Painoindeksi 25,1 lievä ylipaino
Huvitti käydä äsken vaa'alla. En ole käynyt pitkiin aikoihin ja paino on minulle oikeastaan numerona yhdentekevä. Laskin piruillakseni painoindeksini ja se oli siis 25,1. Olen siis lievästi ylipainoinen.
Ei siinä siis muuta ihmeellistä ollut mutta oli outoa huomata, etten ole edes normaalipainoinen. Lantio 100 cm, vyötärö 74cm ja rinta 95cm. Peilissä näytän mielestäni oikein hyvältä. Vaatteet istuu (koot housuissa yleensä 40 ja yläosat 38) kauniisti ja mahaan tulee pieni makkara kun istun. Reisivakokin löytyy (se on ilmeisesti nyt onkin trendijuttu...). Mitenkään erityisen lihaksikas en ole. En käy salilla vaan hoidan liikunnan kävelylenkeillä ja golfilla.
Mutta näköjään sitä ollaan sitten kuitenkin ylipainoinen ;D Älkää kanssasisaret tuijottako liikaa numeroita. Katsokaa peiliin ja olkaa tyytyväisiä itseenne jos siltä tuntuu.
T:N 32v
Kommentit (101)
ssss kirjoitti:
82: Minkälaisia mittoja odotit? Mikä niistä teki yllättävän leveän? En muista silloista bmitäni.
90: Nuo erottuvat normaalisti, ei todellakaan Marine Deleeuw tasolla. Point proved!
Kyseisen kirjoittajan rintalasta ei näy, mutta kyllä hänen solisluunsa erottuvat selkeästi normaaleja enemmän. Sinä väitit, etteivät solisluut näy hänen painoisillaan. No kyllä näkyvät ja selvästi.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
82: Minkälaisia mittoja odotit? Mikä niistä teki yllättävän leveän? En muista silloista bmitäni.
90: Nuo erottuvat normaalisti, ei todellakaan Marine Deleeuw tasolla. Point proved!
Kyseisen kirjoittajan rintalasta ei näy, mutta kyllä hänen solisluunsa erottuvat selkeästi normaaleja enemmän. Sinä väitit, etteivät solisluut näy hänen painoisillaan. No kyllä näkyvät ja selvästi.
Edellisessä ketjussa hän väitti niiden törröttävän ja olevan samanlaiset kuin Marinella. Nuo erottuvat keskivertoa enemmän sen takia, koska valtava osa väestöstä on ylipainoisia. Normaalipainoisten/hoikkien keskuudessa (jonka tulisi olla keskiverron vertailukohde) tuo on normaalia. Taas kerran läskidenialisoitunut näkemys!
Missä ketjussa? Mielipiteeni on kuule ihan ammattilaisen näkemys aiheesta.
Tuo #90 on eri henkilö kuin minä, mulla siis rintalasta näkyy ikävästi normaalipainosta huolimatta. Usko tai älä.
Nyt herääkin kysymys, että miksi luiden pitäisi paistaa? Eikö bonespo olekaan sairastakin sairaampaa? Onko nyt niin, että vain jotkut tietyt luut, vaikka suoliluut, lasketaan ja ulompia saa vapaasti hehkuttaa? En oikeastaan ole varma, haluanko edes tietää. 20
Minä taidan luovuttaa nyt. Kai minä olen sitten läskidenialisti, jos en suostu näkemään ihmisiä, joiden painoindeksi on yli 20 lihavina. Minä voin elää sen kanssa. Ssss:n kanssa ei voi argumentoida tai keskustella mistään, koska olen läskidenialisti. Vaikka minulla olisi minkälaisia faktoja tahansa sillä ei ole väliä, koska olen läskidenialisti.
Onnea ssss painotavoitteesi kanssa. Toivon, että tulet onnelliseksi ja näet itsesi ja muut kauniina. Yritä ymmärtää muiden näkemyksiä ja toivo, että he ymmärtävät sinun näkemyksesi. Älä odota muiden muuttuvan sinun takiasi, koska se ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä tapahdu. Olet vastuussa vain itsestäsi ja omasta hyvinvoinnistasi. Anna muiden olla. He tekevät omat virheensä kuten sinäkin teet omasi. Ehkä joskus huomaat sen tai ehkä et.
Välitän itse muiden mielipiteistä enemmän kuin olisi tarpeen ja ärsyynnyn usein ihmisiin, joiden tiedän olevan väärässä. Se ei ole kuitenkaan kovin järkevää ja sellainen viha vain satuttaa sitä vihaajaa. Kirjoitan tätä ehkä enemmän itselleni kuin teille muille, koska minusta tulee usein todella vihainen turhien asioiden takia. Tämä on yksi niistä ja yritän antaa asian olla.
