haluaisitko tietää?". Jos vaimo vastaa viestiin "En halua tietää.", ei laittele sitten sen enempää viestejä. Jos vaimo vastaa "Haluan tietää." Laittelee tiedot pettämisestä ja mahdollisimman yksityiskohtaisesti todisteiden kanssa.
Mä varmaan luulisin tuollaisen viestin saatuani, että se on tullut väärään numeroon enkä vastaisi siihen mitenkään.
Siihen voisi alkuun laittaa jotenkin, että yhteydenotto on Suomen gallupista tms. ja kyselyllä kartoitetaan pettämiseen liittyviä asioita.
Nyt jos ajatellaan, että itse haluaisi tietää, niin ei voi varma haluaako jokainen muukin tietää. Jos ei yhtään tunne ihmistä, niin enpä alkaisi mitänn viestimään täysin tuntemattomelle ihmiselle. Muutenkin asia on sellainen junaraiteille tyrkkäys, että miettisin kahdesti onko se tarpeen ja olenko minä oikea henkilö sen tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te myötäilijät ja ap itse ette voi tietää, mikä tilanne tuon tuntemattoman pariskunnan elämässä on. Jos halunne sotkeutua muiden elämään on niin suuri, ettette pysty ajattelemaan järjellä, sotkeutukaa asiaan omalla naamallanne. Nimettömänä toimiessanne olette pelkkiä pahantahtoisia pelkureita, jotka kieltäytyvät ottamasta omista teoistaan vastuuta.
Lopettakaa kantelemisenne oikeuttaminen sillä, että "itse tahtoisitte tietää". Voi olla, että tositilanteessa ette haluaisikaan tietää. Ette pysty vannomaan edes omalta kohdaltanne, joten pysykää erossa muiden ihmissuhteista.
Yksi kirjoittaja jo näkyi kutsuvan ap:n kanssa eri mieltä olevia "toisiksi naisiksi", mikä on ihan yhtä lapsellinen tapa osallistua keskusteluun kuin hiekkalaatikolla usein kuultu "ite oot". Järki käteen ja silmälaput pois, hyvät rouvat. Ja ilmoitusasiat omalla nimellä ja naamalla.
Tässä on selvästi sovinistimies äänessä: "hyvät rouvat"! :D
Ja edelleen siis keksitään keskustelukumppanille ominaisuuksia, kun omat argumentit eivät riitä.
Olen ollut toinen nainen vuosia. Mies on pettänyt aina, ennen minunkin olemassaoloani. Uskon ettei vaimo haluaisi tietää. Luulen että jatkaisivat kuitenkin eikä mies vaimoaan koskaan jätä. Parempi silloin elää ilman tietoa=tuskaa. Turhaan vaimon maailman tuhoaisin. Se olisi itsekäs teko minulta eikä minun asiani edes.
Kysypä, ap, palstalaisten sijaan joltain asiantuntijalta. Vaikka perheterapeutilta tai papilta. Ihmisiltä, jotka työnsä puolesta joutuvat pohtimaan eettisyyttä.
Tule kertomaan, mitä he vastasivat. Ihan oikeasti. Älä tee mitään ennen kuin olet jutellut ainakin kahden asiantuntijan kanssa.
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle, ei millään tavalla. Mikä Kaikkivaltias-syndrooma sinulla on, kun koet tarvetta hallita muiden ihmisten elämää? Mistä se kertoo? Mikä sinussa on rikki, mitä elämästäsi puuttuu niin että yrität hakea sitä ulkopuolelta? Tehtäväsi ei todellakaan ole mennä hajottamaan raskaana olevaa naista. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Miksi sinä haluat loukata häntä? Kateudesta?
Itsetutkiskelun paikka.
Kyllä minä haluaisin tietää. Minustakin puolisolla on oikeus tietää.
Vai ei pysy salassa :D tiedän lukemattomia tapauksia jotka eivät ole vaimojen tietoon tulleet. Tuo on ihan lapsellinen uskomus.
Se, mitä ei tiedä, ei voi loukata? Ei tuollainen asia pysy salassa, vaan tulee yleensä esiin ennemmin tai myöhemmin ja joka tapauksessa naisella on oikeus tietää faktat omasta elämästään ja siitä, millaisen miehen kanssa on avioliitossa.
Ei se, että haluaa tehdä oikein tarkoita, että haluaa hallita muiden elämää, tai loukata muita. Hän haluaa vähentää loukkausta kertomalla asian nyt, ennen kuin nainen hukkaa enempää elämästään ihmisen kanssa, jonka kanssa todennäköisesti ei halua olla kun asia selviää.
AP voithan tehdä anonyymin sähköpostiosoitteen ja kertoa. Anna vielä mahdollisimman paljon todisteita, koska todennäköisesti hän ei halua uskoa sinua.
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei kuulu sinulle, ei millään tavalla. Mikä Kaikkivaltias-syndrooma sinulla on, kun koet tarvetta hallita muiden ihmisten elämää? Mistä se kertoo? Mikä sinussa on rikki, mitä elämästäsi puuttuu niin että yrität hakea sitä ulkopuolelta? Tehtäväsi ei todellakaan ole mennä hajottamaan raskaana olevaa naista. Mitä ei tiedä, se ei voi loukata. Miksi sinä haluat loukata häntä? Kateudesta?
Itsetutkiskelun paikka.
Kyllä minä haluaisin tietää. Minustakin puolisolla on oikeus tietää.
Vai ei pysy salassa :D tiedän lukemattomia tapauksia jotka eivät ole vaimojen tietoon tulleet. Tuo on ihan lapsellinen uskomus.
Se, mitä ei tiedä, ei voi loukata? Ei tuollainen asia pysy salassa, vaan tulee yleensä esiin ennemmin tai myöhemmin ja joka tapauksessa naisella on oikeus tietää faktat omasta elämästään ja siitä, millaisen miehen kanssa on avioliitossa.
Ei se, että haluaa tehdä oikein tarkoita, että haluaa hallita muiden elämää, tai loukata muita. Hän haluaa vähentää loukkausta kertomalla asian nyt, ennen kuin nainen hukkaa enempää elämästään ihmisen kanssa, jonka kanssa todennäköisesti ei halua olla kun asia selviää.
AP voithan tehdä anonyymin sähköpostiosoitteen ja kertoa. Anna vielä mahdollisimman paljon todisteita, koska todennäköisesti hän ei halua uskoa sinua.
Lainaus meni väärään kohtaan. Ensimmäisen kappaleen jälkeen löytyy.
Millalilla kirjoitti:
Eräs ystäväni on tapaillut kohta vuoden ukkomiestä. Mies on antanut ymmärtää että eroaa heti kun taloudellinen puoli on kunnossa, mutta nyt miehen vaimo on raskaana. Ystävä lopetti suhteen pariksi viikoksi kun sai raskausuutisesta tietää mutta mies sai jotenkin luikerettua takaisin.
He ovat nelikymppisiä ja tämä on heidän toinen lapsensa. En tunne pariskuntaa, mutta minusta olisi ollut kohtuullista kertoa suhteesta ja eroaikeista vaimolle, että olisi hänellä kaikki faktat tiedossa kun teki päätöksiä raskauden etenemisestä.
Ongelmani on se etten tiedä miten saisin nimettömästi kerrottua asiasta vaimolle, kun en häntä tunne, enkä haluaisi saada toisten ihmisten parisuhdesotkuista paskaa niskaan, enkä haluaisi ystäväni suuttuvan minulle jos suhteen paljastan. Kuitenkin minusta olisi reilua että vaimo saisi asiasta tietää, itsekin tahtoisin tietää jos tälläinen olisi omalla kohdalla. Sähköpostit, facebookit yms. Ei liene hyvä keino, koska anonymiteetti ei säily. Mitä te tekisitte? Miten kertoisitte? Vai olisitteko hiljaa? Jotenkin sotii pahasti oikeustajua vastaan että raskaana olevaa petetään.
Et tiedä sen vertaa että sähköpostin voi tehdä ihan millä nimellä vaan?
Jos sinä tähän ketjuun kirjoittanut olisit mieheni työpaikalla, hotellin respana, naapurini, pettävän naisen kaveri tms. ja tietäisit mieheni pettävän - pyydän, kerro minulle vaikka nimettömänä.
Selvitän itse loput.
Pettämisestä puolet on salaamisen ja valehtelun aiheuttamaa nöyryytystä, vapauttaisit minut siltä häpeältä.
T.kiitollinen
Ps. Sinä joka tiedät, mutta et kertoisi, pidän sinua osallisena pettämiseen (tuohon salailun osuuteen)
Vierailija kirjoitti:
Nyt jos ajatellaan, että itse haluaisi tietää, niin ei voi varma haluaako jokainen muukin tietää. Jos ei yhtään tunne ihmistä, niin enpä alkaisi mitänn viestimään täysin tuntemattomelle ihmiselle. Muutenkin asia on sellainen junaraiteille tyrkkäys, että miettisin kahdesti onko se tarpeen ja olenko minä oikea henkilö sen tekemään.
Mutta se mies on sinne junaraiteille tyrkännyt vaimon!
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä tähän ketjuun kirjoittanut olisit mieheni työpaikalla, hotellin respana, naapurini, pettävän naisen kaveri tms. ja tietäisit mieheni pettävän - pyydän, kerro minulle vaikka nimettömänä.
Selvitän itse loput.Pettämisestä puolet on salaamisen ja valehtelun aiheuttamaa nöyryytystä, vapauttaisit minut siltä häpeältä.
T.kiitollinen
Ps. Sinä joka tiedät, mutta et kertoisi, pidän sinua osallisena pettämiseen (tuohon salailun osuuteen)
Ajattelen että koko menneisyyden vaimolle selvitessä olisin osallinen itsemurhaan tai vakavaan psyyken sairastumiseen. Hänen parisuhteessaan ei ole mikään koskaan ollut totta.
Olen mieluummin syyllinen salaamiseen.
Viesti 187! Voisitteko kuvitella yhdenkään asiantuntijan vastaavan aloittajalle, että "kyllä, sinun tehtäväsi on kertoa vaimolle"?
Ainakaan ap:n kaveri ei tartte vihollisia kun on tommonen kaveri.
Ai että ottaa päähän tommoset kruununsa kiillottajat jotka sotkeentuu toisten asioihin vaikkei ole millään tavalla osallinen.
Kaveriaan voisi ripittää, kyllä sillä kaverillakin on vastuunsa lopettaa suhde. Vaimon voi jättää rauhaan.
Kertoisin asiasta naiselle, mutten anonyymisti. Jos olet anonyyminä liikenteessä, ei paljastuksesi ole kovinkaan uskottava. Itse en kyllä edes haluaisi tuommoisia kavereita, jotka pitää varattujen kanssa peliä, että minulle ei olisi ongelma vaikka suuttuisi. Mutta niin olet aika etäisesti pelissä mukana, että vähän arveluttaa kannattaako sinun kertoa vai ei, vaikkein tuo oikein olekaan että ukko pettää.
Mä varmaan luulisin tuollaisen viestin saatuani, että se on tullut väärään numeroon enkä vastaisi siihen mitenkään.