Painoindeksi 25,1 lievä ylipaino
Huvitti käydä äsken vaa'alla. En ole käynyt pitkiin aikoihin ja paino on minulle oikeastaan numerona yhdentekevä. Laskin piruillakseni painoindeksini ja se oli siis 25,1. Olen siis lievästi ylipainoinen.
Ei siinä siis muuta ihmeellistä ollut mutta oli outoa huomata, etten ole edes normaalipainoinen. Lantio 100 cm, vyötärö 74cm ja rinta 95cm. Peilissä näytän mielestäni oikein hyvältä. Vaatteet istuu (koot housuissa yleensä 40 ja yläosat 38) kauniisti ja mahaan tulee pieni makkara kun istun. Reisivakokin löytyy (se on ilmeisesti nyt onkin trendijuttu...). Mitenkään erityisen lihaksikas en ole. En käy salilla vaan hoidan liikunnan kävelylenkeillä ja golfilla.
Mutta näköjään sitä ollaan sitten kuitenkin ylipainoinen ;D Älkää kanssasisaret tuijottako liikaa numeroita. Katsokaa peiliin ja olkaa tyytyväisiä itseenne jos siltä tuntuu.
T:N 32v
Kommentit (101)
Niin mäkin olen. Indeksi 25.2. Käytän 40 koon vaatteita. Farkut ovat 30/34. Enkä ole mikään painonnostaja.
Minulla on BMI alle 25 ja silti käytän yli 40 koon vaatteita :D Jos housut menevät takapuolesta, ne ovat vyötäröltä armottoman isot.
Jokohan sössö kohta löytää tänne?
Sönkköö?
Täällä on aivan sairaan hulluja denialisteja, jotka valehtelevat itselleen.
Tule kertomaan miten asiat oikeasti ovat.
Voi, oispa munkin vyötärö 74cm. Ihanat mitat sulla, ihan turha mitään painoindeksiä tuijottaa.
Käytän kokoa S/36 housuissa 38. Käyn joka päivä salilla ja 10km lenkillä jonka lisäksi viikonloppuisin fyysistä duunia. Silti kouluterkkari sanoi että pitäs laihduttaa :D pituutta siis 170 ja painoa vaihtelevasti 67-70
Vierailija kirjoitti:
Voi, oispa munkin vyötärö 74cm. Ihanat mitat sulla, ihan turha mitään painoindeksiä tuijottaa.
Laskinpa minäkin painoindeksini. Näköjään 24,6, eli normaali, vaikka ihan hirveät makkarat vyötäröllä ja selässä ja vyötärönympärys 83cm.
Ei pahalla mutta ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
Naisen bmi yli 22 on jo lihava mielestäni.
M26
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan sitä näyttää vaatteet päällä peiliin katsoessaan hyvältä. Otahan itses ilkosilleen ja katsele vaikka itsestä otettua valokuvaa. Näyttää vähän karmeammalta... läski vain hyllyää lantiolla ja persiissä.
Mä taas näytän omasta mielestäni paremmalta ilman vaatteita. Mun on vaikea löytää vaatteita, joista tykkäisin ja jotka sopisivat vartalooni (leveä lantio, kapea vyötärö), joten alasti on parempi. Painoindeksini on suunnilleen 22-23, olen saanut 2 lasta ja harrastan kevyttä liikuntaa vailla tavoitteita.
Vierailija kirjoitti:
M26
Ei pahalla, mutta en usko kovinkaan monen hirveästi välittävän siitä, ettei houkuttele sua.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan sitä näyttää vaatteet päällä peiliin katsoessaan hyvältä. Otahan itses ilkosilleen ja katsele vaikka itsestä otettua valokuvaa. Näyttää vähän karmeammalta... läski vain hyllyää lantiolla ja persiissä.
Miksi luulet, että ihmiset näyttävät vaatteet päällä paremmilta? Minä ainakin näytän rehellisesti huomattavasti paremmalta ilman vaatteita. Vaatteet päällä näytän aika paljonkin ylipainoiselta, koska tykkään väljistä mammavaatteista ja kurvit hämäävät. Ilman vaatteita ei mikään hylly, ainakaan epämiellyttävästi, missään ja kapea vyötärö ja melko littana vatsa erottuvat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
M26
No voi harmin paikka. Kamalan ikävää. Miten voin elää nyt tästä eteenpäin, kun tiedän ettei minulla ei ole tulevaisuutta sinun kanssasi?
HEI JANKATAANKO OIKEIN KOVASTI SIITÄ MIKÄ ON SE PAINO JOSSA JOKAISEN NAISEN PITÄÄ OLLA! NYT KAIKKI JANKUTTAMAAN! PIDETÄÄN TÄMÄ NOIN 100. KETJU TÄSTÄ AIHEESTA TÄLLÄ VIIKOLLA ELOSSA JA VIRKEÄNÄ!!
Mun BMI on tämän aamuisen mukaan 24,8, käyn salilla, pyöräilen tai kävelen työmatkat, uin, teen viikonloppuisin piktkiä kävelylenkkejä sekä syön suht terveellisesti. Käytän pääasiassa koon 36 vaatteita, enkä todellakaan ole tyytyväinen peilikuvaani. Edestä päin se on siedettävä, mutta sivulta näkyy karmea vatsapömppö. Katsokaapa muutkin itseänne sivusta. Vyötärö muuten tulee mitata rentona, ei jännittämällä. Jännittämällä sen vatsan saa näyttämään solakammalta, kuin mitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Mun BMI on tämän aamuisen mukaan 24,8, käyn salilla, pyöräilen tai kävelen työmatkat, uin, teen viikonloppuisin piktkiä kävelylenkkejä sekä syön suht terveellisesti. Käytän pääasiassa koon 36 vaatteita, enkä todellakaan ole tyytyväinen peilikuvaani. Edestä päin se on siedettävä, mutta sivulta näkyy karmea vatsapömppö. Katsokaapa muutkin itseänne sivusta. Vyötärö muuten tulee mitata rentona, ei jännittämällä. Jännittämällä sen vatsan saa näyttämään solakammalta, kuin mitä se on.
No eipä näy isompaa pömppöä sivustakaan. Ehkä sellainen sentti? Ihan rentona.
Vierailija kirjoitti:
M26
Ei pahalla, mutta ei taida aloittaja kovin välittää mamma-palstalla roikkuvan hyypiön mielipiteistä :)
Vierailija kirjoitti:
M26
No mutta, ihan samat BMI:t ovat käytössä sekä miehille että naisille, syyt ovat terveydelliset. Jos olet tosi pitkä, voit hieman kaunistaa tulostasi ja isot ja erottuvat lihakset huomioidaan sukupuolesta riippumatta. Massaindeksi on oikein hyvä mittari, parempi kuin epäluotettavat rasvaprosenttimittaukset, kunhan sitä täydennetään vyötärönympäryksen mittaamisella. Sinun mielipiteesi ei ole kovin perusteltu, eikä millään muotoa tärkeä.