Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omistamme tilin yhdessä, silti maksajana näkyy vain puolison nimi?

Vierailija
10.04.2026 |

Mistä tämmönen johtuu? Testasin tätä myös toisinpäin eli "tein maksun" ( jonka sitten keskeytin) kyseiselle yhteistilille, niin maksunsaajana näkyy vain puolison nimi, ja kun kirjoitin oman nimeni niin järjestelmä sanoi että tilin nimi ei täsmää. Kuitenkin tilin omistajuus- kohdassa on molempien nimet. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kysyisit asiaa omasta pankistasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tilin nimenä on vain puolisosi nimi.

Meillä oli eksän kanssa yhteinen lainanhoitotili, joka eron jälkeen jäi minun käyttööni, minulle pelkästään käyttöoikeudet jne. mutta piti erikseen pyytää pankkia muuttamaan se maksajan nimi minun nimekseni (eli pudottamaan eksän nimen siitä pois).

Vierailija
4/7 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, tästä varmaan kyse. Jotenkin silti tuntuu hassulta kun maksan jotain niin maksajana näkyy vaan hänen nimi. Tai jos siirrän rahaa omalle tilille niin näyttää kuin se raha tulis puolisolta pelkästään vaikka oon itse siirtänyt rahan. 

Vierailija
5/7 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on tosiaan pelkkä käyttöoikeus. Eli puolisosi voi milloin tahansa poistaa sulta oikeudet. Pitää olla TAI-tili, jos haluatte yhteisen.

Vierailija
6/7 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pelkkä käyttöoikeus vaan tilin omistajat- kohdassa lukee myös nimeni, samoin verkkotiliotteet ovat molempien nimellä.

Puolisolla on oma tili jossa minullaon vain käyttöoikeus, mutta siinä ei näy nimeäni tilin omistaja- kohdassa

Vierailija
7/7 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on tosiaan pelkkä käyttöoikeus. Eli puolisosi voi milloin tahansa poistaa sulta oikeudet. Pitää olla TAI-tili, jos haluatte yhteisen.

Käyttöoikeudet ja tilin maksajana näkyvä nimi on kaksi eri asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi