Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan minua huijattu.. Kyse life coach -palvelusta jonka ostin.

Vierailija
15.04.2016 |

Palkkasin ystävän suosituksesta ns. elämänvalmentajan, life coach. Hän kertoi kuinka oli saanut omaan arkeensa ja elämäänsä buustia, positiivista enmergiaa ja vaikka mitä lisäarvoa. Otin innoissani yhteyttä ko. valmentajaan ja maksoin hänelle kuukausitaksansa mukaisen summan (150€). Summan, jolla hän olisi käytettävissäni kuukauden ajan. Yhteydenpito joko tapaamisin, puhelimitse taikka viestein. Kolme viikkoa on nyt kulunut eli suurin osa ajasta, hän oli yhden viikon tavoittamattomissa (lomalla) ja olemme jutelleet kaikkiaan kaksi kertaa puhelimessa. Hän on kyllä miellyttävä ja aidon tuntuinen ihminen, mutta hiukan tästä jää sellainen olo, että mistä minä maksoin. Viesteihini hän on vastannut todella ylimalkaisesti, ollenkaan paneutumatta kysymyksiini / pohdintoihini. Tai siltä se on tuntunut. Lisäksi nyt sain kutsun elämäntaidon valmennus -tilaisuuteen, josta olisi pitänyt maksaa vielä erikseen... Hieman ristiriitainen olo..

Onko muita jotka ovat käyttäneet life coachia? Millaisia aikoja olette tehneet yhteistyötä ja miten se on mennyt?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyydestä sakotetaan.

Vierailija
2/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän epämääräinen on ollut tuo palvelunkuvaus, että 150 euroa siitä että käytettävissä kuukauden. Itse en ikinä ostaisi tuollaista pakettia, vaan ihan perinteisiä sovittuja tapaamisaikoja. Silloin tietää ainakin millaisen ajan saa, ja jos tuntuu ettei ole hyötyä, voi myös lopettaa koska vaan.

Itse en kyllä voisi kuvitella missään tilantessa käyttäväni life coachin palveluita. Menisin esim. elämänhallinnan, motivaation löytämisen tms ongelmien kanssa ihan oikeasti koulutetulle ammattilaiselle, esim juttelemaan psykologille yksityiseen terapeuttipalveluun. En sano etteikö life coacheissa olisi osaaviakin, mutta riski on aika suuri, ja osaaminen perustuu paljolti henkilön intuitiiviseen sosiaaliseen osaamiseen ja itse hankittuun tietoon, koska muodollista koulutusta ei yleensä ole.

Mulla riittävästi kertoo, että mun eksäni, joka on tasapainottomin ihminen jonka tunnen, on nykyään life coach, ja neuvoo siis ammatikseen muita, samalla kun oma elämänsä on juopottelun, pilven polttelun, repivien ääripäästä toiseen menevien elämänmuutosten, uhkapelin ja maksullisen seksin  vaihtelua. Ja soittelee vieläkin monta kertaa viikossa mulle kun tarvitsee kuuntelijaa. Harmi kyllä, hän osaa esiintyä äärimmäisen rauhallisesti ja vakuuttavasti joten asiakkaat ei luultavasti tajua millaiselta tyypiltä apua hakevat... Päältäpäin hänestä voi tulla kuva äärimmäisen rauhallisesta, henkisestä, jopa jotenkin valaistuneesta ja hyvin herkästä ihmisestä, koska hän on sellaisen roolin omaksunut ihmisiin vaikutuksen tehdäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyydestä sakotetaan.

Entä ilkeydestä? 

Vierailija
4/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos ottaisit yhteyttä ja kertoisit tuon huolesi. Että mielestäsi et nyt ole saanut vastinetta rahoillesi. Itse ainakin haluaisin tietää tarkemmin mitä ostamani palvelu tarkkaan ottaen sisältää, ennen kuin maksaisin mitään.

Vierailija
5/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tässä on yksi elämänoppi ap:lle. Eli ei sinällään ihan tyhjä palvelu.

Vierailija
6/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaiseen ääliömäisyyteen ihmiset tuhlaavat rahojaan.. ilmeisesti taloudellisen lamankin aikana joillakin riittää ylimääräistä

Vierailija
7/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tämän kyseisen coachin koulutus hommaan?

Vierailija
8/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tässä on yksi elämänoppi ap:lle. Eli ei sinällään ihan tyhjä palvelu.

Ehkäpä sitten näin. Kiitos.

Vierailija
9/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan törkeän halpa hinta. Tuolla ei saa kunnollista valmennusta - eikä ap toki sitä saanutkaan, vaan maksoi tuonkin vähän aivan turhasta.

Vierailija
10/11 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 9 jatkaa. Käytin aikoinaan coaching-apua työpaikkaa vaihtaessani ja uutta etsiessäni. Toimi.

Vierailija
11/11 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kiinnostunut life cochingista, mutta tosiaan sekalainen väki sitä tarjoaa. En kaipaa terapiaa vaan tukea, tsemppiä ja sellaista arjen ja elämänhallinnan personal traineria.

Mutta porukkaan mahtuu varmasti just kaikenlaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän