Mitä mieltä: kihlasormus suvusta?
Mitä ajatuksia sinulle tulee, jos kihlasormus olisi kuulunut miehen isoäidille? Tai kulkenut pidempää suvussa?
Kommentit (23)
Minulla on kihlasormus, joka on miehen isoäidin entinen. Se pienennettiin minulle sopivaksi. Sormuksessa ei ole kiveä, vaan se on paksu ja sileä kultainen sormus. Vihkisormus ostettiin kaupasta. Olen todella tyytyväinen molempiin sormuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia sinulle tulee, jos kihlasormus olisi kuulunut miehen isoäidille? Tai kulkenut pidempää suvussa?
Ajatus suvussa kulkevasta korusta on kaunis.Kihla-ja vihkisormus ovat kuitenkin sellaisia,että niitä on tarkoitus pitää sormessa loppuikä.Siksi haluaisin mieluummin valita ne itse,että ovat juuri oman näköisiäni.
Minusta se olisi todella hienoa. Olisin erittäin otettu. Rakastan vanhoja ja vanhanaikaisia koruja vielä kaiken lisäksi :)
Mutta entä jos se ei sovikaan? Ehkä tekisin niin, että kosisin sillä vanhalla sormuksella ja sanoisin samalla, että mikäli tämä ei sovi/ei ole mieleisesi niin ostetaan lisäksi uusi ja saat itse valita mallin. Tätä sormusta voisi sitten kantaa siihen asti kaulassa tai pitää pikkurillissä.
Minä pidän mm. keltakullasta, helmisormuksista ja isoista kivistä. Vanha sormus kannattaa kuitenkin käyttää kultasepällä, se pitää puhdistaa, ehkä hioa ja tarkistaa ainakin kiinnitys.