voiko vegaani syödä ikinä lihaa
Voiko vegaani syödä edes kerran lihaa vai "nollautuuko" vegaanina olo siihen ja sen jälkeen aletaan laskemaan alusta?
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä syistä on vegaani, ihmisistä itsestään. Itse lakto-ovo:na voisin syödä lihaa joskus, lähinnä ehkä kanaa tai kalaa, jos muuta vaihtoehtoa ei olisi, mutta olenkin lakto-ovo lähinnä terveydellisistä syistä ja siitä, että liha on ka-ma-laa. Ja en halua tukea riistomaataloutta päästöineen. Mutta on sellaisia, jotka eivät missään nimessä koskaan halua koskeakaan lihaan.
Maito- ja munatuotteet ovat myös riistomaataloutta ja aiheuttavat päästöjä. Toki saat koota itsellesi millaisen ruokavalion haluat, mutta mitä itse sanoisit henkilölle joka "ajaa dieselillä koska ei halua tukea bensateollisuutta päästöineen"
BÖÖÖÖÖÖ kirjoitti:
Miksi pitää luokitella itsensä mitenkään. Jos on lihaa esim. menossa vanhaksi, niin onhan se parempi syödä pois kuin heittää mätänemään roskikseen, vaikka ei muuten söisi lihaa tai eläinperäisiä tuotteita. Sittenhän se eläin on vaan tapettu ihan ilman syytä. Kaikkein sietämättömin tilanne onkin jokin lihan veto pois myynnistä roskiin jonkin ihme varovaisuuden takia, kun ne eläimet on sitten vaan tapettu ja käsittelyn jälkeen vaan heitetty roskiin.
Eli syö lihaa jos on hyvä syy. Se on ihan ok.
Huom. en kannata lihan syötiä yleisesti. Varsinkaan nisäkkäiden syömistä.
Ihmiset syököön vaikka toisiaan. Meitä on jo liikaa.
Jäin vielä odottamaan kommenttia maitotuotteista, että "pitäähän se lehmä lypsää, jos sen utareet on täynnä ja olisi tuhlausta heittää se maito menemään"
Ymmärrän kyllä vegaania, joka ei syö pilalle menevää lihaa. Se eläin kuoli joka tapauksessa turhaan, koska muutakin ruokaa oli tarjolla.
Ja mitä tulee ihmisten määrän vähentämiseen syömällä.. Sehän on toiminut tosi hienosti sikojen ja nautojen kohdalla. Ovat ihan sukupuuton partaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä syistä on vegaani, ihmisistä itsestään. Itse lakto-ovo:na voisin syödä lihaa joskus, lähinnä ehkä kanaa tai kalaa, jos muuta vaihtoehtoa ei olisi, mutta olenkin lakto-ovo lähinnä terveydellisistä syistä ja siitä, että liha on ka-ma-laa. Ja en halua tukea riistomaataloutta päästöineen. Mutta on sellaisia, jotka eivät missään nimessä koskaan halua koskeakaan lihaan.
Maito- ja munatuotteet ovat myös riistomaataloutta ja aiheuttavat päästöjä. Toki saat koota itsellesi millaisen ruokavalion haluat, mutta mitä itse sanoisit henkilölle joka "ajaa dieselillä koska ei halua tukea bensateollisuutta päästöineen"
Niin, totaalivegaaniushan on niin ympäristöystävällistä. Planeetta kiittää, kun käytetään kaukaa tuotuja, korkealla jalostettuja elintarvikkeita ja lisäravinteita sen sijaan, että syötäisiin kotimaista luomulihaa.
Minun mielestä on kaikista oivaltavin se mainos, jossa T. Rex -nainen ostaa vegaania ruoankorviketta.
Sanomahan on siis se, että kehitys kulkee tuttua latuaan aina.
Eli ensin piti syödä lihaa ja suorittaa kehityshistoriallista sukupuolista valintaa, jotta peukalo osuu oikeaan kohtaan molemmissa käsissä ja aivot kasvaa. Sitten tuli kehityksen huippu eli IG ja muut omasomet.
Sitten onkin aika taannuttaa ihmiskunta alkutasolle raa'alla kasvisruoalla.
Äly ei kasveilla kasva. Katso vaikka kasveja, niillä ei ole edes jalkoja.
Mä ryhdyin vegaaniksi eilen illalla kun söin iltapalaksi vaan vähän vihanneksia. Aamulla jatkoin vegaaniutta jonkin aikaa mutta sitten nollasin laskurin kun laitoin leivän päälle mätitahnaa. Nyt olen taas vegaani varmaan tonne iltapäivään asti kunnes syön pasta carbonaraa. Uskoisin että senkin jälkeen olen taas vegaani ainakin muutaman tunnin.
Ihan helppoa tämä vegaanius, ja tietää olevansa paljon parempi ihminen.
Se on ihan oma valinta ja oma määrittely. Syö mitä tykkäät ja kutsu itteäs miksi tykkäät.
Vierailija kirjoitti:
Mä ryhdyin vegaaniksi eilen illalla kun söin iltapalaksi vaan vähän vihanneksia. Aamulla jatkoin vegaaniutta jonkin aikaa mutta sitten nollasin laskurin kun laitoin leivän päälle mätitahnaa. Nyt olen taas vegaani varmaan tonne iltapäivään asti kunnes syön pasta carbonaraa. Uskoisin että senkin jälkeen olen taas vegaani ainakin muutaman tunnin.
Ihan helppoa tämä vegaanius, ja tietää olevansa paljon parempi ihminen.
Mä syön usein esim viikonloppuisin vegaaniruokaa, mutta en yleensä jaksa siitä erikseen mainita, koska ihmiset sit luulee et oisin joku anarkisti.
Ratkaisu:
Meet Redi kauppakeskukseen (siel ei käy kukaan) huppu päässä.
Osta puoli kiloa hyvää pihviä
Vie kotiin ja paista oikealla voilla ...syö.
Ei sun tarvii kertoo kellekkään mitä oot tehny
Jatkat maailmanparannusta kavereiden kanssa normaalisti.
Polta suitsukkeita ja pilveä...tuuleta
Tässä ketjussa on pari viestiä sisältänyt sen, että vegaani tuputtaisi veganismiaan toisille. Se menee kyllä niin, että sekasyöjät (ei lihansyöjät koska ihmiset eivät ole lihansyöjiä vaan sekasyöjiä) tuputtavat sitä omaa syömistään kaikille. "Etkö nyt ottas tätä liharuokaa tästä? Sun pitää syödä lihaa elääkses!" jne.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on pari viestiä sisältänyt sen, että vegaani tuputtaisi veganismiaan toisille. Se menee kyllä niin, että sekasyöjät (ei lihansyöjät koska ihmiset eivät ole lihansyöjiä vaan sekasyöjiä) tuputtavat sitä omaa syömistään kaikille. "Etkö nyt ottas tätä liharuokaa tästä? Sun pitää syödä lihaa elääkses!" jne.
Ei, ne on vaan huomanneet sen kuolavanan joka vegenistin suupielestä tahtomattaan valuu kun oikeaa ruokaa näkee, ja ovat yrittäneet olla ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka puolella jauhetaan nykyään vegaaneista? Vegaaninen sitä ja vegaani tätä.
Koska on muotia olla vegaani.
Mitä vikaa on kasvissyönnissä, tai lakto-ovovegetarismissa, jossa toteutuu helposti noudatettava ja monipuolinen ruokavalio? Ilmeisesti se vika, ettei se ole muodikasta.
Jos kutsut itseäsi vegaaniksi, et syö mitään eläinperäistä ja sillä siisti.
Jos syöt eläinperäistä silloin tällöin tai säännöllisesti, et ole vegaani, vaan kasvissyöjä, fleksaaja tai mitä näitä variaatioita nyt on. Miksi ihmeessä pitäisi väittää olevansa jotain äärimmäistä, jos ei pidä siitä tiukasti kiinni? Kokeeko silloin olevansa jotenkin parempi ihminen?
Ei mikään estä olemasta vegaani vaikka vuoroviikoittain.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kannustaa iloiseen veganismiin. Syödään sitä, mikä maistuu, sen sijaan, että umpimielisesti vältetään jokaikistä eläinperäistä ruoka-ainetta. Stressihormonin eritys vähenee ja hyvinvointi kasvaa!
Iloista kasvisruokapainotteista elämää sinulle!
(Veganismi on tiukka aate)
Tietyssä määrin jokainen vegaani syö lihaa B12-vitamiiniravintolisän muodossa, koska ne bakteerit jotka sitä tuottavat ovat peräisin eläinperäisistä lähteistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joka puolella jauhetaan nykyään vegaaneista? Vegaaninen sitä ja vegaani tätä.
Koska on muotia olla vegaani.
Mitä vikaa on kasvissyönnissä, tai lakto-ovovegetarismissa, jossa toteutuu helposti noudatettava ja monipuolinen ruokavalio? Ilmeisesti se vika, ettei se ole muodikasta.
Jos kutsut itseäsi vegaaniksi, et syö mitään eläinperäistä ja sillä siisti.
Jos syöt eläinperäistä silloin tällöin tai säännöllisesti, et ole vegaani, vaan kasvissyöjä, fleksaaja tai mitä näitä variaatioita nyt on. Miksi ihmeessä pitäisi väittää olevansa jotain äärimmäistä, jos ei pidä siitä tiukasti kiinni? Kokeeko silloin olevansa jotenkin parempi ihminen?
Miksi pitäisi väittää olevansa fleksaaja, jos kuitenkin kokee itsensä vegaaniksi ja aatteen palo on voimakas?
En enää löydä sitä keskustelua, jossa puhuttiin vuohenjuuston käytöstä vegaanien spesiaaliherkkuna ja b12-vitamiinipillereiden syömisen vaihtoehtona. Hakemaasi sivua ei löydy. Voisiko se asiaa tunteva henkilö, joka asiasta alkoi kertoa, jatkaa tässä ketjussa? Olen itse eräänlainen puolivegaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ne on vaan huomanneet sen kuolavanan joka vegenistin suupielestä tahtomattaan valuu kun oikeaa ruokaa näkee, ja ovat yrittäneet olla ystävällisiä.
Hihi, vegenisti, tіrsk :)
Vierailija kirjoitti:
En enää löydä sitä keskustelua, jossa puhuttiin vuohenjuuston käytöstä vegaanien spesiaaliherkkuna ja b12-vitamiinipillereiden syömisen vaihtoehtona. Hakemaasi sivua ei löydy. Voisiko se asiaa tunteva henkilö, joka asiasta alkoi kertoa, jatkaa tässä ketjussa? Olen itse eräänlainen puolivegaani.
Anteeksi, että nostan neljä kuukautta vanhaa keskustelua. Mutta löysin tämän googlen kautta, ja minua ihmetyttää, että tähän kysymykseen on niin vaikea löytää vastauksia. Ilmeisesti jotkut ovat siihen vastanneet, mutta vastaukset on sitten poistettu? Miksi? Itse korvaisin mielelläni lihaa vuohenjuustolla ja antaisin täten oman panokseni veganismin ja vuohien puolesta.
Kivissä on vielä vähemmän syötävää.