Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän terveystarkastus ja esitietolomake. Oletetaan että työttömät ovat syrjäytyneitä, kysymykset lähinnä sitä tasoa...?

Vierailija
19.04.2016 |

Riippuvuudet, lääkkeiden väärinkäyttö, ihmissuhteet, syötkö lämpimän ruoan jne.
Tuskin työtervesytarkastuksissa vastaavia kysytään?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille joka väitti että kyseessä on normaali terveystarkastuksen esitietolomake: Minä olen käynyt hiljattain laajassa työhöntulossa, eikä siellä kyllä mitään tuollaista kyselty. Kysyttiin, että onko nivelten liikeradoissa rajoitteita, olenko joutunut olemaan selän takia sairaslomalla, onko allergioita, onko suvussa sydän- ja verisuonitauteja ja minkälaista liikuntaa harrastan, ja että onko mukana sekä lihaskunto- että aerobista harjoittelua. Unen laadustakin kysyttiin jotain.

Joten eiköhän tuo ap:n kertoma ole ihan omaan tarkoitukseensa räätälöity esitietolomake.

Vierailija
22/86 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän terveystarkastus on suunniteltu korvaamaan työterveyshuollon palveluja, joita työttömällä ei sattuneesta syystä ole. Ihan samoja asioita niissä kysytään. Ei pidä olla niin herkkänahkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAPINAAN KANSA!

Vierailija
24/86 |
20.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän terveystarkastus on suunniteltu korvaamaan työterveyshuollon palveluja, joita työttömällä ei sattuneesta syystä ole. Ihan samoja asioita niissä kysytään. Ei pidä olla niin herkkänahkainen.

Useammassa paikassa olen ollut töissä ja työhöntuloterveystarkastuksessa myös. Ei ole samanlainen kartoitus niissä. Vaikka päihteidenkäytöstä ja sosiaalisista suhteista kysytäänkin niin ei kuitenkaan tuohon sävyyn ja tuolla tasolla.

Vierailija
25/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työtön siirretään Typpiin, kysellään siellä ensin ihan perus juttuja, kuten: 1.) Onko sinulla mitään työn tekoa rajoittavia sairauksia? 2.) Millainen oma terveydentilasi mielestäsi on? Ja sitä rataa...Helppohan tuollaisiin kysymyksiin on terveen vastata. Jossain vaiheessa kysymykset "kovenevatkin" sitten hieman, eli yhtäkkiä isketään nenän eteen kysymykset: Siviilisäätysi, sekä mahdollisten lasten, nimet ja syntymävuodet. Terveellä, perheellisellä työttömällä tulee sellainen hirveä olo, että minkä ihmeen takia lapsien tietoja tai mahdollisen parisuhteen tilaa kysellään. No, syy on siinä, että kyseessä on sossun palvelu. Kun menet Typpiin, suostut sossun asiakkaaksi. Sossun, mikä on naamioitu hienon nimen alle (monialainen yhteispalvelu). Mitä sossu sitten voimainkoetus tehdä? No, periaatteessa ei muuten mitään, mutta pakottavat ilmaistöihin.

Vierailija
26/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kato ollaan kahden kerroksen väkeä.

Sain pahan burn outin töissä ja kävin sen vuoksi monta kertaa työterveydessä. Ei siellä tajuttu edes kysyä alkoholinkäytöstäni, vaikka olisi tosi tärkeää, että ei ala stressiä lääkitä tissuttelulla.

Vierailija
27/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöntulotarkastus on kaikille sama.

Vierailija
28/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en niihin mene, sama asia hoituu terveyskeskuksessa eli laaja verenkuva.

Mulla ei ole elämänhallinta ongelmaa,

Lisäksi terveyskeskuksessa hoidan rokotukset.

Terveyskeskus lähellä ja keskustassa toi työttömien tarkastus sekä vielä kävelymatka matkan lisäksi.

Luotto terveyskeskukseen parempi.

Mulla kilppari ja verenpaine lääkitys.

Vierailija
29/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kysymykset pyörii työterveydessä, neuvolassa, vitosluokalla ja yläkoulussa/oppilaitoksissa.... Mun alakouluikäinen jo hoksasi mitä/miten niihin vastataan :)

Vierailija
30/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen typin asiakas ja en aio kertoa mitään henkilökohtaista. Sanon kyllä ettei teille kuulu.

En nosta sossusta mitään, mieheni on töissä. Eikä saada kelastakaan mitään tukia.

Jos painostus jatkuu niin laitan kännyn äänitykset päälle.

Vierailija
31/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat kysymykset pyörii työterveydessä, neuvolassa, vitosluokalla ja yläkoulussa/oppilaitoksissa.... Mun alakouluikäinen jo hoksasi mitä/miten niihin vastataan :)

Sama täällä ja poika käynyt jo lävitse kasi luokan laajan terveystarkastuksen.

