Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän terveystarkastus ja esitietolomake. Oletetaan että työttömät ovat syrjäytyneitä, kysymykset lähinnä sitä tasoa...?

Vierailija
19.04.2016 |

Riippuvuudet, lääkkeiden väärinkäyttö, ihmissuhteet, syötkö lämpimän ruoan jne.
Tuskin työtervesytarkastuksissa vastaavia kysytään?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä terveystarkastukseen pienellä paikkakunnalla jos menet jonkun pitkittyneen vaivan vuoksi ja sieltä lääkärille, ilmeisesti lääkäri lukee jostain mitä kautta potilas on tullut vastaanotolle ja väheksyy työttömän vaivoja toisin kuin työssä olevan. Kipeetä paikkaa lääkäri käskee kiusata.

Outoa, vai oliko valelääkäri.

Vierailija
82/86 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailija oli todella yllättyneen ja epäuskoisen kuuloinen kun kerroin etten käytä ollenkaan alkoholia enkä myöskään tupakoi. Enkä käytä muitakaan päihteitä. Sen sijaan nukun öisin ja päivisin haen töitä, teen ruokaa ja lenkkeilen.

Toisaalta sen kyllä huomaa ihan kaikesta että yhtään pidemmän aikaa työttömänä olleen oletetaan olevan jokin lähiöräkälässä notkuva juoppo ja sitä asennetta ei edes yritetä peitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin, kirjoitukseni "tarkistetaan ennen julkaisua" eli se katosi tästä maailmankaikkeudesta. Mikähän sana mahtoi olla syynä? Rivejä ei ollut monta, joten yritän muistaa kaiken.

Minulla ei ole TYP-toiminnasta mitään pahaa sanottavaa. Ilman TYPin terveydenhoitajaa ja sosiaaliammattilaisia en saattaisi enää olla h*ngissä.

Olen päiht**tön, työkykyinen ja -haluinen oman alani ammattilainen, jonka elämältä pitkittynyt työttömyys (ikäsyrjintä suurimpana tekijänä) on vienyt pohjan kokonaan. En tiedä, selviänkö enää koskaan jaloilleni, mutta jollen, ei se ole vähimmässäkään määrin TYP-tiimini syytä. Se vain tavoitti minut liian myöhään.

Vierailija
84/86 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siviilisääty

Lapset

Koulutus

Asevelvollisuus

Viimeisin työtehtävä

Työttömyyden kesto

Toimeentuloni koostuu tällä hetkellä

Syötkö lämpimän aterian päivittäin

Erikoisruokavaliot?

Tyytyväinen painoon?

Liikunnan määrä

Harrastukset

Käytätkö tupakkatuotteita

Käytätkö alkoholia

Käytätkö huumeita/lääkkeitä päihtymistarkoituksessa

Tunnetko olevasi jostain riippuvainen

Mieliala

Onko ystäviä

Nukutko hyvin

Terveydentilan oma-arviointi

Onko huolia terveydestä

Työkyky 1-10

Voisitko työskennellä terveytesi puolesta kahden vuoden kuluttua nykyisessä ammatissa

Rokotukset

Lääkärin toteamat sairaudet ja vammat

Onko oireita tms. joita haluaisit selvittää

Lähisuvun sairaudet

Säännölliset lääkkeet

Tarvittaessa/satunnaiset lääkkeet

Vitamiinit, luontaistuotteet yms.

Viimeisimmät hammas- yms. lääkärit, näöntarkastus jne.

Oletko ollut sairaslomalla viimeisen vuoden aikana

Kuntoutuksessa?

+ AUDIT-testi (alkoholinkäytön riskit)

Nämä tiedot mun piti täyttää, ei tossa mun mielestä mitään kovin kummallisia tai leimaavia kysymyksiä ollut.

Itse en kyllä haluaisi noista vastata n. puoleen. Esim. en käytä alkoholia melkein ollenkaan, en tupakoi enkä käytä huumeita, mutta en tykkää raportoida asiasta. Ja en tykkää vastailla kysymyksiin lämpimästä ruuasta, jotenkin holhoavaa. Kuitenkin olen yli 40-vuotias, joten saanen itse päättää, syönkö ruuan lämpimänä vai syönkö esim. salaatin, jossa on nyhtökauraa ja jokin ruokaisa kastike.

Vierailija
85/86 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työvoimaviranomainen tietää, jos tuossa terveystarkastuksessa sanoo, ettei syö lämmintä ruokaa tai ei ole varsinaisia ystäviä? Minua epäilyttäisi nimenomaan työttömien terveystarkastuksessa vastata mihinkään mitään, koska kyllähän siinä ideana on arvioida työkykyä. Joten en tiedä luottaisinko, että tiedot pysyvät vain terveydenhuoltohenkilökunnan nähtävillä.

Tai jos vastaan, etten ole tyytyväinen painooni - mitä tapahtuu? Olen siis normaalipainoinen, mutta haluaisin, että kroppa olisi kiinteömpi. Joutuuko tuollaisesta vastauksesta nyt sitten kuntouttavalle kurssille askartelemaan vessapaperirullista kiikareita?

Vierailija
86/86 |
13.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up