A2- taloustalkoot
Tein nyt kunnon aloituksen A2-illalle, vaikka pari asiatontakin on jo avattu.
Itse panin merkille, kuinka ristiriitaisia kannanottoja tulee oikealta. Sieltähän jo pari naista huusi kotimaisen kulutuksen perään ja kuitenkin istuvat ritirinnan hallituksen kanssa ja ovat heitä todennäköisesti myös äänestäneet, siis hallituksen, joka aikoo kovalla kädellä vähentää suomalaisten kulutusta.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vassarit hilluu tässäkin ketjussa. Yrittäjien (ml. Hjallis) verorahoilla teidänkin sosiaalietuudet maksetaan.
Hjalliksen yhtiöiden työntekijät tuo Hjallikselle ja Suomelle ne tulot. Mitä se Hjallis itse tekee?
Oho! Mikäs ihmeen vasurikaarti täällä aaveellä on, kun niin moni on lin kanssa samoilla linjoilla? Li osaa kyllä esittää asiat suht selkeästi verrattuna muihin, mutta olen kyllä kaikesta eri linjoilla hänen kanssaan. Mainitakseni yhden, niin esimerkiksi siitä, että köyhien kulutusta pitäisi lisätä tukemalla. Wtf li&kumppanit?!
Hjallis naurattaa tuota vieruskaveria. Kohta heiluu takahuoneessa.
Li perustelee tilastoilla ja tutkimuksilla
Vierailija kirjoitti:
Mä en todellakaan ole ollut vasemmistolainen, mutta taidanpa kääntyä. Li Andersson puhuu mun suulla..
Olen pahoillani.
Vierailija kirjoitti:
omilla tilastoilla ja omilla tutkimuksilla. Vasemmiston ehdotukset eivät kestä tarkastelua.
Hyvä ja mielenkiintoinen aihe mutta osallistujat suurimmaksi osaksi aiheen kannalta täysin B-luokkaa. Oikeasti merkittävät talousvaikuttajat puuttuvat melkein täysin ohjelmasta. Missä on suurten yritysten johto? Missä riskisijoittajat? Taloustieteilijöitä ehkä pari kappaletta koko ohjelmassa. Teknologian asiantuntijoita VAIN YKSI? Miksi poliitikkoja niin paljon mukana, eivät poliitikot tee investointeja. Eivät myös Ay-liikkeen tai työnantajien järjestöjohtajat tee investointeja. Eli ohjelmasta on fokus ihan hukassa. Li Andersson on joka ikisessä ohjelmassa ja hänen mielipiteensä on kuultu jo 100 kertaa, mitä järkeä että hän on taas toistamassa samoja näkemyksiään uudestaan ja uudestaan?
Juontajat eivät ole itsekään aiheensa vaativuuden tasolla, varsinkin tämä miesjuontaja on erittäin kökkö tyyppi.
Kaiken maailman "julkkiksia" paikalla: Hjallis, Kaisa Liski, Veikka Gustafsson? Eivät he ole mitään suuria talousvaikuttajia Suomessa. Tosi lapsellista valita tuollaisia tyyppejä ohjelmaan.
Vai onko kyseessä jokin viihdeohjelma?
Ylen oksennusanto vanha kiipeilijä joka ei voi olla totta, Vielä kun Sarasvuon tuonne rahtaavat niin on propagandaohjelma täydellinen. Ottaisivat alan tutkijoita.. naurettavaa. Seuraavaksi joogaohjaaja kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, hyvi asenteellisilla tutkimuksilla ja tilastot tulkitaan miten parhaaksi nähdään. Li on räksyttäjä, jolla ei ole tosiasiallisia keinoja Suomen nostamiseen tästä suosta.
Vierailija kirjoitti:
Oho! Mikäs ihmeen vasurikaarti täällä aaveellä on, kun niin moni on lin kanssa samoilla linjoilla? Li osaa kyllä esittää asiat suht selkeästi verrattuna muihin, mutta olen kyllä kaikesta eri linjoilla hänen kanssaan. Mainitakseni yhden, niin esimerkiksi siitä, että köyhien kulutusta pitäisi lisätä tukemalla. Wtf li&kumppanit?!
Kyllä sille köyhälle on niin vaikeeta antaa rahaa! Niin vaikeeta!
Missä tosta ohjelmasta on kaikki nämä ns. "nuoret oikeistolaiset"?
No nyt on asiantuntemusta. Vuorikiipeilijä kertoo, kuinka päästään huipulle. Just joo, kyllähän kaveri kiivetä varmaan osaa, mutta mitä ihmettä sillä on tekemistä talouden parantamisen kanssa???
Milloin Ylen päivä: hörönauretaan ja oksennellaan. Olisiko kesäkuun 1.pvä.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on asiantuntemusta. Vuorikiipeilijä kertoo, kuinka päästään huipulle. Just joo, kyllähän kaveri kiivetä varmaan osaa, mutta mitä ihmettä sillä on tekemistä talouden parantamisen kanssa???
Osaa se vissiin ampua myös leijonia Afrikassa....
Joo, täysin naurettavaa kutsua tuollaisia tyyppejä ohjelmaan.
Koko ohjelmassa on mukana suurelta osin täysin väärä porukka keskustelemassa jos oikeasti halutaan puhua Suomen taloudesta.
> Li Andersson on joka ikisessä ohjelmassa ja hänen mielipiteensä on kuultu jo 100 kertaa, mitä järkeä että hän on taas toistamassa samoja näkemyksiään uudestaan ja uudestaan?
On se hauska, kun minäkin aika ahkerasti näitä juttuja katselen ja kuuntelen, niin Sipilän otetaan köyhiltä pois ja ruoskitaan -jauhanta on ainoa, jota minä kuulen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sille köyhälle on niin vaikeeta antaa rahaa! Niin vaikeeta!
Onneksi on. Mieti, jos sitä vaan jaeltaisiin kaikille, jotka köyhäksi heittäytyvät. Tai kyllähön sitä Suomessa annetaankin, mutta silti vingutaan lisää ja lisää. Mikään ei riitä.
Hjallis viittaa 2-3 henkilöä käsittävää purjehdukseen, kauhea HR-ongelma, miten luulinkaan, että ihan yksin tämä sankari purjehti. Minua on huijattu.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ja mielenkiintoinen aihe mutta osallistujat suurimmaksi osaksi aiheen kannalta täysin B-luokkaa. Oikeasti merkittävät talousvaikuttajat puuttuvat melkein täysin ohjelmasta. Missä on suurten yritysten johto? Missä riskisijoittajat? Taloustieteilijöitä ehkä pari kappaletta koko ohjelmassa. Teknologian asiantuntijoita VAIN YKSI? Miksi poliitikkoja niin paljon mukana, eivät poliitikot tee investointeja. Eivät myös Ay-liikkeen tai työnantajien järjestöjohtajat tee investointeja. Eli ohjelmasta on fokus ihan hukassa. Li Andersson on joka ikisessä ohjelmassa ja hänen mielipiteensä on kuultu jo 100 kertaa, mitä järkeä että hän on taas toistamassa samoja näkemyksiään uudestaan ja uudestaan?
Juontajat eivät ole itsekään aiheensa vaativuuden tasolla, varsinkin tämä miesjuontaja on erittäin kökkö tyyppi.
Kaiken maailman "julkkiksia" paikalla: Hjallis, Kaisa Liski, Veikka Gustafsson? Eivät he ole mitään suuria talousvaikuttajia Suomessa. Tosi lapsellista valita tuollaisia tyyppejä ohjelmaan.
Vai onko kyseessä jokin viihdeohjelma?
Miksi vaikuttajat vaivautuisivat? Voivat jatkaa yrittämistä ulkomailla ilman ongelmia.
Köyhien kulutusta lisäämällä ei saada talouskasvua. Se syntyy ainoastaan innovaatioilla ja viennin lisäyksellä. Suomi tarvitsee teknologisen osaamisen pääomaa. Tarvitaan siis koulutuspoliittisia päätöksiä. Lisää opiskelupaikkoja innovaatioaloille, ei mitään leikkauksia opintotukeen vaan korotusta. Kannustinloukut purettava, jotta saadaan töissäkäymisestä kannattavampaa.
Mikki Hiiri puhuu satuja