Painoindeksi 25,1 lievä ylipaino
Huvitti käydä äsken vaa'alla. En ole käynyt pitkiin aikoihin ja paino on minulle oikeastaan numerona yhdentekevä. Laskin piruillakseni painoindeksini ja se oli siis 25,1. Olen siis lievästi ylipainoinen.
Ei siinä siis muuta ihmeellistä ollut mutta oli outoa huomata, etten ole edes normaalipainoinen. Lantio 100 cm, vyötärö 74cm ja rinta 95cm. Peilissä näytän mielestäni oikein hyvältä. Vaatteet istuu (koot housuissa yleensä 40 ja yläosat 38) kauniisti ja mahaan tulee pieni makkara kun istun. Reisivakokin löytyy (se on ilmeisesti nyt onkin trendijuttu...). Mitenkään erityisen lihaksikas en ole. En käy salilla vaan hoidan liikunnan kävelylenkeillä ja golfilla.
Mutta näköjään sitä ollaan sitten kuitenkin ylipainoinen ;D Älkää kanssasisaret tuijottako liikaa numeroita. Katsokaa peiliin ja olkaa tyytyväisiä itseenne jos siltä tuntuu.
T:N 32v
Kommentit (101)
Hihihih minulla tulee Sönköstä mieleen sellainen kuihtunut naisen irvikuva, sellainen tuulennussima pulkannaru, jonka silmät ovat pullahtaa luurankomaisesta päästä ulos hänen lukiessaan näitä läskiketjuja ja vängätessään vastaan. Hip hei läskidenialismi! :DD
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
58: Te ette osaa kyseenalaistaa lihavuutta normaalina. Te ette näe sen vääryyttä. Ajoittain tuntuu, että olen ainoa, joka oikeasti huomaa sairaan hyväksyvän suhtautumisenne lihavuuteen. Tiedän ettei kenenkään kuulu olla ylipainoinen, teille se näyttäytyy normaalina. Riittääkö perusteluiksi???
Minä en pidä lihavuutta normaalina. Olen kanssasi osittain samaa mieltäkin. Mutta se on kuitenkin vain mielipide. Monikaan ei pidä lihavuutta normaalina. Minäkin voisin kiljua täällä, että sinä olet laihadenialisti, mutta se ei tee siitä oikeaa.
Sitä paitsi sinä et voi vetää johtopäätöksiä jostain omista kokemuksistasi. Käytin esimerkkinä niitä solisluita, jotka minulla törröttävät, vaikka painoindeksini on 20. Vastaat siihen, että se ei ole mahdollista, koska sinulla ei solisluut törrötä, vaikka olet hoikempi. Sanoin, että et voi yleistää oman kokemuksesi perusteella, mutta sen sijaan, että olisit jotain sanonut tähän, aloit vänkäämään niistä solisluistani. Jotkut ovat terveitä lievästi ylipainoisina eikä sinun sanomisesi voi sitä muuttaa. Heillä saattaa olla suurempi riski sairastua tiettyihin tauteihin, mutta niin on alipainoisillakin. Et osaa väitellä, vaan alat vängätä tai et vastaa kysymykseen.
Vastauksesi ei riitä peruteluksi, koska perustelu ei ole se, että sinusta tuntuu, ettei kukaan ymmärrä olevansa läskidenialisti.
Siis palataanko me aiheeseen törröttävät luut?! Ei, normaalipainoisella ei TODELLAKAAN törrötä luut MILLÄÄN MITTAPUULLA! Näkemyksesi on 100% vääristynyt, jos kuvittelet luidesi törröttävän NORMAALIPAINOSSA!!! Totta helvetissä "vänkään" solisluista, jos sinä et tajua mielipiteesi vajaavaisuuksia! KUKAAN ei ole terve lievässä ylipainossa. Kuinka edes kehtaat sanoa olevasi kanssani samaa mieltä, kun kästityksesi ovat niin vääristyneet??? Näistä asioista EI VOI väitellä, koska on olemassa vain yksi ainoa oikea näkemys ja se EI ole läskidenialistien, vaikka kuinka yrittäisitre väittää muuta!
Sanoin, että minulla on erittäin hoikka ylävartalo ja kaikki paino on alakropassani. Se ei ole normaalia, mutta luuni törröttävät. Oma näkemyksesi on 100% vääristynyt, kun näet normaalipainoiset lihavina. Totta helvetissä vänkään kanssasi normaalipainosta, koska et tajua oman mielipiteesi vajavaisuutta! Kukaan ei ole terve alipainoisena. Kuinka edes kehtaat haukkua muita ihmisiä niin rumasti? Painoasioista nimenomaan voi väitellä, koska lääkäritkään eivät ole samaa mieltä siitä mikä on täsmälleen oikea paino. Sinä et ole lääkäri. Sinä olet itse sanonut, että laihuus on tärkeämpää kuin terveys, niin miksi kuuntelisimme sinun harhaista mieltäsi??? Laihuus ei ole normaalille ihmiselle tärkeämpää kuin terveys!!!
ssss kirjoitti:
KUKAAN ei ole terve lievässä ylipainossa.
Olet yksiselitteisesti väärässä. Tästähän on ollut puhetta aiemminkin kanssasi, ja väitteesi on todettu vääräksi. Miksi vieläkin katsot aiheelliseksi toistaa sitä?
Voi luoja 😅! Itse olen hoikka nainen, joka tuntee valtavaa myötähäpeää tuon yhden sönköttäjän viesteistä.
HEL-NYC kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pahalla mutta ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
Naisen bmi yli 22 on jo lihava mielestäni.
M26
No mutta, ihan samat BMI:t ovat käytössä sekä miehille että naisille, syyt ovat terveydelliset. Jos olet tosi pitkä, voit hieman kaunistaa tulostasi ja isot ja erottuvat lihakset huomioidaan sukupuolesta riippumatta. Massaindeksi on oikein hyvä mittari, parempi kuin epäluotettavat rasvaprosenttimittaukset, kunhan sitä täydennetään vyötärönympäryksen mittaamisella. Sinun mielipiteesi ei ole kovin perusteltu, eikä millään muotoa tärkeä.
BMI ei mielestäni ole kovin käytännöllinen. Käytännöllisempi on minusta vyötärönympäryksen mittaus. Esim juurikin lihakset häiritsevät BMI:n toimintaa. Mieheni BMI on 29.8 ja hän ei takuulla ole epäterveellisen ylipainoinen. Minun BMI:ni on yli 24, mutta vyötäröni on melko pieni, koska rasva on minussa keskittynyt lähinnä takapuoleen ja rintoihin, joista kumpikaan ei ole terveydelle haitallista.
Mutta väite, että nainen, jonka BMI on yli 22 on lihava - on puhtaasti naurettava.
Ei todellakaan ole naurettava väite vaan täysin totta. Bmi-arvot 23,24 ja 25 ovat valtavia naisella.
Valtavia ainoastaan sinun mielessäsi! Mitä sitten esim yli 40 menevät arvot ovat? Suhteellisuuden taju ei ole vahva puolesi.
Bmi 40 on vielä valtavampi, epäinhimillinen. Tuon yhden esille nostsnut teidän "terveellinen näkökulmanne" on kyllä helvetin fucked up. Teille näkyy riittävän se, että pysyttelette bmi 40 alla, mikä on sairasta suhtautumista!
Älä ryhdy ajatustenlukijaksi, olet surkea siinä. Kukaan ei ole väittänyt tässä ketjussa mitään tuollaista.
No miksi sitten otitte bmi 40 puheeksi?! Tuollaisen arvon ei tulisi olla edes olemassa!!!
Ja kuitenkin BMI 40 ihmiset liikkuvat ihan normaalisti kävellen, jopa juosten ja elävät ihan täysipainoista elämää. Ne sänkyyn lihavuuden vuoksi juuttuneet ovat vielä 40:stä kaukana.
Rohkenen väittää, että BMI 40 omaava havermmin liikkuu ihan normaalisti juosten.
ssss kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
ssss kirjoitti:
37: Mielestäni epäinhimillinen ei ole yhtä kuin ei-ihmiselämän-arvoinen. Tässä kohtaa epäinhimillinen tarkoittaa luonnotonta.
En käyttöytynyt epäasiallisesti. Toin julki ylipainoisessa Suomessa ei-sallitun-mielipiteeni. Ette voi olettaa, että jokainen kannattaisi läskiä normaalina.
38:
Sanoin bmi 23 olevan VALTAVA, en terveydelle haitallinen.- - -
Olette mestareita kääntämään sanani tarkoittamaan täysin muuta, mitä alunperin tarkoitin, idioottimaista käytöstä.
Miksi sitten sanoit, että terveydellinen näkökantamme on fucked up, jos se kuitenkin on terveyden kannalta validi? Ulkonäkö taas on aina mielipidekysymys.
Ei, teidän terveydellinen näkökantanne ei todellakaan ole validi. Jos se olisi, Suomen veroista ei menisi järkyttävön suurta osaa läskien hoitoon!
Kyllä niitä suomen verorahoja käytetään myös sunlaisten ihmisten pääkopan hoitoon...
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin näkyy rintalasta ja lantioluut jne selvästi vaikka olen normaalipainoinen tai siinä normaalipainon alarajoilla. Mahdun kokoon 34.
ALIpainoisella Marinella rintalasta erottuu kauniisti!
http://kuvapilvi.fi/k/y9NS.jpeg
http://36.media.tumblr.com/a7fb3391a11bb8012b943d583476a158/tumblr_n0af…
NORMAALIpainossa tätä EI tapahdu! Et pysty ottamaan itsestäsi samanlaisia kuvia, koska vartalossasi ON liikaa massaa peittämässä luut!!!
Valitan, mulla on juuri tuollainen rintalasta normaalipainosta huolimatta - ei kyllä mielestäni mitenkään ihailtavan näköinen.
Ympärysmitat 80-59-88 joten hirveästi massaa ei mulla varsinkaan yläkropassa ole.
Pakko nyt vähän puoltaa tässä solisluujutussa. Minullakin on hyvin erottuvat solisluut, vaikka en ole alipainoa nähnytkään, ja kaulan jänteet erottuvat myös, kun liikuttelen päätä, voin jopa asetella esineitä solisluitteni päälle. Näin, koska hartiani ovat rakenteellisesti vaakasuorat ja kaikki läski on todellakin on siellä metritakamuksessa. Käyhän täällä palstalla myös tuhteja naisia, joilla on se reisivako, kun lantio vaan on todella leveä. En ymmärrä tätä tarvetta mustavalkoiseen vänkäämisen, tai ymmärrän kyllä, mutta toivon, ettei tätä tulisi jokikiseen ketjuun. 20
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin näkyy rintalasta ja lantioluut jne selvästi vaikka olen normaalipainoinen tai siinä normaalipainon alarajoilla. Mahdun kokoon 34.
NORMAALIpainossa tätä EI tapahdu! Et pysty ottamaan itsestäsi samanlaisia kuvia, koska vartalossasi ON liikaa massaa peittämässä luut!!!
Valitan, mulla on juuri tuollainen rintalasta normaalipainosta huolimatta - ei kyllä mielestäni mitenkään ihailtavan näköinen.
Ympärysmitat 80-59-88 joten hirveästi massaa ei mulla varsinkaan yläkropassa ole.Missä kuva? Niinpä, et voi ottaa samanlaista sillä mittasi kertovat, että kehonkuvasi ON vääristynyt. Noissa mitoissa rintalasta EI näy.
No eipä meitäkään huvita lähetellä kuvia sinulle, kun ei olla niitä sinunkaan kuviasi nähty. Palataan asiaan sitten kun olet lähettänyt omasi. ;)
Mä tiedän olevani aivan helvetin läski, ja muistan vihata sekä halveksua itseäni säännöllisesti joka päivä. Oletteko nyt tyytyväisiä? :(
Tiesitkö ssss että ihmisillä voi olla hyvinkin erikokoinen luuston rakenne? Esim. 170/54 kokoinen nainen saattaa näyttää täysin samalta kuin samanpituinen mutta 7kg vähemmän painava kaverinsa.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö ssss että ihmisillä voi olla hyvinkin erikokoinen luuston rakenne? Esim. 170/54 kokoinen nainen saattaa näyttää täysin samalta kuin samanpituinen mutta 7kg vähemmän painava kaverinsa.
Sitähän täällä ollaan toitotettu, että se mikä on totta yhdelle, ei ole totta toiselle. sssslle puhuminen on kuin hakkaisi päätään seinään... Mihinkään se ei vaikuta, mutta päähän sattuu.
Olen samaa mieltä ssssn kanssa siitä, että ihmisten käsitys hoikasta ja ylipainosta on vääristynyt, mutta en kestä sitä sen jankkausta ja täyttä ymmärtämättömyyttä ihmisten erilaisuudesta ja oikeudesta omaan mielipiteeseensä. Mitä se auttaa täällä huutaa kaikille? Hän yrittää muuttaa meidän mielipiteitämme, mutta hän tekee sen tehottomimmalla ja ärsyttävimmällä tavalla koskaan. Eli jankkaamalla omaa mielipidettään ilman mitään kunnon perusteluja. Paras perustelu on se, että hän on oikeassa ja kaikki muut ovat läskidenialisteja.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympärysmitat 80-59-88 joten hirveästi massaa ei mulla varsinkaan yläkropassa ole.Missä kuva? Niinpä, et voi ottaa samanlaista sillä mittasi kertovat, että kehonkuvasi ON vääristynyt. Noissa mitoissa rintalasta EI näy.
No eipä meitäkään huvita lähetellä kuvia sinulle, kun ei olla niitä sinunkaan kuviasi nähty. Palataan asiaan sitten kun olet lähettänyt omasi. ;)
Vika siihen, ettet pysty ottamaan kuvaa näkyvästä rintalastastasi (joka sinulla sanojesi mukaan on) löytyy siis...minusta? LMAOOOOO! Ymmärtäisin kommenttisi, jos olisin väittänyt luideni erottuvan kunnolla, mutta en ole tehnyt sitä, sillä guess what?? Minulla ON realistinen käsitys luideni näkyvyydestä! Ne eivät näy kunnolla alipainosta huolimatta. Mutta teillä, normaalipainoisilla, näkyy luut paremmin kuin mallilla, jolla ne näkyy parhaiten! Olette oikeasti säälittävän naurettavia!
Tässä taas näkyy se miten et koskaan hauku ketään, vaan vastaat kysymyksiin kauniisti. Minä en halua yksinkertaisesti ottaa kuvia itsestäni ja lähettää niitä nettikeskusteluun jonkun randomin pro-anan arvosteltavaksi. Minullakin ON realistinen käsitys luistani. (Kylläpä tuo ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoittaminen toi arvovaltaa tekstilleni.)
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika siihen, ettet pysty ottamaan kuvaa näkyvästä rintalastastasi (joka sinulla sanojesi mukaan on) löytyy siis...minusta? LMAOOOOO! Ymmärtäisin kommenttisi, jos olisin väittänyt luideni erottuvan kunnolla, mutta en ole tehnyt sitä, sillä guess what?? Minulla ON realistinen käsitys luideni näkyvyydestä! Ne eivät näy kunnolla alipainosta huolimatta. Mutta teillä, normaalipainoisilla, näkyy luut paremmin kuin mallilla, jolla ne näkyy parhaiten! Olette oikeasti säälittävän naurettavia!
Olitko alipainoinen muka silloinkin kun laitoit ne yllättävän leveät ympärysmittasi tänne? AV never forgets.
Siinäpä on kuvaa solisluista. Mitä tämä nyt todistaa? Lähetätkö nyt oman kuvasi?
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko alipainoinen muka silloinkin kun laitoit ne yllättävän leveät ympärysmittasi tänne? AV never forgets.
Mitkä mitat on läskillä ssssllä?
En ole solvannut sinua koskaan, outoa vaan että et pysty ymmärtämään että täysin samankokoisilla ihmisillä voi olla jopa 5-8kg eroa painon suhteen koska lihas painaa niin paljon, vaikka ei mitenkään erityisen lihaksikas olisikaan.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas näkyy se miten et koskaan hauku ketään, vaan vastaat kysymyksiin kauniisti. Minä en halua yksinkertaisesti ottaa kuvia itsestäni ja lähettää niitä nettikeskusteluun jonkun randomin pro-anan arvosteltavaksi. Minullakin ON realistinen käsitys luistani. (Kylläpä tuo ISOILLA KIRJAIMILLA kirjoittaminen toi arvovaltaa tekstilleni.)
Te solvaatte jatkuvasti minua, minulla on oikeus laskeutua tasollenne 😘
Et halua tarkoittaa tässä tapauksessa sitä, että et pysty vaikka haluaisit. Kehonkuvasi on vääristnyt mutta et kykene myöntämään sitä. Deal with it!
Minä en ole solvannut sinua, mutta kai se on vain oikein, että sinä saat solvata minua. Sinun mielestäsi minun ruumiinkuvani on vääristynyt ja minun mielestäni sinun on, mutta et kykene myötämään, että niin se vaan menee. Ja huomattavasti useampi ihminen on sitä mieltä, että sinun ruumiinkuvasi on vääristynyt. Deal with it!
Tässä on mies jonka painoindeksi on n.38,6 eli vaikea ylipaino.
http://jarimentula.fi/blog/wp-content/uploads/2009/06/06.jpg
Miisä se läski on? Kun miehiä leimataan ylipainoisiksi painoindeksin mukaan niin pitäisiköhän se indeksi olla eri miehille ja naisille.
No, nyt avaan ketjun, johon vartaloonsa tyytyväiset voivat laittaa kuvia. Laitan, jos joku muukin lupaa laittaa.