rv39+4 mies polttaa pilveä ja juo
Eilen taas. Juopottelua 3-4 krt vk ja pilvenpolttoa pari kertaa kuukaudessa (tietääkseni).
Kysyin mitäs jos mun synnytys käynnistyy nyt. Mies oli sitä mieltä että voi ihan helposti lähteä mukaan ei ole mikään este että käyttänyt huumeita.. Kukaan ei huomaa..
Olen myös ihan psyko kun olen sanonut monta kertaa että taloutemme ei päihteiden käytöstä johtuen ole pikkulapselle turvallinen. Ja että mies pelottaa mua kun ei voi edes nyt olla selvänä. Ei yhdy mielipiteeseen vaan kuulema kaikki on minun syytäni.
Onko normaalia että näin lähellä la tällaista käytöstä?? Stressaa mua tosi paljon. En usko miehen vakuutteluja että asiat "muuttuu" kun vauva syntyy. Pelkään että se on hengenvaarassa!!
Kommentit (17)
Aiheesta pelkäät. Sanot miehelle että mitään asiaa ei todellakaan ole kännissä tai huumeissa synnärille. Piste. Jää sitten oman lapsen syntymä näkemättä jollei kiinnosta.
Ja oikeestikko kuvittelet että meno yhtäkkiä muuttuis kuin taikaiskusta? No ei todellakaan. Sinulle suosittelisin kyllä heivaa koko mies mäkeen. Pärjäät oikeesti vauvan kanssa kaksin tuhat kertaa helpommin kun ei tarvitse stressata miehen juomisia ja poltteluita. Mieti itselles synnytykseen joku lähin ystävä mukaan tmv. Tsemppiä synnytykseen.
Jos tämä ei ole provo, niin muuta pois. Vanhempien luo, kaverille, sisarusten hoiviin. Älä keksi tekosyitä, vaan pakkaa välttämättömimmät omat ja vauvan kamat ja lähde.
Nyt on myöhäistä itkeä sitä, että päätit tehdä lapsen tuolle miehelle. Voi olla, että mies lakkaa pössyttelemästä ja dokaamasta ja voitte elää kaikki yhdessä, mutta nyt sun on parempi olla omillasi. Selviät synnytyksestä aivan loistavasti ilman miestäkin.
Ei mielestäni ole kyllä mitenkään vakuuttavaa. Ja huomaavathan ne sairaalassa, että mies on ympäripössyissä. Anteeksi nyt, mutta jotenkin ihmettelen, miksi tuollaisen keskenkasvuisen miehen kanssa lapsia tehdään?
Meilläkin on tuttavaperhe, jossa isä hukkaa rahat päihteisiin. Ja toinen lapsi jo tulossa. Eikä tässä mitään, jos saisi lapset edes jotenkin hoidettua, mutta ainakin vanhempi on kerran jo ollut sosiaalitoimen huomassa. Saivat takaisin, kun äiti muutti hetkeksi omien vanhempiensa luo.
Muuttavat jatkuvasti, kun eivät saa vuokria maksettua, eivätkä varmaan laskujakaan. Yhteyttä ottavat rahapulassa. Isä on poikkeuksetta viihteellä, jos häntä kaupungilla näkee. Ja ihan riippumatta kellonajasta tai päivästä. Lisäksi FB:n mukaan ovat koko ajan lastenhoitoapua vailla, koska molemmilla on kiire omiin rientoihinsa.
Miettisin kahdesti, kannattaako tuollaisen kanssa jäädä asumaan. Voi olla, että käy yhtä huonosti kuin tuolle meidän tuttavaperheelle.
Jos sinä et nyt lähde heti pois tuosta suhteesta, olet itse omalta osaltasi syyllinen siihen, että lapsi ei tule olemaan turvassa. Sinun tulevana äitinä on pidettävä huolta siitä, että lapsellasi on turvallinen ja terveellinen elinympäristö. Jos et kykene siihen, lapsesi voidaan huostaanottaa tarpeen vaatiessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ole provo, niin muuta pois. Vanhempien luo, kaverille, sisarusten hoiviin. Älä keksi tekosyitä, vaan pakkaa välttämättömimmät omat ja vauvan kamat ja lähde.
Nyt on myöhäistä itkeä sitä, että päätit tehdä lapsen tuolle miehelle. Voi olla, että mies lakkaa pössyttelemästä ja dokaamasta ja voitte elää kaikki yhdessä, mutta nyt sun on parempi olla omillasi. Selviät synnytyksestä aivan loistavasti ilman miestäkin.
Entä jos ei ole vanhempia, kavereita eikä sisaruksia?
Hyi. ihan kuin mun ex. EX. Turhaan uskot lupauksiin. Meistä tehtiin ennakoiva lasu kun neuvolassa puhuin että mies dokaa ja polttaa pilveä. (Nyt tietenkin olet niin pöljä että et puhu asiasta kellekään ja näin mahdollistat miehen päihteiden käytön jatkamisen...) Se lasu johti siihen että mieheltä vaadittiin seuloja aika ajoin, koskaan ei niitä antanut kun tiesi itsekin että näkyis siellä vaikka mitä. No tämä johti siihen että mulle annettiin kaksi vaihtoehtoa, joko mies tai vauva. Ei ollu vaikea päätös. Eikä se niitä päihteitä ole lopettanut tänäkään päivänä, että se siitä lupauksesta että "sitten kun vauva tulee"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistät heti hakemuksen kaupunginasuntoon. Kerrot hakemuksessa tilanteenne ja että etsit turvallista kotia sinulle ja pian syntyvälle lapsellesi. Jonot ovat pitkiä, joten samallakantsii hakea asuntoa myös muuta kautta, VVO Sato, Yksityiset... Kyllä asunto löytyy kunhan aktiivisesti hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistät heti hakemuksen kaupunginasuntoon. Kerrot hakemuksessa tilanteenne ja että etsit turvallista kotia sinulle ja pian syntyvälle lapsellesi. Jonot ovat pitkiä, joten samallakantsii hakea asuntoa myös muuta kautta, VVO Sato, Yksityiset... Kyllä asunto löytyy kunhan aktiivisesti hakee.
Lisäksi jos asuu pienen vauvan kanssa, ei ole mikään pakko asua isossa perheasunnossa. Iso yksiö tai pieni kaksio riittää ensihätään. Mekin asuimme vain yhtä huonetta kaksiossa, kun vauva oli pieni (minä, mies ja vauva). Tämä siis siksi, että meillä oli TV myös makuuhuoneessa, eikä olohuonetta tullut sitten ikinä käytettyä. Muutettiin isompaan, kun vauva oli vuoden.
Hyvässä lykyssä mies ryhdistyy ja sitten voi muuttaa taas sinne yhteiseen kotiin (tätä kyllä epäilen, mutta kai pieni mahdollisuus on)
Niin siis kaksistaan pienen vauvan kanssa... 9
Voi, sinulla on vielä pitkä tie edessäsi jos uskoit, kun miehesi sanoi raitistuvansa vauvan synnyttyä... Mene lukemaan Päihdelinkin Kotikanavalle alkoholistien läheisten keskusteluja, saat sieltä vähän perspektiiviä.
Jos et eroa tuollaisesta miehestä niin todennäköisesti joudutte sossujen kanssa tekemisiin.
Taidat olla aika itsekäs. Lapsella on oikeus sekä isään että äitiin ja nyt olet tuhoamassa perhettänne ennen kuin vauva on edes syntynyt. Haluatko tuoda maailmaan taas yhden jo valmiiksi huono osaisten yh-lapsen sen sijaan että osoittaisit miehellesi rakkautta ja olisit hänen tukenaan.
Ei jumalauta naiset. Koittakaa nyt hiukan katsoa kenen kanssa lisäännytte tai olette tekemisissä muutenkaan.
Naiset tuntuu jakaantuvan tässä. Toiset ei kiinnostu kenestäkään miehestä ja ehkä ottavat ns. järkevän miehen kun taas toisilla ei ole mitään kontrollia itseensä.
Ei tollaset muutu. Olen muutaman ystävän kamppailua katsellut ja kuunnellut vierestä. Ja nää päihdeongelmaiset on nimenomaan hokeneet että kaikki muuttuu kun lapsi syntyy.. katin kontit!!! Se päinvastoin lisääntyi, kun molemmat näistä miehistä totesi että ei heillä ole mitään virkaa vauvan elämässä ja eihän se vauva tajua jos he päihteitä vetelevät, ja ja ja ja ja... kaikki tietty muuttuu kun lapsi vähän kasvaa...
Ei tollasessa tilanteessa ole muuta vaihtoehtoa kun se on joko tai, tai sitten soronoo!
Mietippä nyt ap itsekkin, haluatko että lapsi kasvaa katsellen päihdeongelmaista vanhempaa, ja oppii tuollaisen touhun olevan ok? Mutta hyvin olet isän lapselle valinnut!
Luulin et naiset jahtaa parhaita geenejä kun on aika lisääntyä
Jos tilanne käy tukalaksi niin olisiko sinulla jokin paikka mihin mennä, kun vauva on syntynyt? Sukulaisen tai ystävän luo asumaan?
Minulla on pieni vauva ja tuntuisi todella turvattomalta tuollainen.