En ole haukkunut sinua, mutta olen silti pahoillani, että muut ovat. Minusta on ikävä kuulla, että sinusta tuntuu vainotulta. Toivon, että ihmiset osaisivat käyttäytyä paremmin, mutta kai se on helpompaa oksentaa kaikki ajatuksensa anonyymille keskustelupalstalle. Täytyy vain olla välittämättä. Onnea sinulle valitsemallasi tiellä!
Ja taas SSSS huutelee. Kyllä normaalipainossakin voi rintalastan luut näkyä ja minulla on parikin kaveria joilla näin on. Mahtaa vituttaa kun itse et saa näkymään vaikka kuinka olisit kaurapuurodieetillä?
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla mutta ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
Naisen bmi yli 22 on jo lihava mielestäni.
M26
No mutta, ihan samat BMI:t ovat käytössä sekä miehille että naisille, syyt ovat terveydelliset. Jos olet tosi pitkä, voit hieman kaunistaa tulostasi ja isot ja erottuvat lihakset huomioidaan sukupuolesta riippumatta. Massaindeksi on oikein hyvä mittari, parempi kuin epäluotettavat rasvaprosenttimittaukset, kunhan sitä täydennetään vyötärönympäryksen mittaamisella. Sinun mielipiteesi ei ole kovin perusteltu, eikä millään muotoa tärkeä.
BMI ei mielestäni ole kovin käytännöllinen. Käytännöllisempi on minusta vyötärönympäryksen mittaus. Esim juurikin lihakset häiritsevät BMI:n toimintaa. Mieheni BMI on 29.8 ja hän ei takuulla ole epäterveellisen ylipainoinen. Minun BMI:ni on yli 24, mutta vyötäröni on melko pieni, koska rasva on minussa keskittynyt lähinnä takapuoleen ja rintoihin, joista kumpikaan ei ole terveydelle haitallista.
Mutta väite, että nainen, jonka BMI on yli 22 on lihava - on puhtaasti naurettava.
Ei todellakaan ole naurettava väite vaan täysin totta. Bmi-arvot 23,24 ja 25 ovat valtavia naisella.
Valtavia ainoastaan sinun mielessäsi! Mitä sitten esim yli 40 menevät arvot ovat? Suhteellisuuden taju ei ole vahva puolesi.
Bmi 40 on vielä valtavampi, epäinhimillinen. Tuon yhden esille nostsnut teidän "terveellinen näkökulmanne" on kyllä helvetin fucked up. Teille näkyy riittävän se, että pysyttelette bmi 40 alla, mikä on sairasta suhtautumista!
Älä ryhdy ajatustenlukijaksi, olet surkea siinä. Kukaan ei ole väittänyt tässä ketjussa mitään tuollaista.
No miksi sitten otitte bmi 40 puheeksi?! Tuollaisen arvon ei tulisi olla edes olemassa!!!
Ja kuitenkin BMI 40 ihmiset liikkuvat ihan normaalisti kävellen, jopa juosten ja elävät ihan täysipainoista elämää. Ne sänkyyn lihavuuden vuoksi juuttuneet ovat vielä 40:stä kaukana.
Rohkenen väittää, että BMI 40 omaava havermmin liikkuu ihan normaalisti juosten.
No harvinaisuudesta en tiedä, mutta olen nähnyt monenkin BMI yli 40 naisen juoksevan. Ei pitkää matkaa mutta pyrähdyksiä kuitenkin. Ihan normaalisti arjesta selvisivät siinä missä muutkin.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Edellisessä ketjussa hän väitti niiden törröttävän ja olevan samanlaiset kuin Marinella. Nuo erottuvat keskivertoa enemmän sen takia, koska valtava osa väestöstä on ylipainoisia. Normaalipainoisten/hoikkien keskuudessa (jonka tulisi olla keskiverron vertailukohde) tuo on normaalia. Taas kerran läskidenialisoitunut näkemys!
Missä ketjussa? Mielipiteeni on kuule ihan ammattilaisen näkemys aiheesta.
Ylipaino on valinta ketjussa.
Mikä ammattilainen olet? Solisluuammattilainen?! 😂
Työskentelen ihmisten parissa ja näen hyvin paljon erilaisia vartaloita. Enemmän sitäkin kuin sinä ;)
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas SSSS huutelee. Kyllä normaalipainossakin voi rintalastan luut näkyä ja minulla on parikin kaveria joilla näin on. Mahtaa vituttaa kun itse et saa näkymään vaikka kuinka olisit kaurapuurodieetillä?
Olemme keskustelleet asiasta monta sivua, ettekä ole pystyneet todistamaan väitettäni vääräksi linkkaamalla kuvaa normaalipainoisesta ihmisestä, jolla rintalasta näkyy samalla tavalla kuin Marinella. Mitähän se kertoo teoriastanne?!
Vituttaa etteivät ne näy KUNNOLLA!
Kamala ongelma! Tuohan rikkoo ihan YK:n ihmisoikeuksien julistusta.
Säälin tuota sössöä
Täytyy olla todella paha olo, kun jaksaa yksin taistella koko maailmaa vastaan. Ilman ruokaa tai ystäviä.
Ohhoh.. johan tää aloittamani ketju roihahti liekkeihin. Olen muutaman kerran kirjoitellut aloituksia tälle palstalle ja ne ovat saaneet ehkä max 20 vastausta per ketju. Mutta näköjään liekit leimahtavat palstailijoilla (erityisesti tietysti tämä staramme ssss) heti, kun joku ilmaisee tyytyväisyytensä itseensä painoindeksinsä ollessa yli 22.
Mutta joo. Onneksi ei vaikuta minuun tavalla tai toisella mitä palstan hyypiöt ovat mieltä minusta muutaman lukeman perusteella. Oli kuitenkin mukava lukea muutama positiivinenkin kommentti, kiitos niistä.
Ihminen on kuitenkin niin paljon muuta kuin pelkkiä numeroita. Ainakin minä olen :)
Ap
HEL-NYC kirjoitti:
Minulla on BMI alle 25 ja silti käytän yli 40 koon vaatteita :D Jos housut menevät takapuolesta, ne ovat vyötäröltä armottoman isot.
Mitkä mitat sulla on?
Mulle tulee aina surullinen olo tällaisista viestiketjuista. :( Miksi kaikkien pitäisi olla samasta muotista tehtyjä..? Etenkin jos ihminen on tyytyväinen itse itseensä, viihtyy kehossaan ja nauttii elämästään. Miksi pitäisi laihduttaa itsensä, vain toisia miellyttääkseen? Ei ihme, että porukka masentuu, ja tulee itsetunto-ongelmia ja syömishäiriöitä.
Itselläni BMI on 16-17 välillä, ja olen pitkään yrittänyt saada sitä nousemaan terveellisin keinoin. Painoni ei ole oma valintani, ja mielelläni painaisin 10 kiloa enemmän, tuntisin itseni terveemmäksi, ja toivottavasti olisin myös kiinteämpi ja lihaksikkaampi.
Oli miten oli, painoindeksiä ja "täydellistä rantakroppaa" miljoona kertaa tärkeämpää on, että ihminen itse viihtyy itsensä kanssa. Silloinhan kaiken pitäisi olla hyvin? Positiivisemmat, tyytyväisemmät, ja ennen kaikkea, muita kunnioittavat ihmiset ovat mieluisampaa seuraa, kuin turhan ulkonäkökeskeiset, muita arvostelevat ja paheksuvat, joista huokuu epävarmuus, ja täytyy se oma paha olonsa sitten purkaa muihin, ILKEILEMÄLLÄ.
Itse en pysty ymmärtämään, miten VIERAAN ihmisen ulkonäkö voi olla jollekin niin suuri ongelma, että täytyy arvostella kärkkäästi, ja manipuloida toista muuttumaan sinulle "ja muille" mieleisemmäksi.
Tästä ketjusta taas huomaa, kuinka se luonne ja "sisäinen kauneus" on todellisuudessa niiiiin paljon tärkeämpää kuin ulkonäkö! Ainakin mulle.
Vierailija kirjoitti:
Säälin tuota sössöä
Täytyy olla todella paha olo, kun jaksaa yksin taistella koko maailmaa vastaan. Ilman ruokaa tai ystäviä.
Ihan oma syy. Kuka haluaisi olla niin ilkeän ihmisen kaveri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin tuota sössöä
Täytyy olla todella paha olo, kun jaksaa yksin taistella koko maailmaa vastaan. Ilman ruokaa tai ystäviä.Ihan oma syy. Kuka haluaisi olla niin ilkeän ihmisen kaveri?
Mistä tiedöt minkälainen sössö on kaverina tai että sössöllä ei ole kavereita? Tunnetko hänet?
No kivat sulle ap, että olet rasvojasi kerännyt sopusuhtaisesti vartaloosi. Minä olin samalla bmillä läskimakkaroineni ja löllöine reisineni ihan selvästi ja yksiselitteisesti läskin näköinen. Nyt on -8kg tuosta ja näytän edelleen tanakalta.
Jos pelkän painoindeksin perusteella pitäisi jotain päätellä, niin AP on minun makuuni juuri unelmanainen.
T: Tosimies
sssslle on alipainoa vasta sitten kun näyttää luurangolle.