Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikseivät työssäkäyvät tajua, ettei työttömille tule koskaan enää olemaan töitä?

Vierailija
20.04.2016 |

Minulla on paljon sekä työttömiä, että työssä käyviä tuttavia. Lähes poikkeuksetta työssä olevat eivät kykene käsittämään, ettei Suomessa ole tai tule enää olemaankaan kaikille ihmisille kokopäiväisiä ja vakituisia töitä vaan tulevaisuudessa yhä harvempi käy töissä. Keskustellessani siskoni kanssa, käyttää hän usein seuraavanlaisia mantroja:

"... niin, tavallaan olet varmaan oikeassa, mutta kyllä asia on kuitnekin niin, että päteville ihmisille on aina töitä"
"En jaksa uskoa, ettei töitä olisi. Kyllä töitä oikeasti on, kunhan vain jaksaa etsiä. Olen itsekin irtisanoutunut 2 kertaa ja kummallakin kerralla meni alle viikko siihen, että löysin uusia töitä"
"Pitää jaksaa vain yrittää, kyllä töitä aina löytyy, jos oikeasti haluaa"
"Ei työpaikkoja ilmoiteta työkkärin sivuilla vaan ne pitää itse etsiä. Jos itse olisin työnantaja, en koskaan ilmoittaisi työvoimatoimistoon avoimia paikkoja, koska hakijat siellä eivät ole riittävän hyviä"
"Suomalaisille ei enää kelpaa juuri mikään työ. Tänne otetaan vain maahanmuuttajia siivoamaan ja puhelinmyyntiin. Jos mikä tahansa työ ei kelpaa, niin silloin tuskin haluaa töitä ollenkaan"
"Ansiosidonnainen päiväraha on käsittämättömyys. Eihän kukaan mene töihin, jos on noin muhkeat sosiaaliedut..."
"En haluaisi syyllistää työttömiä, mutta kyllä vika loppujen lopuksi on usein myös heissä itsessään"
"Miksi työttömät valittavat, kun saavat kaiken ilmaiseksi?"
"Ota huomioon, että jotkut tienaavat töissä käydessään vain vähän enemmän kuin sinä työttömänä. Mieti, pystytkö oikeasti vain kirkkain silmin nostamaan päivärahaa, kun toiset raatavat niska limassa töissä?"
"Yrittäminen on Suomessa lähes mahdotonta. Eihän kukaan uskalla palkata ketään sairastamaan. Työnantajalle työntekijä tulee ninkin kalliiksi..."
"Ei mene kaukaakaan, kun ihmiset tajuavat, ettei tämä sosiaaliturvalla törsäily voi jatkua"
"Iso osa työttömistä on oikeasti vain syrjäytyneitä. Pelkkä kuntouttavaan työtoimintaan meneminen on heille liian vaikeaa"
"Et voi tuolla tavalla valikoida töitä. Puhelinmyynti provikkapalkalla on paljon parempi kuin ei mitään"
"Maksan veroja melkein 40% palkastani. Ikävä sanoa, mutta ei tee mieli elättää ihmisiä, jotka eivät viitsi hakea itselleen töitä"
"Ala vaikka yrittäjäksi... Tai kouluttaudu lähihoitajaksi. Sitten et varmasti valita työttömyyttä"

Ja arvatkaa mitä? Hän oikeasti uskoo, että on täysin oikeassa.

Kommentit (232)

Vierailija
141/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias. Kesätyöt aloitin 15-vuotiaana. Lukion jälkeen pääsin välivuodeksi kauppaan töihin. Vuoden siellä oltuani pääsin yliopistoon. Pari kesää työskentelin samaisessa kaupassa kotipaikkakunnalla, mutta sitten hankin opiskelujen ohelle töitä. Ensin tein vuokrafirman kautta keikkoja kouluihin, sitten toisen vuokrafirman kautta keikkoja kauppoihin. Sitten alkoi kyllästyttää vaihtuvat työpaikat ja pääsin kesätöihin markettiin. Siellä vierähti hups vaan, 3 vuotta.

Jätin gradun, sain oman alan töitä ja valmistuin työt aloitettuani. Nyt määräaikainen työsopparini on päättymässä. Saattaisin voida jatkaa nykyisessä duunissa, mutta haluaisin nähdä muitakin paikkoja vielä näin nuorena, jotta saisin perspektiiviä omaan työhöni. Oman alani töitä on pilvin pimein mol.fi -sivustolla, joten huolta työttömyydestä ei ole. Kannattaa valita fiksusti ja kouluttautua alalle, jolla riittää töitä. Itse en ole myöskään ollut nirso kesätöiden/opintojen aikaisten töiden suhteen.

Vierailija
142/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että jos yhteiskunnan muuttuminen täysin maatalousvaltaisesta palveluyhtreiskunnaksi kävi niin kevyesti loppujen lopuksi, niin miksi ihmisten on niin vaikea hyväksyä sitä, että tulevaisuudessa yhä suurempi osa ihmisten elämästä keskittyy oleskeluun. Kyllä asia on todennäköisesti niin, että jatkossa kokopäiväinen työ on marginaali-ilmiö. Siitä tulee tuottavien ja sattumalta valikoituneiden ihmisten arkea, kun muut voivat keskittyä tekemään muita mielekkäitä asioita elämässään. Työssä olevien ihmisten on varauduttava myös tekemään entistä ahkerammin ja mahdollisesti enemmän töitä.

Sen vuoksi kansalaispalkka ei ole vaihtoehto. Se on välttämättömyys, jotta saadaan jaettua tulot edes jollain tavalla ihmisten kesken. Jo pelkkä yhteiskuntarauha edellyttää nykyistä radikaalimpia tulonsiirtoja. Rahaa ei kuitenkaan synny tyhjästä, ja nykyaikainen elämä vaatii rahaa, joten ei ole sitäkään vaihtoehtoa, etteikö kukaan tekisi mitään. Koneet ja automatiikka tietysti kompensoivat sitä vajetta, mikä työvoiman tarpeen laskusta on syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette kelpuuta pätkätyötä vuokrafirmojen kautta?

Kelpuuttaisinkin, mutta en ole koskaan sellaista "pätkätyötä vuokrafirman kautta" - hakemisesta huolimatta - saanut.

Vierailija
144/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 28-vuotias. Kesätyöt aloitin 15-vuotiaana. Lukion jälkeen pääsin välivuodeksi kauppaan töihin. Vuoden siellä oltuani pääsin yliopistoon. Pari kesää työskentelin samaisessa kaupassa kotipaikkakunnalla, mutta sitten hankin opiskelujen ohelle töitä. Ensin tein vuokrafirman kautta keikkoja kouluihin, sitten toisen vuokrafirman kautta keikkoja kauppoihin. Sitten alkoi kyllästyttää vaihtuvat työpaikat ja pääsin kesätöihin markettiin. Siellä vierähti hups vaan, 3 vuotta.

Jätin gradun, sain oman alan töitä ja valmistuin työt aloitettuani. Nyt määräaikainen työsopparini on päättymässä. Saattaisin voida jatkaa nykyisessä duunissa, mutta haluaisin nähdä muitakin paikkoja vielä näin nuorena, jotta saisin perspektiiviä omaan työhöni. Oman alani töitä on pilvin pimein mol.fi -sivustolla, joten huolta työttömyydestä ei ole. Kannattaa valita fiksusti ja kouluttautua alalle, jolla riittää töitä. Itse en ole myöskään ollut nirso kesätöiden/opintojen aikaisten töiden suhteen.

Millä alalla olet?

Vierailija
145/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisnainen kirjoitti:

Miksette opiskelleet lääkäriksi? Ei ole työttömiä lääkäreitä. Eli oma valintahan työttömyys on.

Lääkikseen otetaan niin vähän porukkaa sisään, että moni lahjakaskin jää ulkopuolelle. Kouluun ei kävellä vain sisään.

Itse olen ollut vuoden alusta työtön ja olen melkein varma, että lähden pian takaisin ulkomaille. Ikää on vasta 22, enkä aio jatkaa elämääni sosiaaliturvan varassa, kun minusta on muuhunkin. Puhun sujuvasti seitsemää kieltä ja työkokemusta löytyy ikäisekseni aika reilusti. Haluaisin kuitenkin asua kotimaassani, mutta näköjään kohta vaihtoehdot loppuvat.

Miten joku voi sanoa että työtä löytyy hakevalle, kun joka paikassa on yt-neuvottelut? Konduktööriksi heitin avoimen hakemuksen muutama viikko sitten.. Kaikki tiedämme mitä sitten tapahtui.

Vierailija
146/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa kouluttautua alalle, jolla on töitä."

Niin eli hoitoalalle? Kaikista meistä ei ole siihen. Pelkästään sairaalassa vierailu aiheuttaa tietynlaista kuvotusta. Arvostan heitä, jotka kykenevät kyseiseen hommaan, mutta itse en pystyisi päivääkään, enkä aio pyytää sitä anteeksi.

Paskasta työllisyystilanteesta huolimatta olisi kiva, jos työ olisi edes siedettävää. Jos olisin vaikka sairaanhoitaja, harkitsisin joka kerta varmaan itsaria töihin lähtiessäni.

Vierailija
147/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä kaikki työt häviävät, mutta lääkäreille ja hoitohenkilöstölle riittää töitä, koska ihmisten välinpitämättömyys ja tyhmyys elämänvalintojen suhteen ei häviä maailmasta :(.

Vierailija
148/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Kukan ei sellaista jaksa että on uusi työ joka viikko. Eikä sitä että käy sellaiset 20-30 kertaa vuodessa työhaastetteluissa.

Siihen väliin vielä jatkuva tappelu TE toimiston kanssa sekä ansiopäivärahojen kanssa. Myös kela vittuilee koko ajan jos työt vaihtuu.

Et ole tainnut koskaan edes hakea vuokratyötä? Ei niilläkään ole työpaikkoja, eli ei mitään huolta haastatteluista ja vaihtuvista paikoista.

Minä teen vuokratyötä, 2,5v jo takana ja olen tosi tyytyväinen. ei ole mitään haastatteluja, vain se yksi kun vuokrafirma haastattelee. Enkä ole joutunut tappelemaan minkään tahojen kanssa. Ei työ mihinkään vaihdu. työsuhteessa ollaan sen vuokrafirman kanssa. Kummallisia käsityksiä vuokratyöstä. Jos on hyvä työntekijä, töitä riittää varmasti ainakin pk-seudulla. Aluksi tietenkin  on vaihtuvia työpaikkoja mutta mulla ainakin nykyään vakiintunut paikat joissa teen töitä, 4-6 ravintolaa. Itse saa valita paikat ja työajat. Työttömyyspäiviltä, tai jos työpäivä vaikka vain 5h, saa päivärahaa kelasta tai liiton tyött.kassasta.

Tällä hetkellä mulla on työvuorot sovittu juhannukseen asti, täydet viikot.

Vieläkin joku jaksaa jankuttaa tätä "töitä on varmasti". No EI VARMASTI OLE. Missään ei nykyään ole töitä "varmasti". Tunnet vain itsesi paremmaksi ihmiseksi kun ajattelet olevasi joku erikoisen hyvä tekijä kun olet töitä saanut. Tuuria se vain oli ja monta ihan yhtä hyvää on ilman työtä.

Harvinaisen väärin ymmärretty mun kommentti. Olen työttömien puolella. Yritin selventää, ettei vuokratyö ole mikään mörkö. Vuokratyö antaa mahiksen tehdä töitä ja ihan TES liksa ja lomaraha maksetaan liksan päälle joka kuukausi ja liksasta voi neuvotella kun olet osoittanut olevasi hyvä ja luotettava duunari.

Ravintolat, joissa teen töitä, valittelevat kun eivät saa extroja tarpeeksi (Helsinki). En tunne itseäni paremmaksi, tiedän vain vuokratyön tekemisestä jotain. 

Alan kohta kääntyä työttömiä vastaan jos kommentit tätä tasoa.

Itse halusin alkaa tehdä vuokratyötä päästäkseni raskaasta ja vastuullisesta duunista. Olen  40+, en tarvitse niin suuria rahoja elämiseen.  Sinun asenteella, en ihmettele jos töitä ei löydy.

Vierailija
149/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Ruotsissa ja Virossa on työpaikkoja, mutta Suomessa ei?

Ruotsissa on myös vähän heikko tilanne, tosin ei niin paha kuin Suomessa.

Virossa töitä piisaa, siellä on pulaa osaavista ihmisistä. Pelkästään toisen asteen koulutus riittää siellä moneen hommaan. Suomea kun osaat niin moni ovi aukeaa. Jos vielä viro sujuu ja on korkeakoulutus, tullaan suunnilleen kotoa hakemaan töihin.

Vierailija
150/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa jo kyllästyttää nämä tällaiset aloitukset.