Vierailija
32/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika mitä kakkaa. Älä täytä mitään turhaa lomaketta.

Ei ole valintakysymys vaan pakko! Näin oli ainakin Askolassa. Ilman käyntejä, evätään kaikki tuet (tarkastuksessa hyvin kyseenalaisia juttuja, viitaten jopa rotuoppiin. Lievimmästä päästä ruokavaliokysymykset yms.) Itse kävin tuon ja täytyy sanoa, että olo oli kuin keskitysleirille menossa 😑

Vierailija
33/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän tuo vain on. Tuohan on sama kuin työhöntulotarkastus. Työttömät harvemmin käy missään tarkastuksissa, joten hyvä, että edes sen yhden kerran tsekataan.

Siis mikä? Mä olen ollut työelämässä 25 vuotta joten työnantajiakin on ehtinyt olla jo useampia, mutta kertaakaan en tuollaiseen ole päässyt. Nykyisellä työnantajalla ei ole edes työterveyshuoltoa.

Vierailija
34/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä niin onnellinen että muutin Suomesta muualle. Mielummin elän tuettomana ulkomailla kuin tukien kanssa Suomessa.

Vierailija
35/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ihan samat kysymykset kuin työterveyshuollossa ns.ikäkausitarkastuksessa. Ei kysellä itsemurha-aikeista eikä älykkyysosamäärästä vaan omaa arviota liikunnasta, ravinnosta, alkoholinkäytöstä ja omasta jaksamisesta. Työttömien terveystarkastus on lakisääteinen palvelu kaikille työttömille, lisätietoja saa te-palvelut.fi -sivuilta.

Jotenkin hauskaa, että ensin työttömät itkevät, että ei ole työterveyspalveluja ja sitten kun täsmälleen niitä vastaava palvelu on, niin sitten itketään, että kysytään henkilökohtaisuuksia.

Vierailija
36/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille joka väitti että kyseessä on normaali terveystarkastuksen esitietolomake: Minä olen käynyt hiljattain laajassa työhöntulossa, eikä siellä kyllä mitään tuollaista kyselty. Kysyttiin, että onko nivelten liikeradoissa rajoitteita, olenko joutunut olemaan selän takia sairaslomalla, onko allergioita, onko suvussa sydän- ja verisuonitauteja ja minkälaista liikuntaa harrastan, ja että onko mukana sekä lihaskunto- että aerobista harjoittelua. Unen laadustakin kysyttiin jotain.

Joten eiköhän tuo ap:n kertoma ole ihan omaan tarkoitukseensa räätälöity esitietolomake.

Ei ole, ap:n kertoma on mielikuvituksen tuotetta.

Olen ollut mukana tekemässä ko. lomaketta eikä se poikkea mitenkään työterveyshuollossa käytetystä esitietolomakkeesta. Ap vain haluaa antaa työssäkäyville kuvan siitä, että työttömiä jotenkin kiusataan kyselemällä outoja asioita. Totuus on niin tylsä, ettei siitä saisi näin pitkää viestiketjua.

Vierailija
37/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää viittikö. Ihan samat kysymykset ja tarkastelut tehdään muillekin. Suoraan ammattikorkeasta valmistuneena kun pääsin töihin niin isot terveystarkastukset oli. Oksettaa tämä työttömien UHRAUTUMINEN JA VALITTAMINEN KAIKESTA! PERKELE!

Eiköhän se ole uhriutuminen. Ja itselle jäi traumat typin terveystarkastuksesta, kun valitettavasti olin kertonut olevani työtön transtaustan takia, ja uskisterkka kohteli kuin spitaalista.

Vierailija
38/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mua nauratti se kohta "oletko nettiriippuvainen". No eikö käytännössä kaikki ole tänä päivänä?

Ei todellakaan. Vain sinun ikäisesi ovat sitä.

Vierailija
39/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain paikoissa kysytään eri asioista. Ollessani työllistettynä eräässä työttömien paikassa johtaja ei kysynyt multa mitään päihteistä, mutta samaan aikaan työllistetty työkaveri oli joutunut roastiin ja kyselty pitkään alkoholista ja huumeista, vaikka kummallakaan ei ollut mitään taustaa.

Vierailija
40/86 |
20.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ihan normaaleja kysymyksiä siinä esitietolomakkeessa, ei tosiaan mitään että kuinka monta kertaa päivässä mietit itsemurhaa tms. Lähinnä ruokavaliosta, liikunnasta, mielialasta, sairauksista jne. Lisäksi piti tehdä alkoholiriippuvuustesti, ja olikohan siinä se alkoholinkäytön riskit -testikin, en muista varmasti. Mulle jäi ihan hyvä fiilis siitä, mutta varmaan eri kaupungeissa noi lomakkeet on erilaisia.