Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teitä veloja on niin paljon?

Vierailija
14.04.2016 |

Vai onko vaan veloilla tapana hengailla täällä av-palstalla? Aina oon kuvitellu että enimmääkseen ihmiset haluaa lisääntyä. Vai onko velaus sellaista, että se mielellään pidetään omana tietona, koska ei ole normien mukaista?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki nyt vaan ei halua lisääntyä. Syyt miksi minä jätän lisääntymättä:

- olen aika heikkohermoinen ihminen, viihdyn paljon omassa rauhassa, en voi sietää sitä että joku on riippuvainen minusta (ok on minulla siis miesystävä ja koira), mutta juu siis lapsi nyt on täysin eri asia kuten varmasti tajuatte..

No varmasti on täysin eri asia. Lapsesta tulee aikuistuttuaan veronmaksaja yhteiskunnalle.

Edelleenkin, kaikille veloille tiedoksi, siitä teidän koirastanne ei koskaan tule yhteiskunnalle veronmaksajaa. Se ei maksa veroja eikä myöskään eläkeläisten eläkkeitä. Sitten on velojen lapsettomuus ok, kunhan ne teidän koiranne oppivat maksamaan mm. eläkeläisten eläkkeet.

Tiedäkö, etteivät ne teidän lapsenne teidän eläkkeitänne maksa? Ota vähän selvää asioista.

Vierailija
42/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- olen aika heikkohermoinen ihminen, viihdyn paljon omassa rauhassa, en voi sietää sitä että joku on riippuvainen minusta (ok on minulla siis miesystävä ja koira), mutta juu siis lapsi nyt on täysin eri asia kuten varmasti tajuatte..

No varmasti on täysin eri asia. Lapsesta tulee aikuistuttuaan veronmaksaja yhteiskunnalle.

Edelleenkin, kaikille veloille tiedoksi, siitä teidän koirastanne ei koskaan tule yhteiskunnalle veronmaksajaa. Se ei maksa veroja eikä myöskään eläkeläisten eläkkeitä. Sitten on velojen lapsettomuus ok, kunhan ne teidän koiranne oppivat maksamaan mm. eläkeläisten eläkkeet.

Olen opiskelija ja ikää alkaa olla jo sen verran että töitä ei luultavasti löydy valmistumisen jälkeen joten tarkoitus on hankkia lapsia ja opiskella. Onneksi Suomessa voi opiskelija/työtön lisääntyä rauhassa kun tuetaan rahallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt muutama syy miksi en halua lapsia:

-suvussa periytyvä sairaus, en halua kenellekään samanlaista lapsuutta kuin itsellä. Enkä halua joutua elämään vuosia samanlaista elämää kuin äitini sairaan lapsen kanssa

-vauvat on ihan ok mutta sitten ne ikävuodet 2-10 välillä, niitä en kestäis

-nykyään maailma on sairas paikka

-haluan olla ja mennä niinkuin haluan, kissat ja miehen voi jättää rauhassa kotiin ne selviää itekseen toisin kuin lapsi

-ja taidan olla melko pinnallinen mutten todellakaan halua raskausarpia ym ällötyksiä kehooni

n28

Vierailija
44/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ot, mutta joka ikinen koira tuottaa enemmän talouskasvua (työtä ja tuloja yksityisellä sektorilla ja leikkaa julkisen sektorin kuluja) 12 ikävuotensa aikana verrattuna yhteenkään ihmislapseen.

Kennelinpitäjä, eläinlääkäri, elukkakaupan myyjä, koiramuonan valmistaja jne. toimivat pääsääntöisesti yksityisellä sektorilla josta syntyy verotettavaa tuloa. Koiran omistaja maksaa koiratuotteista alvia 14-24%. Koira ei kuluta julkisia neuvola, terveydenhuolto, sosiaalihuolto, päivähoito, koulutus, kulttuuri ja liikennepalveluja. Koirille ei makseta toimeentuloturvaa, asumislisää, työttömyysturvaa tai eläkettä. Koira toimii (kunnalle) ilmaisena seuralaisena vanhuksille ja syrjäytyneille. Koira tekee tärkeää työtä ilmaiseksi poliisivoimissa, tullissa, rajavartiolaitoksessa ja pelastustoimessa.

Kansantaloudellisesti koirasta on huomattavasti enemmän hyötyä kuin 12-vuotiaasta lapsesta.

Vierailija
45/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, koska olemme mieheni kanssa molemmat (kutsumus)ammateissa, joista nautimme ja joissa menestymme, mutta joissa tulomme ovat epävarmoja ja vaihtelevia. Jos minulla olisi lapsi, haluaisin tarjota hänelle taloudellisesti turvatun ja vakaan elämän. Kun oma elämäni ei sellaista ole, en halua lapsia. Nautimme työstämme ja elämästämme, mutta lapsi pistäisi pakan niin täydellisesti sekaisin taloudellisesta näkökulmasta, että en halua sitä. Tämän lisäksi poden keskivaikeaa maailmantuskaa - ilmastonmuutos ja sen aiheuttamat kansanvaellukset, superbakteerit jotka tekevät antibiootit tehottomaksi, sodat ja viha. En halua lasta tällaiseen maailmaan, ja mielestäni lapsen tekeminen olisi myös jossain määrin itsekästä. Ehkä ajattelen asiaa vaan liikaa, ja moni voi varmasti kumota argumenttini, mutta tässä tilanteessa olen onnellinen vela.

Vierailija
46/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän koira - tai muu lemmikkieläin - voi olla välillisesti veronmaksaja.

Koiran ruoasta ja muista ostetuista lemmikkitarvikkeista maksetaan normaalit arvonlisäverot. Samoin kuin eläinlääkärin palveluista. Näillä kaikilla on hintoihin liittyvän välillisen verotuksen kautta myös työllistävä vaikutuksensa.

Välillisesti lemmikkieläin myös todennäköisesti parantaa omistajansa elämänlaatua ja tukee myös sitä myötä osallistumista työelämään.

Eikä kaikista lapsista tule yhteiskuntaa hyödyttäviä veronmaksajia. Osa jatkaa yhteiskunnan sponsoroinnin varassa koko elämänsä ajan; mm. vammaiset, työkyvyttömät, työhaluttomat, kokoomuspoliitikot ym. ym.

Vierailija
47/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin hissukseen asiasta, se kun tuntuu olevan loukkaavaa monille. Eikä sitä "kyllä se mieli vielä muuttuu"-jankkausta jaksa kuunnella. Etenkään kun ei halua puhua niin intiimistä asiasta kuin sterilisaatiosta sellaisen ihmisen kanssa. Täällä viihdyn, koska palsta on niin hullu ja aktiivinen ja toisaalta lapsiperheiden elämästä on kiinnostava lukea. Onhan se olennainen osa elämää, josta on kiva tietää enemmänkin, vaikken itse haluakaan kokea. Ymmärtääpähän kavereitakin paremmin. Se täytyy kyllä sanoa, että jos ei ennästään vela ole, niin palsta on parasta ehkäisyvalistusta ikinä....

Vierailija
48/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei velat, arvostan päätöstänne. Minusta on hassua olettaa, että kaikki naiset haluavat lapsia tähän maailmaan. Kiinnostaa kuitenkin tietää, minkä ikäisiä olette.

Vierailija
49/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän meitä täällä on, se johtuu siitä että ihmiset löytävät tänne muiden asioiden kautta kuin minkään vauvajuttujen. Lapsettomuus ilmiönä on kasvussa, koska yhteiskunta on muuttunut. Mielestäni kyllä lapsettomuus on ilmiö, josta ehdottomasti kannattaa puhua myös palstoilla, jotka alunperin ovat lapsellisille tarkoitettuja.

Enkä tarkoita tuolla epäkypsiä henkilöitä.

Vierailija
50/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei velat, arvostan päätöstänne. Minusta on hassua olettaa, että kaikki naiset haluavat lapsia tähän maailmaan. Kiinnostaa kuitenkin tietää, minkä ikäisiä olette.

32v ilmoittautuu

Vierailija
51/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28v (& 34v puoliso) täällä.

Vierailija
52/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

32v ilmoittautuu

Täällä toinen

Vierailija
53/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko yks syy se, että parisuhdevaatimukset on muuttuneet tässä vuosikymmenten aikana.

Vierailija
54/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta veronmaksusta: omat vanhempani olivat todella huonoja vanhempia. Minut olisi otettu ainakin nykystandardeilla moneen kertaan huostaan ja jos joku vieras ihminen olisi tehnyt minulle samoja juttuja kuin he, olisin voinut haastaa tämän oikeuteen. Luultavasti tämä on vaikuttanut siihen että olen ollut kotoamuuton jälkeen psykiatrisessa sairaalahoidossa useamman kerran, yrittänyt itsemurhaa useamman kerran, minulla on nelisen kappaletta vakavia mielenterveyshäiriödiagnooseja enkä ole siis ihan hirveästi niitä veroja maksanut tähän 30 ikävuoteeni mennessä. Yhdessä vaiheessa minulle mietittiin jopa vaikeavammaisen palveluja, vaikka äo:ni on ihan normaali. En tiedä tulenko tulevaisuudessakaan hirveästi niitä veroja maksamaan, pikemminkin minuun on käytetty aika paljon veronmaksajien rahoja ( joo onhan tälläkin palstalla paljon natseja joiden mielestä minut ja kaltaiseni pitäisi polttaa krematoriossa mutta ette ole tarpeeksi älykkäitä päästäksenne diktaattoriksi joten näillä mennään). Että kaikkien ei todellakaan kannata tehdä lapsia. Minustakin tulisi varmaan todella hyvä äiti..taidankin mennä johonkin lähibaariin ja tekaista jonkun jantterin kanssa pari muksua tulevaisuuden turvaksi.

Vierailija
55/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe mitään tarvetta lisääntymiseen. Minulla ei ole mitään sellaista oloa, että jotain puuttuisi, vaan elämä on hyvää ilman lasta. En halua muuttaa elämäntapaani täydellisesti, kuten minun pitäisi jos lapsen haluaisin. En näe olevani tyytyväinen ollenkaan sellaisessa tilanteessa. Ikää on 37. Tuttavapiiri koostuu myös pääasiassa lapsettomista.

Vierailija
56/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe mitään tarvettoa lisääntymiseen. Minulla ei ole mitään sellaista oloa, että jotain puuttuisi, vaan elämä on hyvää ilman lasta. En halua muuttaa elämäntapaani täydellisesti, kuten minun pitäisi jos lapsen haluaisin. En näe olevani tyytyväinen ollenkaan sellaisessa tilanteessa. Ikää on 37. Tuttavapiiri koostuu myös pääasiassa lapsettomista.

Ei puutu palapelistä minullakaan paloja eli lapsia.

Päinvastoin, (kokoaika) lapsi pilaisi totaalisesti elämäni.

Töissä olen ollut päiväkodissa, lastenkodissakin noin 6 vuotta.

Pärjään hyvin lasten & nuorten kanssa.

En ole koskaan vauvakuumeillut etc.

Näin olen pähkäillyt nuoresta asti.

Olen ihan hyvä tyyppi, herkkä, uskollinen, boheemi. Lapsuuteni oli onnellinen ja luova.

Nyt olen 55 vee jo.

Olen onnellinen.

- avioliitossa, ei lemmikkejä

Vierailija
57/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän veloja ole kuin 5-6 % suomalaisista, mutta netissä olemme yliedustettuina. Johtunee tyypillisestä velan profiilista, joka on älyllinen, hakitseva, rauhallinen ja introvertti. Tällaiset ihmiset ovat myös yliedustettuina netissä (mm. persoonallisuustyyppi INTJ).

Koettakaapa muuten mammat päästä yli siitä, että sivuston nimi on Vauva.fi, kun palsta itsessään ei liity lapsiin millään tavalla. Tuolla on nuo muut palstat lapsiaiheisille keskusteluille.

Vierailija
58/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22

Vierailija
59/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

M39 kirjoitti:

Oisko yks syy se, että parisuhdevaatimukset on muuttuneet tässä vuosikymmenten aikana.

En usko. Kautta ihmiskunnan historian suurin osa lapsista on syntynyt ei-toivottuina. Lapsi on siis ollut seksin väistämätön seuraus eikä seksiä ole harrastettu sen vuoksi, että saataisiin lisää lapsia. Vasta muutaman vuosikymmenen ajan on ollut melko turvallisia ja tehokkaita ehkäisymenetelmiä ja sen vuoksi on vihdoin pystytty itse päättämään, seuraako seksistä lapsi vai ei. 

Vierailija
60/60 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa joskus ihmeteltiin kaksplussalla. Tottakait palstoilla joissa puhutaan kaikesta maan ja taivaan välillä, käy erilaisia ja eri-ikäisiä ihmisiä. 

En mainosta että olen "vela" koska yhteiskunta tuomitsee, mutten kieltäisikään enää. Joskus nuorena en uskaltanut sanoa etten halua lapsia, kuin harvoille ja valituille. Sanoin epämääräisesti "ehkä yksi menis" tai jotain. Vaikka tiesin etten ikinä haluakaan lapsia, edes sitä yhtä. 

En luonnollisestikaan inhoa lapsia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi