Lihavat, rehellisesti. Mitä ongelmia?
Mä oon lähes 90 kiloa ja noin 160cm. Polvia särkee. Eniten ällöttää virtsankarkailu, jos yskin tai aivastan niin housuun lirahtaa. Olen myös järkyttävän kankea, joskus on tosi vaikea pyyhkiä omaa peppua.
Kommentit (147)
Mulla on painoa joku 100kg ja pituutta 180cm. Ei muita ongelmia kuin räkätauti ja lievä krapula.
Toistaiseksi ei mitään muita ongelmia kuin huono kunto, ja huonokuntoinen voisi olla laihanakin. Virtsankarkailusta kärsin normaalipainoisenakin. :(
Mä olen ihmetellyt, ettei mulla ole kummosia nivelongelmia. Varsinkin kun harrastuksesta jäi risa polvi. Senpä takia tässä on lihottukin, kun ei päässyt enää miellekkäästi liikkumaan... muka. Masennuin ja 50 kiloa näytti puntari enemmän.
Ei mitään ongelmia, ei oo ikinä ollut.
160cm ja painan noin 110kg. Ikää 35. Ei muita ongelmia kuin se, että häpeän itseäni. Ja että seksiä haluaisin harrastaa vain peiton alla pimeässä.
Jumpassa käyn 4-5 krt viikossa, vedän step aerobicit, spinningit ja cross trainingit siinä missä muutkin. Koiran kanssa kävelyllä sitten vielä 1-2h joka päivä. Fyysisiä vaivoja ei ole vielä ole, niitä odotellessa.
167/95. Ei ongelmia, hyvä peruskunto, mutta kesällä reidet hinkkaavat toisiinsa ja hiertyvät.
166cm ja 108kg, 42v., eikä (vielä) mitään ongelmia. Kaikki siis hyvin. :)
Polvet ja lonkat. Ylipainoa on bmi:n mukaan 1 kg, mutta selkeästi olen kyllä pullea. 10 kg kevyempänä (pariin otteeseen aikuisiällä olen ainoastaan ollut) olo oli paljon virkeämpi, eikä polvet ja lonkat vaivanneet. Toki huono kunto (raparapakunto, hengästyn jo reippaasti kävellessä) ja viisikymppiä mittarissakin vaikuttavat tähän vielä päälle.
171/145. Mitäs tähän nyt keksis? Notkeempi vois olla. Ikää 47v. Kilpirauhanen vajaatoimii ja siihen elinikäinen lääkitys.
Jaahas. Olen 102kg ja 165cm ja syön terveellisesti. Olen painanut parhaimmillani yli 130. Ammatillinen koulutus on, käyn töissä, ulkoilen, harrastan sisustamista ja lukemista ja pyyhin takapuoleni takakautta ja paperilla. Virtsa ei karkaile minnekään. Kotityöt hoidan itse.
Mitään sairauksia ei ole, eikä lääkitystä. Vaatteeni ostan kaupasta/kirppiksiltä, en tilaa niitä mistään, enkä osaa niitä ommella. Otan sidukkaa silloin tällöin, enkä silti anna itseni enää lihoa, vaan painokäyrä menee alaspäin. Karkkihimon olen selättänyt "kerran viikossa-tasolle, ja maltilliseksi. En tupakoi, enkä ikinä tule sekaantumaan huumeisiin, eikä niistä kokemuksia ennestäänkään. Kunnallista sairaanhoitoa olen viimeksi "käyttänyt hyväkseni" noin kymmenen vuotta sitten. Sairauslomapäiviä ehkä pari, kolme/v.
Elän ja annan muidenkin elää. Tässäpä tämä.
Eipä ole ongelmia kuin siinä, että ketä naista tänään panis. Tarjokkaita on tosi paljon.
Ei kannatakaan jäädä odottelemaan niitä lihavuuden mukana vääjäämättä tulevia terveysongelmia koska niiden ilmaannuttua ollaan jo myöhässä. Laihduttaminen on parasta ja helpointa tehdä kun esim liikuntaa vaikeuttavia nivelongelmia ei vielä ole. Ja kun nivelet on sököt, niin aina vaikeammaksi menee.
Ja se ongelma on ihmisten sivistymättömyys, uteliaisuus ja törkeä käytös. :D -11
90kg ja 165cm. Reidet hankaa vastakkain, helteillä hiertyy välillä. En pysty juoksemaan, koska läskien hölskymien tuntuu pahalta, ei sillä että juoksisin hoikkanakaan... Kunto on kyllä rapistunut, mutta johtuu lähinnä siitä etten tee sen eteen kovinkaan paljon. Peilikuva ällöttää. Muita ongelmia ei ole.
170cm/80kg. Astma pahenee, nivelet kipuilee, jatkuva närästys, virtsankarkailu...
164 cm ja 77 kg. Lääkkeen haittana tuli hormonitoiminnan häiriöitä ja painoa tuli muutamassa kuukaudessa melkein 20 kg. Todettu rasvamaksa, heikentynyt sokerinsieto, olo väsynyt ja kankea sekä nivelet alkavat hajota. Onneksi paino on nyt lähtenyt alaspäin. Oma olemus ahdistaa ja hävettää, mutta eniten vaivaa nuo terveysongelmat.
Vihaan ulkomuotoani ja reidet hiertää + housut kuluu reisistä. Ei muita ylipainista johtuvia ongelmia, mutta paljon ongelmoa mistä ylipaino johtuu, BMI 38!
172cm ja 130kg
Ei mitään ongelmaa perseen pyyhkimisessä tai muussakaan, mulla on pitkät raajat. Polviin ottaa joskus rappusia alas kävellessä. Sain kaksoset muutama vuosi sitten, sen jälkeen on alkanut lirahtaa jos rakko on täynnä ja yskii oikein kovaa.
Monellekin tähänkin ketjuun vastanneelle. On valheellista uskotella itselleen kaiken olevan hyvin kymmenien ylimääräisten kilojen kanssa vaikka mitään vaivoja ei olisi (vielä).
Juuri nyt voi tehdä niitä tärkeitä päätöksiä missä kunnossa olet 10-20 vuoden kuluttua. Kiinnostaako aktiivinen elämä eläkeikäisenä vai rollaattorin kanssa hiihtely..?
Pitäskö sun laihduttaa, kun kerran ongelmia ja jumpata alapään lihaksia, ettei virtsa karkais? Tenoja tietty voi käyttää, jos se on helpompaa.