Kyllä, töitä ei ole, tiedetään. Jopa me työssäkäyvät tajuamme sen. 

Yrittäkää te työttömätkin tajuta, että tämänpäivän työelämä ei ole herkkua sekään. Jatkuvasti potkitaan porukkaa pihalle ja työt lisääntyvät. Venyä pitäisi ihan kaikkeen. Käteen jää joitakin satasia enemmän kuin tekemättä mitään. Sitä on hankalaa olla hirveän myötätuntoinen, kun menee jaksamisen rajoilla koko ajan.

Mistä sulle on syntynyt käsitys, etteivät työttömät tajuaisi mitä "tämänpäiväinen työelämä" on? Melko vähättelevä kommentti. Menetkö sanomaan tässä muutama viikkos sitten lapun kouraan saaneille Nokian työntekijöille, että kato kun sä et tajuu mitä tää tämänpäiväinen työelämä on, kun olet nyt työtön. Tällaistahan se on ollut viimeiset vähintään kymmenen vuotta. Toisilla aloilla poispotkiminen alkoi vähän aikaisemmin kuin toisilla.

Ei se ymmärrys ja kokemus minnekään katoa, edes vuodessa, ei edes parissa. Silti suurin osa haluaisi keinolla millä tahansa takaisin sinne jaksamisen äärirajoille.  Noiden poispotkittujen (lue: nykyisten työttömien) joukossa on paaaaaljon niitä, jotka ovat raataneet niska limassa kolmenkymmen vuoden työuran, ihan samalla lailla jaksamisen äärirajoilla viimeiset ajat ja silti saaneet monoa persuksiin kun on esim. koko firma tai ainakin yksikkö mennyt alta.

Tasan yhtä vähättelevää kuin aloitus, jossa väitetään työssäkäyvien olevan tajuamatta sitä, ettei ainakaan tällä hetkellä ole kaikille töitä. Tottakai työssäkäyvät sen tajuavat ja jos joku nyt typerästi kommentoikin, se on pieni vähemmistö työssäkäyvistä.

Vierailija
151/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkää te työttömätkin tajuta, että tämänpäivän työelämä ei ole herkkua sekään. Jatkuvasti potkitaan porukkaa pihalle ja työt lisääntyvät. Venyä pitäisi ihan kaikkeen. Käteen jää joitakin satasia enemmän kuin tekemättä mitään. Sitä on hankalaa olla hirveän myötätuntoinen, kun menee jaksamisen rajoilla koko ajan.

Ota sitten lopputili, jos et jaksa töitä tehdä. Tilallesi on kyllä tulijoita.

Tiedän, että on. Mutta ymmärtänet, että minulta on turha odottaa myötätuntoa, kun vastaanotto jos kerron omasta jaksamisestani on, että "no, ota lopputili".

Ymmärtänet, että en kaipaa myötätuntoasi vaan työpaikan. Sinun jaksamisesi ei voisi minua vähempää kiinnostaa. Toivottavasti työt lisääntyvät vielä entisestään ettet enää jaksa, niin joku työhaluisempi pääsee tilallesi.

Olen tarpeeksi nähnyt näitä liiasta työstä valittajia silloin kun vielä töissä olin. He olivat poikkeuksetta niitä työpaikan laiskimpia ja harmittelin aina, että tuokin vie työpaikan paremmalta työntekijältä.

No, mene töihin, jos sitä kerran kaipaat.

Juuri näin, yhtä oikeutettu kommentti kuin se "ota sitten lopputili".

Vierailija
152/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttiani ei näy missään, tietenkin se ilmaantuu heti kun kirjoitan tämän... Mutta siis nro113, olen 23-vuotias enkä todellakaan 30-vuotias! Ja mielestäni kertoo paljon ihmisestä, jos sanoo, että "joutuu alentumaan" siivoustyöhön. Olet varmaan sellainen tyyppi, joka katselee seiniä kun siivooja tulee vastaan.

Mistä on tullut tämä muoti, että vastaillaan "olen numero se ja se, vastaan numero sille ja sille". Kuka jaksaa selailla noita kommentteja edes takaisin ja katsoa mitä sillä on sanottu? Käyttäkää sitä "lainaa"-nappia jos haluatte vastauksia kommentteihinne tai että ihmiset edes tietävät mistä puhutte. Se napin painaminen on ilmaista.

Vierailija
153/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymuotoinen talous, työ jne tulevat romahtamaan seuraavan 10 vuoden sisään, kuolevat omaan mahdottomuuteensa. Sen jälkeen on taas kaikki mahdollisuudet ahkeruudella ja asenteella pärjätä uudenlaisessa maailmanjärjestyksessä.

Vierailija
154/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tosissasi?

Kukan ei sellaista jaksa että on uusi työ joka viikko. Eikä sitä että käy sellaiset 20-30 kertaa vuodessa työhaastetteluissa.

Siihen väliin vielä jatkuva tappelu TE toimiston kanssa sekä ansiopäivärahojen kanssa. Myös kela vittuilee koko ajan jos työt vaihtuu.

Et ole tainnut koskaan edes hakea vuokratyötä? Ei niilläkään ole työpaikkoja, eli ei mitään huolta haastatteluista ja vaihtuvista paikoista.

Minä teen vuokratyötä, 2,5v jo takana ja olen tosi tyytyväinen. ei ole mitään haastatteluja, vain se yksi kun vuokrafirma haastattelee. Enkä ole joutunut tappelemaan minkään tahojen kanssa. Ei työ mihinkään vaihdu. työsuhteessa ollaan sen vuokrafirman kanssa. Kummallisia käsityksiä vuokratyöstä. Jos on hyvä työntekijä, töitä riittää varmasti ainakin pk-seudulla. Aluksi tietenkin  on vaihtuvia työpaikkoja mutta mulla ainakin nykyään vakiintunut paikat joissa teen töitä, 4-6 ravintolaa. Itse saa valita paikat ja työajat. Työttömyyspäiviltä, tai jos työpäivä vaikka vain 5h, saa päivärahaa kelasta tai liiton tyött.kassasta.

Tällä hetkellä mulla on työvuorot sovittu juhannukseen asti, täydet viikot.

Vieläkin joku jaksaa jankuttaa tätä "töitä on varmasti". No EI VARMASTI OLE. Missään ei nykyään ole töitä "varmasti". Tunnet vain itsesi paremmaksi ihmiseksi kun ajattelet olevasi joku erikoisen hyvä tekijä kun olet töitä saanut. Tuuria se vain oli ja monta ihan yhtä hyvää on ilman työtä.

Harvinaisen väärin ymmärretty mun kommentti. Olen työttömien puolella. Yritin selventää, ettei vuokratyö ole mikään mörkö. Vuokratyö antaa mahiksen tehdä töitä ja ihan TES liksa ja lomaraha maksetaan liksan päälle joka kuukausi ja liksasta voi neuvotella kun olet osoittanut olevasi hyvä ja luotettava duunari.

Ravintolat, joissa teen töitä, valittelevat kun eivät saa extroja tarpeeksi (Helsinki). En tunne itseäni paremmaksi, tiedän vain vuokratyön tekemisestä jotain. 

Alan kohta kääntyä työttömiä vastaan jos kommentit tätä tasoa.

Itse halusin alkaa tehdä vuokratyötä päästäkseni raskaasta ja vastuullisesta duunista. Olen  40+, en tarvitse niin suuria rahoja elämiseen.  Sinun asenteella, en ihmettele jos töitä ei löydy.

Mitä ihmeen väliä sillä on kenen puolella sinä olet? Ole työttömiä vastaan jos haluat, se ei työttömien asemaa heikennä hitustakaan. Ihan naurettavaa tuo vastaan kääntymiselläsi uhkailu :D Ja älä itke kommenttisi väärin ymmärtämisestä. Lupailet että "töitä riittää varmasti" vaikka ihan varmasti niitä ei riitä. Tuo on typerä kommentti eikä sinulla ole hajuakaan miten vaikea töitä on saada vaikka olisi miten hyvä tekijä. Sinun asenteellasi ihmettelen suunnattomasti että töitä on löytynyt. No, kuten sanoin: tuuria.

Vierailija
155/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että on. Mutta ymmärtänet, että minulta on turha odottaa myötätuntoa, kun vastaanotto jos kerron omasta jaksamisestani on, että "no, ota lopputili".

Ymmärtänet, että en kaipaa myötätuntoasi vaan työpaikan. Sinun jaksamisesi ei voisi minua vähempää kiinnostaa. Toivottavasti työt lisääntyvät vielä entisestään ettet enää jaksa, niin joku työhaluisempi pääsee tilallesi.

Olen tarpeeksi nähnyt näitä liiasta työstä valittajia silloin kun vielä töissä olin. He olivat poikkeuksetta niitä työpaikan laiskimpia ja harmittelin aina, että tuokin vie työpaikan paremmalta työntekijältä.

Kannattiko sinun nyt noita kahta viimeistä tekstiä vaivautua naputtelemaan?

Vierailija
156/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sulle on syntynyt käsitys, etteivät työttömät tajuaisi mitä "tämänpäiväinen työelämä" on? Melko vähättelevä kommentti. Menetkö sanomaan tässä muutama viikkos sitten lapun kouraan saaneille Nokian työntekijöille, että kato kun sä et tajuu mitä tää tämänpäiväinen työelämä on, kun olet nyt työtön. Tällaistahan se on ollut viimeiset vähintään kymmenen vuotta. Toisilla aloilla poispotkiminen alkoi vähän aikaisemmin kuin toisilla.

Ei se ymmärrys ja kokemus minnekään katoa, edes vuodessa, ei edes parissa. Silti suurin osa haluaisi keinolla millä tahansa takaisin sinne jaksamisen äärirajoille.  Noiden poispotkittujen (lue: nykyisten työttömien) joukossa on paaaaaljon niitä, jotka ovat raataneet niska limassa kolmenkymmen vuoden työuran, ihan samalla lailla jaksamisen äärirajoilla viimeiset ajat ja silti saaneet monoa persuksiin kun on esim. koko firma tai ainakin yksikkö mennyt alta.

Tasan yhtä vähättelevää kuin aloitus, jossa väitetään työssäkäyvien olevan tajuamatta sitä, ettei ainakaan tällä hetkellä ole kaikille töitä. Tottakai työssäkäyvät sen tajuavat ja jos joku nyt typerästi kommentoikin, se on pieni vähemmistö työssäkäyvistä.

Eivät tunnu tajuavan, mitä tämänkin palstan kommentteja lukee. Ja kun kuuntelee niiden isomahaisten pikkufirmojen pyörittäjien itsetyytyväisiä kommentteja oman menestyksensä luomisesta, mitä itse olen joutunut kuuntelemaan, niin kyllä hiukan alkaa ärsyttää.

Vierailija
157/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä kaikki työt häviävät, mutta lääkäreille ja hoitohenkilöstölle riittää töitä, koska ihmisten välinpitämättömyys ja tyhmyys elämänvalintojen suhteen ei häviä maailmasta :(.

Hautausalalla on töitä tulevaisuudessa jos tietää ihmisiä. On muuten yllättävän mukavaa hommaa kun tottuu. Asiakkaat eivät valita ja muutenkin vanhan liiton meiningillä tehdään hommia. Hartaasti, tuumaillen ja hitaalla tahdilla. Vainajia aina riittää.

Vierailija
158/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Ruotsissa ja Virossa on työpaikkoja, mutta Suomessa ei?

Ruotsissa on myös vähän heikko tilanne, tosin ei niin paha kuin Suomessa.

Virossa töitä piisaa, siellä on pulaa osaavista ihmisistä. Pelkästään toisen asteen koulutus riittää siellä moneen hommaan. Suomea kun osaat niin moni ovi aukeaa. Jos vielä viro sujuu ja on korkeakoulutus, tullaan suunnilleen kotoa hakemaan töihin.

Minkä alan tekijöitä kaivataan? Voitko linkittää johonkin tilastoihin? Tai lehtiartikkeliin? Vai onko tämä vain mutua?

Vierailija
159/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattiko sinun nyt noita kahta viimeistä tekstiä vaivautua naputtelemaan?

Ehdottomasti, älyllisen epärehellisyyden osoittaminen on yksi mielipuuhiani. Eipä se vastapuoli yleensä sitä tajua, mutta ei haittaa.

Vierailija
160/232 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tunnu tajuavan, mitä tämänkin palstan kommentteja lukee. Ja kun kuuntelee niiden isomahaisten pikkufirmojen pyörittäjien itsetyytyväisiä kommentteja oman menestyksensä luomisesta, mitä itse olen joutunut kuuntelemaan, niin kyllä hiukan alkaa ärsyttää.

No tämä palsta tuskin ilmentää mitään muuta kuin erilaisten äänekkäiden ryhmien nokittelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi