Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa uusperhe-elämää

Vierailija
14.04.2016 |

Tuli kutsu kesähäihin. Kutsut on miehelleni ja minulle sekä miehen lapsille, mihin jäi kutsut minun lapsille? Kutsussa ei siis mainita "perheineen taikka aveceja" kutsut tuli nimellä osoitettuna.

Ollaan tässä jo kuitenkin kahdeksatta vuotta avioliitossa oltu, että ei voi olla yllätys tämä meidän elämänmuoto. Harmittaa.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ko. uusperhe asuu kaikki saman katon alla, niin mun mielestä on tehty selkeästi virhe. Mihin kutsujat olettavat lasten menevän, kun muu perhe menee juhliin? Toki jos ovat jo isoja, niin voivat jäädä keskenään kotiin, eivätkä varmaan edes halua osallistua, mutta silti kutsujilta. Aika tökeröä. Ehkä lasten isä ei ole ollenkaan kuvioissa mukana. Ymmärrän kyllä ap:n harmin.

Toisaalta, jos hääpari ei ole lapsia nähnytkään ja jostain kohti vieraita on karsittava, niin ehkä sitten noin. Toisaalta, kyllä niitä kaukaisia sukulaisiakin jotkut kutsuu häihin, vaikkei olla nähty vuosikymmeniin...mikä sitten on kenenkin tapa.

Vierailija
22/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä loukkaannutaankin. Ei häihin voi kutsua kaikkia mahdollisia kumminkaimoja. Tuskin lapsesi edes niin innokkaasti ovat haluamassa vieraiden ihmisten häihin, sillä jos olisivat tuttuja, niin toki heidät olisi kutsuttu.

Relatkaa joskus te, jotka jaksatte aina hääkutsuista valittaa. Hääpari kutsuu ne, jotka itse paikalle haluavat. Ei niin, että kutsutut määrittelevät, ketkä pitää kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että et saa lapsillesi kaitsijaa siksi aikaa. En miekään tykkäis tollasista kutsuista.

Vierailija
24/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuon tarvitse olla tahallista. veljeni kutsui minut, mieheni ja minun lapseni omiin häihinsä, emmekä me tajunneet edes ajatella asiaa ennen kuin veli sitten soitteli kutsun tultua perään, että hän unohti kokonaan pyytää miehenikin lapset mukaan. olivat kuulemma tervetulleita. päätimme kuitenkin käydä juhlimassa veljeni häät ilman kummankaan lapsia. 

Vierailija
25/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap:n lapset tuskin tarvitsevat kaitsijaa ollen kaikki todennäköisesti yli 10-vuotiaita. Itse en ottaisi pulttia, koska häihin nyt vaan ei voi kutsua jokaikistä ellei ole rahaa niin ylettömästi, ettei 30e lisähintaa per pää jokaikisestä puolitutusta tunnu missään.

Itsekin opiskelijoina mennessämme naimisiin teimme heti sellaisen linjauksen, ettei mieheni äidin eikä isäni puolelta kutsuta yhtään ketään kun heistä ei ketään tunnettu niin hyvin että olisi tuntunut oleelliselta. Sillä vältyttiin siltä, ettei minun tarvinnut kutsua 11 isäni sisarusta lapsineen (tekee jo yli 70 henkeä yhteensä vl-piireissä) taikka valita vain muutamaa sillä siitä ainakin haloo olisi syntynyt. Näin saatiin järkevät 60-70 juhlijaa sisältävät hääjuhlat, jotka oli juuri tarpeeksi sopivan kokoiset lämpimät ja ihanat juhlat meidän onneamme juhlistamaan.

Vierailija
26/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä nää tuossa mitää outoa. Lapsesi on teinejä jos kerta olet ollut nykyisen miehesi kanssa 8 vuotta . Miehesi lapset on ilmeisesti hääparille sukua mahdollisesti kummilapsia tms. Pienet häät johki on raja vedettävä.

Just näin. Meillä kutsuttiin häihin serkut ja silloin kahdessa perheesstä tapahtui juuri noin, kierrätyssisaruksia ei kutsuttu. Hääpari päättää kutsuttavat eikä sedän uuden vaimon aikuiset lapset välttämättä ole listalla.

Vierailija
27/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ko. uusperhe asuu kaikki saman katon alla, niin mun mielestä on tehty selkeästi virhe. Mihin kutsujat olettavat lasten menevän, kun muu perhe menee juhliin? Toki jos ovat jo isoja, niin voivat jäädä keskenään kotiin, eivätkä varmaan edes halua osallistua, mutta silti kutsujilta. Aika tökeröä. Ehkä lasten isä ei ole ollenkaan kuvioissa mukana. Ymmärrän kyllä ap:n harmin.

Toisaalta, jos hääpari ei ole lapsia nähnytkään ja jostain kohti vieraita on karsittava, niin ehkä sitten noin. Toisaalta, kyllä niitä kaukaisia sukulaisiakin jotkut kutsuu häihin, vaikkei olla nähty vuosikymmeniin...mikä sitten on kenenkin tapa.

Omalle isälleen.

Vierailija
28/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle isälleen.

Olettaen, että isä on mukana kuviossa. Kaikilla ei ole.

Vierailija
29/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinut ja lapsesi on jätetty kutsumatta koska morsian haluaa tuhota sinun ja miehesi suhteen. Häihin on kutsuttu se nuoruuden suuri ihastus, jonka morsian tietää vieläkin kiinnostavan miestäsi. Tarkoitus on luoda otolliset olosuhteet noiden kahden yhteen saattamiselle ilman sinun tai lapsiesi aiheuttamaa häiriötä. Miehesi taitaa muuten olla aika vaitonainen muista kutsutuista häävieraista kun asiaa häneltä tiedustelet. Ja miksei olisi, onhan luvassa mahdollisuus käynnistää kiihottava salasuhde ja lämmitellä nuoruusmuistoja kiimaisen kohtaamisen merkeissä.

Vierailija
30/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalle isälleen.

Olettaen, että isä on mukana kuviossa. Kaikilla ei ole.

No sehän ei ole millään tavoin uuden miehen sukulaisten ongelma - ei häihin kutsuta siksi, ettei muuten ole lastenvahtia.

Voihan he mennä esimerkiksi kavereilleen yökylään. Tai ap:n sukulaisille sukuloimaan. Tai ap:n entisen miehen sukulaisiin sukuloimaan.

Vierailija
31/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on lapsiA, ja ap:lla lapsiA. Molempia monikossa, joten perheessä on vähintään 4 lasta. Ymmärrän täysin, että jos/kun "pääkutsuttavia" on vain kaksi eli ap miehineen, ei haluta siihen päälle kutsua vielä ainakin neljää lasta. Se tekisi yhden perhekunnan kooksi jo ainakin 6 henkeä, ja monilla ei yksinkertaisesti ole varaa hommata juhlapaikkaa ja tarjoilua rajattomalle määrälle ihmisiä. Kun jostain joutuu karsimaan, on ihan ok karsia niistä jotka eivät ole juhlaparille niin läheisiä. Jos/kun joutuu miettimään kutsuuko ne 2 puolituntematonta lasta tai ystäväpariskunnan (tai jonkun muun läheisemmän parin tai vaikka kaksi sinkkukaveria), niin tottakai se ystäväpariskunta menee etusijalle.

Vierailija
32/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ap ja miehensä on menneet yhteen kun lapset on jo selkeästi koululaisia ja yhteyttä ei ole juuri pidetty, tuskin ne lapsetkaan intona sinne on edes menossa. Ventovieraiden häihin.

Vierailija
33/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enolta tuli kutsu lapsensa rippijuhliin. Äitini (eli siskonsa), isäpuoleni ja heidän yhteiset lapset kutsuttiin, mutta ei meitä isompia lapsia äitini ensimmäisestä liitosta, vaikka biosukulaisia olemmekin. Juhliin kun haluttiin kutsua ydinperhe.

Jee.

Vierailija
34/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kutsu on suoraa törkeilyä. Sama kuin huutaisi FB seinällä että sinä ja lapsesi ovat alempi arvoisia ihmisiä. Kaikki häävieraat huomaavat teidän poissa olon. Miten miehesi hyväksyy sen että teitä kohdellaan noin?

Vierailija
35/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, koska tuntuisi kurjalta selittää omille lapsille, että isäpuoli lapsineen ja äiti on kutsuttu mutta nämä pari saman perheen lasta jäävät ulkopuolelle. Mies saisi ilmoittaa häihin itsensä ja lapsensa mutta ei minua.

Vierailija
36/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän kuka kutsuu. Jos miehen veli tai sisko, tai paras ystävä, niin sitten on tökeröä. Jos taas miehen serkku tai muu kaukaisempi henkilö, niin ymmärrän tarpeen rajata häiden osallistujamäärää.

Vierailija
37/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Mulle riitti nyt, jätän menemättä, menköön mies ja kertokoon ihan rehellisesti syyn - tai on sitten kertomatta. Tuskin teini-ikäiset edes lähtsivät, mutta kutsua pitää - he ovat meidän perhettä myös. Ap

Vierailija
38/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ensimmäinen kerta kun näin käy. Mulle riitti nyt, jätän menemättä, menköön mies ja kertokoon ihan rehellisesti syyn - tai on sitten kertomatta. Tuskin teini-ikäiset edes lähtsivät, mutta kutsua pitää - he ovat meidän perhettä myös. Ap

Olen pahoillani :/ Mielenkiinnosta, mitä sukua morsian/sulhanen on miehelle?

Vierailija
39/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuollaisia uusperheitä on sekä morsiamen että sulhasen puolella jonkun verran, niin noista puolison lapsista tulee jo helposti parikymmentä vierasta lisää. Se tuntuu budjetissa ja kaikessa suunnittelussa jo sen verran, että pakko varmaan vetää raja johonkin. Eikä tuo nyt minusta kovin törkeää ole, jos kutsuja on miehen puolelta.

Vierailija
40/55 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hyvä kun hääparin lähipiirissä saattaa olla kymmenen tuollaista perhettä, jossa on näitä puolisoiden lapsia edellisistä suhteista. Johonkin se raja on vedettävä ja minusta tuo on oikein järkevä kohta. Puoliso olisi hivenen törkeää jättää kutsumatta, mutta niitä nyt ihmisillä ei olekaan kuin yksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme