Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko vegaani syödä ikinä lihaa

Vierailija
19.04.2016 |

Voiko vegaani syödä edes kerran lihaa vai "nollautuuko" vegaanina olo siihen ja sen jälkeen aletaan laskemaan alusta?

Kommentit (238)

Vierailija
181/238 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vegaani yhdeksän vuoden ajan. Nyt viime kuukausina olen alkanut jälleen syödä jonkin verran eläinperäistä, lähinnä kalaa ja juustoa. En sitten tiedä, kauanko vielä voin kutsua itseäni vegaaniksi ilman, että ruokapoliisi on kimpussani. Itse en ole koskaan kytännyt toisten syömisiä.

Minusta pitkäaikainen vegaanisuus on asia, joka seuraa mukana loppuelämän. Vähän kuin äitiys. Et ole yhtään vähempää vegaani, vaikka välillä söisit jotain eläinperäistäkin.

Vierailija
182/238 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi, olen elävä esimerkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/238 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, koska tahansa. Ei hän toki silloin ole enää vegaani, mutta mitä sitten?

t. vegetaristi

Vierailija
184/238 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. vegetaristi

Milloin häntä voi jälleen pitää vegaanina?

Vierailija
185/238 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vegetaristi

Milloin häntä voi jälleen pitää vegaanina?

Periaatteessa silloin, kun eläinperäinen aines on poistunut suolistosta.

Vierailija
186/238 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hengenlähtö edesssä muuten, niin vegaani syö ihan mitä vain, tai sitten on kuollut vegaani. No entinen vegaani joka tapauksessa silloin.

Vierailija
187/238 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on hengenlähtö edesssä muuten, niin vegaani syö ihan mitä vain, tai sitten on kuollut vegaani. No entinen vegaani joka tapauksessa silloin.

Niin, onhan veganismi oikeastaan aika elitististä hienostelua. Ei jossain Pohjois-Koreassa ole varaa obsessoida siitä, onko leivässä eläimen lannalla lannoitettua viljaa.

Vierailija
188/238 |
10.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut vegaani yhdeksän vuoden ajan. Nyt viime kuukausina olen alkanut jälleen syödä jonkin verran eläinperäistä, lähinnä kalaa ja juustoa. En sitten tiedä, kauanko vielä voin kutsua itseäni vegaaniksi ilman, että ruokapoliisi on kimpussani. Itse en ole koskaan kytännyt toisten syömisiä.

Minusta pitkäaikainen vegaanisuus on asia, joka seuraa mukana loppuelämän. Vähän kuin äitiys. Et ole yhtään vähempää vegaani, vaikka välillä söisit jotain eläinperäistäkin.

Sama!! Olen niin kyllästynyt siihen, että lihansyöjät ovat heti valittamassa, jos vegaanina kerran kuukaudessa syön vastuullisesti pyydettyä kalaa.

Vierailija
189/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä syistä on vegaani, ihmisistä itsestään. Itse lakto-ovo:na voisin syödä lihaa joskus, lähinnä ehkä kanaa tai kalaa, jos muuta vaihtoehtoa ei olisi, mutta olenkin lakto-ovo lähinnä terveydellisistä syistä ja siitä, että liha on ka-ma-laa. Ja en halua tukea riistomaataloutta päästöineen. Mutta on sellaisia, jotka eivät missään nimessä koskaan halua koskeakaan lihaan.

En oikein ymmärrä lakto-ovo-vegaaneja. Koko elämänsä vapaana viettänyttä riistaa ei voi syödä, mutta tehotuotettuja kananmunia kyllä. Minulle vegaanisuus tarkoittaa sitä, että kiinnitän huomiota ruoka-aineiden eettisyyteen ja ostospaikkaan.

Vierailija
190/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vegaanitkin syö paljon lihaa, kasvit on täynnä pieneliöitä, kunnon lihasta ne ei voi tietenkään julkisesti syödä.

Vierailija
191/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulle tärkeintä nimenomaan olla vegaani? Itselleni merkityksellistä on omalta osaltani olla vaikuttamatta eläinten kidutukseen.

Silloinhan on paras ostaa vain luomusti tuotettua lihaa:-)

Kyllä sitä saa kauppoihin, kun pyytää kauppiasta tilaamaan ja hakee sen sieltä. Joutilaammat voivat ostaa niitä laputettuja tuotteita, ettei luomulihan tuotanto kokonaan lopu.

Vierailija
192/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vegaanitkin syö paljon lihaa, kasvit on täynnä pieneliöitä, kunnon lihasta ne ei voi tietenkään julkisesti syödä.

hedelmissä varsinkin ja smoothieissa on sitä kilpikirvojen eritettä. Smoothietkin voi olla tehty hedelmien kuorista, joissa sitä on enemmän kuin muissa. Ja perunakuidussa on kaikki mahdolliset idunestoaineet ym:-(

Vierailija
193/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki vatipäät jotka väitätte olevanne vegaaneja ja sitten syöttekin maitoa ja munaa sisältäviä leivonnaisia ja muuta "juhlissa", "kun ei ollut muuta" ja "kun teki mieli, ei se pari kertaa kuussa haittaa!" olette syypäitä siihen että meille oikeille vegaaneille syötetään voita ja munia "vegaanisissa" ruoissa kun "siinä on vain pari munaa, ajattelin että ei se haittaa! Mun kaveri Liisapetteri on vegaani ja syö kyllä maitosuklaata!"

Vegaani ei syö tarkoituksella eläintuotteita KOSKAAN, ei edes vähän silloin tällöin, ei edes jos muuten pitää olla vähän nälässä!

Vierailija
194/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te kaikki vatipäät jotka väitätte olevanne vegaaneja ja sitten syöttekin maitoa ja munaa sisältäviä leivonnaisia ja muuta "juhlissa", "kun ei ollut muuta" ja "kun teki mieli, ei se pari kertaa kuussa haittaa!" olette syypäitä siihen että meille oikeille vegaaneille syötetään voita ja munia "vegaanisissa" ruoissa kun "siinä on vain pari munaa, ajattelin että ei se haittaa! Mun kaveri Liisapetteri on vegaani ja syö kyllä maitosuklaata!"

Vegaani ei syö tarkoituksella eläintuotteita KOSKAAN, ei edes vähän silloin tällöin, ei edes jos muuten pitää olla vähän nälässä!

Ette te hardlinerit ole millään tavalla ”oikeampia” vegaaneja kuin me. Syö mitä haluat tai ole syömättä, mutta älä jaksata paasata muille. Juuri tuollaiset tyypit aiheuttavat vegaaneille ikävän maineen.

Vierailija
195/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi-vegaani :D

---

Lappi-vegaani syö mm riistaa, poroa ja kalaa, termistä kiitän rovaniemeläistä ystävääni <naisen nimi>

Vierailija
196/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vähän happea, jollei siinäkin riistetä luontoa?

Vierailija
197/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vegaanius nollaantuu, jos vaikka vahingossa juo lihalientä ja vegaanius on aloitettava aivan alusta ja opeteltava uudelleen.

Vierailija
198/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisit kutsua itseäsi sekasyöjäksi, joka pääosin syö vegaanista ruokaa. Eli tuttavat tietää ettei sinun luota löydy lehmänmaitoa mutta jos menet heille kylään voit kyllä käyttää sitä kahvissa. Ja ravintolassa otat vegaanisen annoksen mutta jos esim. juhlissa tarjotaan kalakeittoa voit syödä sitä.

Itse pyrin syömään vegaanisesti mutta jos vaikka kananmunat on tarjouksessa päiväyksen takia saatan ostaa niitä ettei mene hukkaan.

Tuo on vain niin pitkä ja hankala nimitys. Paljon helpompi sanoa vain että on vegaani. Ja jos täyttää jonkin konferenssi-ilmoittautumisen ruokavaliokohtaa niin tietenkin laitan vegaani, jotta saan vegaanista ruokaa. Ihmeissään varmaan olisivat, jos lomakkeessa olisikin jokin selostus pääasiallisuudesta ym.

Ei siinä lomakkeessa kysytäkään, mikä sinä olet vaan millaista ruokaa syöt.

Vierailija
199/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi määritellä itseään sen enempää? Ymmärrän uskonnoissa tiukkojen sääntöjen noudattamisen kuolemanjälkeisen palkkion toivossa tai rangaistuksen pelossa, mutta muuten ihminen toimii kuten parhaakseen näkee.

Vierailija
200/238 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi määritellä itseään sen enempää? Ymmärrän uskonnoissa tiukkojen sääntöjen noudattamisen kuolemanjälkeisen palkkion toivossa tai rangaistuksen pelossa, mutta muuten ihminen toimii kuten parhaakseen näkee.

Nykyajan lumihiutaleet joiden pitää kuitenkin identifioitua johonkin jalompaan ryhmään.

Älä mieti asiaa, pääsi hajoaa...