Miten teitä veloja on niin paljon?
Vai onko vaan veloilla tapana hengailla täällä av-palstalla? Aina oon kuvitellu että enimmääkseen ihmiset haluaa lisääntyä. Vai onko velaus sellaista, että se mielellään pidetään omana tietona, koska ei ole normien mukaista?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kaikki nyt vaan ei halua lisääntyä. Syyt miksi minä jätän lisääntymättä:
- olen aika heikkohermoinen ihminen, viihdyn paljon omassa rauhassa, en voi sietää sitä että joku on riippuvainen minusta (ok on minulla siis miesystävä ja koira), mutta juu siis lapsi nyt on täysin eri asia kuten varmasti tajuatte..
No varmasti on täysin eri asia. Lapsesta tulee aikuistuttuaan veronmaksaja yhteiskunnalle.
Edelleenkin, kaikille veloille tiedoksi, siitä teidän koirastanne ei koskaan tule yhteiskunnalle veronmaksajaa. Se ei maksa veroja eikä myöskään eläkeläisten eläkkeitä. Sitten on velojen lapsettomuus ok, kunhan ne teidän koiranne oppivat maksamaan mm. eläkeläisten eläkkeet.
Koirat nyt ovatkin ihan turhia, mutta kissani elelee pääomatuloillaan. Ei edes käytä Panaman pankkitilejä vaan veroista maksetaan varmaan sinunkin lastesi sosiaalituet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hengailee kaikki.
Kaikki ei halua lisääntyä. Suurin osa kyllä.
Ei ole tarvetta pitää omana tietona, koska ei siinä ole mitään hävettävääkään.
*Suurin osa muijista.
Musta taas tuntuu että yllättävän monet miehet haluaa lisääntyä. Kyllä niitä miehiä on paljon joiden suurin haave on tulla isäksi! Etenkin jos ihastuvat ja löytävät ''sen oikean''. Naisissa vela-elämäntyyli on yleisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- olen aika heikkohermoinen ihminen, viihdyn paljon omassa rauhassa, en voi sietää sitä että joku on riippuvainen minusta (ok on minulla siis miesystävä ja koira), mutta juu siis lapsi nyt on täysin eri asia kuten varmasti tajuatte..
No varmasti on täysin eri asia. Lapsesta tulee aikuistuttuaan veronmaksaja yhteiskunnalle.
Edelleenkin, kaikille veloille tiedoksi, siitä teidän koirastanne ei koskaan tule yhteiskunnalle veronmaksajaa. Se ei maksa veroja eikä myöskään eläkeläisten eläkkeitä. Sitten on velojen lapsettomuus ok, kunhan ne teidän koiranne oppivat maksamaan mm. eläkeläisten eläkkeet.
Koirasta ei tule myöskään alkoholistia, päihdeongelmaista, tai mielenterveysongelmaista, joiden hoitoon käytetään valtavasti yhteiskunnan rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hengailee kaikki.
*Suurin osa muijista.
Musta taas tuntuu että yllättävän monet miehet haluaa lisääntyä. Kyllä niitä miehiä on paljon joiden suurin haave on tulla isäksi! Etenkin jos ihastuvat ja löytävät ''sen oikean''. Naisissa vela-elämäntyyli on yleisempää.
Kyllä minullakin olisi lasten tekoon enemmän intoa jos ei sen takia pitäisi sanoa heippa omalle työlle, kehittää kunnon selkävaivat, peräpukamat ja muuta mukavaa raskauden aikana ja pahimmillaan tulla pidätyskyvyttömäksi synnytyksen yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirasta ei tule myöskään alkoholistia, päihdeongelmaista, tai mielenterveysongelmaista, joiden hoitoon käytetään valtavasti yhteiskunnan rahoja.
Kissani ikävä kyllä naukkailee konjakkia päivittäin ja kärsii sekä Aspergerin syndroomasta että agorafobiasta. Käytämme tosin yksityisiä palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kissani ikävä kyllä naukkailee konjakkia päivittäin ja kärsii sekä Aspergerin syndroomasta että agorafobiasta. Käytämme tosin yksityisiä palveluita.
Miten tuo asperger oikein diagnosoitiin? Epäilen sitä nimittäin kissallani. Se kokee suoran katsekontaktin jotenkin epämiellyttävänä ja vetäytyy mielellään yksin pitkiksi ajoiksi. Ei oikein reagoi puheeseen, mutta on aistiyliherkkä. Saa hepulin imurista ja kuulee säilyketölkin avaamisen vaikka unissaan. Erityiskiinnostus kohdistuu lintuihin, seuraa lintulaudan touhuja jopa monta tuntia päivässä. Unirytmi on erikoinen.
Me sivistyneet, koulutetut naiset käytämme ehkäisyvälineitä, emmekä sikiä jatkuvasti. Maapallo on jo ylikansoitettu ja jatkuva lisääntyminen tuhoaa maailman. Pakkosterilisointi kaikille kehitysmaiden naisille, koska miehille ei mikään järkipuhe tehoa.
Tuttavien lapsiperhetouhuja seuranneena olen tullut siihen tulokseen että ei ole mun juttu. En kaipaa yövalvomisia, rahahuolia, enkä halua menettää hyvää parisuhdetta. Pidän työstäni ja harrastuksistani sekä tykkään kehostani ilman raskauden tekemiä muutoksia. Minulla ei myöskään ole juuri minkäänlaista hoivaviettiä, en ole kiinnostunut kenenkään lapsista tai eläimistä. En viihdy kotona juurikaan. Koen myös rasittavana toisen ihmisen läsnäolon pidemmän päälle, ja kaipaan omaa rauhaa silloin kun kotona satun olemaan. Tähän yhtälöön ei siis oikein lapsi sovi.
Hienoa että ihmisillä on omia valintoja. Toiset haluaa terkkareiksi, toisista tulee kauppatieteiden maistereita. Toiset haluaa 3-vuorotyötä kun taas toisille se on ehdoton ei. Toiset haluaa naimisiin, toiset eivät pidä avioliittoa tärkeänä. Toiset kuuluvat seksuaalivähemmistöön ja toiset ovat heteroita. Toiset haluavat lapsia ja toiset eivät halua.
Täällä jokainen voi tehdä oman valintansa. Kunnioitetaan kaikkien päätöksiä! Vaikka naapurisi olisi vela niin eikai se sinun elämääsi millään tavoin vaikuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hengailee kaikki.
*Suurin osa muijista.
Olen huomannut saman. Miehen elämähän ei lasten myötä muutu niin konkreettisesti kuin naisten. Hän vain pökkii ja se siinä. Nainen kärsii raskauden ja synnytyksen helvetin, on aina ensisijaisesti lapsen vanhempi. Mies voi häipyä koska huvittaa eikä välttis osallistu kotityöhön tai lasten kasvatukseen. Lasten hankinta on naiselle isompi riski kuin miehelle.
Naurattaa kun olen tavannut muutamia tällaisia miehiä, jotka oikein tosissaan etsivät jotain perheenperustajamateriaalia. Enpä heidän kanssaan ryhtyisi vaikka biologinen kello tikittäisikin. Näillä ei ole MITÄÄN kokemusta lapsista, eivät he tajua mitä se lapsiperhearki on. Realiteetit pitäisi olla selvillä, vaikka lastenhoitokokemuksen kautta edes. Sen jälkeen voi sitten harkita.
Mun kissa keksi nyhtörotan, siitä on tulossa maailmanlaajuinen miljoonaluokan kissabisnes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hengailee kaikki.
*Suurin osa muijista.
Yllättävän moni ehkä, mutta ei suurin osa kuten muijista..
Minä olen tuhlannut aikaani täällä 4 vuoden ajan, koska täällä on niin paljon juttua ja keskustelua ajankohtaisista aiheista, joskus tärkeistä ja joskus turhista. Tykkään kirjoittaa ja ottaa kantaa, olenhan minä yhdellä toisella järkevämmälläkin palstalla kertomassa ajatuksiani, mutta tämä Aihe vapaa on niin laaja ja suosittu, että on kiva ottaa jutuissakin vähän rennommin. Ja olen siis vela, vaikkakin 22-vuotias. Olen toivonut 16-vuotiaasta saakka että sterilisaatio sallittaisiin 25-vuotiaille, mutta tällä hetkellä se on 30, vielä kahdeksan vuotta siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille koiralle ei koskaan tarvitse maksaa eläkettä :D
Sitten on mammojen lisääntyminen ok, kunhan ne teidän penikkanne oppivat olemaan nostamatta eläkettä :D
Mä joskus aikoinani tulin Vauva-lehden sivuille etsiessäni apua johonkin raskauden aiheuttamaan vaivaan. Selvisi aika nopeasti, että oikeastaan täällä ei keskustella vauvoista, vaan lähinnä kaikesta muusta :D
Silti se välillä ihmetyttää, että miksi suorastaan vihamielisesti lapsiin suhtautuvat ihmiset haluavat viettää vapaa-aikaansa juuri tällä sivustolla kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. Täällä on aloituksista päätellen enemmän vapaaehtoisesti lapsettomia kuin oikeassa elämässä. Suuri osa tietenkin ihan puhtaasti provokaation vuoksi keksittyjä tarinoita, sillä mikä saisikaan äiti-ihmiset enemmän kantapäilleen kuin se, että joku morkkaa heidän valintojaan ja elämäntapaansa hehkuttaen samalla omaa sinkkuelämäänsä tai kakkavaipoista vapaata pitkää viikonloppua Pariisissa.
Mulla on ystävinä, kavereina ja tuttavina ihmisiä molemmista leireistä: on niitä, joiden suurin haave on aina ollut äidiksi tuleminen ja sitten niitä, jotka haluavat reppureissata ja asua kommuunissa, tehdä uraa tai viettää leppoisaa elämää kahdestaan puolisonsa kanssa. Sitten on sellaisia kuin minä itse, lapselle nyt vaan sattui olemaan oikea aika. Ikinä me ei olla kenenkään kanssa näistä asioista tapeltu tai väitelty. Siksi aina välillä naurattaa, miten kiihkolla tällä palstalla jotkut omaa puoltaan tässä asiassa pitävät. Vanhana kaduttaa, kun kukaan ei tule vanhainkotiin vierailulle tai räkänokka-kakaranne ovat ällöttäviä kuolakoneita.
Tuttavapiiriin kuuluu btw myös miehiä, jotka ovat vauvakuumeilleet monia vuosia ja oikeasti halunneet lapsia ja nykyään rakastavat jälkikasvuaan ehdoitta. Vain tätä palstaa lukemalla saa sen kuvan, että kaikki isät on huijattuja raukkoja, jotka eivät ole tienneet mihin ryhtyvät. Toki heitäkin on oikeasti olemassa, en kiistä sitä ollenkaan.
Tämä AV - palsta on ilmeisesti Suomen suosituimpia yksittäisiä keskustelufoorumeita, eikä täällä käydä erityisesti vauvoihin tai lapsiin liittyvää keskustelua. Niitä varten löytyy sivun reunan palkista useita muita nimenomaan vauva- ja lapsiaiheisiin liittyviä omia palstojaan. Täällä aaveellahan keskustellaan Kaikesta Muusta. Samalla lailla esimerkiksi Pakkotoiston ja MuroBBSn puolella on runsaasti keskusteluita, joilla ei ole mitään tekemistä lihaskunnon kasvattamisen tai tietokoneiden näpräämisen kanssa.
Palstan äänekkäimmät harvemmin edustavat mieliaiheestaan enemmistön mielipidettä. Sama pätee melkein mihin tahansa keskustelupalstaan ja myös keskusteluun irl.
Käyttäjä69 kirjoitti:
Tämä AV - palsta on ilmeisesti Suomen suosituimpia yksittäisiä keskustelufoorumeita, eikä täällä käydä erityisesti vauvoihin tai lapsiin liittyvää keskustelua. Niitä varten löytyy sivun reunan palkista useita muita nimenomaan vauva- ja lapsiaiheisiin liittyviä omia palstojaan. Täällä aaveellahan keskustellaan Kaikesta Muusta. Samalla lailla esimerkiksi Pakkotoiston ja MuroBBSn puolella on runsaasti keskusteluita, joilla ei ole mitään tekemistä lihaskunnon kasvattamisen tai tietokoneiden näpräämisen kanssa.
Palstan äänekkäimmät harvemmin edustavat mieliaiheestaan enemmistön mielipidettä. Sama pätee melkein mihin tahansa keskustelupalstaan ja myös keskusteluun irl.
Niin juuri, tiedostan ja ymmärrän tämän. Kunhan vain pohdin, että miksi joku haluaa tulla Vauva-lehden sivuille ja aloittaa keskustelun siitä, kuinka lapset häiritsevät julkisilla paikoilla, lemmikkipupulla pitää olla samat oikeudet kuin ällöttävillä penskoilla, synnytys pilaa vartalon ja kukaan äiti ei oikeasti nauti lapsistaan. Ja vastaavasti hymähtelen niille, jotka ovat vakuuttuneita siitä, että koska heillä on lapsia, kaikkien muidenkin pitäisi niitä haluta tai muuten kaduttaa ja oikeasta onnesta elämässä ei ole tietoakaan. Molemmat osapuolet vetävät aina jossain kohtaa kateuskortin hihastaan. Pata soimaa kattilaa, ihan samoja argumentteja käyttävät sekä äidit että velat. Tällä palstalla siis. Tosielämässä en ole ikinä törmännyt tällaiseen eipäs-juupas-väittelyyn tästä aiheesta.
Anonyymikeskustelu kärjistää ulosantia. Osa trollaa tarkoituksellisesti, osa purkaa katkeruuttaan, osalla on mielenterveysongelma, osa taas yrittää hakea vahvistusta itse joko tarkoituksellisti tai olosuhteiden vuoksi tekemälleen valinnalle. Vela - keskustelu on ollut palstan vakioprovoiluaihe jo pitkään.
Kateus näyttää toimivan keskusteluissa provoilun työkaluna varsin tehokkaasti. Jos joku edes vihjaisee olevansa valintojensa, sukunsa, puolisonsa, koulutuksensa, työpaikkansa, ulkonäkönsä tms. vuoksi muita paremmassa asemassa niin raivon määrällä ei ole rajaa. Auta armias jos vielä samalla väittää olevansa onnellinen. Edes kyseisen kirjoittajan täydellinen epäuskottavuus aiemman kirjoitushistoriansa vuoksi ei näytä hillitsevän tuota raivoa.
Minua aina jaksaa ihmetyttää, miksi te perheelliset arvostelette velojen päätöksiä? Lisääntyminen on jokaisen oma päätös, jota tulee kunnioittaa. Katkeruus paistaa perheellisistä aivan selvästi veloja kohtaan... Ihan jo senkin takia kannattaa pysyä velana kun perheelliset noin katkeraa ja kateellista porukkaa (en haluaisi tietenkään yleistää).