MITÄ MIELTÄ OLET LAPSILISIEN LEIKKAUKSESTA?
Kerro mitä mieltä siitä olet!
Itseäni surettaa! :(
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nostan! En siksi, että tarvitsisin, vaan siksi, että on se on reilua. Jos minun verorahoillani kustannetaan muiden lasten elatusta, niin tulkoon siitä siivu sitten minunkin lapselleni. Lapsilisä menee automaatiolla minun tililtäni lapsen tilille.
Eli olet vain tekopyhä oman navan tuijottelija.
Vähän sama kuin eräs sukulaiseni, joka lapset isoiksi kasvatettuaan ja (tietenkin!) lapsilisät nostettuaan, on sitä mieltä, että koko tuen voisi poistaa koska ei halua, että veropenninsä menevät toisten lapsilisiin ja jokaisen pitää oma lapsi itse kustantaa.
Sitten kun lakkaat nostamasta lapsilisää tuon mielipiteen kera, kunnioitan sinua. Nyt olen vain huvittunut.
Entäs torkkupeitot? Tarpeellisia?
Lapsilisät pitäisi lakkauttaa. Lapsia hankitaan jos siihen on varaa, piste.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni lapsilisät pitäisi lopettaa kokonaan. Jos teet lapsia, niin myös elätät ne, sataprosenttisesti! Mikä ihmeen velvollisuus valtiolla, eli siis meillä kaikilla veronmaksajilla on tukea sinun lastesi elatusta? Ja minulla on lapsi, voisin luopua lapsilisästä, en ymmärrä koko juttua!
Kuka siitä kärsii? Vanhempi, jota ei kiinnosta paskaakaan omat lapsensa vai pieni lapsi? Mitä se hyvinvointiyhteiskunta tarkoittikaan?
Vierailija kirjoitti:
Töissä, jossa moni käy satojen kilometrien päästä ja kykkii välillä kellon ympäri kokoussuman ja tapaamisten takia ihan ok. Torkkupeittto maksaa jotain kympin. Kyllä niitä perkele kannattaa persumamman vihatakin! Menee siinä kätsysti oikeat ongelmat sivusta ohi, kuten vaikkapa satojen miljoonien opetustoimen säästöt, vammaistukien leikkaukset, sosiaalitoimen säästöt....
Sä et vaan ymmärrä isoja lukuja ja kokonaisuuksia, ja suhun uppoaa tuollainen populistinen paska-näpertely. Juuri kuten Sipilän hallitukselle sopiikin. Pannaan kansalaiset vihaamaan torkkupeittoja, niin voidaan rauhassa lopettaa talousrikostutkinta ja kyykyttää pienituloisia.
Samalla logiikalla sitten ei opiskella, jos siihen ei ole varaa. Opintotuki pois!
Miksei mikään säädetty heikennys koske kansanedustajia? On siinä kans kansan edustajat, itsensä edustajat paremminkin. Omaa palkkaa tietenkin nostavat, mutta muille sanovat palkkamalttia
Omasta mielestä perhe joka tienaa vuodessa 80k tai enemmän tarttis ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Samalla logiikalla sitten ei opiskella, jos siihen ei ole varaa. Opintotuki pois!
Opintoja varten voi ottaa lainaa. Paranisi myös motivaatio suorittaa ne opinnot nopeasti.
Päivähoitomaksuja voisi korottaa mieluummin omakustannehintaisiksi. Vei vaan tarvitsevat
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla riippuvainen tuloista.
Ongelma tässä on että sitten poliitikot ei itse saisi niitä lisiä. Sen takiahan vasemmistoliittokaan ei uskalla ehdottaa että ne poistettaisiin rikkailta. Taas nostettiin kansanedustajien palkkioita, vaikka muilta työläisiltä ja julkiselta sektorilta leikataan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töissä, jossa moni käy satojen kilometrien päästä ja kykkii välillä kellon ympäri kokoussuman ja tapaamisten takia ihan ok. Torkkupeittto maksaa jotain kympin. Kyllä niitä perkele kannattaa persumamman vihatakin! Menee siinä kätsysti oikeat ongelmat sivusta ohi, kuten vaikkapa satojen miljoonien opetustoimen säästöt, vammaistukien leikkaukset, sosiaalitoimen säästöt....
Sä et vaan ymmärrä isoja lukuja ja kokonaisuuksia, ja suhun uppoaa tuollainen populistinen paska-näpertely. Juuri kuten Sipilän hallitukselle sopiikin. Pannaan kansalaiset vihaamaan torkkupeittoja, niin voidaan rauhassa lopettaa talousrikostutkinta ja kyykyttää pienituloisia.
Ne eduskunnan torkkupeitot eivät maksaneet kymppiä vaan hinta oli yli sata euroa jos joku ei lukenut juttua silloin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla riippuvainen tuloista.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nostan! En siksi, että tarvitsisin, vaan siksi, että on se on reilua. Jos minun verorahoillani kustannetaan muiden lasten elatusta, niin tulkoon siitä siivu sitten minunkin lapselleni. Lapsilisä menee automaatiolla minun tililtäni lapsen tilille.
Vähän sama kuin eräs sukulaiseni, joka lapset isoiksi kasvatettuaan ja (tietenkin!) lapsilisät nostettuaan, on sitä mieltä, että koko tuen voisi poistaa koska ei halua, että veropenninsä menevät toisten lapsilisiin ja jokaisen pitää oma lapsi itse kustantaa.
Sitten kun lakkaat nostamasta lapsilisää tuon mielipiteen kera, kunnioitan sinua. Nyt olen vain huvittunut.
Mun lapsi on neljä kk vanha - olen aina ollut samaa mieltä ja tulen olemaankin. Kyse on periaatteesta. Köyhistä pitää pitää huolta, heille on toimeentulotuki, en vain ymmänrrä lapsilisää tukimuotona. On epäreilua, että Suomessa voi "tienata" lapsia tekemällä - siksi minäkin tämän "palkan" nostan. En kuitenkaan ala tehtailemaan lapsia saadakseni enemmän tukia. Enkä sairastuta itseäni, jotta saisin eniten ierti terveysdenhuoltojärjestelmästä. Monia ei työnteko kiinnosta, lasten teko kyllä, kun pääsee sillä konstilla vapaamatkustajaksi. Kannatan ehdottomasti lapsilisäjärjestelmän lakkauttamista, ja luovun mielelläni lapsilisästä, jos se loppuu kaikilta muiltakin. Sinä se omaa napaasi tuijottelet, kun on saatava niitä lapsia (=toteuttaa mielihalujaan), vaikkei ole varaa niitä elättää. Mene töihin.
Kyllä meillä kahden teinin perheessä lapsilisät tulevat enemmän kuin tarpeeseen. Niillä maksetaan harrastusmaksuja, ostetaan lenkkarit ym. Itse olen työttömänä työmarkkinatuella ja mies pienipalkkaisessa työssä. Sosiaalitoimiston ohi olen kauppareissulla kävellyt, ei ole onneksi tarvinnut mennä sieltä rahoja hakemaan. Joo, ollaan pienituloisia, mutta yritetään pärjätä. Keikkatyöt oli pakko lopettaa, kun talous meni totaalisen sekaisin, eikä laskuja pystynyt maksamaan ajallaan lainkaan. Terveisiä vaan päättäjille, hieno yhteiskuntarakenne meillä.
V*tun kus*päät. Lapsilisää leikataan joku 80 SENTTIÄ, mun opintotukea leikataan 100 EUROA !!! Että voi olla itsekästä porukkaa. Ja jos tohon kaatuu talous niin ehkä teidän ei olis pitänyt alunperinkään hankkia niitä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilta, köyhiltä, sairailta ja vanhuksilta kyllä viedään , mutta kansanedustajat saavat uudet miljoona autot vuosittain , niin ja ei unohdeta heidän tarvitsemiaan kalliita torkkupeittoja. Kaikkihan ansaitsevat pienet päiväunet töissä. .? Kansanedustajien palkkoja juuri nostettiin, miksi jos muiltakin leikataan? Niin ja kansanedustajia ei tietenkään koske sairaslomakarenssit...yms. .. tarkoitus on laittaa köyhät polvilleen.
Suomessa ei ole köyhiä vaan vähävaraisia. Täällä ei tarvi kenenkään nähdä nälkää. Jos on kussut raha-asiat, saanut häädön, kirkko auttaa viime kädessä ja ruoka-apu. Tähän pisteeseen saat elää aika välinpitämättömästi, että pääset siihen.
Tukien vähentäminen ei ole vähävaraisilta viemistä. Eihän ne ole heidän olleet missään vaiheessa, je vain saavat osan työssäkäyvien varoista. Toki eläkeläisistä suurin osa on töitä tehnyt ja maksanut veroja saadakseen veroja ja sekin määräytyy työvuosien ja veronmaksun perusteella.
Naurettavaa itkeä, että työttömältä viedään, kun työtön voisi ihan oikeasti tehdä sille jotain ja työtön ei itse tee mitään sen rahan eteen. Jos ei olisi tukia, ihmiset keksisivät kyllä keinon saadakseen rahaa. Toki sillon syntyisi niitä oikeasti köyhiä ja nälkäisiä enkä siis tosiaan kannata sellaista järjestelmää. Olisitte kiitollisia siitö mitä saatte. Verotusta tässä pitäisi laskea ja kannustaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on neljä kk vanha - olen aina ollut samaa mieltä ja tulen olemaankin. Kyse on periaatteesta. Köyhistä pitää pitää huolta, heille on toimeentulotuki, en vain ymmänrrä lapsilisää tukimuotona. On epäreilua, että Suomessa voi "tienata" lapsia tekemällä - siksi minäkin tämän "palkan" nostan. En kuitenkaan ala tehtailemaan lapsia saadakseni enemmän tukia. Enkä sairastuta itseäni, jotta saisin eniten ierti terveysdenhuoltojärjestelmästä. Monia ei työnteko kiinnosta, lasten teko kyllä, kun pääsee sillä konstilla vapaamatkustajaksi. Kannatan ehdottomasti lapsilisäjärjestelmän lakkauttamista, ja luovun mielelläni lapsilisästä, jos se loppuu kaikilta muiltakin. Sinä se omaa napaasi tuijottelet, kun on saatava niitä lapsia (=toteuttaa mielihalujaan), vaikkei ole varaa niitä elättää. Mene töihin.
Ahaa, muut tekevät lapsia koska haluavat vain toteuttaa mielihalunsa ja tienata lapsilisillä ja sinä teit lapsen koska...?
Mulla on kaksi lasta ja nostan lapsilisää ja sitten kun kuopus on tarpeeksi vanha, menen taas töihin. Ja nostan edelleen lapsilisää. Meillä se menee elämiseen, toisin kuin sinulla kun kykenet sen siirtämään lapselle säästöön. Eli se olet sinä, joka sillä lisällä tienaat ja samaan aikaan paheksut muita. Tekopyhää mielestäni.
En kannata lapsilisän poistamista, mutta sitä voitaisiin maksss vain kolmesta lapsesta, esimerkiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä kahden teinin perheessä lapsilisät tulevat enemmän kuin tarpeeseen. Niillä maksetaan harrastusmaksuja, ostetaan lenkkarit ym. Itse olen työttömänä työmarkkinatuella ja mies pienipalkkaisessa työssä. Sosiaalitoimiston ohi olen kauppareissulla kävellyt, ei ole onneksi tarvinnut mennä sieltä rahoja hakemaan. Joo, ollaan pienituloisia, mutta yritetään pärjätä. Keikkatyöt oli pakko lopettaa, kun talous meni totaalisen sekaisin, eikä laskuja pystynyt maksamaan ajallaan lainkaan. Terveisiä vaan päättäjille, hieno yhteiskuntarakenne meillä.
Mitä vittua, selitä toki lisää miten töiden lopettaminen kannattaa!
Tä? Kansanedustajilla ei ole virka-autoja. Aika järjetön tuo sun herravihasi.
Juu, puhemiehistön ajoja ajavista neljästä virka-autosta vanhin, yhdeksänvuotta vanha ja 200 tuhatta ajettu auto korvattiin hiljan uudella, 70 tonnin autolla. Kyse siis on virka-autosta, jolla ei saa ajaa yksityisajoja, vaan työmatkoja. Tuoko oli se sun "jokaisen kansanedustajien miljoona-auto"?
Vitsit sä ole tyhmä.